Build RVZ03 M-ITX AMD-pohjainen pelikone

Morjes! Ajattelin tehdä tästä buildista postauksen, koska en nopeasti löytänyt samaan koppaan kohdistuvia buildeja (edes englanniksi ei tunnu kovin montaa löytyvän)

Taustaa

Olen viimeksi kasannut tietokoneen v. 2012 Define R4 full-atx koppaan. Nyt kone alkaa kuitenkin vedellä viimeisiään ja uudessa kämpässä on tilaa vain pienelle työpöydälle (sisustusvika, mutta täällä asuu toinenkin ihminen:whistling:). Teen kohtuullisen paljon opiskelua/työhommia kotoa ja pelaaminen harrastuksena, niin koneen käyttöiäksi toivon väh. 5 vuotta. Mua ei haittaa vaikka "elinkaaren" lopussa joutuu pudottamaan high-med graffoista med-low.

Olen tähän asti mennyt intel+nvidia kombolla, mutta nyt ajattelin hypätä AMD kelkkaan kertarysäyksellä. Saa nähdä kaduttaako ajurien ja lämpöjen kanssa.

Miksi M-ITX? Ihan yksinkertaisesti siksi, että työpöytäni leveys on 102cm ja haluaisin siihen mahduttaa koneen + 27" 1440p 144hz näytön:tup:

Buildin aloitus

Kyseessä on SilverStone RVZ03 m-itx koppaan tuleva pöytäkone. Osat on tilauksessa ja maaliskuun loppupuolella pitäisi olla kasauksen aika, pistän sitten päivitystä ja kuvia. Uskoisin että ainakin piuhojen vetäminen tulee olemaan mielenkiintoinen projekti.

kone.png

Koko speksit olisi tässä:

Screenshot_2020-03-18 Asiakastili Tilaus 2391569 - Jimms fi.png

Rakentaminen

TBD

Kellot, lämmöt, 3DMark jne.

TBD

Viimeksi muokattu:
Moro,

ite tein kasaus videon kyseisestä kotelosta ja piuhojen veto on kyl haastavin osuus vaikka itse käytin sfx virtalähdettä lyhyillä kaapeleilla.
Mielenkiinnolla seurailen miten saat tavarat menemään koneeseen:thumbsup:

Moro,

ite tein kasaus videon kyseisestä kotelosta ja piuhojen veto on kyl haastavin osuus vaikka itse käytin sfx virtalähdettä lyhyillä kaapeleilla.
Mielenkiinnolla seurailen miten saat tavarat menemään koneeseen:thumbsup:

Kävin katsomassa buildin nyt paremmalla ajalla. Siisti lopputulos kyllä ja toi lisätila oli varmasti hyvä valinta, varsinkin vesijäähyn kanssa :tup:

Heh, unohtui koko tämä ketju ja nyt 5v myöhemmin kun olen päivittämässä kyseistä konetta, löysin tämän threadin google-haulla ja kesti hetki tajuta, että omaa buildianihan tässä kuvattiin :D Kone toiminut hyvin, 5/5 ei valittamista, mutta nyt alkaa ikä näkyä ja uusi 3440x1440p 165Hz näyttö ei oikeen pääse oikeuksiinsa, joten tarkoitus päivittää.

Kokeillaas jos tällä kertaa onnistuisi jopa jonkinlainen build logi muistaa päivittää tänne, alustava suunnitelma:

Vanha komponenttiPäivitys
AMD Ryzen 7 3700X 3.6GHz 8-coreAMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz 8-core
Gigabyte RX 5700 XT 8GBASUS RX 9070 XT PRIME OC 16GB
Crucial 16GB DDR4-3200-
Seasonic 650W FOCUS GXAsus 850W TUF Gaming Gold Corsair 850W RM850e
MSI B450I Gaming Plus AC-
Samsung 860 QVO 1TB SSD-
Noctua NH-L12S-
Silverstone RVZ03 Mini-ITX-

En tiedä onko tästä iloa muillen kuin itselle, mutta kyseinen kotelo on mielestäni todella hyvä ja olisin itse ollut kiinnostunut vastaavanlaisesta päivitysesimerkistä. Koitan muistaa myös ottaa niitä kuvia tällaisen amatöörin toimesta, joka kasaa uuden koneen 5-6v välein. Noi Antin rakennukset on todella hienoja, mutta iteltä ei löydy muuta kuin lukutaitoa ja pari ruuvimeisseliä, joten mitään suuria modauksia koteloon ei ole eikä tule sekä tarkoitus on vaan päivittää.

Rakentelun tavoitteena on selvitä tällä vielä seuraavat 5v, ennen kuin tulee sitten siirtymä uuteen prosessorikantaan -> emolevy ja muistit uusiksi. Toisaalta kun ei tulevaisuudesta tiedä, ehkä sillä kertaa ei sitten tarvitse laittaa CPU + GPU komboa uusiksi? Jää nähtäväksi.

Jäähy vähän mietityttää, nyt on kuitenkin jo ihan kohtuuhintaan olemassa 120mm AIO-ratkaisuja, koska välillä näyttänyt lämpöjen osalta siltä että tuo NH-L12S ei saa ihan tarvitsemaansa ilmavirtaa. Toisaalta melko vaihtelevia arvosteluja noista pienemmistä AIO:sta, katselin itse esim. SilverStone VIDA 120 Slim tuuletinta, mutta en täysin vakuuttunut saisinko todellisuudessa lisää jäähdytystehoa ~90€ edestä

Edit: Niin sitä heti kannatti kirjoittaa suunnitelmat auki, tajusin että tuo alennus-PSU olisi ollut 150x150mm eli tähän koppaan todella vaikea, onneksi Jimmsin asiakaspalvelu pelasti ja tilalle vaihtui Corsair 850W RM850e

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 430
Jäsenet
78 663
Uusin jäsen
fuufuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom