Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Työmatkat kun on 15km/suunta ja ehkä tuolla pyörällä sit kesäisin tekisi muitakin reissuja hiekkateillä yms. Tai ainakin niin tällähetkellä kuvittelee. Tarakan tarpeellisuutta miettien, et onko sille käyttöä vai onko enemmän muisto lapsuudesta? Reppu selässä vai köytettynä tarakkaan?
Ainakaan itse en halua polkea ollenkaan reppu selässä. Ei niin lyhyttä lenkkiä olekaan, ettei olisi selkä märkä, jos on reppu. Minulla on lasten istuin joka tapauksessa pyörässä, eli reppu kulkee siinä, kun ei ole lasta mukana. Lisäksi on etukori, johon siihenkin sopii reppu.
 
Noniin, meilläkin työnantaja aikoo ruveta tarjoamaan työsuhdepyöräetua. Tässä vaiheessa tiedossa vain että pyörän hinta voi olla maksimissaan 3600e. Jos tuon hintaista (tai alle) katsoo, niin minkälaistä sähkömaastopyörää tässä kannattaisi ruveta katselemaan? Ei sähköpyöristä niinkään kokemusta, niin onko noissa jotain osia mitä tulisi välttää ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko se tuo bosch vai mikä semmoinen luotettava moottori? Tuo Trek Powerfly 4 nyt on pistänyt silmään, saisikohan siinä vastinetta rahalle :hmm:
 
Noniin, meilläkin työnantaja aikoo ruveta tarjoamaan työsuhdepyöräetua. Tässä vaiheessa tiedossa vain että pyörän hinta voi olla maksimissaan 3600e. Jos tuon hintaista (tai alle) katsoo, niin minkälaistä sähkömaastopyörää tässä kannattaisi ruveta katselemaan? Ei sähköpyöristä niinkään kokemusta, niin onko noissa jotain osia mitä tulisi välttää ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko se tuo bosch vai mikä semmoinen luotettava moottori? Tuo Trek Powerfly 4 nyt on pistänyt silmään, saisikohan siinä vastinetta rahalle :hmm:
Kaikki about halvinta halpaa mitä on, mutta moottori tuossa on tosiaan hyvä

Itse säästäisin kyllä moottorissa (ottaisin jonkin edullisemman vaihtoehdon, jos löytyy ja paremman keulan). Moottorin "puuttuvan" tehon voi korvata kuntoilemalla (ellei ole jo hyvässä kunnossa), mutta huonoa keulaa ei korvaa kuin rahalla. En kyllä tuohon budjettiin keksi äkkiseltään parempaakaan vaihehtoa, kun kaikissa on jotakin huonoa. Riippuu täysin mitä pyörältä odotat -moottorina tosiaan tuo Performance CX on tehokas, pyöräilijälle tai muuten hyväkuntoiselle tarpeettomankin tehokas, ellei aja jotain 150km metsämaratoneja
 
Noniin, meilläkin työnantaja aikoo ruveta tarjoamaan työsuhdepyöräetua. Tässä vaiheessa tiedossa vain että pyörän hinta voi olla maksimissaan 3600e. Jos tuon hintaista (tai alle) katsoo, niin minkälaistä sähkömaastopyörää tässä kannattaisi ruveta katselemaan? Ei sähköpyöristä niinkään kokemusta, niin onko noissa jotain osia mitä tulisi välttää ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko se tuo bosch vai mikä semmoinen luotettava moottori? Tuo Trek Powerfly 4 nyt on pistänyt silmään, saisikohan siinä vastinetta rahalle :hmm:
Vielä saattaa joitain 2022 vuoden malleja löytyä alennuksesta, joten kannattaa tarkistaa ainakin bike-discount ja mhw-bike josko löytyisi sopivalla runkokoolla (rajasin haun >700Wh ja <3600€):

Canyonilla myös XL koossa vielä Grand Canyon:ON 8

Edit: Pari täysijoustoakin olisi alle ja hieman yli budjetin (yleensä ylimenevän osan voi maksaa erikseen työsuhde-edussa):
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki about halvinta halpaa mitä on, mutta moottori tuossa on tosiaan hyvä

Itse säästäisin kyllä moottorissa (ottaisin jonkin edullisemman vaihtoehdon, jos löytyy ja paremman keulan). Moottorin "puuttuvan" tehon voi korvata kuntoilemalla (ellei ole jo hyvässä kunnossa), mutta huonoa keulaa ei korvaa kuin rahalla. En kyllä tuohon budjettiin keksi äkkiseltään parempaakaan vaihehtoa, kun kaikissa on jotakin huonoa. Riippuu täysin mitä pyörältä odotat -moottorina tosiaan tuo Performance CX on tehokas, pyöräilijälle tai muuten hyväkuntoiselle tarpeettomankin tehokas, ellei aja jotain 150km metsämaratoneja

Kiitos vastauksesta!
Hirveitä odotuksia minulla ei nyt pyörältä ole, kunhan siinä vähän on ominaisuuksia että voisi silloin tällöin maantieltä metsäpoluille siirtyä. No nykyiset normipyörällä tehdyt lenkit on nykyisellään noin 25 km pätkiä, mutta kuvittelisin että sähköavusteisella saisi 40+ reissujakin tehtyä. Eli tähänkö tehot riittäisivät niin riittänee minullekkin.

