Robotti-imurit

Ei kai? Eihän siitä imurin omasta säiliöstä olisi mitään hyötyä noin.
Oma käsitys on että telakassa se tuuttaa moppeihin pesuaineet samalla kun pesee ne, ja sitten telakasta poistuessaan 0,8dl tankillaan kostuttaa moppeja puhtaalla vedellä.
Mopit pestään X-neliön välein telakassa jolloin sinne tuutataan aina uudet pesuaineet.

Pesuaineissa kannattaa sitten oikeasti pitää järki kourassa, random sitruunan hajuinen pesuaine voi sisältää reippaasti sitruunahappoa mikä paskoo pidemmän päälle tiivisteet/letkut ja sitten onkin vedet lattialla eikä tankissa.

Viimeksi muokattu:
Ota näistä selvää, mutta näin olen ymmärtänyt että vain moppeja pestään sillä pesuaineella, mikä on omassa lokerossa ja itse sitten lattiat vain vedellä.

Ota näistä selvää, mutta näin olen ymmärtänyt että vain moppeja pestään sillä pesuaineella, mikä on omassa lokerossa ja itse sitten lattiat vain vedellä.
Eiköhän tuossa ole ongelma käännös kukkaset. Kyllähän sinä ihan käsipelillä mopatessakin peset mopin sankossa pesuaineella kyllästetyllä vedellä aina X-neliön välein kun huomaat että moppi on töhnässä.

Kannattaa huomioida että se 0,8dl tankki robotissa on niin pieni että se ei nyt paljoa laimenna moppiin imeytettyä pesuainetta.

Ei kai? Eihän siitä imurin omasta säiliöstä olisi mitään hyötyä noin.
Kyllä se näin taitaa olla, eli imuri käyttää pesuainetta vain moppien puhdistamiseen, ei lisää sitä pesuveden sekaan. Sama L20 Ultra. Taitaa X50 Ultra olla ensimmäisiä Dreamen imureita jotka sekoittavat pesuaineen myös pesuveteen.
Ite lisään pesuaineen suoraan puhtaan veden sekaan (L20 Ultra) ja hyvin on toiminut

Eiköhän tuossa ole ongelma käännös kukkaset. Kyllähän sinä ihan käsipelillä mopatessakin peset mopin sankossa pesuaineella kyllästetyllä vedellä aina X-neliön välein kun huomaat että moppi on töhnässä.

Kannattaa huomioida että se 0,8dl tankki robotissa on niin pieni että se ei nyt paljoa laimenna moppiin imeytettyä pesuainetta.
Niin meinasin sillä ”lokerolla” siis sitä pesuainetta siellä telakassa. Mutta kuten joku tuossa mainitsi, niin X50 käyttää pesuainetta myös lattian moppaukseen.
Kyllä se näin taitaa olla, eli imuri käyttää pesuainetta vain moppien puhdistamiseen, ei lisää sitä pesuveden sekaan. Sama L20 Ultra. Taitaa X50 Ultra olla ensimmäisiä Dreamen imureita jotka sekoittavat pesuaineen myös pesuveteen.
Ite lisään pesuaineen suoraan puhtaan veden sekaan (L20 Ultra) ja hyvin on toiminut
Mitäs pesuainetta olet sinne kaatanut ja kuinka paljon öbaut?

Jos todella näin, niin moppien pesu pitää sitten maksimoida jakamalla huoneet pieniin osiin. Perseestä, sanoisin. Tietty sikäli parempi että jäämiä ei jää koneen sisään pesuaineesta seisonnassa.

Jos todella näin, niin moppien pesu pitää sitten maksimoida jakamalla huoneet pieniin osiin. Perseestä, sanoisin. Tietty sikäli parempi että jäämiä ei jää koneen sisään pesuaineesta seisonnassa.
No en tiiä mitä oikeet meinaat, mutta robo moppaa ja toisinaan menee sitten kesken moppauksen pesemään mopit. Mikä lie ai tai homma.

No en tiiä mitä oikeet meinaat, mutta robo moppaa ja toisinaan menee sitten kesken moppauksen pesemään mopit. Mikä lie ai tai homma.
Sieltä asetuksista voit säätää että kuinka monta neliötä se robo moppaa ennen kuin käy telakalla pesemässä mopit ja tuuttaa siihen uudet pesuaineet.
Huomiona että AI pesutilassa lähes kaikki tuon tyyppiset hienosäädöt on lukittu ja AI tekee säädöt lennossa sinun puolestasi.

Sieltä asetuksista voit säätää että kuinka monta neliötä se robo moppaa ennen kuin käy telakalla pesemässä mopit ja tuuttaa siihen uudet pesuaineet.
Jeps ja tässä tapauksessa siis pesee mopit. Edelleenkään, ei ainakaan X40 pese lattioita kuin vedellä. Näin olen ymmärtänyt. Ja jos tekisi toisin, niin olisin taatusti joutunut täyttää sitä telakassa olevaa pesuainetta.

Jeps ja tässä tapauksessa siis pesee mopit. Edelleenkään, ei ainakaan X40 pese lattioita kuin vedellä. Näin olen ymmärtänyt. Ja jos tekisi toisin, niin olisin taatusti joutunut täyttää sitä telakassa olevaa pesuainetta.
Jos moppien pesuun käytetään pesuainetta niin tottakai se pesuaine siihen moppiin myös jää, ihan samalla tavalla kuin jos omin kätösin täytät sankon vedellä + pesuaineella ja huuhdot luutun/mopin sankossa.

Screenshot_2025-08-02-21-59-24-20_c3bbd99f4cd39bd5d3d7fa6fb43ec2ca.jpg

Screenshot_2025-08-02-22-04-36-29_c3bbd99f4cd39bd5d3d7fa6fb43ec2ca.jpg

Jos moppien pesuun käytetään pesuainetta niin tottakai se pesuaine siihen moppiin myös jää, ihan samalla tavalla kuin jos omin kätösin täytät sankon vedellä + pesuaineella ja huuhdot luutun/mopin sankossa.
No tuo tottakai totta. Mutta varsinaisesti ei ota pesuainetta robon mukaan. Siis näin olen ymmärtänyt. Ja en väitä vastaan, koska ei minulla siihen todistetta. Pääasia että kämppä puhdas ja homma toimii heh.

Niin meinasin sillä ”lokerolla” siis sitä pesuainetta siellä telakassa. Mutta kuten joku tuossa mainitsi, niin X50 käyttää pesuainetta myös lattian moppaukseen.

Mitäs pesuainetta olet sinne kaatanut ja kuinka paljon öbaut?
Amazonista olen tilannut paria erilaista plus testasin Dreamen omaa pesuainetta. Alla muutamat linkit.
Pesutuloksessa en ole huomannut isompia eroja, lähinnä tuoksussa. Olen seurannut about valmistajan ohjeita sekoituksen suhteen, yleensä vähän pienemmällä suhteella pesuainetta kuin suositellaan.

Huomasin myös, että jos moppien pesuaine ja säiliöön sekoitettava pesuaine on erilaiset, on tuoksu sen mukainen.

Screenshot_2025-08-02-21-59-24-20_c3bbd99f4cd39bd5d3d7fa6fb43ec2ca.jpg

Screenshot_2025-08-02-22-04-36-29_c3bbd99f4cd39bd5d3d7fa6fb43ec2ca.jpg
Mopit pestään vedellä ja pesuaineella. Robotti pesee lattiat vedellä ja pesuainetta ei ole kuin se mitä moppeihin on jäänyt pesussa. Siinä ei ihan hirveästi pesuainetta lattian pesuun jää. Tarkoituksena on pitää mopit puhtaana ja väkisin jää jonkin verran lattian pesuun. Käytännössä vastaa samaa kuin pesisi mopin pesuaineella ja vedellä ja moppaisi pelkällä vedellä.

Mopit pestään vedellä ja pesuaineella. Robotti pesee lattiat vedellä ja pesuainetta ei ole kuin se mitä moppeihin on jäänyt pesussa. Siinä ei ihan hirveästi pesuainetta lattian pesuun jää. Tarkoituksena on pitää mopit puhtaana ja väkisin jää jonkin verran lattian pesuun. Käytännössä vastaa samaa kuin pesisi mopin pesuaineella ja vedellä ja moppaisi pelkällä vedellä.
Onhan se moppi märkä pesuaineesta. Vertaa manuaalimoppi jonka uitat pesuaineessa, väännöt kuivaksi ja luuttuat sillä lattiat. Kun kuivuu, menet pesemään.

Nyt täytyy vaan robo sitten käskeä pesemään moppinsa useammin, eli joka huoneen jälkeen ja jakaa huoneet siis useammaksi huoneeksi.

Ainakin L20:ssa sekoitussuhde on todella mieto ja itse olen todennut käytännön kautta, että lopputulos on parempi jos pesuaineen annostelee suoraan säiliöön. Telakan pesuainesäiliön tilavuus on 450ml. Puhtaan veden säiliö 4.5 l. Omassa käytössä käytössä täytän puhtaan veden säiliön kerran viikkoon ja pesuainetta olen joutunut lisäämään viimeksi viime helmikuussa.

Itsellä tuo edellinen malli eli X40 Ultra ja olen ymmärtänyt, että moppaus tapahtuu aina ja vain puhtaalla vedellä, siis ilman sitä pesuainetta. Olen siis ainakin internetin perusteella ymmärtänyt, että se pesuaine on vain moppien pesua varten. Voin ja saatan ja tod.näk olla väärässä🤔
En tiedä, voihan olla että tämä on muuttunut mallien välillä. X50:ssa voi asetuksista valita jopa moppien pesun pelkällä kuumalla vedellä. Tuota X40 mallin meinasin ensin ostaa mutta kuin aiemmin mainitsin, valinta oli mulle lopulta kynnyskysymys, eli kyky mennä korkeampienkin kynnysten yli, vaikkakin tuo on yrittänyt ehdottaa niitä myös takan edustan n.1cm messinkilistoista, yksi kynnys tässä kohteessa on kuitenkin vaatinut niitä "jalkoja".

Ja toisekseen koska tuo osaa imaista lidarin sisään ja menee tosiaan mataliinkin paikkoihinkin (siis kun hoksasin asetuksista laittaa).

Luulin ettei näissä muuten niin suurta olisi.

Ainakin L20:ssa sekoitussuhde on todella mieto ja itse olen todennut käytännön kautta, että lopputulos on parempi jos pesuaineen annostelee suoraan säiliöön. Telakan pesuainesäiliön tilavuus on 450ml. Puhtaan veden säiliö 4.5 l. Omassa käytössä käytössä täytän puhtaan veden säiliön kerran viikkoon ja pesuainetta olen joutunut lisäämään viimeksi viime helmikuussa.
Näin se annostelu toimii myös X50:ssa, tosin siihen en laittaisi raikasvesisäiliöön muuta kuin vettä. Alkuintoilun vielä ollessa voimissaan, olen tuon käskenyt mopata välillä jopa kolmasti viikossa, tällä tahdilla veden kulutus on ollut ehkä nelisen litraa viikossa, mikä on hiton vähän verrattuna manuaaliseen moppaamiseen.

Oletin että muissakin roboissa, joissa on erillinen pesuaineannostelija, pesuaine annostellaan automaagisesti, mutta ehkäpä olin tässä väärässä. Mutta silti, pesuaine kuin pesuaine kerrostuu jos ei välillä pese pelkällä vedellä.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 513
Jäsenet
78 588
Uusin jäsen
Angkarn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom