Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Katselin tuota kyllä 3kk sitten kun Verkkis kerran viikossa tiputteli hintaa, mutta sitten tuo ehti jo mennä. Pari kuukautta takaperin he möivät pois kaikki Mathey-Tissot kellot pois hyvällä hinnalla. En silloin ostanut koska olin jo tilannut Mathy III:sen Yhdysvalloista ja se oli silloin vielä matkalla. Tullit ja kuljetuskuluineen tuli maksamaan vajaan satasen enemmän kun verkkiksen viimeinen tarjoushinta.edit. olikin päässyt loppumaan.
Sattumalta törmäsin tällaiseen tarjoukseen (en laita tarjousketjuun): Mathey-Tissot Type 21 Chrono Automatic Limited Edition -rannekello, 42 mm, hopea @424,90€ (Valjoux 7750).
![]()
Ei paha hinta automaatti-chronosta
![]()
Mathey-Tissot Type 21 Chrono Automatic Limited Edition -rannekello, 42 mm, hopea
Mathey-Tissot Type 21 on ajattoman tyylikäs kronografi kenelle tahansa, joka etsii tyylikkyyttä ja käytännöllisyyttä. Tämän upean sveitsiläisen rannekellon runko on valmistettu ruostumattomasta teräksestä.www.verkkokauppa.com
Viestistä jo hieman aikaa ja ehdotuksiakin tullut, mutta heitän silti kehiin jonkun perus G-Shockin. Niissä ei toki ole tritiumia mutta monessa automaattinen valo joka syttyy kun kelloa nostaa eli katsoo. Patterit kestävän taustavaloa käytettäessä usein ainakin sen kaksi vuotta ja monissa on aurinkokennolla latautuva akku. En nyt löytänyt mitään mallia tähän suoraan kun noita on niin turkasesti, mutta tutkimalla selviää.Onko porukalla tiedossa yhtään tritium valaistuja peruskelloja (lue:halpaa)? Itse vietän työni puolesta paljon aikaa hämärissä/pimeissä tiloissa ja aikaa pitäisi nähdä. Älykelloa en kuitenkaan halua vaan kellon pariston pitäisi kestää ainakin parivuotta ja jotenkin noiden älykellojen jälkeen vaan arvostaa perinteistä. Mitä pelkistetympi sen parempi. Nyt omassa kellossa on vain peruskellotaulu ja päivyri, tuskin sen enempää tarvii jatkossakaan.
Tritiumkelloja yleisesti myydään usein reitattuna T25 ja T100. Tuo luku T:n jäkeen ilmaisee kuinka monta mCi:n edestä kellon putket sisältää maksimissaan Tritiumia (kaikki putket siis yhteenlaskettuna). Riippuen paljoko siinä aseen tähtämiessa on Tritiumia, niin voihan se himmentyä nopeastikkin. Ts. kun kerta tritium heikkenee samalla voimakkuudella (puolittumisaika reilu 12 vuotta) koko ajan, niin mitä enemmän se putki tms. sisältää tritiumia, sitä kauemman siinä riittää "loistetta". Nuoi tritiumputket lisäksi vuorataan lisäksi fosforoivalla materiaalilla, joka parantaa sen näkyvyyttä. Myös värillä on kai jonkinverran väliä vihreä väri vaikuttaa ainakin silmään kirkkaammalta mitä noita on nähnyt.Tritiumista huomio että ne heikkenee ajan kanssa, ja aseissa tritiumtähtäimet hyytyvät muutamassa vuodessa (alle 10 vuotta).
Jos G-Shockia tarkoitit niin malli lienee GW5000U ja hinta sen 300$. Siinä olisi kyllä kaikki tarpeellinen ja vähän päälle ja hyvältäkin näyttää. GWM5610 olisi puolet halvempi 150$ hinnalla. Molemmissa on radiosynkka kellonajalle ja sama ladattava akku joka kestää sen 10kk käyttöä jos ei saa auringonvaloa, muuten menee se 10 vuotta heittämällä kunnes akku alkaa olee kaput ja pitää vaihtaa. Näiden lisäksi se automaattitaustavalo, ajanotot, ajastimet, päivyri jne.5000U on saa signaalin paljon paremmin kuin 5610. Aina sekunnilleen oikeassa ajassa. 5610 ei saanut signaalia vaikka mitä yritti. 5000U ottaa signaalin joka yö vaikka laatikossa. Eikä rumaa punaista rinkulaa. On toki arvokkaampi, mutta kyllä tuntuu ranteessa paljon paremmalta.
Hyvä huomio, eli suurin menoerä on alv, sitten kuljetuskustannukset ja lopuksi vasta tuo tullimaksu 0.9€.Joku välituontilisenssihuijari varmaan taisi kusettaa sua, kun rannekellojen tullimaksu on aina 0.90€, oli kyseessä 10k€ kello tai 170€.
. GWM5610 olisi puolet halvempi 150$ hinnalla.
Omaankin silmään tuo punainen tuo vähän pirteyttä. Itsellä ei ole tuo synkkaava malli, vaan ihan tavan solar, jota tarttui jostain mukaan varmaan johonkin n. 50-60 € hintaan. Fantastinen tekele.Mulla on tämä tikittänyt ranteessa viitisen vuotta ilman mitään ongelmia. Kestävä, synkkaa ajan ikkunalla Helsingissä (muttei joka yö). Ostin alle satasella Amazonista aikoinaan. Itse nimenomaan pidän tuosta punaisesta 80-luvun värityksestä. Oikealla tavalla retro. Tästä tulee mieleen McGyver & Co. Kaikki arjen ongelmat ratkeaa tällä edullisella kellolla![]()
No ellet elä valottomassa pottukellarissa, niin saa.Ilmeisesti Suomessa talvella saa sen verran valoa että nämä Atomic mallit jaksaa talven yli, vai onko ollut ongelmia latautumisen kanssa? Itseänikään ei tuo punainen väri haittaa ja olen välillä harkinnut ko. mallia.
Vaikuttaa, että postauksella oli tarkoitus kerjätä kysymystä: "Mikä kello?" Eli mikä se on?Ostin vaimolle automaattikellon lahjaksi.
Seikon NH35 sisällä, 200m vesitiiveys
![]()
Vaikuttaa, että postauksella oli tarkoitus kerjätä kysymystä: "Mikä kello?" Eli mikä se on?
Törmäsin itse brändiin, jonka juttu vaikuttaa olevan poikkeuksellisen mauttoman näköiset kellot:
Vai lämpeneekö joku?RIM Monza - Mazzucato - Men's Luxury Watches
Check out all RIM lines of watches and click add to cart to your favorite Mazzucato watcheswww.creationwatches.com

SKX toimii.
Tuli ostettua Torista rannekello, jossa osasta kehyksen numeroista on maali haalistunut pois ja titaanirannekkeessa on vähän naarmuja. Ajattelin neulalla ja pienoismallimaalilla puuttuvat maalit laittaa kehykseen ja karhunkielellä hioa naarmut pois, onko kellään kokemusta vastaavasta projektista? Netin mukaan pitäisi ihan hyvin onnistua.
Kyllä, hieno kello. En tietysti tiedä minkä alan miehiä rankaisija on, enkä myöskään sitä, minkälainen kello kyseessä mutta en itse missään nimessä yrittelisi ellei tuollaisesta ole kokemusta.Joihinkin kelloihin tuo patinoitunut ilme sopii todella hienosti, yllä hyvä esimerkki siitä.
Kynsilakanpoistoaine on aika rajua kamaa kelloille.. Mitä "haalistumia" sillä ajattelit hoitaa?Halpa kello juurikin kyseessä, reilun satkun siitä maksoin mutta ilmeisesti minulla ja myyjällä on erilainen näkemys "erinomaisesta" kunnosta eli itse koitan nyt vähän edustavampaan kuntoon saada niin saa kello toimia projektin koekaniinina. Lähtösuunnitelmana on kokeilla mustaa kynsilakkaa ja kynsilakanpoistoainetta haalistumiin ja karhunkielellä koko rannekkeen harjaus.
Ihan kehyksen haalistuneet numerot, ajatus oli että mustaa kynsilakkaa numeron uran päälle ja hetken kuivumisen jälkeen liinalla ja asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella pyyhkisi ylimääräset pois, näin ainakin toisella foorumilla on jotkut tehneet.Kynsilakanpoistoaine on aika rajua kamaa kelloille.. Mitä "haalistumia" sillä ajattelit hoitaa?
Onnistuminen riippunee aika paljon kehyksen mallista; jos on insertti, niin se on yleensä liimalla/teipillä kiinni, jolloin kynsilakanpoistoaine saattaa sen irrottaa, mutta täysmetalliselle, upotetuilla numeroilla olevalle kehykselle tuskin kummoista vahinkoa saa aikaan. Itse tosin irroittaisin kehyksen kellosta tuota operaatiota varten, ettei mene maalia tai poistoainetta vääriin koloihin.Ihan kehyksen haalistuneet numerot, ajatus oli että mustaa kynsilakkaa numeron uran päälle ja hetken kuivumisen jälkeen liinalla ja asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella pyyhkisi ylimääräset pois, näin ainakin toisella foorumilla on jotkut tehneet.
Kauhean syviä nuo urat ei ole mutta ajattelin kuitenkin kokeilla, rymykelloksi tämä jää niin ei ole lopputuloksella niin väliä.Onnistuminen riippunee aika paljon kehyksen mallista; jos on insertti, niin se on yleensä liimalla/teipillä kiinni, jolloin kynsilakanpoistoaine saattaa sen irrottaa, mutta täysmetalliselle, upotetuilla numeroilla olevalle kehykselle tuskin kummoista vahinkoa saa aikaan. Itse tosin irroittaisin kehyksen kellosta tuota operaatiota varten, ettei mene maalia tai poistoainetta vääriin koloihin.
Laita vaikka kuvia kellosta, niin saa vähän käsitystä siitä, mitä oot fiksailemassa?![]()
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google PlayMulla on tämä tikittänyt ranteessa viitisen vuotta ilman mitään ongelmia. Kestävä, synkkaa ajan ikkunalla Helsingissä (muttei joka yö). Ostin alle satasella Amazonista aikoinaan. Itse nimenomaan pidän tuosta punaisesta 80-luvun värityksestä. Oikealla tavalla retro. Tästä tulee mieleen McGyver & Co. Kaikki arjen ongelmat ratkeaa tällä edullisella kellolla![]()
Kyllä tuohon passaa hyvin kokeilla.Kauhean syviä nuo urat ei ole mutta ajattelin kuitenkin kokeilla, rymykelloksi tämä jää niin ei ole lopputuloksella niin väliä.
![]()
![]()
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google Play
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google Play
Noni! Hyvähän siitä tuli ja jos ei satu kestämään vuosia, niin äkkiähän tuon tekasee uudelleen.Numeroiden maalaus tehty, maaliksi löytyi kaapista auton maalikynä ja liuottimeksi kynsilakanpoistoaine, työn kesto n. 15 minuuttia ja hinta 0€, omasta mielestä lopputulos 9/10. Huomenna vielä rannekkeen harjaus niin eiköhän tästä vielä hyvä tule.
![]()
![]()
Tuosta rannekkeen harjauksesta sen verran, jotta minä olen käyttänyt titaanikelloihin pyyhekumia kulumien ja pikkunaarmujen poistoon.Numeroiden maalaus tehty, maaliksi löytyi kaapista auton maalikynä ja liuottimeksi kynsilakanpoistoaine, työn kesto n. 15 minuuttia ja hinta 0€, omasta mielestä lopputulos 9/10. Huomenna vielä rannekkeen harjaus niin eiköhän tästä vielä hyvä tule.
Tuosta rannekkeen harjauksesta sen verran, jotta minä olen käyttänyt titaanikelloihin pyyhekumia kulumien ja pikkunaarmujen poistoon.
Jos Rolexin hinta on kohdallaan, voi sen ostaa paikasta josta saa aidon?
Jos yleensä moisen haluaa...
Jos kyse ei ole kameran aiheuttamasta vääristymästä, niin tuon kuvan perusteella kello on väärennös: päivämäärän päällä oleva suurennuslasi ei suurenna oikein.Olen Turkissa Alanyassa bongaillut rannekelloja. Näyteikkunoissa ja vitriineissä on heikkoja ja keskinkertaisia väärennöksiä. Parempia näytetään pyynnöstä. Kultasepän liikkeessä bongasin jotain oikeasti mielenkiintoista: käytetty täysikultainen Rolex Day-Date. Ei mitään papereita eikä laatikkoa. Kuvittelen, että hinta olisi kohdallaan, jos voisi jotenkin tietää, että on aito.
![]()
Mulla titaaninen Vostokin 1967 pudotti pikkuhiljaa bezelistä mustat maalit. Laitoin mustalla emalimaalilla numerot täyteen ja pyyhkäisin paperilla ylimääräiset pois. Hyvin toimi.Numeroiden maalaus tehty, maaliksi löytyi kaapista auton maalikynä ja liuottimeksi kynsilakanpoistoaine, työn kesto n. 15 minuuttia ja hinta 0€, omasta mielestä lopputulos 9/10. Huomenna vielä rannekkeen harjaus niin eiköhän tästä vielä hyvä tule.
![]()
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.