Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Aina himoinnut tuollaista leftyä, mutta saatavuus todella heikkoa, hinta karmea ja osien saanti epävarmaa.Ja 27.5+ jyrää kaikki mennen tullen
![]()
(huumoria..)
Käytettynä tulee satunnaisesti vastaan, Bikemarktia kannattaa selailla. Sieltä ostin omanikin.Aina himoinnut tuollaista leftyä, mutta saatavuus todella heikkoa, hinta karmea ja osien saanti epävarmaa.
Millaiseen käyttöön? Ja tonnin hintaluokassa gravel/cyclocross olis paljon hybridiä parempiOisko suosituksia laadukkaasta pyörästä, max 1000. Hybridi mieluusti
Missä mielessä paljon parempi? Tonnin hybridiin saa Shimano 105, ei taida onnistua gravelissa.Millaiseen käyttöön? Ja tonnin hintaluokassa gravel/cyclocross olis paljon hybridiä parempi
Ja lisäyksenä että saa siihen cycloonkin lokarit & tarakan tavaroiden kantamista varten. Tätä monipuolisuutta tarkoitin miksi tonnilla cyclo voisi olla parempi ratkaisu. Jos käyttötarkoitus on ajaa töihin pari kilometriä suuntaansa eikä mikään muu niin silloin kannattaa pohtia onko järkevää laittaa tonnia pyöräänVarmaan käyttäjätarvekin vaikuttaa. Jos hakusessa on käyttö-ja yleispyörä joka varustetaan pitkillä lokareilla ja tarakalla rojun kantoa tai muksun kuljettamista varten niin mieluummin sitä varmaan tekee hybridillä.
Sitten jos meinaa heittää lenkkiä ja ”urheilla” pyörän kanssa niin cyclo/gravelon kyllä siihen munki mielestä parepi hankinta koska sporttisempi geometria ja monikäyttöisempi droppitanko.
Ihan kuntoiluun, ja työmatkoihinMillaiseen käyttöön? Ja tonnin hintaluokassa gravel/cyclocross olis paljon hybridiä parempi
Millaisen gravelin saa tuossa noin tonnin hintaluokassa?Millaiseen käyttöön? Ja tonnin hintaluokassa gravel/cyclocross olis paljon hybridiä parempi
Onko suositella pyörän valoa. Sellaista jolla oikeasti näkee, hintaluokassa alle 100€. Käyttöä on sekä tieliikenteessä että metsäpoluilla. Ja mielellään saisi olla koko lamppu yhdessä osassa, eli ei irrallista akkupakettia.
Ja mielellään saisi olla koko lamppu yhdessä osassa, eli ei irrallista akkupakettia.
Onko karhea pinta joka kuluttaa kangasta vai luovuttaako vain väriä? Satulan korkeus kannattaa myös tarkastaa, kun liian korkealla olevalla heiluu perse laidasta laitaan ja varmasti hiertää persuksen kangasta.Nykyään kun kaikki paikat on mukavan pyöräilymatkan päässä ja tästä syystä tulee pyöräiltyä about kaikkialle, niin olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, että meikäläisen Konan satula jättää kaikkiin housuihin (farkut, chinot, shortsit) kunnon satulan jäljen perseeseen. Onkohan tuohon jotain järkiratkaisua vai onko satula jotain ihme materiaalia että pitää suosiolla hommata uusi?
Hyvin monella se satula on tosiaan liian korkealla. Niitä näkee liikenteessä päivittäin. Keikkuuvat puolelta toiselle.Satulan korkeus kannattaa myös tarkastaa, kun liian korkealla olevalla heiluu perse laidasta laitaan ja varmasti hiertää persuksen kangasta.

Satula voi olla myös liian leveä sinulle. Laita vaikka aaltopahvia jonkun tason päälle ja istu siihen hetkeksi. Siihen jää kuopat istuinluista. Sitten mittaat kuoppien etäisyyden ja vertaat sitä satulan leveyteen, että mihin kohtaa istuinta istuinluut asettuu.Kävin vähän tutkimassa ja satula on kyllä sopivalla korkeudella, mutta satulan reunoilla menee sellainen melko kovan tuntuinen saumakohta, mitä en aiemmin tajunnut epäillä kun silmämääräisesti tuota satulaa ihmettelin. En tiedä mistä muusta voisi johtua. Muoto ainakin jokseenkin vastaa housuihin jäävää muotoa.
![]()
Edelleen hyvä hintalaadultaan.Olisiko suositella jotain hyvää u-lukkoa n. 20-30€ hintaan? Itse katsellut tätä Bilteman turvalukkoa, joka ainakin ennen ollut kehuttu malli: Turvalukko
Varmaan käyttäjätarvekin vaikuttaa. Jos hakusessa on käyttö-ja yleispyörä joka varustetaan pitkillä lokareilla ja tarakalla rojun kantoa tai muksun kuljettamista varten niin mieluummin sitä varmaan tekee hybridillä.
Saako tonnilla kippuratankoa jossa ei olisi vaijeritoimiset jarrut?
Joo, korkki (topcap) ei saa ottaa ohjainputkeen ja hiilariputken kanssa suositellaan yhtä spaceria korkin alle niin, että stemmi ottaa koko pituudeltaan putkeen. Näin putken päähän kohdistu ikäviä voimia.Onko tuon käpymutterin / headnut / sylinterimutterin tarkoitus siis tiukata keulassa haarukka ja sen laakerit kasaan? Eli kun hiilikuitukeulaisessa tota sylinterinmallista "head nut:ia" kiristää niin laajenee + vetää putkea ylös jolloin tiukkaa laakerit? Tuossa tapauksessa se päälimmäisen kannen pitää nojata stemmiin tai spaceriin eikä tietenkään siihen itse keulan ohjainputkeen että vetää pakettia tiukaksi.
Osat löytyy, en ole vaan vielä läjännyt keulaa kokonaan kasaan.
Joo, korkki (topcap) ei saa ottaa ohjainputkeen ja hiilariputken kanssa suositellaan yhtä spaceria korkin alle niin, että stemmi ottaa koko pituudeltaan putkeen. Näin putken päähän kohdistu ikäviä voimia.
Tää on kyllä mun mielestä vähän outoa miksei noita oo hydraulisena halvalla? Onko kipparisarvien hydraulikahvat nii kalliita?
Mistä noin edukkaasti löytyy? Kiinnostaisi vaihtaan 105 2x11 kahva + TRP Hy/Rd kombon tilalle ihan "oikeasti" hydrauliset... Tuo pari satkua olisi jo siedettävä hinta.EDIT: nojoo, RS-505 2x11 kahvat + satulat 197€
Olen nyt ajellut muutaman viikon uudella Konan Dr. Dewillä ja on kyllä tosi onnistunut paketti yleispyöräksi: shimano 1x12, hydejarrut ja 650b47 tubeless katukumit. Runko on moderni ja osat kautta linjan hyvälaatuiset. Ainoat miinukset ehkä että chariotin traileria ei saanut kiinni ilman läpiakselin vaihtoa ja eturatas piirun iso minun puuhiin.
Mistä noin edukkaasti löytyy? Kiinnostaisi vaihtaan 105 2x11 kahva + TRP Hy/Rd kombon tilalle ihan "oikeasti" hydrauliset... Tuo pari satkua olisi jo siedettävä hinta.
www.bike-discount.de
Tulipa mieleen että sopiiko tuollaisiin perus miestenpyöriin esim. Tunturiin tai "mummiksiin" nykyaikaiset osat jos rakentelisi runkoon uuden retro-kulkineen? Vai onko niissä jotain omavalmisteista keulaa/haarukkaa, keskiötä / voimansiirtoa jne ettei mistään saksan nettikaupoista saa sopivia?
Vanhassa rungossa uudet osat, ja vaikka joku hihnaveto tai jopa sähköavusteinen, vois olla hassu kauppakulkine.
Mistä noin edukkaasti löytyy? Kiinnostaisi vaihtaan 105 2x11 kahva + TRP Hy/Rd kombon tilalle ihan "oikeasti" hydrauliset... Tuo pari satkua olisi jo siedettävä hinta.
Silmämääräisesti katsottuna vois mahtuakin.Miten leveät renkaat siihen mahtuu? Mahtaako 27.5x2.25 Ice Spiker Pro mahtua pyörimään?
Eli mistä osista nyt kyse?
Ja perustunturi ei vielä hirveesti kerro mitään.
Keskiöt ja takanapa varmasti jonkinlainen ongelma. Ehkä.
Iso miinus vanhassa rungossa on levyjarrujen puute, jarrusatuloiden kiinnikkeitä ei helposti lisätä jälkikäteen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.