Vielä saattaa joitain 2022 vuoden malleja löytyä alennuksesta, joten kannattaa tarkistaa ainakin bike-discount ja mhw-bike josko löytyisi sopivalla runkokoolla (rajasin haun >700Wh ja <3600€):

Canyonilla myös XL koossa vielä Grand Canyon:ON 8

Edit: Pari täysijoustoakin olisi alle ja hieman yli budjetin (yleensä ylimenevän osan voi maksaa erikseen työsuhde-edussa):

Kiitos! Pitääpä tutustua näihinkin. Tosiaan tuo XL koko se varmaan pitää tämmöiselle ~190cm ja ~110kg olla.

Kuinka suuri merkitys sillä on onko akku 504wh tai 630wh?

Tuolla canyonin sivuilla pisti silmään tämä:

Neuron:ON 6 | CANYON FI

Mitä mieltä tästä?
 
Kuinka suuri merkitys sillä on onko akku 504wh tai 630wh?

Tuolla canyonin sivuilla pisti silmään tämä:

Neuron:ON 6 | CANYON FI

Mitä mieltä tästä?
Boschilla on ainakin suuntaa antava laskuri tuolle sähkön riittävyydelle:

Omalla kokemuksella ja ajotyylillä Smart System paketilla (Gen4 CX moottori + 750Wh akku) eMTB tilassa akun riittävyys on noin 115km sekalaisessa päällystetty/päällystämätön ajossa, laskuri antaa noin 77-88km kun koittaa pistää profiilin suhteellisen oikein.
Tuosta jos laskee, niin 500Wh pääsisi ehkä noin 75km ja 630Wh 95km vastaavalla profiililla. Toki laskee huomattavasti jos ajaa paljon alle tuon 25km/h avustusrajan antaen moottorin tehdä enemmän töitä.

Tuo Neuron vaikuttaa ihan hyvältä hintaansa nähden jos kokee 504Wh akun riittävän omaan käyttöön.
Nuo Canyonin alennukset tosin taisi harmillisesti juuri mennä ohitse Muut - Canyon maastopyörät, sähkömaastopyörät ja varusteet jopa -30%

Jos tuollainen täysjousto kiinnostaa, niin aiempien lisäksi esim. tässä voisi olla hyvä vaihtoehto 1300€ alennuksella
 
Xiaomi HIMO Z20
Geekbuyingistä, onko pyörästä kokemuksia? reiluun 700e parempi kuin GZR?
Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
 
Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
Gzr:stä on kokemuksia ja sopinee aika hyvin Max zb20:een: älyttömän painava ja iso, eli ei mahdu oikein takalaatikkoon ja junassa saat olla voimamies, taikuri ja akrobaatti, jos meinaat saada tuon menemään muualla kuin tavaravaunussa. Fiido D11 on n.puolet kevyempi, joka varmasti helpottaa edellä mainituissa, mutta matkustusmukvauus pyörällä taas lienee aikalailla puolet painavamman pyörän tarjoamasta. Kyllä se varmaan pelkällä asfaltilla silti menee ihan mukavasti tuollakin :)

Mutta muuten aiheesta: En kyllä suosittele junaan mitään potkulautaa suurempaa esinettä ja potkulaudoistakin vain kevyempää päätä
 
Viimeksi muokattu:
Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
Z20 ollut syksyn käytössä ennen lumia. Aika mitäänsanomaton vääntö verrattuna GZR.
Polkuavustus toimii käsittääkseni vain ykkösvaihteella avustamaan mäkien kiipeämistä ainakin kaasukahvallisessa versiossa. Polkuavustus siis on lähinnä vitsi tuossa laitteessa.
Kaasulla sit pelaa ihan ok, ylämäkiin tietysti polkeminen apuna. Akku ei kummoinen. 15-20km rundi menee kaasulla jos polkee ylämäkiin lisäksi.
Rajoitinta ei oltu onnistuttu kiertämään ennen talvea mitä googlettelin asiasta.

Aika painava laitos tuo on taitosta huolimatta kannettavaksi junaan.
 
Gzr:stä on kokemuksia ja sopinee aika hyvin Max zb20:een: älyttömän painava ja iso, eli ei mahdu oikein takalaatikkoon ja junassa saat olla voimamies, taikuri ja akrobaatti, jos meinaat saada tuon menemään muualla kuin tavaravaunussa. Fiido D11 on n.puolet kevyempi, joka varmasti helpottaa edellä mainituissa, mutta matkustusmukvauus pyörällä taas lienee aikalailla puolet painavamman pyörän tarjoamasta. Kyllä se varmaan pelkällä asfaltilla silti menee ihan mukavasti tuollakin :)

Mutta muuten aiheesta: En kyllä suosittele junaan mitään potkulautaa suurempaa esinettä ja potkulaudoistakin vain kevyempää päätä
Itsellä kiikarissa ollut tuo Z20 Max eli eli ZB20 - en nyt painoeroa katsonut, mutta vaikka tuo Z20 on suht painava, ei sentään käsittääkseni ZB20 luokkaa. Tuttava oli nimenomaan kuskaillut junassa GZR Pedeleciä: oli laittanut sen aina matkatavaroille varattuun koloon. Ei siis istumapaikalle.
Z20 ollut syksyn käytössä ennen lumia. Aika mitäänsanomaton vääntö verrattuna GZR.
Polkuavustus toimii käsittääkseni vain ykkösvaihteella avustamaan mäkien kiipeämistä ainakin kaasukahvallisessa versiossa. Polkuavustus siis on lähinnä vitsi tuossa laitteessa.
Kaasulla sit pelaa ihan ok, ylämäkiin tietysti polkeminen apuna. Akku ei kummoinen. 15-20km rundi menee kaasulla jos polkee ylämäkiin lisäksi.
Rajoitinta ei oltu onnistuttu kiertämään ennen talvea mitä googlettelin asiasta.

Aika painava laitos tuo on taitosta huolimatta kannettavaksi junaan.
Pitäisikö tuosta päätellä, että suosittelet mieluummin GXR:ää? Max-versiossa tosiaan ei ole kaasukahvaa ja nuo avustukset toimivat vain polkiessa. Tiedä sitten olisiko avustus kehittyneempi tuossa uudemmassa mallissa. Paino tosiaan tuo oman lisänsä (reilu 20 kg), Fiido olisi kyllä kevyempi mutta on myös kalliimpi. Toisaalta toisessa vaakakupissa on tuo käytettävyys ympäri vuoden. Foorumia lueskelleena potkulauta ei ainakaan ole siinä ratkaisu ja esim. Fiido on renkailtaan kapoisempi talvikäyttöä ajatellen.
 
Itsellä kiikarissa ollut tuo Z20 Max eli eli ZB20 - en nyt painoeroa katsonut, mutta vaikka tuo Z20 on suht painava, ei sentään käsittääkseni ZB20 luokkaa. Tuttava oli nimenomaan kuskaillut junassa GZR Pedeleciä: oli laittanut sen aina matkatavaroille varattuun koloon. Ei siis istumapaikalle.

Pitäisikö tuosta päätellä, että suosittelet mieluummin GXR:ää? Max-versiossa tosiaan ei ole kaasukahvaa ja nuo avustukset toimivat vain polkiessa. Tiedä sitten olisiko avustus kehittyneempi tuossa uudemmassa mallissa. Paino tosiaan tuo oman lisänsä (reilu 20 kg), Fiido olisi kyllä kevyempi mutta on myös kalliimpi. Toisaalta toisessa vaakakupissa on tuo käytettävyys ympäri vuoden. Foorumia lueskelleena potkulauta ei ainakaan ole siinä ratkaisu ja esim. Fiido on renkailtaan kapoisempi talvikäyttöä ajatellen.
En osaa sanoa miten erilainen kaasuton versio on ja onko polkuavustus oikeasti avustus eikä vain maininta paperilla.
Perus Z20 en suosittele, varsinkaan Puolasta tilattavaa kaasukahvallista versiota.
 
Onko täällä foorumilaisilla kuinka kokemusta sähköpyörien kuljettamisesta katolla? Monessa telineessä tuntuu olevan max 20kg ja se ei aivan tahdo riittää sähköpyörion kanssa.

Meillä on Canyon neuron:on 7 ja giant talon.

Tällainen menabo chrono tuli vastaan jossa olisi max 25kg. Jotenkin vaikuttaa vaan tuo etu luuppi vähän kyseenalaiselta:hmm:
 
Onko täällä foorumilaisilla kuinka kokemusta sähköpyörien kuljettamisesta katolla? Monessa telineessä tuntuu olevan max 20kg ja se ei aivan tahdo riittää sähköpyörion kanssa.

Meillä on Canyon neuron:on 7 ja giant talon.

Tällainen menabo chrono tuli vastaan jossa olisi max 25kg. Jotenkin vaikuttaa vaan tuo etu luuppi vähän kyseenalaiselta:hmm:
Akku autoon sisälle, niin ei se fillarin paino ole moottoritonta versiota ihmeellisempi, eikä ainakaan yli 20kg. Thulen ProRide-telineet ovat olleet päteviä, mutta kannattaa varmistaa että niiden runkokiinnitys sopii omaan pyörään.

 
Jos haluat kalliimmaan niin meillä ainakin pystyi hoitamaan sillä että maksoi pyöräliikkeeseen sen erotuksen
Ilmeisesti meilläkin on tämä mahdollisuus myös, mutta kysymyksenä on, että onko tuohon sitten hyötyä sijoittaa vielä enemmän, ja jos on niin kuinka paljon? Mikä on semmoinen hintaporras, missä ei enää isompia ongelmakohteita ole? Saako siinä sitten paljon enemmän vastinetta rahalle jos sijoittaa 3600 euron sijasta vaikka 5000e? Tuntuu että tämäkin asia on pohjaton kuilu johon voi syytää niin paljon rahaa kuin sielu sietää :D

Varsinkin jos aikaisemmat fillarit on ollut maks. 500e niin tuntuu jo tuommoinen +3k aika luksuspeliltä, mutta toisaalta ei haluisi upottaa sormiaan pas*aan, jonka kanssa saa olla kokoajan jotain korjaamassa ja huoltamassa.
 
Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
Minulla on Fiido X, joka on uudempi malli ja on tosin kalliimpi. Mukava city pyörä, moottori takanavassa ja kohtuullisen hyvä poljinvoiman tunnistus. Pyörän taittaminen voisi olla helpompi tai sitä ehkä pitää harjoitella vielä. Sain takuusta uuden vuodenvaihteessa ja tässä odottelen parempia kelejä.
 
Minulla on Fiido X, joka on uudempi malli ja on tosin kalliimpi. Mukava city pyörä, moottori takanavassa ja kohtuullisen hyvä poljinvoiman tunnistus. Pyörän taittaminen voisi olla helpompi tai sitä ehkä pitää harjoitella vielä. Sain takuusta uuden vuodenvaihteessa ja tässä odottelen parempia kelejä.
Mitä kautta hankit? Onko rakenne sellainen ettei uskalla ajaa talvella? Nuo Fiidot ilmeisesti menee aika kivasti nippuun.
 
Mitä kautta hankit? Onko rakenne sellainen ettei uskalla ajaa talvella? Nuo Fiidot ilmeisesti menee aika kivasti nippuun.
Indiegogo.com kautta hankin ennakkotilauksena, muistaakseni tarjous oli silloin jotain 900+ €. Ajelin sillä viime kesän ja sitten ilmeni rungon vika, se oli joillain katkennut ja Fiido vaihtoi kaikki uusiin takuuna. Talviajoon pyörä ei ole hyvä, koska pienet pyörät vrt. Jopolla ajoa. Nastarenkailla varmaan tulee toimeen. Pyörä taittuu kivasti, ensin satula alas, sitten ohjaustanko ja lopuksi runko. Taitettuna pysyy koossa magneeteilla.
 
Indiegogo.com kautta hankin ennakkotilauksena, muistaakseni tarjous oli silloin jotain 900+ €. Ajelin sillä viime kesän ja sitten ilmeni rungon vika, se oli joillain katkennut ja Fiido vaihtoi kaikki uusiin takuuna. Talviajoon pyörä ei ole hyvä, koska pienet pyörät vrt. Jopolla ajoa. Nastarenkailla varmaan tulee toimeen. Pyörä taittuu kivasti, ensin satula alas, sitten ohjaustanko ja lopuksi runko. Taitettuna pysyy koossa magneeteilla.
Hyvä tietää että Fiidolla saattaa takuukin toimia. Halvalla olet saanut. Oletko kokeillut ottaa tuota mukaan esim. junaan? Renkaan koon kanssa joutuu tehdä kompromissia. Nyt näyttää fiido.com myyvän tuota D11-mallia hieman alle 900 e joten se lienee järkevämpi kuin n. 500 e kalliimpi X.
 
Hyvä tietää että Fiidolla saattaa takuukin toimia. Halvalla olet saanut. Oletko kokeillut ottaa tuota mukaan esim. junaan? Renkaan koon kanssa joutuu tehdä kompromissia. Nyt näyttää fiido.com myyvän tuota D11-mallia hieman alle 900 e joten se lienee järkevämpi kuin n. 500 e kalliimpi X.
Junassa en ole vielä kokeillut. Lähijunissa tuo voisi mennä vaikka ei edes taittaisi kokoon ja ilmaistakin taitaa olla vielä. Fiido X on mukavampi polkea, kun se tunnistaa poljinvoiman, satulatolppa ei tarvitse johtoa ja paremmat osat, kuten shimanon vaihteet. Kerran näin tämän tarjouksessa -200 €.
 
Junassa en ole vielä kokeillut. Lähijunissa tuo voisi mennä vaikka ei edes taittaisi kokoon ja ilmaistakin taitaa olla vielä. Fiido X on mukavampi polkea, kun se tunnistaa poljinvoiman, satulatolppa ei tarvitse johtoa ja paremmat osat, kuten shimanon vaihteet. Kerran näin tämän tarjouksessa -200 €.
Onhan tuo nytkin alessa, mutta lähtöhinta niin korkea, että jää luokkaa 1 400 e hintaa...
 
Eilen hain omani:
2023-03-07 15.16.56.jpg

Eli Helkama FE12 joustokeulalla oli nyt oma valintani.
 
Torissa joku myy 420 km ajettua Tunturin 28" sähköhybridiä 1750 eurolla eli 900 € alle uuden fillarin hinnan. Löytyy hakusanoilla Tunturi eMotion. Itse ajelin vajaat pari tuhatta kilsaa tuollaisella viime vuonna, enkä keksi siitä mitään pahaa sanottavaa.
 
Eilen hain omani:
2023-03-07 15.16.56.jpg

Eli Helkama FE12 joustokeulalla oli nyt oma valintani.

Kävin myös tuommoista koeajamassa. Muutaman tunnin perusteella tuntui kyllä varsin hyvältä peliltä ajella. Näppärästi pääsi mäkiä ylös, jotka olisi kyllä muuten jäänyt tekemättä. Vuokrafirman omistajaa jututin samalla ja väitti ettei noissa edes mitään suurempia vikoja ole ollut.
 
En tiedä sähköpyöristä mitään, mutta sain vaimolta ostotoimeksiannon sellaisesta. Pari potentiaalisesti tyhmää kysymystä aiheeseen liittyen?

Mihin sähköpyörää valitessa tulisi kiinnittää huomiota? Pyörä tulee normaaliin kaupunkiajoon eli asfalttia ja soratietä.

Käykö noihin yleisesti ottaen pyöräkärryt jotka kiinnittyy taka-akseliin mutterilla sekä lastenistuimet jotka kiinnittyy runkoon satulan alta lähtevään pystyputkeen?

Kiitos.
 
Mihin sähköpyörää valitessa tulisi kiinnittää huomiota? Pyörä tulee normaaliin kaupunkiajoon eli asfalttia ja soratietä.
Ei käytännössä oikein kuin moottorin tehoihin (riittävä avustus sinulle, eli nm -luku), akun kokoon (kuinka pitkälle pääset pyörällä avustusta käyttäen) ja toivottuun avustustapaan (napamoottori on huolettomin vaihtoehto, keskiömoottori tarjoaa "luontevamman" avustuksen"). Tuollaisessa käytössä muut ominaisuudet ei juuri ratkaise, ellei sitten yksinkertaisesti halua sijoittaa enemmän rahaa ja saada parempaa laatua (jota tuossa käytössä ei kuitenkaan tarvitse).

Levyjarrut sanoisin kyllä ehdottomasti vaatimukseksi, jos kärry tulee perään, niin saat pysähtymään turvallisesti. Mieluusti myös hieman leveämmät renkaat, ettet ole heti nurin jos on märkää/liukasta :)
Käykö noihin yleisesti ottaen pyöräkärryt jotka kiinnittyy taka-akseliin mutterilla sekä lastenistuimet jotka kiinnittyy runkoon satulan alta lähtevään pystyputkeen?
Paremmissa pyörissä on nykyään läpiakseli, joten siihen ei perinteistä pyöräkärryä saa kiinni suoraan. Varmaankin löytyy pidempiä akseleita tai vaihtoehtoisia kiinnitystapoja -näistä varmaankin joku kärrykuski osaa tarkemmin avata. Halvimmissa sähköpyörissä (napamoottorilla) on "perinteiset" mutterit, joten sellaiseen kärryn saanee helpoiten kiinnitettyä kun vastaa lähes vanhanajan polkupyörää. Akseli on vain paksumpi.
 
Käykö noihin yleisesti ottaen pyöräkärryt jotka kiinnittyy taka-akseliin mutterilla sekä lastenistuimet jotka kiinnittyy runkoon satulan alta lähtevään pystyputkeen?

Kiitos.

Thulella on erimittaisia läpiakseleita juurikin pyöräkärryjä varten jotta saa sen kärryn aisan kiinni mutterilla. Pyöräliike osaa auttaa sen oikean akselin pituuden.

 
Käykö noihin yleisesti ottaen pyöräkärryt jotka kiinnittyy taka-akseliin mutterilla sekä lastenistuimet jotka kiinnittyy runkoon satulan alta lähtevään pystyputkeen?

Kiitos.

Täältä löytää melkein pyörään kuin pyörään läpiakseli.
 
Lähdössä uusi työsuhde pyörä tilaukseen tällä viikolla. 99% varmuudella lähtee tilaukseen canyoni, mutta arvelin vielä kysäistä että jäikö omalla googlettelulla joku parempi vaihtoehto huomaamatta tuohon hintaan? Tuo hinta mitä tuo maksaa on ihan ehdoton katto hinnalle.
~3000km vuodessa tulee ajeltua ja melkolailla pelkästään maantiellä.
 
Lähdössä uusi työsuhde pyörä tilaukseen tällä viikolla. 99% varmuudella lähtee tilaukseen canyoni, mutta arvelin vielä kysäistä että jäikö omalla googlettelulla joku parempi vaihtoehto huomaamatta tuohon hintaan? Tuo hinta mitä tuo maksaa on ihan ehdoton katto hinnalle.
~3000km vuodessa tulee ajeltua ja melkolailla pelkästään maantiellä.
Aikaisemmin jo ketjussa käsitelty asia eli akun saa irti vain pyörä kaadettuna, ja näyttäisi ettei sitä voi ladata pyörässä paikallaan. Jäisi itseltä ostamatta ihan tämän seikan takia. Katselisin esim. Haibiken valikoimaa.

Muoks. Akkua voi ladata pyörässä paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aikaisemmin jo ketjussa käsitelty asia eli akun saa irti vain pyörä kaadettuna, ja näyttäisi ettei sitä voi ladata pyörässä paikallaan. Jäisi itseltä ostamatta ihan tämän seikan takia. Katselisin esim. Haibiken valikoimaa.
Okei, tuo feature menny iteltä täysin ohi vaikka lankaa aktiivisesti yrittäny seurata. Mikähän idea nuin typerässä ratkasussa on?
 
Seurannut ketjua myös aktiivisesti ja tämä on mennyt ohi. Tilasin canyon neuron:on 7 ja erikseen adapterin akulle jotta voi ladata sisällä. Jos pyörä pitää tosiaan kääntää akun irrotusta varten, on tämä todella epäkäytännöllinen systeemi. Harmi kun ei enään ehdi vaihtaa toiseen...
 
Seurannut ketjua myös aktiivisesti ja tämä on mennyt ohi. Tilasin canyon neuron:on 7 ja erikseen adapterin akulle jotta voi ladata sisällä. Jos pyörä pitää tosiaan kääntää akun irrotusta varten, on tämä todella epäkäytännöllinen systeemi. Harmi kun ei enään ehdi vaihtaa toiseen...

Taitaa koskea vain tuota Pathlitea Boschin akulla, noista MTB-pyöristä löytyy Shimanon tekniikka ja mielestäni niistä akun saa pois kuusiokoloavainta näyttämällä.

 
Viimeksi muokattu:
Taitaa koskea vain tuota Pathlitea Boschin akulla, noista MTB-pyöristä löytyy Shimanon tekniikka ja mielestäni niistä akun saa pois kuusiokoloavainta näyttämällä.

Huh huh, näköjään oli neuroniin järkevämpi ratkaisu. Ehdin jo säikähtää pahemman kerran.
 
Aikaisemmin jo ketjussa käsitelty asia eli akun saa irti vain pyörä kaadettuna, ja näyttäisi ettei sitä voi ladata pyörässä paikallaan. Jäisi itseltä ostamatta ihan tämän seikan takia. Katselisin esim. Haibiken valikoimaa.
Kyllä pyörässä on latausportti, jonka kautta voi ladata akun ollessa paikallaan.
 
Kyllä pyörässä on latausportti, jonka kautta voi ladata akun ollessa paikallaan.

Kaikilla ei kuitenkaan ole pistoketta pyörän säilytyspaikassa, tai säilytyspaikka on kylmä tila, joten akun lataus ei ole mahdollista kuin kesällä ja jonkin aikaa syksystä sekä keväästä, akkua kun ei saa ladata alle 0-asteisena. Muutenkin on ihan hyvä tuoda akku lämpimään, silloin siitä saa paremmin rangea.

Ja jos vaikkapa muuttaa toiseen asuntoon jossa tämä mahdollisuus poistuu, on pyörän kanssa työmatkaa ympäri vuoden tekevänä lievästi sanoen kusessa.
 
Kaikilla ei kuitenkaan ole pistoketta pyörän säilytyspaikassa, tai säilytyspaikka on kylmä tila, joten akun lataus ei ole mahdollista kuin kesällä ja jonkin aikaa syksystä sekä keväästä, akkua kun ei saa ladata alle 0-asteisena. Muutenkin on ihan hyvä tuoda akku lämpimään, silloin siitä saa paremmin rangea.

Ja jos vaikkapa muuttaa toiseen asuntoon jossa tämä mahdollisuus poistuu, on pyörän kanssa työmatkaa ympäri vuoden tekevänä lievästi sanoen kusessa.
Juu, ei tule mulle koskaan pyörää missä akkua ei saa irti ilman työkaluja
 
Kyllä pyörässä on latausportti, jonka kautta voi ladata akun ollessa paikallaan.
Hyvä tietää. Ei käynyt ilmi tuosta Canyonin kokoamisvideosta, eikä mistään kuvistakaan. En tiedä miksi tuota tietoa pitää pimittää. Ihan oleellinen tieto kuitenkin.
 
Hyvä tietää. Ei käynyt ilmi tuosta Canyonin kokoamisvideosta, eikä mistään kuvistakaan. En tiedä miksi tuota tietoa pitää pimittää. Ihan oleellinen tieto kuitenkin.

No tämäpä juuri. En ole vieläkään vakuuttunut että mitä kaikkea tuohon irrotukseen ja lataukseen oman tilatun pyörän kohdalla tarvitaan, adapterin lisäksi. Kuinkahan moni ihan turhaan vieroksuu runkoakkuja, kun tuota tietoa tunnutaan oikeasti pimitettävän?

Työkalujen ja erikoistoimien tarpeellisuudesta akun irrotuksessa sekä akun lataamismahdollisuuksista ylipäätään on tosi huonosti pyörien tiedoissa mainittu. Asia pitää lypsää myyjältä tai googlailla netistä. Tuo adapterin tarve kyllä löytyi spekseistä, ihme kyllä.
 
Hyvä tietää. Ei käynyt ilmi tuosta Canyonin kokoamisvideosta, eikä mistään kuvistakaan. En tiedä miksi tuota tietoa pitää pimittää. Ihan oleellinen tieto kuitenkin.
Näkyy videon kohdassa 3:45.
En kyllä ymmärrä, miksi kyseisen pyörän ostaja olisi kusessa, jos säilytyspaikassa ei ole pistoketta? Akku on irroitettava ja videon perusteella vieläpä erittäin helposti.
 
Näkyy videon kohdassa 3:45.
En kyllä ymmärrä, miksi kyseisen pyörän ostaja olisi kusessa, jos säilytyspaikassa ei ole pistoketta? Akku on irroitettava ja videon perusteella vieläpä erittäin helposti.
Voi ladata akkua pyörässä kiinni ja voi irroittaa akun ilman työkaluja, mutta ei niin helposti kuin monessa muussa pyörässä. Tuon joutuu kaatamaan, että saa runkoputken sisältä akun poistettua. Ei tietysti ole iso homma, mutta kuitenkin vähän hankalempi kuin rungon ulkopuolisen akun irroittaminen.

Jos siis kyseessä oli Pathlite:ON 8 SUV.
 
Näkyy videon kohdassa 3:45.
En kyllä ymmärrä, miksi kyseisen pyörän ostaja olisi kusessa, jos säilytyspaikassa ei ole pistoketta? Akku on irroitettava ja videon perusteella vieläpä erittäin helposti.
Katsos vaan. Nyt oli vain omaa huolimattomuutta kun en tuota huomannut.
Sitten tuolla pärjää ihan siedettävästi jos pyörän säilytyspaikassa pistoke.
 
Käykää hyvät ihmiset koeajamassa pyörä ennenkuin ostatte, jos googletuksen perusteella pistätte pyörän tilaukseen niin siinä ei ole kyllä järjen hiventäkään. Ihmisillä on niin erilaista kroppaa ja niin erilaisesti käyttäytyvää kroppaa, että kaverin pyörä saattaa olla kaverin kropalle hyvä, mutta omalle kropalle täysi susi.
 
Käykää hyvät ihmiset koeajamassa pyörä ennenkuin ostatte, jos googletuksen perusteella pistätte pyörän tilaukseen niin siinä ei ole kyllä järjen hiventäkään. Ihmisillä on niin erilaista kroppaa ja niin erilaisesti käyttäytyvää kroppaa, että kaverin pyörä saattaa olla kaverin kropalle hyvä, mutta omalle kropalle täysi susi.

Tää olis kaunis ajatus, muttei kyllä nykyään ihan realismia. Läheskään kaikkia malleja ei löydy koeajoon kivijalasta, ja jos löytyykin niin ei välttämättä kuin yhdessä runkokoossa.

Itseä ketutti tuo suunnattomasti kun hain pyörää, ja lopulta onnistuinkin ostamaan omani kivijalasta niin että koeajoin samasta mallista kolmea eri versiota eri varusteilla ja runkokoilla, ja sain suunnilleen haarukoitua sen mitä haluan, mutta jos olisin hakenut toista mallia / merkkiä ei välttämättä olisi onnistunut. Suurin ongelma mulla oli se että jostain syystä sekä myyjät että taulukot koittaa tuuppaa mulle vähän liian isoa runkokokoa, mitä ei oikein huomaa kuin kokeilemalla.
 
Käykää hyvät ihmiset koeajamassa pyörä ennenkuin ostatte, jos googletuksen perusteella pistätte pyörän tilaukseen niin siinä ei ole kyllä järjen hiventäkään. Ihmisillä on niin erilaista kroppaa ja niin erilaisesti käyttäytyvää kroppaa, että kaverin pyörä saattaa olla kaverin kropalle hyvä, mutta omalle kropalle täysi susi.
Höpö-höpö. Melko todennäköisesti joka tapauksessa ensitöikseen saa myydä alkuperäisen puikulan jollekin vaippahousulle ja ostaa satulan tilalle. Saman saa tehdä stongalle tai sitten voi itse väännellä viilapenkissä sopivammaksi. Todennäköisesti stemminkin saa vaihtaa, eikä senkään vaihtoon auta yhtään pitkäkään koeajo.

Tietysti, jos pohtii vaikkapa kahden seuraavan välillä, voi koeajo säästää edellä kuvatulta jumpalta, kun valitsee Halpa Hallin pyörän.
 
En tiedä sähköpyöristä mitään, mutta sain vaimolta ostotoimeksiannon sellaisesta. Pari potentiaalisesti tyhmää kysymystä aiheeseen liittyen?

Mihin sähköpyörää valitessa tulisi kiinnittää huomiota? Pyörä tulee normaaliin kaupunkiajoon eli asfalttia ja soratietä.

Käykö noihin yleisesti ottaen pyöräkärryt jotka kiinnittyy taka-akseliin mutterilla sekä lastenistuimet jotka kiinnittyy runkoon satulan alta lähtevään pystyputkeen?

Kiitos.

Jos olet näpertelijä ja sulta löytyy jo fillari jolla vedät kärryjä, niin edullisin tapa on ostaa napamoottorillinen eturengas -setti (pinnat, moottori, vanne, sisäkumi ja ulkokumi). Sitten vielä ostat akun, telineen akulle, kontrolleriboxin, peukalokaasun, lcd-näytön ja säätimen niin saat tehtyä nykypyörästäsi sähköisen. Itse sähköistin Kona Blast Deluxen ja hyvin pääsee. Tolla setillä saa myös esim mummonpyöristä sähköistetyn. Todella helppoa.
 
Thulella on erimittaisia läpiakseleita juurikin pyöräkärryjä varten jotta saa sen kärryn aisan kiinni mutterilla. Pyöräliike osaa auttaa sen oikean akselin pituuden.

Tuohan on hyvä tuote, mutta on pirun kallis. Luulin jo, että tuon haista-vittu ratkaisun takia pyörääni joutuu teettämään akselin. Onko löytynyt edukkaampia ratkaisuja? Ajttelen, että oikea hintavalmiille tuotteelle olisi 5-10€.
 
Tuohan on hyvä tuote, mutta on pirun kallis. Luulin jo, että tuon haista-vittu ratkaisun takia pyörääni joutuu teettämään akselin. Onko löytynyt edukkaampia ratkaisuja? Ajttelen, että oikea hintavalmiille tuotteelle olisi 5-10€.

Taisin omasta maksaa 3v sitten 35€? En kyllä pitänyt kovana hintana. Noita liikkuu fillaritorissa myös.
 
Tuohan on hyvä tuote, mutta on pirun kallis. Luulin jo, että tuon haista-vittu ratkaisun takia pyörääni joutuu teettämään akselin. Onko löytynyt edukkaampia ratkaisuja? Ajttelen, että oikea hintavalmiille tuotteelle olisi 5-10€.
Saksasta voi saada vähän halvemmalla, jos Thulen haluaa. Mutta pelkästään joku perus pikalinkku 7-10 euroa niin nämä spesiaalituotteet, jolla on rajalliset markkinat vain maksavat enemmän. Mutta Robert Axle Projectia suosittelisin, he valmistavat nuo Thulenkin omat. Bike-Discount myy ihan hyvällä hintaa ainakin tällä hetkellä The Robert Axle Project
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 066
Viestejä
5 061 562
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom