Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Oletteko saaneet sähköpyörien akkutilauksia esim. Shimanoa Bike-Discountista toimitettuna suomeen?
Muutamista pyörätarvikeliikkeistä saksasta näyttäs olevan mahdollista saada toimitus suomeen, mutta hinta on huomattavasti kalliimpi.

Missä olis hinta-/laatusuhde Shimanon akuissa tilattuna paras?
Kivijalat on melekosen arvokkaita ostopaikkoja, mutta reklamaatio asioissa ovat kyllä olleet tarvittaessa apuna.
 
Oletteko saaneet sähköpyörien akkutilauksia esim. Shimanoa Bike-Discountista toimitettuna suomeen?
Bike-Discount ei toimita akkuja suomeen. En tiedä saisiko jonkun post forwarding palvelun kautta pyöräytettyä. Silloinkin se pitäisi lähettää vaarallisen aineen kuljetuksena ja luultavasti siis maanteitse.
 
Palataas nyt vielä tähän "täysin vastaavaan" pyörään hieman. Ja siis ei sinänsä ole mikään kuittailu vaan yleinen huomio, että eri pyörämerkkien "vastaavien" pyörien vertailu on todella vaikeaa kun ei ne identtisiä koskaan ole.

Aika tyyris vissiin kun oma täysin vastaava Radon Zr team hybrid 8.0 on tonnin halvempi? Jos tuon ~3k maksoit

Jos nyt oikein katson niin kyse on tästä:

-Radonissa on sama keula, mutta jostain syystä 20mm vähemmän joustomatkaa ilmoitettu. Tuolla on merkitystä.
-Canyonissa 630Wh akku, Radonissa 500Wh. Tälläkin on merkitystä.
-Molemmat ilmeisesti 12-vaihteisia, en osaa sanoa onko osasarjojen tasolla eroa(Sram vs Shimano)
-Puhtaasti makuasia pitääkö integroitua akkua vai viistoputken yläpinnassa olevaa parempana. Omasta mielestä viistoputken päällä oleva akku on RUMA.

Eli ei ne nyt niin "täysin vastaavia" ollutkaan.

Canyon on toki reilusti arvokkaampi mitä mainittu Radon, mutta jotain arvoa pitänee laskea sillekin, että kyseessä on isohko valmistaja jolta löytyy valtuutettuja huoltoliikkeitä pitkin maata. Ja kuten todettua niin parilla muulla valmistajalla "täysin vastaavat" pyörät voi maksaa 4500e(Trek, Specialized jne)
 
Palataas nyt vielä tähän "täysin vastaavaan" pyörään hieman. Ja siis ei sinänsä ole mikään kuittailu vaan yleinen huomio, että eri pyörämerkkien "vastaavien" pyörien vertailu on todella vaikeaa kun ei ne identtisiä koskaan ole.



Jos nyt oikein katson niin kyse on tästä:

-Radonissa on sama keula, mutta jostain syystä 20mm vähemmän joustomatkaa ilmoitettu. Tuolla on merkitystä.
-Canyonissa 630Wh akku, Radonissa 500Wh. Tälläkin on merkitystä.
-Molemmat ilmeisesti 12-vaihteisia, en osaa sanoa onko osasarjojen tasolla eroa(Sram vs Shimano)
-Puhtaasti makuasia pitääkö integroitua akkua vai viistoputken yläpinnassa olevaa parempana. Omasta mielestä viistoputken päällä oleva akku on RUMA.

Eli ei ne nyt niin "täysin vastaavia" ollutkaan.

Canyon on toki reilusti arvokkaampi mitä mainittu Radon, mutta jotain arvoa pitänee laskea sillekin, että kyseessä on isohko valmistaja jolta löytyy valtuutettuja huoltoliikkeitä pitkin maata. Ja kuten todettua niin parilla muulla valmistajalla "täysin vastaavat" pyörät voi maksaa 4500e(Trek, Specialized jne)
Parempi "suora vertailu" voisi onnistua vaikka tuohon pari viestiä aiemmin linkattuun Radon Jealous Team 8.0:ään. Se onkin sitten jo 2500e tarjoushinnallakin.

Siitä ei silti pääse mihinkään, että kyllä Canyoneissa, Trekeissä ja muissa ns. premium-merkeissä on selvää brändilisää ilman että rahalle saisi mitään varsinaista lisävastinetta. Mm. Cube ja saman firman Radon tarjoaa pääsääntöisesti parempaa hintalaatusuhdetta.

Nämä "valtuutetut huoltoliikkeet" ovat aika heikko oljenkorsi myös kun puhutaan pyöristä. Samat palikat niissä kaikissa on ja huolto onnistuu lähes missä tahansa, jos ei tee itse. Käytännössä ainoa olennainen ero tulee siitä, että huoltoliikkeellä pitää olla pääsy moottorien softiin ja muutamiin mahdollisiin erikoistyökaluihin. Tämä ei ole mahdollista ihan kaikissa perushuolloissa, eikä varsinkaan omatoimisesti kotona. Fillarin merkkiin tämä ei kuitenkaan liity, vaan softat, koulutukset ja sertifioinnit tulevat moottorivalmistajilta.

Integroitu akku on siistimpi, mutta vastaavasti kömpelömpi päivittäisessä käytössä (jos ei lataa pyörää aina akku paikoillaan). Mutta koska ulkonäkö merkkaa monille niin paljon, niin käytännössä kaikissa uusissa malleissa akku on integroitu runkoputkeen.
 
Bike-Discount ei toimita akkuja suomeen. En tiedä saisiko jonkun post forwarding palvelun kautta pyöräytettyä. Silloinkin se pitäisi lähettää vaarallisen aineen kuljetuksena ja luultavasti siis maanteitse.
Tämä on jännä kuvio, kun kokonaisen pyörän akkuineen saa tilattua muutamalla kympillä, mutta pelkkä akku onkin sitten niin vaarallinen ja vaikea, ettei onnistu mitenkään. :D
 
Mm. Cube ja saman firman Radon tarjoaa pääsääntöisesti parempaa hintalaatusuhdetta.

Tästä täytyy kyllä olla eri mieltä. Koitin Cubeja katsoa kun olin omaa ostamassa ja ensimmäinen syy miksi sellaista ei tullut oli saatavuus. Kaikkialla eioota pl. Xxl-koot jne.

Ja kun niitä osia katsoi yhtään tarkemmin niin muuten hyvän oloisissa pyörissä oli rampautettu aina joku osa-alue heikoksi jostain syystä ja hyvän tasapainoisen paketin saamiseksi olisi pitänyt latoa saman verran kuin tuon Canyonin (tarjous)hinta oli.

Radonista en osaa sanoa sen tarkemmin ja hinnakas Canyon on jos listahinnan maksaa. Tuossa helmi-maaliskuun vaihteessahan Canyonin alet oli luokkaa tonni pois listahinnasta.
 
Tästä täytyy kyllä olla eri mieltä. Koitin Cubeja katsoa kun olin omaa ostamassa ja ensimmäinen syy miksi sellaista ei tullut oli saatavuus. Kaikkialla eioota pl. Xxl-koot jne.
Olet eri mieltä hintalaatusuhteesta sillä perusteella, että suosion vuoksi sinulle ei ollut jollakin tietyllä hetkellä sopivaa runkokokoa? Ok, ei kai siinä sitten.

Cubea ja Radonia pidän yhtä laadukkaina merkkeinä. Ne myös myydään saman firman kautta. Olikohan jopa niin että ne tulevat samalta tehtaaltakin, mutta brändi on vaan eri.

Ja kun niitä osia katsoi yhtään tarkemmin niin muuten hyvän oloisissa pyörissä oli rampautettu aina joku osa-alue heikoksi jostain syystä ja hyvän tasapainoisen paketin saamiseksi olisi pitänyt latoa saman verran kuin tuon Canyonin (tarjous)hinta oli.
Ihan mielenkiinnosta, mikä osa niissä oli useimmiten mielestäsi niin paljon huonompi, että se olisi edellyttänyt saman tien vaihtamista "tasapainoisen paketin saamiseksi"?

Äläkä käsitä väärin, varmaan olet tehnyt ihan hyvät kaupat ja saat olla tietenkin tyytyväinen valintaasi, mutta joskus tuntuu siltä että jengi sekoaa pilkunviilaamiseen jonkin vaihteiston tai jarrujen osasarjan speksien kanssa ja tekee valintoja lähinnä tunteella, vaikka kuinka olisi tiedossa ettei eroja käytännössä huomaa välttämättä koskaan, edes ääritilanteissa.

Se on selvä, että jos toisessa on keulana hinnat alkaen Suntour ja toisessa jotain Foxia, niin valinta kohdistuu helposti jälkimmäiseen ja syystäkin, mutta noissa 2000-3000e fillareissa nekin tuppaavat olemaan Rockshoxin perusmalleja lähes kaikissa.

Sähkötekniikka noissa maksaa eniten ja se on myös sellainen mitä ei käytännössä voi vaihtaa toiseen, joten kannattaa kiertää ainakin Bafangit sun muut eksoottiset viritykset kaukaa, vaikka nekin ovat hieman parantuneet alkuvaiheestaan.
 
