Robotti-imurit

Mikä olisi sopiva?

Eli vanhalle ihmiselle rivitaloyksiöön.

Ei tarvitse olla suuria hienouksia, kunhan imuroi pölyt ja että olisi helppokäyttöinen sekä suht edullinen. Ei siis tosiaankaan mitään älytoimintoja, vaan helpottamaan arkea.
Omilla vanhemmilla on vuosia vanha Roborock S6 maxv. Hommasin samalla myös itelle. Kartoitin kämpän ja ajastin pari viikkosiivousta jolloin tietävät siirrellä tarpeen mukaan huonekaluja (tai sitten ei). Osaavat itse tyhjentää pölysäiliön ja pesevät suodattimen. Näinä vuosina ollut pari kertaa tilanne, jolloin on pitänyt käydä katsomassa mikä vikana (ekalla kertaa olivat ottaneet telakan virrat seinästä ja toisella kerralla oli reitittimen virrat pois). Laite itse ei ole jäänyt kertaakaan jumiin, ite tsekkaan aina silloin tällöin kyläilyn yhteydessä robotin yleisen kunnon ja olen tilannut suodattimet ym. tarpeen mukaan. Eipä kahden eläkeläisen asunnosta juuri likaa kerry.

Nykyään osaavat viedä robon yksittäiseen huoneeseen ja painavat manuaalisen siivouksen ja palauttava sen jälkeen telakkaan. Moppausta ei olla edes harkittu (eikä tuolla laitteella siitä juuri mitään hyötyä ole).

App on liian monimutkainen heille, mutta hyvin se on näinkin toiminut. Varmasti toimisi kunnon telakalla varustettu imurikin, mutta eivät halua opetella uusia systeemejä kun ovat tyytyväisiä nykyiseen. Ikää on 80+

Statistiikka

Viestiketjuista
291 188
Jäsenet
80 030
Uusin jäsen
Teeku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom