Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

21km ajettu Grand Canyon:ON 8 alkoi pitämään tälläistä rutinaa polkiessa: pyörä huoltoon? Valmistaja vastasi sähköpostilla että olen itse hajottanut mahdollisesti voimansiirron osan(polkulaakeri?), virallinen Canyon huolto ei videon perusteella osannut sanoa mikä vikana. Eilen rasvailin ketjut ja ajelin 9km hiekkatie lenkin ja n.5km kohdalla alkoi sama rutina kuulumaan kun tuli vähän jyrkempi ylämäki vastaan. Ääni jatkui kuulumistaan kotipihaan asti. Kaikki muuten pelittää pyörässä ja google vaan kehoittaa varmistamaan että pyörässä on kaikki ruuvit ja pultit kunnolla kiinni. Onko tässä nyt vaihtoehtona vaan viedä viralliseen huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen?


Olisiko takapan rattaat löysässä itsellä oli vähän saman tyylinen ääni ? 10min homma pyörähuollossa kun kävin eilen trek powerfly kanssa.
 
Nykyajan ihminen on kyllä niin vieraantunut normaaleista asioista ettei osata edes pulttien kireyksiä tarkistaa, saatikka kiristää :facepalm:

Jos mä voin tehdä jonkun toimenpiteen ilman rahaa muutamassa minuutissa niin en mä ala sen takia pyörää kuskaamaan takuuhuoltoon.
 
Tuo on myös totta mutta ei ole vielä ihan kaikkia työkaluja pyöränhuoltoa varten pikkuhiljaa ostelen lisää ja opettelen mutta jos on kiiru saada kuntoon vien pajalle että pääsen töihin kun menen kaikki työmatkat pyörällä 18,5km/ suuntaansa.
 
Nykyajan ihminen on kyllä niin vieraantunut normaaleista asioista ettei osata edes pulttien kireyksiä tarkistaa, saatikka kiristää :facepalm:

Jos mä voin tehdä jonkun toimenpiteen ilman rahaa muutamassa minuutissa niin en mä ala sen takia pyörää kuskaamaan takuuhuoltoon.
Riippunee hieman viasta onko kotikonstein korjattavissa, itsellä esim. ei oltu tehtaalla laitettu tuohon moottorin/eturattaan kiristysrenkaaseen kierrelukitetta, niin se löystyi jatkuvasti. Tässä netissä löytyneessä ketjussa kuvattu samaa ongelmaa Bosch CX gen 4 chainring nut
Vaatii siis kammen irroituksen (erikoistyökalu, mutta löytyy esim. biltemasta edullisesti), gen3/4 sopivan lukkorengas-adapterin (myöskin erikoistyökalu) ja sitä kierrelukitetta. Monelta ei näitä varmaan valmiina löydy, itse vuosihuollon yhteydessä mainitsin asiasta, niin pistettiin siinä samalla kunnolla kiinni.
 
Riippunee hieman viasta onko kotikonstein korjattavissa, itsellä esim. ei oltu tehtaalla laitettu tuohon moottorin/eturattaan kiristysrenkaaseen kierrelukitetta, niin se löystyi jatkuvasti. Tässä netissä löytyneessä ketjussa kuvattu samaa ongelmaa Bosch CX gen 4 chainring nut
Vaatii siis kammen irroituksen (erikoistyökalu, mutta löytyy esim. biltemasta edullisesti), gen3/4 sopivan lukkorengas-adapterin (myöskin erikoistyökalu) ja sitä kierrelukitetta. Monelta ei näitä varmaan valmiina löydy, itse vuosihuollon yhteydessä mainitsin asiasta, niin pistettiin siinä samalla kunnolla kiinni.

Kun ostaa sen polkupyörän niin juurikin Biltemasta tms. kannattaa ostaa perus setti työkaluja, ei maksa montaa kymppiä, varsinkaan kun työkalut ei ole kertakäyttö tavaroita niin niistä on hyötyä koko loppu elämäksi.
 

Tässä on mielenkiintoinen systeemi tulevaisuuteen ja saa nähdä miten yleistyy tai tulee kilpailua.

Muutamia pyöriä jo löytyykin ja vaikka mainostetaan ylivertaisena niin pitänee muistaa se että kyllä nämä ketju ja rataspakka systeemitkin aika paljon kestävät ja korjaus on ilmaista tuohon verrattuna.

Ilmeisesti myös paino taitaa olla asia joka ei ainakaan tule laskemaan ja sen pohjalta ihmettelen tuota "järjetöntä skaalaa" sähköpyörään jos rajoitus sen 25km/h

Ihan kuin tämä rataspakan 500-520% ei jo riittäisi.


En kyllä heti nähnyt pyörän tiedoissa että onko rajoitettu. No poistan viestin jos joku huomaa ettei ole ja pahastuu. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Ei onnistunu tilaus tännepäin..
Prkl. Itse juuri iskin ostoskoriin ja jäin vielä miettimään olisiko sopiva hankinta... vaan ei ilmeisesti. Mihin se tilaus tökkäsi?
Itsellä olisi noin 4k€ hintaluokassa hakusessa täysjousto sähköpyörä. Miksei jäykkäperäkin kävisi. Saa laittaa suosituksia.
 
Prkl. Itse juuri iskin ostoskoriin ja jäin vielä miettimään olisiko sopiva hankinta... vaan ei ilmeisesti. Mihin se tilaus tökkäsi?
Itsellä olisi noin 4k€ hintaluokassa hakusessa täysjousto sähköpyörä. Miksei jäykkäperäkin kävisi. Saa laittaa suosituksia.
Tuli vaan ilmoitusta ettei voida toimittaa valittuun maahan, kun yritti mennä eteenpäin kohti maksu sivua.
 
Minkäslaista pyörää raati ehdottaa seuraavaan skenaarioon:

Lapsi pyöräkärryn (myös turvaistuinmahdollisuus) kyydissä päiväkotiin, sieltä töihin ja töistä kotiin. Kilometrejä tulee aika tasan 10. Pääsääntöisesti asfalttia, mutta muutama oikoreitti menee hiekalla.

Mielelläni suosin paikallista pyöräliikettä, jonka merkkivalikoimista löytyy: Trek, Scott, Crescent.
Hinta maksimissaan 3500 €.

Pyörä tulee miehelle, mikäli niissä on enää mitään eroa.
 
Minkäslaista pyörää raati ehdottaa seuraavaan skenaarioon:

Lapsi pyöräkärryn (myös turvaistuinmahdollisuus) kyydissä päiväkotiin, sieltä töihin ja töistä kotiin. Kilometrejä tulee aika tasan 10. Pääsääntöisesti asfalttia, mutta muutama oikoreitti menee hiekalla.

Mielelläni suosin paikallista pyöräliikettä, jonka merkkivalikoimista löytyy: Trek, Scott, Crescent.
Hinta maksimissaan 3500 €.

Pyörä tulee miehelle, mikäli niissä on enää mitään eroa.
Kuukauden päivät olen vastaavaa, taino matka suuntaansa 9km, hoidellut MBM Kairos - pyörällä.
Viimeisen päälle laite, mitä nyt pyöräkärryä varten joutui uuden läpiakselin hakemaan.
 
Kuukauden päivät olen vastaavaa, taino matka suuntaansa 9km, hoidellut MBM Kairos - pyörällä.
Viimeisen päälle laite, mitä nyt pyöräkärryä varten joutui uuden läpiakselin hakemaan.

Pitkien tutkimusten jälkeen päädyin tilaamaan Cube Touring Hybrid ONE Perf.

Ei ole halua metsäpoluille, joten suosin mallia keski-ikä.
 
Voisiko joku jolla on Tunturin 290 CE tai ME, kertoa kokemuksia M rungosta. Onko ollut hyvä? En ole löytänyt mittakuvaa siitä ja pohdein olisiko sopiva omalle 177cm varrelle.
 
Voisiko joku jolla on Tunturin 290 CE tai ME, kertoa kokemuksia M rungosta. Onko ollut hyvä? En ole löytänyt mittakuvaa siitä ja pohdein olisiko sopiva omalle 177cm varrelle.

Ite ostin kesäkuun alussa 290 CE:n Larun pyörästä, silloin siellä ainakin oli kokeiltavissa sekä L että M kokoa.
Ite 182cm pitkä ja L koko olisi varmaan muuten mennyt ihan ok, mutta keskitanko oli todella korkealla, tästä myös myyjäkin varotti heti alkuun.
Eli M koko lähti itsellä tuolloin matkaan ja sopivalta on tuntunut nyt tän 300km verran.

Itse pyörän osalta en oikeen keksi kyllä mitään negatiivista sanottavaa.
Ensihuollossakaan ei ollut mitään moitteita.

SRAM vaihteethan tuossa on vähän semmonen mielipiteitä jakava asia ja itsellekin oli uusi tuttavuus.
Mutta kunhan on hyvin säädetty niin siinä nuo menee missä Shimanotkin.

Viimesimpänä lisänä eilen tuli laitettua Suntourin joustotolppa paikalleen ja 5min testilenkin perusteella muuttu pyörän olemus kyl täysin tommosella 70e panostuksella :D
Josko sitä lähipäivinä kerkeis käydä heittää vähä pidempää lenkkiä.
 
Vaimon pyörän sähköistämistä miettinyt ja aiemmin oon nähny sellasia kittejä missä on takavanteessa akku ja moottori. Nyt en muka mistään löydä niitä. Apuja?
 
Vaimon pyörän sähköistämistä miettinyt ja aiemmin oon nähny sellasia kittejä missä on takavanteessa akku ja moottori. Nyt en muka mistään löydä niitä. Apuja?
Napamoottoria mahtanet tarkoittaa, mutta on muunnossarjoja myös keskimoottorilla.
Pari ensimmäistä tulosta googlesta:

Suomessa tietysti "suomi hinnat", eli ulkomailta tilatessa voi säästää huomattavastikin esim.:
 
Napamoottoria mahtanet tarkoittaa, mutta on muunnossarjoja myös keskimoottorilla.
Pari ensimmäistä tulosta googlesta:

Suomessa tietysti "suomi hinnat", eli ulkomailta tilatessa voi säästää huomattavastikin esim.:
Eikun nimenomaan semmosia kittejä missä akku ja moottori on yhtenä pakettina takavanteessa. Eli pyörän navassa on yksi ainoa liitin ja siitä ladataan yms. Liekköhän ollut huonoja kun ei enää tunnu löytyvån?
 
Vaimon pyörän sähköistämistä miettinyt ja aiemmin oon nähny sellasia kittejä missä on takavanteessa akku ja moottori. Nyt en muka mistään löydä niitä. Apuja?
En ole koskaan nähnyt tuollaisia, eli sarjoissa on tietääkseni aina ollut moottori ja lisäksi sitten erillinen akku. Napamoottori kyllä näyttää joskus tosi isolta, eli olisiko tuossa mennyt ajatus siltä osin sekaisin ja olet kuvitellut, että siinä on ollut myös akku samassa?

Muunnossarjat ovat usein tällaisia ja näihin pitää sitten ostaa sopiva akku erikseen:

1689244592309.png
 
En ole koskaan nähnyt tuollaisia, eli sarjoissa on tietääkseni aina ollut moottori ja lisäksi sitten erillinen akku. Napamoottori kyllä näyttää joskus tosi isolta, eli olisiko tuossa mennyt ajatus siltä osin sekaisin ja olet kuvitellut, että siinä on ollut myös akku samassa?

Muunnossarjat ovat usein tällaisia ja näihin pitää sitten ostaa sopiva akku erikseen:

1689244592309.png

Kyllä näitä on myynnissä ihan oikeissa kaupoissakin joten uskon että en ole erehtynyt. Pitääpäs jatkaa etsimistä
 
Kyllä näitä on myynnissä ihan oikeissa kaupoissakin joten uskon että en ole erehtynyt. Pitääpäs jatkaa etsimistä
172 Wh akku, niin ei kyllä kovin montaa kymmentä kilometriä riitä. Tuotesivuilla ilmoitettu kantamaksi 30-60 kilometriä. Luultavasti lähempänä sitä 30 on todellisuus. Tietysti jos se riittää, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole.
 
172 Wh akku, niin ei kyllä kovin montaa kymmentä kilometriä riitä. Tuotesivuilla ilmoitettu kantamaksi 30-60 kilometriä. Luultavasti lähempänä sitä 30 on todellisuus. Tietysti jos se riittää, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole.
Juu ei olis ongelma, parikytä kilsaa riittäis hyvin. Talossa ollut aiemmin tuollainen pienirangenen sähköpyörä ja sillä pääs hyvin tommosta 7km työmatkaa hikoamatta.
 
Kyllähän noita all-in-one ratkaisuja näyttää löytyvän kunhan hetken selailee (vanha artikkeli, joten lienee tullut tuoreempiakin versioita):

Hankala vaan löytää oikein mistään ihan "irtotavarana" ellei AliExpress tai vastaavaan mene.
Tuosta saisi Klarnalla Puolan varastosta, eli pitäisi olla melko turvallinen hankkia (?): https://fi.geekbuying.com/item/iMor...on-Kit-26-inch-240W-Motor-V-Break-519457.html
 
Kyllähän noita all-in-one ratkaisuja näyttää löytyvän kunhan hetken selailee (vanha artikkeli, joten lienee tullut tuoreempiakin versioita):

Hankala vaan löytää oikein mistään ihan "irtotavarana" ellei AliExpress tai vastaavaan mene.
Tuosta saisi Klarnalla Puolan varastosta, eli pitäisi olla melko turvallinen hankkia (?): https://fi.geekbuying.com/item/iMor...on-Kit-26-inch-240W-Motor-V-Break-519457.html
Tuollaisia löysin itsekkin mutta tuo on eturengas. Millainenhan on ajaa etuvetoisella pyörällä?
 
Kokemuksia joustokeuloista sähköfateissa? Koitin searchilla ettiä, mutta ei pistänyt silimään.

Tuli hommattua toissakeväänä Silverbackin S-Electron sähköfatti EP8 Shimanon moottorilla ja on ollu kyllä kiva kampe :cool:

Nyt alkanu miettiin, että vois hommata jonku hinta/laatu-suhteeltaan pätevän joustokeulan siihen.

Onko kokemuksia, että mikä joustokeula kannattais hommata? Uutena joustokeulallinen ois maksanu n. 400 € enemmän. En silloin vielä innostunut, kun piti kokeilla ilman sitä. Pärjää kyllä ilmankin, mutta vähemmän tärräyttelis kuopakossa :D Samalla rahalla saanee laadukkaamman joustokeulan itse asennettuna kuin olis valmiina ostanu.
 
Kokemuksia joustokeuloista sähköfateissa? Koitin searchilla ettiä, mutta ei pistänyt silimään.

Tuli hommattua toissakeväänä Silverbackin S-Electron sähköfatti EP8 Shimanon moottorilla ja on ollu kyllä kiva kampe :cool:

Nyt alkanu miettiin, että vois hommata jonku hinta/laatu-suhteeltaan pätevän joustokeulan siihen.

Onko kokemuksia, että mikä joustokeula kannattais hommata? Uutena joustokeulallinen ois maksanu n. 400 € enemmän. En silloin vielä innostunut, kun piti kokeilla ilman sitä. Pärjää kyllä ilmankin, mutta vähemmän tärräyttelis kuopakossa :D Samalla rahalla saanee laadukkaamman joustokeulan itse asennettuna kuin olis valmiina ostanu.
Se monessa fatissa oleva Manitou Mastedon taitaa olla aika kohtuullinen keula. Halvemmalla toki olisi päässyt jos olisi ostanut pyörän suoraan sillä keulalla
 
Se monessa fatissa oleva Manitou Mastedon taitaa olla aika kohtuullinen keula. Halvemmalla toki olisi päässyt jos olisi ostanut pyörän suoraan sillä keulalla

Semmonen mielikuva itellä ollu, että tehdasasenteisena saa "keskivertoa kalliilla", mutta voin olla väärässäkin :D. Paljoa ei ainakaan tarvi lisää laittaa tehashintaan, niin saa ilmakeulan.
 
FB_IMG_1690123739112.jpg


Maksaisiko tällaisesta 960 euroa?
Saako näihin mitenkään tehoa lisää helposti?
 
FB_IMG_1690123739112.jpg


Maksaisiko tällaisesta 960 euroa?
Saako näihin mitenkään tehoa lisää helposti?

Jos tiedät varmasti että kauppa toimittaa tuotteen niin sitten voi kokeilla.

Ilmoitus vaikuttaa siltä että voisi olla täydellinen huijaus ja hieman vakavammin kirjoitettuna nuo ylistyspuheet on parhaat mitä olen pyörissä nähnyt. :x3:

Lisäys vielä tuohon virittämiseen että tuon pyörän moottori ja akku tekevät siitä oikeastaan täysin mahdottoman. Akku vaatisi lisää kapasiteettia ja moottori tuskin kestää mitään virittämistä sen verran alhainen jo tuo luvattu vääntö.

Siis jos löysin netistä oikeat tiedot (oli 1590€ ovh hinnalla myynnissä)
 
Viimeksi muokattu:
Jos tiedät varmasti että kauppa toimittaa tuotteen niin sitten voi kokeilla.

Ilmoitus vaikuttaa siltä että voisi olla täydellinen huijaus ja hieman vakavammin kirjoitettuna nuo ylistyspuheet on parhaat mitä olen pyörissä nähnyt. :x3:

Lisäys vielä tuohon virittämiseen että tuon pyörän moottori ja akku tekevät siitä oikeastaan täysin mahdottoman. Akku vaatisi lisää kapasiteettia ja moottori tuskin kestää mitään virittämistä sen verran alhainen jo tuo luvattu vääntö.

Siis jos löysin netistä oikeat tiedot (oli 1590€ ovh hinnalla myynnissä)
Citymarket kauppaa Madisonin pyöriä, eli varmasti sen saa jos tilaa ja on varastossa.

Canyonilla on taas aika hyvät alet päällä. Aivan eri laatuluokan pelejä mitä markettipyörät.
Jos hakusessa on ns. mummopyörä, niin Canyonilla ei ole oikein siihen kategoriaan mitään. Toki ne mallit mitä on tarjolla, niin on eri luokkaa markettipyörien rinnalla, mutta niin on myös hintakin.
 
Jos hakusessa on ns. mummopyörä, niin Canyonilla ei ole oikein siihen kategoriaan mitään. Toki ne mallit mitä on tarjolla, niin on eri luokkaa markettipyörien rinnalla, mutta niin on myös hintakin.

Kysyjä ei tainnut mainita, että etsii nimenomaan mummopyörää, mutta Precede tai pathlite on aika lähellä. Ei ehkä näytä mummopyörältä mutta löytyy ns. low-step malli.

Markettipyörä saattaa jonkun käytössä mennä, mutta saattaa se myös osoittautua kelvottomaksi parin vuoden jälkeen. Valintojen maailma.
 
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.
 
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.


Tässä olisi yksi jota uskallan suositella osien perusteella ja tuollaiseen käyttöön. Hinta on kohdillaan vaikka edellisen vuoden malli. Kaikkia kokojakin löytyy. 4899€

Ei ole varmasti se kevyin mutta kulkee maastossa kuin "tankki" ja tiellä pääset sen 100-150km.

En ole juuri tuota mallia koeajanut mutta vastaavaa Stavensiä ja en mitään huonoa löytänyt suhteessa hintaan. Toki en ole ammattilainen vaan enemmän tällainen kaljaa ottava kuntoilija. :kippis:


 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.

Itsellä Helkama FSE12 täysjousto työ ja hupiajossa.
Akku tässä on 630Wh ja riittää kesällä noin 100km ja talvella noin 70km.
Moottori Shimano EP8 toimii kyllä hiton hyvin, muutkin merkit toimivat varmaan yhtä hyvin mutta ei ole kokemusta.
Iskarit ja muut osat eivät ole tässä pyörässä viimeisenpäälle osia mutta minulle ne ovat riittäneet.
Sähköpyörässä lujille joutuvat osat takapakka ja ketjut kuluvat väistämättä nopeammin kuin luomupyörässä.
Olen ollut tyytyväinen että valitsin täysjouston vaikka hinta on kyllä suolainen.

Tässä muutama oma ajatus mitä itse arvostan sähköpyörässä.

Helposti iroitettava akku, oman pyörän säilytys kylmässä ulkona työpaikalla ja kotona ulkovarastossa joten irroitan akun aina jos lämpötila alle nollan.

Jos käytät pyörää kovilla pakkasilla pitäisi se saada herämään käyntiin myös silloin.
Shimanon käynistysnappi saattaa kovilla pakkasilla -20 ja yli kadottaa herätevirran ja silloin sitä ei saa napista päälle.
Helkamassa on porattu pyörän runkoon akkun käynistysnapin kohdalle 5mm reikä jossa on semmoinen kumitappi josta painamalla pyörän saa päälle ilman käynistysnappia.

Sähköpyörä on sen verran arvokas että tarvitsee välttämättä lukon että saa kiinnitettyä johonkin tukevampaan rungosta.

Lokasuojat, nämä on hyvä olla työmatka ajossa eipähän ole vaatteet aivan kurassa märällä kelillä.

Nastarenkaat, saattaisi pärjätä hyvänä talvena ilmankin pelkillä maastorenkailla, mutta itse laitoin nastarenkaat molempiin päihin ja on todella hyvät ei luistele jäätiköllä.

Tietenkin pyörä tarvitse valot pimeällä ajaessa, itsellä irroitettava ladattava valaisin edessä sekä takana.
Sähköpyöriin löytyy kyllä pyörän akusta virran ottavia valaisimia.

Seisonta jalka, itse laitoin saapahan pyörän pysymään pystyssä ilman muuta tukea.

Iskari pumppua tarvitsee harvoin mutta joskus kuitenkin.

Nämä kaikki kun laittaa niin päälle 5000€ siihen tahtoo mennä, mutta on sillä hauska ajella.
 
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.

Mainitsin tässä aiemmin jo, että Canyonilla taas aika hyvät alet päällä. Ehdottomasti kannattaa vilkaista josko tarjonnassa olisi sopivaa.

Ja joo, olen fani koska itse omistan Grand Canyon:On 8 jäykkäperä maasturin.

Nyt siellä on aika rajoitettu valikoima näköjään, mutta ei Canyonilla mene vikaan ilman alejakaan. Hetken kun selaa pyöriä netissä niin sen jälkeen eri someissa tulee mainoksia kattavasti. Olikohan Focus pyöristä myös nyt alet päällä jälleenmyyjillä.
 
Olikohan Focus pyöristä myös nyt alet päällä jälleenmyyjillä.

Focus Aventura 6.8 täällä ja pidän kyllä erinomaisena pyöränä . Bike24 hinnat 3300-4300 väliin varustelusta riippuen. Omani oli 3950€ . Suurin osa työajoa ja 1000 km tälle kesälle mittarissa .
Renkaat just passelit sekä maastoon että tielle koska leveys 2.25 mutta kuiten maastokuviota löytyy . Normi maasturissa taitaa olla 2.6 . On taakkateline, integroidut valot , seisontatuki ja kamat saa sivulaukkuihin .
750 kokoinen akku jolla pääsee hyvissä oloissa 140 km. Akun koko varmaan se mikä vaikuttaa hintoihin yleisesti
 
Renkaat just passelit sekä maastoon että tielle koska leveys 2.25 mutta kuiten maastokuviota löytyy . Normi maasturissa taitaa olla 2.6

Omasta mielestä sähkön kanssa leveämpi = parempi.

Vierinvastusta voi pienentää renkaalla jossa on rullaavuutta varten keskellä yhtenäinen kuvio. Kapea rengas taas on useassa muussa tapauksessa huono.

Tuolla omalla, jossa on 2,6" leveät voi mm. ajaa pitkospuita aika huoletta, pitää olla todella iso rako välissä että riskiä renkaan uppoamisesta. Ja talvikelissä jos ei nastoja ole, niin leveämpi lähes aina parempi.

Hyvin hoidetulla lumipinnalla leveä normirengas riittää hyvin eikä tarvetta nastoille ole.
 
Totta sekin. Tässä on myös sellainen jatkuva pinta keskellä. Jossain se raja menee tieten kuinka leveällä haluaa ajaa maantietä. Kokeilin läskiä joskus ja en mielellään semmoista jyrinää suotta kuuntelisi työmatkalla/ tarvitsisi jos 2.25 pitää loskassa kiitettävästi. 2.6 rengas varmasti toimii hyvin joka alustalla. Nastat tulee jokatapauksessa talveksi
Edit:Tuo Focus Aventura löytyy touring pyörien kategoriasta
 
Tässä olisi yksi jota uskallan suositella osien perusteella ja tuollaiseen käyttöön. Hinta on kohdillaan vaikka edellisen vuoden malli. Kaikkia kokojakin löytyy. 4899€

Ei ole varmasti se kevyin mutta kulkee maastossa kuin "tankki" ja tiellä pääset sen 100-150km.

En ole juuri tuota mallia koeajanut mutta vastaavaa Stavensiä ja en mitään huonoa löytänyt suhteessa hintaan. Toki en ole ammattilainen vaan enemmän tällainen kaljaa ottava kuntoilija. :kippis:


Viime viikolla juuri sain kyseisen maastomankelin, tosin sain vielä huokeampaan hintaan 4490€ (samasta paikasta). Jostain syystä noussut siitä...
En ole juuri ehtinyt heittään lenkkiä, mutta on kyllä kova vehje.

IMG_20230718_143327408.jpg

Edit. Silloin kun ostin niin näitä oli varastossa 2 kpl eikä uusia näitä enää tule, ehkä siksi nousi tuo hinta...
Sen voisin vielä mainita, että heillä on 10 päivän jono pyörien kasauksessa, eikä edes tee huoltoja.
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikolla juuri sain kyseisen maastomankelin, tosin sain vielä huokeampaan hintaan 4490€ (samasta paikasta). Jostain syystä noussut siitä...
En ole juuri ehtinyt heittään lenkkiä, mutta on kyllä kova vehje.

IMG_20230718_143327408.jpg

Edit. Silloin kun ostin niin näitä oli varastossa 2 kpl eikä uusia näitä enää tule, ehkä siksi nousi tuo hinta...
Sen voisin vielä mainita, että heillä on 10 päivän jono pyörien kasauksessa, eikä edes tee huoltoja.

On varmasti yleiskäyttöön oikein passeli. Pääsee maastoon tai vaikka Puutorin vessaan. :whistling:
 

Siinä olisi myös aika kova tarjous (4462€) Tuohon hintaan ei paha. En ole itse tuolta tilannut pyörää mutta toimittavat kyllä Suomeen. Postikulut oli muistaakseni kalliit, noin 150e kun joskus kyselin.

Niin ja tämä on se Brosen 2.2 Smag eli ei enää se "ohennetun hihnan malli" Meillä huonompi Fanticin malli jossa kuitenkin sama kone ja akku. Ajettu yli 3500km eikä mitään ongelmia akussa tai moottorissa.
 
PXL_20230725_114051965.jpg

Sehän tulikin hieman yllättäen tänne Canyonin Neuron:ON 6 2022 malli, vaikka piti toimitus mennä syyskyyn puolelle.

Hinta toimitettuna 3589€ 630W akulla.
Epassin kautta maksuaika 44kk.

Renkaat tuli litkutettua heti. Polkimet ja penkki tuli vaihdettua vanhasta pyörästä myös. Abus taittolukko on kyllä myös näppärä jonka tilasin tuohon.

Eka latauksella ajoin seka-ajoa töissä sekä maastolenkkiä reilu 30kilsaa. Niin yhdellä latauksella pääsi 98km.

Näillä näkymin todella tyytyväinen pyörään.

Edit. Valot tuli magicshine ME 2000
 
Viimeksi muokattu:
Samainen canyon täälläkin ja heti ensitöikseni ekan testin jälkeen pyörä muuttui amerikkalaiseksi... Erittäin vastenmielistä ajaa rajoitinta vastaan 25kmh ja pyörä jopa tavallaan jarruttelee kun sitä kovempaa koitti päästä. Nyt on sweetspotissa itselleni :cool:
 
Samainen canyon täälläkin ja heti ensitöikseni ekan testin jälkeen pyörä muuttui amerikkalaiseksi... Erittäin vastenmielistä ajaa rajoitinta vastaan 25kmh ja pyörä jopa tavallaan jarruttelee kun sitä kovempaa koitti päästä. Nyt on sweetspotissa itselleni :cool:

Eipä tuo rajoitus oikeastaan häiritse itseä muualla kuin pyörätiellä ajaessa, maastossa 25km/h on enemmän kuin tarpeeksi melkein aina.

Mutta kyllä, sama suunnitelma itsellä kunhan takuuaika alkaa mennä vähän lähemmäs loppua.

Saako muuten sillä st unlockerilla useamman pyörän käsiteltyä? Voin maksaa osan lisenssistä jos löytyy joku Tampereen seudulla jolla appi/lisenssi.
 
Samainen canyon täälläkin ja heti ensitöikseni ekan testin jälkeen pyörä muuttui amerikkalaiseksi... Erittäin vastenmielistä ajaa rajoitinta vastaan 25kmh ja pyörä jopa tavallaan jarruttelee kun sitä kovempaa koitti päästä. Nyt on sweetspotissa itselleni :cool:
Omasta mielestä moottori ei jarruta juuri ollenkaan, kun avustus loppuu. Toki ylämäissä ja pehmeässä ajaessa kyllä huomaa.
 
Sähköpyörässä tämä eurooppalainen nopeusrajoitus 25km/h sattuu tosi huonoon nopeuteen.
Monesti tulee ajettua syrjemmällä siinä 26-28km/h ja rajoitin rajoittaa nopeutta tosi tympeästi kun se loppuu tuossa likellä 26km/h.
Kaupungissa ei sitten tartte huristella kuin jotain 18-20km/h kun siellä on paljon muitakin kulkijoita ja liikennettä jotka pitää ottaa huomioon.
Miksiköhän täällä on päädytty tuohon 25km/h ja rapakon takana 32km/h?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 099
Viestejä
5 062 822
Jäsenet
81 029
Uusin jäsen
Tapzu1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom