Aika vahva näkemys itsellä siitä, että markkina täysin väärässä nykyisten arvostusten kanssa. Vaatii aika ruusunpunaiset lasit, että pystyy uskomaan esim. H2 kasvuun globaalisti. Kyllä tautihuippu on saatu taittumaan laskuun lähes kaikkialla, mutta käytännössä poskettoman kalliilla hinnalla ja homma tulee kusemaan heti kun rajoituksia yritetään alkaa purkamaan. Joku hehkutti hankkineensa super halvalla REIT:tejä. Mietin vain moniko kauppakeskus on esimerkiksi pystyssä 1,5 v päästä kun 90% vuokralaisista ei ole pystynyt maksamaan vuokriaan vuoteen. Itse töissä globaalisssa jättiyrityksessä, ja todellakin säästösuunnitelmaan kuuluu vuokrien vinguttaminen ja kyse on siis toimistotiloista...
Täytyy tutustua shorttimekanismeihin, kymppi olisi heittää nyt. Tähän asti tullut harjoittettua vain pienimuotoista indeksisijoittamista.
Aika hyvin pitäisi ennustaa se päivä jolloin shortata eikä pitää pitkään. Jos meinaat vähänkin enempi rahaa tehdä tolla niin pitää olla vipua ja shortit kyllä sulaa kun ei voi tietää mitä oranssi setä tviittaa tai paljonko rahaa vielä painetaan lisää. Aivan liian riskipeliä vaikka olisikin vahva näkemys, että huonot uutiset on painavammat kuin hyvät. Tuurilla voi osua kohdalle... Toki itse nuo pitää käydä kantapään kautta oppimassa
Itse alan vähän kallistua siihen, että sitä rahaa tulee löytymään vieläkin lisää ja seuraavat ongelmat tulee vasta sitten mitkä ikinä tuo rahan painaminen tulee aiheuttamaan. Rahamarkkinat oppii virheistään ja aikaisemmasta huomattu, että ei saa päästää finanssikriisin kaltaiseen tilanteeseen. Ja nyt kun asetelma on huomattavasti pahempi niin tehdään kaikki mahdollinen ettei siihen jouduta. Se mitä sitten massiivisesta helikopteri rahsata seuraa niin sen on tulevaisuuden ongelma (ehkä joku mr. robotin kiinalais pahiksen kaltainen heppu vetelee naruja tällä hetkellä ja nauraa partaansa).