• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Rallin MM-sarja Kausi 2025

Moottoriurheilun jonkinlainen "miten helvetissä tuolla voitettiin maailmanmestaruus" ennätys on Joan Mirin 2020 MotoGP-mestaruus...tämähän ei ole edes "tasaista suorittamista" kun siellä on useita nollan pisteen kisoja mutta tietyt syyt oli olemassa ja jonkunhan se mestaruus pitää ottaa jos muut ei kykene 2020 MotoGP World Championship - Wikipedia

Sinänsä kyllä arvostan tasaista suorittamista, se kun tarkoittaa sitä että vaivautuu kiertämään koko kauden (harvinaista nykyään) ja ei ole koko ajan ajamassa puuhun (toisin kuin eräät) ja ajaa sitä autoa etukenossa niin maan perkeleesti... mutta pakko samaan hengenvetoon sanoa että tuo MM-pistesysteemi on aika skeida, ja noita kakkostiloja saa tässä sarjassa napsittua aika usein jollain puolen minuutin tai minuutin erolla kärkeen.
Mutta ei kyllä haittaa jos Evans voittaa, onhan se tehnyt mainion uran ja tuo olisi kruunaus sille. Ehkä se jopa voisi olla myös lajille hyvä asia.
No en mä nyt tiedä onko toi Keijon F1- mestaruuskaan mikään tasaisen suorittamisen mallimerkki ja yksi voitto siinäkin.
 
Noni. Pajari lupailee näyttöjä. Vaikkakin melko ujosti..
– Totta kai on kiva ajaa tähän väliin puhdas kisa. Rohkeammin voi lähteä taas seuraaviin. On aika pitkä putki, että on tullut maaliin, niin pikkuhiljaa nostetaan kyytiä, Pajari lupasi kisan jälkeen.

 
Joka ek:n ja joka rallin jälkeen samat lupaukset. Yksittäisiä onnistumisia nähty toistaiseksi. Kyyti ei ole juuri kummentunut. No, helpompihan se on parantaa mistä parantaa.
 
Miten Pajari ajattelee ajavansa nyt nopeammin kun koko kausi on menty ”ajetaan terveisiä” modella.

En usko hetkeäkään noihin puheisiin.
Pikkuhiljaa se ajatteli niin tekevänsä. Ainakin tuon linkatun artikkelin perusteella.

Huipulla pitäis pystyä jo toimittamaan tasaisesti ja kohta alkaa siima loppua. Vielä sitä kuitenkin on.
 
Miten Pajari ajattelee ajavansa nyt nopeammin kun koko kausi on menty ”ajetaan terveisiä” modella.

En usko hetkeäkään noihin puheisiin.
Opettelu manittut. mutta se nyt käy selitykseksi, voi toki olla suunniteluta toteuttamista.

Eli Ei tuo maalikon silmään näytä näyttöjen antamiselta, siis sellaiselta että vedetään pohjia, tai ainaki yritetään vetää pohjia pohjien perään. voittaja autolla.

Jos uskotaan että menee suunnitellusti, välillä ajetaan jotain "testiä" , varovaisesti että kamat ehjänä varikolle, välillä sitten voittaja ajon harkoittelua, eli ajetaan sinne esti että menee metsään. sen jälkeen siten napsu ja ylimääräinen napsu pois ja taasen jotain "testiä", ehjänä maaliin.

Tekis mieli sanoa miltä tuo näyttää, ...
 
Pikkuhiljaa se ajatteli niin tekevänsä. Ainakin tuon linkatun artikkelin perusteella.
Kysymyshän siis oli, että ku ollu ongelmia (vauhdillisesti) varsinki vaihtelevassa pidossa, nii meinaako Sami panostaa siihen puoleen ja nähdäänkö Japanissa steppi sinne rohkeempaan puoleen.
 
Japanin ralli

Torstai 6.11.2025
Klo 2.00: Shakedown
Klo 9.05: EK 1 – Kuragaike

Perjantai 7.11.2025
Klo 0.11: EK 2 – Inabu Shitara
Klo 1.24: EK 3 - Shinshiro
Klo 2.57: EK 4 – Isegami Tunnel
Klo 6.40: EK 5 – Isegami Tunnel 2
Klo 8.03: EK 6 – Inabu Shitara 2
Klo 9.16: EK 7 – Shinshiro 2

Lauantai 8.11.2025
Klo 0.23: EK 8 – Obara
Klo 1.34: EK 9 – Ena
Klo 3.05: EK 10 – Mt. Kasagiyama
Klo 5.45: EK 11 – Mt. Kasagiyama 2
Klo 7.08: EK 12 – Ena 2
Klo 8.21: EK 13 – Obara 2
Klo 10.35: EK 14 – Toyota City

Sunnuntai 9.11.2025
Klo 1.39: EK 15 – Nukata
Klo 2.35: EK 16 – Lake Mikawako
Klo 3.53: EK 17 – Okazaki
Klo 4.04: EK 18 – Okazaki 2
Klo 5.33: EK 19 – Nukata
Klo 7.15: EK 20 – Lake Mikawako 2

Mestaruutta ratkotaan jo tiukasti.
 
On liukkaan näköistä. Ei oo ääniä niin ei kuule mitä sanovat tuosta tienpinnasta.
 
Videota Kallen ulosajosta? Ainakin formulakuvioiden asetelma "kaiken voittaneesta kun ei ralleissa ollut enää voitettavaa" muuttui siihen että ei nyt ihan eväät riittäneet täydellä kaudella mestaruuteen. Mutta kausi toki pitkälti suli renkaiden kanssa vatvomiseen niin ei sitten enää ollut varaa näihin.
 
Kallen Toitsussa pikafixiä.
KALLEN PIKAFFIX.jpg
 
Evansille tosiaan soisi mestaruuden, Kallekin oli sitä mieltä jossain haastattelussa aiemmin.

Onneksi ei tullut valvottua ja katseltua tuota pikselimössöä ja GPS-karttaa.
Aamulla kun herää, niin on nopeasti käyty pätkät läpi Rally.TV:stä, jonka tilaaminen jää kyllä nyt ainakin mun osalta tähän kauteen.
Kattellaan sit IPTV:stä ens vuonna sen verran kun jaksaa vielä kiinnostaa.
 
Evansin eka mestaruus olisi kova saavutus!

Mutta saa nähdä kestääkö pää ajaa riittävän kovaa?
Evansilla on pää etukenossa niin pää kestää vaikkakin vauhti ei ole niin kova kuin Ogier/Kalle.
Onhan tässä vielä Ogierin osalta jännättävää pään kestävyyden osalta. Katsuta olisi toiveissa voittajaksi mutta epätodennäköisempi vaihtoehto.
 
Mestaruustaisto kyllä lässähti tästä. Vaikka Kalle sunnuntaina saisi täydet pisteet, niin ero Evansiin ja Ogieriin olisi lähemmäs 25 pistettä, eli Saudeissa pitäisi molemmille tulla keskeytys. Ei sellaista tapahdu, joten MM-haaveet oli tässä.
Itse alan kannustamaan Evansia, ihan vaihtelun vuoksi, ja kyllä hän mestaruuden arvoinen kuljettaja on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 323
Viestejä
4 981 590
Jäsenet
80 055
Uusin jäsen
Werne

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom