Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän se siltä on vaikuttanut, kun kuitenkin sunnuntaisin ollut ihan eri meno kuin muina päivinä (jos kanariaa ei lasketa). Tosin tuntuu, että Kalle ei ota sillai riskejä kuin vaikka Tänak ja ajotyyli on näille uusille renkaille turhan puhdasta. Ilmeisesti toimii renkaat paremmin vähän aggressiivisemmalla ajotyylilä. Tosin 24 pistettä mm-kärjestä ei ole yhtään mitään ja jos asfaltilla homma toimii paremmin niin mestaruus on yhä mahdollinen. Veikkaan kyllä että kalle ottaa kokonaan etäisyyttä ralliin tämän tai ensi vuoden jälkeen ja palaa sitten 30+ vuotiaana takaisin. Muut autot kiinnostaa sen verran paljon ja kaikki on jo voitettu (paitsi jyväskylä) Rallissa.Onkoha Rovanperä kyllänen jo kahteen MM-titteliin?
Jotenki aneemista ollu meno..
Miksi ei sitten ollut kylläinen ensimmäinen mestaruuden jälkeen? Ja jos mestaruus ei oikeasti kiinnostaisi, niin ei Kalle olisi edes mukana tänä vuonna. Kyllä tässä on monen tekijän summasta kyse. Helposti syntyy noidankehä, jos ei esim. luota renkaisiin, jolloin myös ajo on epävarmempaa, jolloin luotto renkaisiin vähenee entisestään jne.Onkoha Rovanperä kyllänen jo kahteen MM-titteliin?
Jotenki aneemista ollu meno..
Miksi ei sitten ollut kylläinen ensimmäinen mestaruuden jälkeen? Ja jos mestaruus ei oikeasti kiinnostaisi, niin ei Kalle olisi edes mukana tänä vuonna. Kyllä tässä on monen tekijän summasta kyse. Helposti syntyy noidankehä, jos ei esim. luota renkaisiin, jolloin myös ajo on epävarmempaa, jolloin luotto renkaisiin vähenee entisestään jne.
Mutta eiköhän kaikkeen löydy lääke. Olihan Kankkusellakin 2 mestaruuden jälkeen 3 vuoden tauko, jolloin tuli vain 2 voittoa. Heikompi kausi vain ruokkii voitonnälkää, näin käy usein.
Ja kuten sanottua, iän puolella Kallella on mahdollisuus menestyä aina 2040-luvulle saakka. Se olisi mukavan symmetrinen tilasto, että olisi sekä nuorin että vanhin WRC-mestari...jos nyt koko sarjaa on enää silloin olemassa.
No kysyin molemmilta ja sain kyllä enemmän nimiä molemmista. CoPilotin lista:Kysyin Copilot ja Chatgpt tekoälyiltä. Maksimi 15 kisaa pääluokassa ja voitto, kuka on siihen pystynyt. Hauskasti Chatgtp on sitä mieltä, että Oliver ei ole voittanut pääluokan kisaa ollenkaan. No jos nyt yhdistää tämä listat, niin ei ole kovin montaa nimeä. Tosin virheitä on ihmeellisen paljon molemmissa, ehkä copilot on vähän vakuuttavampi. Henri Toivonen, Jari-Matti Latvala, Kalle Rovanperä, Juha Kankkunen nyt ainakin. Eli Oliver on kyllä ihan hyvässä seurassa mukana.
Kallella oli 14. kisa. Muutaman nimen sai myös yliviivata.No kysyin molemmilta ja sain kyllä enemmän nimiä molemmista. CoPilotin lista:
Kalle Rovanperä
Viro 2021
10. WRC-startti
Jari-Matti Latvala
Ruotsi 2008
13. WRC-startti
Henri Toivonen
RAC 1980
11. WRC-startti
Sébastien Ogier
Portugali 2010
14. WRC-startti
Thierry Neuville
Saksa 2014
14. WRC-startti
Petter Solberg
Ranska 2002
15. WRC-startti
Markku Alén
Portugali 1975
12. WRC-startti
Ari Vatanen
Kreikka 1980
12. WRC-startti
E: lisäyksellä "Tarkkaa ja valmista listaa WRC-kuljettajista, jotka ovat voittaneet MM-rallin ensimmäisten 15 starttinsa aikana, ei löytynyt suoraan, mutta useista lähteistä voidaan koota seuraavat tunnetut esimerkit:"
En nyt jaksa kaikkia katsoa läpi mitä yliviivasit muttaainakin Vatasen ensimmäinen mm sarjan voitto oli Kreikka 1980 ja ogierin Portugali 2010 wikipedian mukaan. Onko ne millon ollut sitten?Kallella oli 14. kisa. Muutaman nimen sai myös yliviivata.
Sama on pallolajienkin kohdalla tai ainakin kun oon yrittänyt NHL ennätyksiä kysellä. Usein hallusinoi ihan omiaan.Siinä on taas tekoäly vetänyt jostain syvältä vastaukset, yleisesti tekoäly ei tiedä rallista mitään ellei esitä kysymystä todella tarkasti.
Kyllä se tehtävissä on jos katsoo noin 20-30 autoa kärjestä ja sen jälkeen lähtee vaihtamaan maisemaa. Kerran tehtiin semmonen maximum attack että vedettiin autolla yhden päivän aikana 850km ja nähtiin kärkiautot muistaakseni neljällä ek:lla plus illaksi Harjulle. Eihän siinä mitään järkeä ole mutta rakkaudesta lajiin. Juosta sai kyllä autolta ek:lle ja takaisin että ehti. Ei sovi huonokuntoisille ja pienille lapsille.Pahoittelut jos osittain väärä ketju, mutta toisaalta ajankohtainen ja liittyy vahvasti teemaan. Olen ensimmäistä kertaa menossa katsomaan livenä rallia ja muutama kyssäri, joihin yritin googlettaa vastauksia, mutta about parhaat vastaukset tulivat chatgpt:n avulla, joka taas ei suoraan vastannut kysymyksiin.
Millainen työmaa on, mikäli haluaa suurimman osan (realistisesti 3-4 ek:ta päivässä?) kokeista käydä ihmettelemässä, joutuuko omalla autolla kaahaamaan tuhatta ja sataa eri parkkipaikoille, jotta kerkiää mikäli pääluokan haluaa nähdä? Ovatko parkkialueet täysiä jo hyvissä ajoin, joten täytyykö niihin tulla tunteja aikaisemmin paikalle vai miten pysäköinti yleisesti sitten toimii? Sunnuntain Ouninpohjan voi viettää about samassa paikassa. Katsojan oppaasta toki tuli hyvin selväksi se, että sunnuntaina poistuessa voi olla aika infernaalinen ruuhka kyseessä, mutta tuolla ei ole väliä, lähinnä saapuminen ja etappien välillä liikkuminen ihmetyttää.
Saako reitin varrella sinänsä olla vapaasti lippusiiman takana, mikäli metsän läpi haluaa rymytä yms. Ymmärrän, ettei ulkokaarteessa kannata jokaisessa paikassa olla ja järki päässä.
Pahoittelut mikäli itsestäänselvyyksiä, mutta en vain saanut hirveän selkeitä vastauksia juurikin etappien väliseen liikkumiseen ja parkkipaikkojen tilanteisiin yleisesti.