RTX 4080 Strix Hotspot

Ongelmana ylikuumentuminen. Lämpötyynyt korvattu Thermal Grizzly Putty Pro:lla ja corelle laitettu Thermal Grizzly Phasesheet. Puttyn määrää olen testaillut useilla eri määrillä, mutta lopputulos on aina sama. 250w ja hotspot menee 110c. Delta on yli 20c. OCCT testissä extreme asetuksella (100% kuorma) 65-70% powerlimitistä ylöspäin thermal throttlaa. Timespy graphics score jäi 24500, kun aikoinaan saanut sen samalla kortilla 28000-29000.

Olen myös kokeillut duronauttia ja pienen testin tein myös Noctua NT-H1 (vain testimielessä).

Puttya olen kokeillut myös niin pienillä määrillä, että melkein core on ainut mikä ottaa kunnon kontaktia ja silti core ylikuumenee.

Tavallisin diagnoosi tässä tilanteessa olisi varmasti se, että puttya on liikaa, mutta testattua eri määrillä, siirtyisin epätavallisempiin vaihtoehtoihin.

Silmämääräisesti PCB on suora. Heatsinkistä ei näy valumia tms. jotka voisi viitata höyrykammion tyhjentymiseen.

Tässä vaiheessa kortti avattu jo yli 10 kertaa ja alkaa itseltä ideat loppumaan.

Jos Jyväskylän seudulta löytyy joku guru joka tän vois fixaa, niin sitäkin vois pitää vaihtoehtona.

Tässä nyt viimeisimmän testin tuloksia. Vaikka on tasainen määrä tuota puttya molemmin puolin, niin silti tuo vasen puoli jää huonommalle kontaktille.

IMG_1120.jpeg

IMG_1119.jpeg

IMG_1121.jpeg

IMG_1125.jpeg

IMG_1133.jpeg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
306 688
Jäsenet
82 934
Uusin jäsen