Palataas nyt vielä tähän "täysin vastaavaan" pyörään hieman. Ja siis ei sinänsä ole mikään kuittailu vaan yleinen huomio, että eri pyörämerkkien "vastaavien" pyörien vertailu on todella vaikeaa kun ei ne identtisiä koskaan ole.



Jos nyt oikein katson niin kyse on tästä:

-Radonissa on sama keula, mutta jostain syystä 20mm vähemmän joustomatkaa ilmoitettu. Tuolla on merkitystä.
-Canyonissa 630Wh akku, Radonissa 500Wh. Tälläkin on merkitystä.
-Molemmat ilmeisesti 12-vaihteisia, en osaa sanoa onko osasarjojen tasolla eroa(Sram vs Shimano)
-Puhtaasti makuasia pitääkö integroitua akkua vai viistoputken yläpinnassa olevaa parempana. Omasta mielestä viistoputken päällä oleva akku on RUMA.

Eli ei ne nyt niin "täysin vastaavia" ollutkaan.

Canyon on toki reilusti arvokkaampi mitä mainittu Radon, mutta jotain arvoa pitänee laskea sillekin, että kyseessä on isohko valmistaja jolta löytyy valtuutettuja huoltoliikkeitä pitkin maata. Ja kuten todettua niin parilla muulla valmistajalla "täysin vastaavat" pyörät voi maksaa 4500e(Trek, Specialized jne)
Hienoa pilkunviilaamista, kun puhutaan 2000e ja yli 3000e pyöristä. Omasta mielestäni integroitu akku on huono, kun ei niin hyvin saa otettua työpaikalle mukaan ettei narkit vie.
Sama keula. Myyntiliikkeen sivulla ilnoittama lukema ilmeisesti virheellinen.

Ihme tarve ihmisillä selittää itselleen tehneensä loisto-ostoksen
 
Tämä on jännä kuvio, kun kokonaisen pyörän akkuineen saa tilattua muutamalla kympillä, mutta pelkkä akku onkin sitten niin vaarallinen ja vaikea, ettei onnistu mitenkään. :D
Taitaa lainsäädäntö tulla näissä vastaan, että tuommosta isompaa irtoakkua ei ihan noin vain lähetellä. Jos akku on kiinni laitteessa, niin sen voi lähettää.
 
Tämä on jännä kuvio, kun kokonaisen pyörän akkuineen saa tilattua muutamalla kympillä, mutta pelkkä akku onkin sitten niin vaarallinen ja vaikea, ettei onnistu mitenkään. :D
Niinhän se on. Akun ollessa laitteessa kiinni sitä koskee eri säännöt ja lait.

Samoin et voi laittaa lentokoneen ruumaan esim. virtapankkia, tai irtonaista kännykän akkua, mutta käsimatkatavarana sen kuljettaminen on sallittua (100Wh asti).
 
Vihdoin meilläkin saatiin työsuhdepyörä etu.
48kk 100€/kk. Työnantaja maksaa vakuutukset ja lainankulut, sekä hankinnam yhteydessä otettavat varusteet.

Yli 4800€ ylimenevän osan joutuu maksamaan hankittaessa käsirahana.
Pyörän lunastus omaksi 5% hankintahinnasta.

Nyt sais laittaa hyviä ehdotuksia sähkömaastopyöristä.

Hinta 5000-6000€ luokkaa.

Onko tästä kokemuksia?
Akku sais olla isompi?


Ja hankinta suomen liikkeistä/verkkokaupoista.

Yks uus tuttavuus jota joku ehdotti.
 
Vihdoin meilläkin saatiin työsuhdepyörä etu.
48kk 100€/kk. Työnantaja maksaa vakuutukset ja lainankulut, sekä hankinnam yhteydessä otettavat varusteet.

Yli 4800€ ylimenevän osan joutuu maksamaan hankittaessa käsirahana.
Pyörän lunastus omaksi 5% hankintahinnasta.

Nyt sais laittaa hyviä ehdotuksia sähkömaastopyöristä.

Hinta 5000-6000€ luokkaa.

Onko tästä kokemuksia?
Akku sais olla isompi?


Ja hankinta suomen liikkeistä/verkkokaupoista.

Yks uus tuttavuus jota joku ehdotti.
En osaa pyörää suositella mutta moottoreista spessulla, boschilla ja shimanolla ajaneena suosittelisin shimanoa. Bosch hyvänä kakkosena. Spessun voimanvälitys mielestäni ei niin luonnollista kuin nuissa kahdessa muussa. Kannattaa yrittää kokeilla jos mahdollista.
 
Nyt sais laittaa hyviä ehdotuksia sähkömaastopyöristä.

Hinta 5000-6000€ luokkaa.
Mikä on sinulle hyvä, eli millaista kannattaa suositella? Onko sinulla kokemusta maastopyöräilystä, oletko ajanut sähkömaastopyörää/millaista?

Toiselle hyvä ei ole välttämättä lainkaan hyvä toiselle. Itse vaihdoin täyssähkö Cubesta Orbean rise "kevyt"sähköpyörään. Eli kevytversio avustaa vähemmän kuin täyssähköt, mutta myös painaa vähemmän -sillä on siis MINUSTA mukavampi ajella ja on lähempänä normaalimaastopyörää kuin sähkömopoa (sähkömopo -termiä käytän kuvatakseni ajokäytöksen/käyttäytymisen eroa, sillä nuo 85nm moottorit mahdolistaa kovan pään omaavilta ajamisen sammalikon pöllyten sitä 25kmh nopeutta, mutta kevytsähköllä se ei onnistu, ellei ole myös todella vahvat reidet).
Kevytsähkön avustus on itselleni riittävä -Itse pidän siitä, että pyörä on kevyempi käsitellä ja nyt moottorin saa myös ohjelmoitua mieleiseksi (tämä tosin lähinnä vain ero koska Bosch vs Shimano)

edit. Bosch CX perfomance line 4 on käsittääkseni "tehokkain" moottori, jos kaipailee sellaista. Lähinnä siksi, että se antaa kaiken voimansa myös pienellä kadenssilla, kun muut tarvitsevat suuremman kadenssin ja silloin avustuksen tarve on monesti pienempi
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin meilläkin saatiin työsuhdepyörä etu.
48kk 100€/kk. Työnantaja maksaa vakuutukset ja lainankulut, sekä hankinnam yhteydessä otettavat varusteet.

Yli 4800€ ylimenevän osan joutuu maksamaan hankittaessa käsirahana.
Pyörän lunastus omaksi 5% hankintahinnasta.

Nyt sais laittaa hyviä ehdotuksia sähkömaastopyöristä.

Hinta 5000-6000€ luokkaa.

Onko tästä kokemuksia?
Akku sais olla isompi?


Ja hankinta suomen liikkeistä/verkkokaupoista.

Yks uus tuttavuus jota joku ehdotti.


Giantin pyöriä kannattaa myös kysyä. Ei mulla kokemusta mutta tänne aikaisemmin jo jotain vinkkiä laitoinkin. Trance tai Reign mallit. 800wh akku uusissa ja Yamahan kone.


Tässä yksi alkaen malli. Lähtenee alle 5000e ja seuraava malli arvaisin noin 5000-5500€

Useampi liike myy ja Pyörä Nurmelta itse kyselin syksyllä.

Ei kokemusta tästä merkistä sähköpyöränä mutta luomuna toimi paremmin kuin hyvin.
 
Pääosin työmatkalle, mutta kesällä mennään sitten polkuja metsässä myös.

Tällä hetkellä ajossa hiilikuitu maasturi sähköistettynö tsdz2 moottorilla. 29 renkailla.
PXL_20230310_084126049.jpg
 
..
Samoin et voi laittaa lentokoneen ruumaan esim. virtapankkia, tai irtonaista kännykän akkua, mutta käsimatkatavarana sen kuljettaminen on sallittua (100Wh asti).
No toihan nyt vaan perustuu siihen, että matkustamossa sille pystyy tekemään jotain esim. laittamaan palonkestävään pussiin.
 
En osaa pyörää suositella mutta moottoreista spessulla, boschilla ja shimanolla ajaneena suosittelisin shimanoa. Bosch hyvänä kakkosena. Spessun voimanvälitys mielestäni ei niin luonnollista kuin nuissa kahdessa muussa. Kannattaa yrittää kokeilla jos mahdollista.
Shimanon ep8 moottorisilla läskeillä oon ajellut. Miellyttävää menoa kyllä.
 
No toihan nyt vaan perustuu siihen, että matkustamossa sille pystyy tekemään jotain esim. laittamaan palonkestävään pussiin.
Kuitenkin ruumaan voi laittaa sen saman akun, jos se on laitteessa kiinni. Samalla tavalla se voi siellä räjähtää ja syttyä, eikä sille voi tehdä mitään.

Mutta menee ohi aiheen, joten en jatka enempää tästä.
 
Joo, kyllähän noi akut on hyvä saada irti pyörästä ettei narkkarit vie - kokemusta on.

Välillä olen tilannut kiinasta akkuja, jotka tulevat junalla. Saksastakin olen tilannut, tulevat sitten laivalla.

Ulkoisessa akussa on se hyvä puoli, ettei tarvi olla naimisissa tietyn akun kanssa - vaan voi asentaa melkeinpä minkä tahansa akun.

Todella helppoa.
 
Joo, kyllähän noi akut on hyvä saada irti pyörästä ettei narkkarit vie - kokemusta on.

Välillä olen tilannut kiinasta akkuja, jotka tulevat junalla. Saksastakin olen tilannut, tulevat sitten laivalla.

Ulkoisessa akussa on se hyvä puoli, ettei tarvi olla naimisissa tietyn akun kanssa - vaan voi asentaa melkeinpä minkä tahansa akun.

Todella helppoa.
Ymmärrän halvemmissa sähköpyörissä tuon, kun telakka huutaa akun puuttumista, mutta valtaosa akuista alkaa olemaan koteloituja, niin avaako narkit akkukotelon ja katsoo onko siellä akkua, ennenkuin varastavat pyörää?
Edit. Omassa pyörässä on kiinteä akku rungon sisällä, mutta varkaussuojaksi voisi asentaa pullotelineeseen akkupohjan :D
 
Ymmärrän halvemmissa sähköpyörissä tuon, kun telakka huutaa akun puuttumista, mutta valtaosa akuista alkaa olemaan koteloituja, niin avaako narkit akkukotelon ja katsoo onko siellä akkua, ennenkuin varastavat pyörää?
Edit. Omassa pyörässä on kiinteä akku rungon sisällä, mutta varkaussuojaksi voisi asentaa pullotelineeseen akkupohjan :D

Sitä täytyy kysyä narkeilta. Multa ei siis ollut pyörä kadonnut vaan koko alaputki integroituineen akkuineen - rälläkällä.

Tuo mainitsemasi varkaussuoja voisi olla aika ovela :D

Nykyään sähköistän pyöräni itse sähköistyspaketeilla ja aina "juomapulloteline" -akulla.
 

Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
 

Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Oli ihan hyvä ajaa ja ok osat
 
Vihdoin meilläkin saatiin työsuhdepyörä etu.
48kk 100€/kk. Työnantaja maksaa vakuutukset ja lainankulut, sekä hankinnam yhteydessä otettavat varusteet.

Yli 4800€ ylimenevän osan joutuu maksamaan hankittaessa käsirahana.
Pyörän lunastus omaksi 5% hankintahinnasta.

Nyt sais laittaa hyviä ehdotuksia sähkömaastopyöristä.

Hinta 5000-6000€ luokkaa.

Onko tästä kokemuksia?
Akku sais olla isompi?


Ja hankinta suomen liikkeistä/verkkokaupoista.

Yks uus tuttavuus jota joku ehdotti.

Onko tuo 4800€ hintaraja koko sopimuksen hintaraja? Tarkoitan siis sitä, että jos esim Canyonilta katsot pyörän joka maksaa n. 4000€ suoraan ostettuna, niin taitaa tulla sillon aika lähelle tuon 48kk sopimuksen kestoksi kun bruttopalkasta menee tuo 100€/kk. Ainakin meillä, kun on Gobybike käytössä niin niiden laskurilla menee juuri tuohon tuo sopimuksen kesto. Että joutuuko kuitenkin maksamaan, jos pyörä maksaa yli 4000€, niin ylimenevän osan hankittaessa käsirahana?
 
Onko tuo 4800€ hintaraja koko sopimuksen hintaraja? Tarkoitan siis sitä, että jos esim Canyonilta katsot pyörän joka maksaa n. 4000€ suoraan ostettuna, niin taitaa tulla sillon aika lähelle tuon 48kk sopimuksen kestoksi kun bruttopalkasta menee tuo 100€/kk. Ainakin meillä, kun on Gobybike käytössä niin niiden laskurilla menee juuri tuohon tuo sopimuksen kesto. Että joutuuko kuitenkin maksamaan, jos pyörä maksaa yli 4000€, niin ylimenevän osan hankittaessa käsirahana?
Yli 4800€ menevän joutuu maksamaan käsirahana.
Pitää laittaa infoa, kunhan saan päätettyä pyörän ja varusteet mitä tuli maksamaan kokonaisuudessaan.

Epassin kautta kaupat.
 

Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Entäs Haibike? HAIBIKE AllTrail 4 27.5", vihreä netistä | bikester.fi

Eikun joo. Ei ole kuin pieniä jäljellä…
 

Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Hyvä pyörä. Osta pois jos koko, hinta ja toimintamatka miellyttää.

Ei siis ole omakohtaista kokemusta, mutta keskusteluja paljon seuranneena pidän hyvänä ostoksena.
 

Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Varmasti on hyvä, mutta kysymys kuuluu että tarvitsetko oikeasti täysjoustofillaria?

Joku jo kyselikin, että millaiseen käyttöön siis olet fillaria etsimässä? Se on aika olennainen asia. Jos et erityisesti tarvitse täysjoustoa, niin ei siitä kannata mielestäni maksaa lisähintaa hankinnassa ja ottaa myös lisäriesaa huoltoja ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös Neuron on 8 ole tohon lähes 5000e hintaan aika ok palikoilla mutta ei mikään erikoinen? Akku vain 630wh, 34 keula, deore liipaisin kun XT vaihtaja.

Siis tarkoitan että onko pyörä erikoisen hyvä ajaa tai jotain muuta vastaavaa kun itse en äkkiseltään löydä sellaista syytä miksi ostaa juuri tuo pyörä.

No mutta omia toteamuksia vaan ei kokemusta pyörästä.

Jos Suomesta täytyy ostaa niin rohkeasti soittelemaan. Mikäli ajat tiellä pitkiä matkoja niin akun kokoon kannattaa panostaa. Tietysti Ecolla me ajetaan kaikki mutta jos nyt joskus lipsahtaa turbon puolelle niin ei heti lopu virta. :btooth:
 
Varmasti on hyvä, mutta kysymys kuuluu että tarvitsetko oikeasti täysjoustofillaria?

Joku jo kyselikin, että millaiseen käyttöön siis olet fillaria etsimässä? Se on aika olennainen asia. Jos et erityisesti tarvitse täysjoustoa, niin ei siitä kannata mielestäni maksaa lisähintaa hankinnassa ja ottaa myös lisäriesaa huoltoja ajatellen.
Kyllä tuosta täysjoustosta on hyötyä varmasti, kun juurakoiden yli ajelee. Nykyiseen pyörään oon laittanut satulatolppaan jouston ja se paransi huomattavasti ajomukavuutta.
 
Kyllä tuosta täysjoustosta on hyötyä varmasti, kun juurakoiden yli ajelee. Nykyiseen pyörään oon laittanut satulatolppaan jouston ja se paransi huomattavasti ajomukavuutta.
OK, nyt selvisi käyttötarkoituksesta edes sen verran, että ilmeisesti ajat sillä jossakin huonokulkuisemmassakin maastossa. Kannattaisi heti kärkeen pyydettäessä kertoa mitä on hakemassa, niin ei tarvitse arvailla ja ihmetellä.
 
OK, nyt selvisi käyttötarkoituksesta edes sen verran, että ilmeisesti ajat sillä jossakin huonokulkuisemmassakin maastossa. Kannattaisi heti kärkeen pyydettäessä kertoa mitä on hakemassa, niin ei tarvitse arvailla ja ihmetellä.
Jos on ostamassa maastopyörää, niin kai sitä myös maastossakin ajetaan? Pääosin työmatkaan tulee kesät/talvet, mutta kesäisin tulee rämmittyä metsäpoluillakin.

Edit. Canyon vaikuttaa olevan kyllä aika hyvä keulankin puolesta. Tuo Giantin runko ei oikein miellytä silmää niin paljon.
 
Jos on ostamassa maastopyörää, niin kai sitä myös maastossakin ajetaan?
Ei välttämättä. Maastopyörä toimii mainiosti yleiskäytössä kaikkialla muuallakin ja monilla onkin sellainen, vaikka ei koskaan ajaisi hiekkateitä kummoisemmilla "maastoreiteillä". Se nimi vaan laittaa olettamaan asioita. Varsinkin täysjousto on sellainen, jota harva todellisuudessa tarvitsee missään.
 
Jos on ostamassa maastopyörää, niin kai sitä myös maastossakin ajetaan? Pääosin työmatkaan tulee kesät/talvet, mutta kesäisin tulee rämmittyä metsäpoluillakin.

Edit. Canyon vaikuttaa olevan kyllä aika hyvä keulankin puolesta. Tuo Giantin runko ei oikein miellytä silmää niin paljon.


Kysäisepä myös Stevens e inception pyörää Bike shopista. Löytyy useampaa liikkeestä ja pääsee hypistelemään ennen ostoa. Jotkut mallit ajettavissakin. Alennusta saa myös 8% noista sivun hinnoista.

Pyörästä on pari eri runkoversiota riippuen ajosta. Kaikki kalliimmat hiilikuitua.

 

Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Ei ole tuosta Neuron mallista kokemusta, mutta Spectral:ON CF 7 on itsellä ja olen kyllä tykännyt. Neuronia mietin myös, kun pyörää olin ostamassa, mutta päädyin kuitenkin Spectraliin lähinnä isomman akun, hiilikuiturungon (ei alumiinissakaan vikaa ole) ja pidemmän joustomatkan takia. Muutenhan Neuron ja Spectral on hyvin saman kaltaisia pyöriä osiltaan.
 
Monille taitaa olla kysymys tarvitseeko maastopyörän jos kuitenkin suuren osan ajasta ajelee teitä pitkin esim.työmatkat ja vain välillä poikkeaa metsäretkille.
Kannattaa näissä tapauksissa etsiä valmistajilta usein piiloon jääviä versioita joista löytyy sopivasti touring/maastopyörän ominaisuuksia. Otin työsuhdepyöräksi ankaran aiheeseen tutustumisen jälkeen Focus Aventura 6.8 .
Kävin paikallisessa pyöräliikkeessä kokeilemassa Scottia ja Trekkiä . Toinen oli puhdas touring matkapyörä jonka runkokoko oli parempi M koossa. Trek oli taas maasto jossa L koko oli hyvä.

Focuksella on myös Jafira maastopyörä leveämmällä renkaalla ,mutta jonka runko näytti olevan aivan samanlainen kuin Aventuran. Uskalsin siis tilata ulkomailta L/19 rungolla.
Puhtaissa touring pyörissä on monesti 2.25 rengas joissa todella tiheä pyöreä kuvio. Toimii huonommin maastossa /sohjossa.
Aventurassa myös 2.25 mutta maastokuviolla . 2.6 tuumainen mun tarpeeseen liian leveä.
Tällä ajelee lumessa ja asfaltilla mukavasti.
Lisäksi omassa mukana tuli rapakaaret/tarakka, seisontatuki ja bosch smart system +kiox 300 näyttö sekä etu/takavalot.
Ei tarvitse sitten jälkeen etsiä osia ja käyttää akkuvaloja
 
Kysäisepä myös Stevens e inception pyörää Bike shopista. Löytyy useampaa liikkeestä ja pääsee hypistelemään ennen ostoa. Jotkut mallit ajettavissakin. Alennusta saa myös 8% noista sivun hinnoista.

Pyörästä on pari eri runkoversiota riippuen ajosta. Kaikki kalliimmat hiilikuitua.

Mielenkiintoinen vaihtoehto tämäkin.

Itellä olis omasta takaa jo 29 ice spiker pro renkailla ja vanteilla talvinakit, niin mielellään saisi olla molemmat renkaat 29" kokoa.
 
Kyllä tuosta täysjoustosta on hyötyä varmasti, kun juurakoiden yli ajelee. Nykyiseen pyörään oon laittanut satulatolppaan jouston ja se paransi huomattavasti ajomukavuutta.

Tuli itsekkin ostettua jäykkäperään tämä kun oli sattumoisin aika halvalla. Selkä meinaa välillä vihoitella kun pidemmän metsälenkin tekee, esimerkiksi kun viimevuonna ajoin 6 tuntia syötteellä niin viimenen ~5km piti ajaa tietä kun selkä ei enää kestänyt yhtään töyssyä
 
En osaa pyörää suositella mutta moottoreista spessulla, boschilla ja shimanolla ajaneena suosittelisin shimanoa. Bosch hyvänä kakkosena. Spessun voimanvälitys mielestäni ei niin luonnollista kuin nuissa kahdessa muussa. Kannattaa yrittää kokeilla jos mahdollista.
Nimenomaan kannattaa käydä kokeilemassa, itse tykästyin eniten spessun brosen moottoriin ja tuli hommattua Turbo Vado 4.0
 
Invertteri Ryobi ONE+ RY18BI150A-0

Mistä saan tietooni, paljonko Focuksen laturi vaatii tehoa? Olis kätevä matkaillessa ladata akkua vaikkapa tollasella? Monestikaan jos on pyöräilemässä, niin ei ole auto käynnissä ja lataus ei siksi onnistu esim. 12v pistokkeesta.

Voisko tollasella invertterillä ja ryobin akuilla ladata sähköpyörän akkua?
 
Invertteri Ryobi ONE+ RY18BI150A-0

Mistä saan tietooni, paljonko Focuksen laturi vaatii tehoa? Olis kätevä matkaillessa ladata akkua vaikkapa tollasella? Monestikaan jos on pyöräilemässä, niin ei ole auto käynnissä ja lataus ei siksi onnistu esim. 12v pistokkeesta.

Voisko tollasella invertterillä ja ryobin akuilla ladata sähköpyörän akkua?
Pyörän latauslaitteessa on luvut jännite ja virta. Esimerkiksi 42v 3.0A. Kerrot nämä luvut, niin saat laitteen tarvitseman tehon, esimerkkitapauksessa 126W, johon tuo linkkamasi laite riittäisi
 
Pyörän latauslaitteessa on luvut jännite ja virta. Esimerkiksi 42v 3.0A. Kerrot nämä luvut, niin saat laitteen tarvitseman tehon, esimerkkitapauksessa 126W, johon tuo linkkamasi laite riittäisi
Kiitos vinkistä. Pitäpää lukaista. Tossaku Ukkohallassa (suosittelen muuten, tosi kivat reitit ja "vähän" juurakkoa), niin ois ollu näppärä ladata akku tollasella auton sisällä. Sit pitää vaan vielä varmistaa, että kun 5Ah akun laitan tohon invertteriin, niin paljonko siitä loikkaa 500wh akkuun virtaa sitten..
 
Kiitos vinkistä. Pitäpää lukaista. Tossaku Ukkohallassa (suosittelen muuten, tosi kivat reitit ja "vähän" juurakkoa), niin ois ollu näppärä ladata akku tollasella auton sisällä. Sit pitää vaan vielä varmistaa, että kun 5Ah akun laitan tohon invertteriin, niin paljonko siitä loikkaa 500wh akkuun virtaa sitten..
Yhdessä ryobi 5ah akussa on teoriassa 90wh. Ja lataushäviötä jos laskee vaikka 15% ja muuntohäviötä 20%, niin noita tarvii olla 9kpl mikäli haluat saada pyörän akun täyteen lataukseen.

Autossa kannattaa käyttää tupakansytyttimeen kytkettyä invertteriä, mutta toki se on käytännössä vain ajon aikaan käytettävissä tai muuten auto ei enää lähde ominvoimin liikkeelle, sillä auton akku on muuten tyhjä
 
Neuron:ON9 ainakin on takarengas todella lähellä takalinkuston "vaakasiltaa" joten takalokareita on aika perseestä asentaa. Ei mahdu renkaan ja rungon väliin. Sähkömoottorin ja rungon väliin myös työntyy aika paljon paskaa. Muuten kyllä hyvä pyörä.
 
Neuron on maastopyörä, eikä maastopyörään kuulu lokasuojat. Mutta tällänen siihen menee varmasti ihan kivasti, arvosteluissakin kehutaan sopivuutta neuroniin.
Todellakin kuuluu. Etulokari nyt ainakin. Takalokari nyt vähän siinä ja siinä, että kuinka paljon tilaa tuonne jää asentaa se. Spectral:onissa ei ole läheskään noin tiukkaa, mutta tais olla mullet niin pienempi rengas oli syy.
 
Mikähän pyöränjalka vois sopia maastopyörään, kun ei mikään sovi? Olen käynyt liikkeissä (noh, kahdessa pyöräliikkeessä) kysymässä ja ei ole sellaista jalkaa heillä, mikä asentuisi.
Pyörä on Focus Jam 6.2 plus muistaakseni. Ongelmana on paksut "rungon osat".
 
Mikähän pyöränjalka vois sopia maastopyörään, kun ei mikään sovi? Olen käynyt liikkeissä (noh, kahdessa pyöräliikkeessä) kysymässä ja ei ole sellaista jalkaa heillä, mikä asentuisi.
Pyörä on Focus Jam 6.2 plus muistaakseni. Ongelmana on paksut "rungon osat".

Tuontyyppisen pitäisi sopia, jos vain tuon kiinnittys"aukon" halkaisija on riittävän iso. Omassa fatbikessa oli aikanaan vastaava.


Seisontatuki on kyllä ehdoton varuste kenttähuollon, taukojen, kuvien ottamisen ja minkä tahansa kanssa, harmi että harvassa maasturissa on tuolle paikka ja puristit ei tietty tykkää. Ymmärrän kyllä että grammat voi olla tärkeitä ja voihan se kovassa ryteikössä olla vaaraksikin, mutta näyttää vain tyhmältä joutua laittamaan pyörä kumoon aina kun sen selästä nousee.

Canyonin halvimman pään maastureissa on vieläpä paikka valmistajan omalle seisontatuelle.
 
Mikähän pyöränjalka vois sopia maastopyörään, kun ei mikään sovi? Olen käynyt liikkeissä (noh, kahdessa pyöräliikkeessä) kysymässä ja ei ole sellaista jalkaa heillä, mikä asentuisi.
Pyörä on Focus Jam 6.2 plus muistaakseni. Ongelmana on paksut "rungon osat".
Vaatinee Focuksen oman adapterin ja siihen sitten sopii standardi jalka 18mm reikävälillä.
Eli tuollainen
1683052902789.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 066
Viestejä
5 061 610
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom