Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Tuo oma setti on n. 350€


Näköjään taas out of stock, mutta ei reilu 150€/kpl laatukiekosta mitenkään kohtuuttomasti mielestäni ole. Ja nuo on sähköpyörä-spesifit eli vahvempi rakenne, varmaan kevyeen käyttöön saa halvemmallakin.

Täytyy katsella tarvitseeko ostaa kaksi vannetta vai ei. Toivotaan että ei.

Tollaiset löytyy oletuksena alta jo muutenkin.
 
Täysjoustoon 29" hakusessa takalokasuoja. Jotain suosituksia?

SKS Mudrockeria olisin itsekin suositellut. Tuntuu todella laadukkaalta ja tarranauharemmikiinnitys oli ennakkoluuloista huolimatta helppo ja tukeva.

Tuossa Mudrockerissa tulee lisäksi kiilan muotoisia sovitepaloja joilla saa säädettyä lokarin ja takakolmion viistoputken välistä kulmaa hieman.
 
Täysjoustoon 29" hakusessa takalokasuoja. Jotain suosituksia?
Edellämainitut mudrockerit varmasti hyviä. Itellä on muckynutzit edessä (pidempi malli) ja takana. Takalokaria saa pidennettyä ja lyhennettyä pikaliittimellä mikä on mielestäni iso plussa. Tollanen iso lärpäke takana on kuivalla kelillä poluilla vaan haittona. Tarranauhalla myös on tuntunut hyvin pysyvän kiinni.
Mucky Nutz MugGuard rear, takalokari

Jatketaanpa seuraavalla kysymyksellä. Onko kellään kokemusta noista biltema/motonet/puuilo/kärkkäinen n. 50€ huoltotelineistä? Tai onko suositella mitään vähän kalliimpaa? Mielellään alle 100€. Painoraja sais olla vähintään se 25kg.
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaanpa seuraavalla kysymyksellä. Onko kellään kokemusta noista biltema/motonet/puuilo/kärkkäinen n. 50€ huoltotelineistä? Tai onko suositella mitään vähän kalliimpaa? Mielellään alle 100€. Painoraja sais olla vähintään se 25kg.

Kaikissa tuntuu olevan sama ongelma, että sinänsä ok mutta se kiertoliikkeen estävä ominaisuus ei toimi, ellei se perustu hammastukseen tms. Eli pelkällä kitkalla joutuu hakea pyörän tasapainoon eikä pysty yhtään säätämään sitä kohtaa mistä se on vaakaputkessa kiinni.
 
Jatketaanpa seuraavalla kysymyksellä. Onko kellään kokemusta noista biltema/motonet/puuilo/kärkkäinen n. 50€ huoltotelineistä? Tai onko suositella mitään vähän kalliimpaa? Mielellään alle 100€. Painoraja sais olla vähintään se 25kg.

Tuollainen on itsellä ja todella toimiva. En nyt muista onko juuri tuo, mutta täysin samanlainen, noitahan on samoja eri tuotemerkeiltä. Hammastuksella kääntö. Kestää sähkömaasturin helposti ja on tukeva.

Tuo on käytännössä vastaava kuin Parktool Pro teline, mutta 3 kertaa edullisemmin.

edit. Kaivelin ostohistoriasta vuodelta 2022, niin tämä on itsellä.
 
Teline tilattu, kitti vinkistä. Laitoinpahan samalla momenttiavaimenkin tulemaan kun en sellaista vielä omista ja postikulut sai yli 99€ tilaukseen ilmatteeksi 8)
Jääköhän nämäkin paketit lakon takia jonnekin satamaan lojumaan? Vajaan kuukauden päästä olisi huoltotelineelle tarvetta, kun pitäisi keväthuolto tehdä ja renkaat vaihtaa!
 
Takuu on vielä ensitalvenakin pyörässä.
Luultavasti sitten tapellaan Canyon kanssa kun pakkasessa ei pyörä käynnisty.

Tarvikkeille ja jne on oma ketju....
 
Jatketaanpa seuraavalla kysymyksellä. Onko kellään kokemusta noista biltema/motonet/puuilo/kärkkäinen n. 50€ huoltotelineistä? Tai onko suositella mitään vähän kalliimpaa? Mielellään alle 100€. Painoraja sais olla vähintään se 25kg.

Kommentoin nyt kuitenkin vaikka ehditkin jo tilata tuon Amazonin telineen. On nyt muutaman vuoden ollut käytössä tuollainen Tokmannilta ostettu teline, vastaava kuin tämä Fastr polkupyörän korjausteline | Motonet Oy. Jaksaa pitää sähköfättiä, mutta ei tuo kyllä mikään tukevin teline ole. Helposti pääsee pyörähtämään tuo poikkiputki, kun sen kunnolla kiristäminen on melko vaikeaa/mahdotonta. Taisin maksaa tuosta 40e Tokmannilta tarjouksesta ja siihen hintaan ihan riittävä, mutta lukemani mukaan tuo Amazonin telineen tyylinen on tukevampi ja parempi. Bilteman teline kaiketi on myös ihan pätevä Polkupyörän korjausteline

e: Tuossa tokmannin telineessä pitää huomata myös, että jalat täysin levitettynä se vie aika paljon tilaa myös taaksepäin, että ahtaaseen tilaan tuollaista ei kannata ostaa.
 

Mitäs tekkiläiset mieltä moisesta tarjouksesta?
 

Mitäs tekkiläiset mieltä moisesta tarjouksesta?
Niin hyvä tarjous, etten uskaltaisi rahojani laittaa likoon -huijauksen pelossa
 
Täysjoustoon 29" hakusessa takalokasuoja. Jotain suosituksia?
Tälle suositus. Yli 30 euroa muovilipareesta on melko paljon, mutta tuo on siisti ja pitää jousituksen komponentit puhtaana. Tästä on olemassa myös lyhyempi malli, mutta laittaisin en eteen ja pidemmän taakse.
Mucky Nutz Mugguard Long Lokasuoja

Jatketaanpa seuraavalla kysymyksellä. Onko kellään kokemusta noista biltema/motonet/puuilo/kärkkäinen n. 50€ huoltotelineistä? Tai onko suositella mitään vähän kalliimpaa? Mielellään alle 100€. Painoraja sais olla vähintään se 25kg.
Bilteman teline on asiallisen oloinen. Poikkivarressa on muotosulkeinen kiinnitys kitkan lisäksi, joten se ei pyörähdä kuorman alla. Tuossa sanotaan enimmäiskuormaksi 23 kg, mikä on varmaan käytännössä maksimi. 25 kg pyörä satulatolpasta kiinnitettynä on liikaa, mutta jos vaakaputkesta pyörän saa tasapainoon, niin silloin on varmaan ihan ok.

Hinta on noussut inflaation mukana paljon, nyt 75e.
Polkupyörän korjausteline
 

Mitäs tekkiläiset mieltä moisesta tarjouksesta?
Niin hyvä tarjous, etten uskaltaisi rahojani laittaa likoon -huijauksen pelossa

Ajattelin ensin ihan samoin, mutta kyllä tuolla ketjussa useampi on jo tilannut onnistuneesti ja toimija on myös Gobybiken kumppanilistalla. Hintojen suhteen tosin oli epävarmaa, että ovatko alvittomia hintoja vai eivät, mutta ilmeisesti eivät.

Alle 3000e sähkö täysjousto-specializedistä on kyllä todella halpa.
 
Tämä on paras teline hinta/laadultaan. Usein tarjouksessa 70e.

 
tuli tuo Kaisda pyörä Puolsta. Pari naarmua maalipinnassa, saa nähdä saako siitä mitään hyvitystä. Pari huomiota kasauksesta, no ei paljon kasattavaa sinällään ollut. Etutangon taittomekansimiin lisäsin prikan, tuntui liian pieneltä se joka siinä oli, että olisi turvallisesti puristanut pikalukon kiinni. Akun yksi kiskon ruuvi on paskottu, kisko oli ylhäältä irti, tottakai vinoon että oli tiukassa ja kiinalainen ruuvi ei kestä yhtään nylpääntymättä, papukaijoilla sai irti ja uudelleen kiinni kiskoineen. Elektroniikka ei käytännössä suojattu ollenkaan kosteudelta, en heti keksi miten voisi suojata, jos luukun kannen silikoinoi, voi olla, että aiheuttaa uuden ongelman kun johtoreiän kautta mennyt vesi ei pääse pois.. Akku lepää muovitarjottimella ja siinä on vedenpoistoreiät reunassa. Lisäsin tollasta sähköliitinrasvaa napoihin kaikelta varalta.
Mukana tuli myös kaasukahva sekä jotain työkaluja jotka vaikuttaa neuvostoaikaisilta.
kestääkö tuo sähköboksi vettä? Mietin, kannattaisiko tuo peltilaatikko yrittää tiivistellä silikonilla vai käykö siinä niin, että sitten se ui vedessä jos/kun sitä aina pääsee sisään mutta ei ulos? Tai viritellä joku kumi eteen roiskeläpäksi?
 
Täällä on varmaan useampia, jotka ostivat Rad Power Bikeja, kun ne olivat viime vuonna alennuksessa. Pitäisi vaihtaa omaan Rhino 6:een jarrupalat. Paloissa ja muissa jarruosissa ei ole mitään mallimerkintää lukuun ottamatta kahvoissa olevaa valmistajan nimeä (Nutt). Onkohan joku jo selvittänyt mitkä palat tähän käy? Shimanon B05S:n varret ovat liian pitkät. Ilmeisesti tähän sopivia paljoja ei löydy suoraan markettien hyllystä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on varmaan useampia, jotka ostivat Rad Power Bikeja, kun ne olivat viime vuonna alennuksessa. Pitäisi vaihtaa omaan Rhino 6:een jarrupalat. Paloissa ja muissa jarruosissa ei ole mitään mallimerkintää lukuun ottamatta kahvoissa olevaa valmistajan nimeä (Nutt). Onkohan joku jo selvittänyt mitkä palat tähän käy? Shimanon B05S:n varret ovat liian pitkät. Ilmeisesti tähän sopivia paljoja ei löydy suoraan markettien hyllystä.
Onko kuvaa näyttää paloista?
 
Tänään tuli ensimmäistä kertaa käytettyä Focusta ihan luontopolulla, kaksi eri luontopolkua, 34 kilometriä ja kolme tuntia myöhemmin on pakko todeta että kyllä on mahtava vehje. Naamalla pysyi kestohymy vielä pitkään sen jälkeen kun pyörä meni pestynä takaisin talliin lataukseen.
IMG_20240329_104129~2.jpg
 
Teline tilattu, kitti vinkistä. Laitoinpahan samalla momenttiavaimenkin tulemaan kun en sellaista vielä omista ja postikulut sai yli 99€ tilaukseen ilmatteeksi 8)
Jatketaan vielä tähän väärään ketjuun! Tilasin viime viikon tiistaina tämän saman telineen ja tänään keskiviikkona tuli. Vaikka pääsiäinen oli välissä, niin aika ripeä oli toimitus Saksasta! Noin viisi minuuttia meni telineen kasaamiseen ja vaikuttaa erittäin laadukkaalta tuotteelta. Ensimmäinen pyörä huollettu ja onhan tuo yhtä juhlaa huoltaa pyörää telineessä. Telineessä on vaakaputkessa hammasrattaat, niin ei pyörän asento muutu huollon aikana!
 
Jatketaan vielä tähän väärään ketjuun! Tilasin viime viikon tiistaina tämän saman telineen ja tänään keskiviikkona tuli. Vaikka pääsiäinen oli välissä, niin aika ripeä oli toimitus Saksasta! Noin viisi minuuttia meni telineen kasaamiseen ja vaikuttaa erittäin laadukkaalta tuotteelta. Ensimmäinen pyörä huollettu ja onhan tuo yhtä juhlaa huoltaa pyörää telineessä. Telineessä on vaakaputkessa hammasrattaat, niin ei pyörän asento muutu huollon aikana!
Minullekin tuli teline tänään. Sähkäriä siinä jo hetken roikotin. Oikein tukevalta ja hyvältä vaikuttaa
 
Onko kuvaa näyttää paloista?

Itseasiassa sain vasta nyt palat irti ja onnekkaalla haulla ensimäisestä osumasta löytyi mittoihin sopiva pala. Eli, jos joku toinen etsii näitä 29,8 mm leveitä ja palan kohdalta 17 mm korkeita paloja, nämä sähköpotkulautaan tarkoitetut palat ovat todennäköisesti oikeat.
 

Liitteet

  • jarrupala.png
    jarrupala.png
    1 MB · Luettu: 92
Itseasiassa sain vasta nyt palat irti ja onnekkaalla haulla ensimäisestä osumasta löytyi mittoihin sopiva pala. Eli, jos joku toinen etsii näitä 29,8 mm leveitä ja palan kohdalta 17 mm korkeita paloja, nämä sähköpotkulautaan tarkoitetut palat ovat todennäköisesti oikeat.
Yhtäkkiä näyttäisi samalta kuin Magura Type 7 palat. Eli pitäisi sopia Maguran kaksi mäntäisen jarrun (MT2, MT4 jne. ) palat. Hyvät palat saa Galferilta eikä ole hirmukalliita nuo violet FD436 G1652 sähkiksiin suunnitellut palat.

1712296219952.jpeg


 
Nyt olis mahdollisuus miettiä sähköpyörää niin olisko minkäänlaisia suosituksia antaa..

Ajot pääasiassa asfaltilla ja hiekalla. Metsäpolkujakin satunnaisesti tulee ajeltua. Ei mitään extreme maastoa kuitenkaan.
Onko näissä jotain muuta huomioon otettavaa yleisesti? Hintaluokka 2000-3500€

Lisätään vielä pari vaatimusta.

Lastenistuimen kiinnitysmahdollisuus pitäisi olla.
Irrotettava akku.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olis mahdollisuus miettiä sähköpyörää niin olisko minkäänlaisia suosituksia antaa..

Ajot pääasiassa asfaltilla ja hiekalla. Metsäpolkujakin satunnaisesti tulee ajeltua. Ei mitään extreme maastoa kuitenkaan.
Onko näissä jotain muuta huomioon otettavaa yleisesti? Hintaluokka 2000-3500€

Lisätään vielä pari vaatimusta.

Lastenistuimen kiinnitysmahdollisuus pitäisi olla.
Irrotettava akku.
Ei mulla varsinaisia suosituksia ole kun oma kokemus on verrattain vähäistä, mutta huomionarvoista on se että jos ostat ns. riisutun mallin ja siihen erikseen kaikki pillit ja viheltimet niin hinta kipuaa nopeasti melko korkeaksi.

Itse siis Helkaman sähköläskin hain pari viikkoa takaperin ja siinä ei ollut tukijalkaa, ei lokareita, ei valoja. Hinta oli edullinen kyllä.
Sitten kun myymälässä laitettiin peruskarvalakkimallin USB-valot (eli ei akusta virtansa saavat kiinteät) ja rapakaaret (liian lyhyet, eli itse patentoinniksi meni niidenkin parantaminen) niin hinta hyppäsi kummasti yli satasella ylöspäin. Tukijalkaa vielä etsitään ja ehkä nuo valot tulee myöhemmin päivitettyä paremmaksi mikäli tarve tulee.

Eli ihan noin vinkkinä jos ekaa kallista pyörää olet ostamassa, niin asioita joita kannattaa miettiä. Ja käy ihmeessä koeajamassa paria pyörää ihan että pääset tuntumalle niistä ä. Vaikka ne eivät olisi niitä joita harkitset niin ainakin vähän tekniikan ja erilaisten moottorisijoittelujen erot saattavat selkiytyä.
 
Aiemmin kun oli noista pyörän huoltotelineistä puhetta, niin nyt Lidl:n sovelluksesta voi click&pick tilata tuon heidän kauppaaman Crivitin.
Vielä ei ainakaan näy mainoslehden valikoimassa, mutta eiköhän niitä pian suoraan hyllyynkin tule, tosin tällä click&pickillä ei tule mitään toimituskuluja.
Kantokykyä lupaillaan 30kg, joten katsotaan miten kestää tuon sähkö-Cuben (~24kg, lienee ilmoitettu akun kanssa?) kunhan saapuu noudettavaksi.

20240405_120921000_iOS.png
 
Aiemmin kun oli noista pyörän huoltotelineistä puhetta, niin nyt Lidl:n sovelluksesta voi click&pick tilata tuon heidän kauppaaman Crivitin.
Vielä ei ainakaan näy mainoslehden valikoimassa, mutta eiköhän niitä pian suoraan hyllyynkin tule, tosin tällä click&pickillä ei tule mitään toimituskuluja.
Kantokykyä lupaillaan 30kg, joten katsotaan miten kestää tuon sähkö-Cuben (~24kg, lienee ilmoitettu akun kanssa?) kunhan saapuu noudettavaksi.

20240405_120921000_iOS.png
Joku voisi kertoa, kun selviää, että onko vaakaputken pyörimisen esto muotosulkeinen.
 
Joku voisi kertoa, kun selviää, että onko vaakaputken pyörimisen esto muotosulkeinen.
Ei ole hammastettua kiristystä, vaan vaakaputki on ilmeisesti kuvioitu/karhennettu ja sitten vain väännetään puristin kireälle.
YouTubesta tuli jotain kotikutoisia unboxaus / arvioita katsottua, löytyy esim. "crivit bike repair stand" haulla.
40€ hinnalla tosin ei kummoisia odotakaan, eli lähinnä testiin ajaako asiansa satunnaisissa huolloissa sähköpyörän kanssa.
 
Kerran olen omistanut huoltotelineen, jossa oli karhennuksella vaakaputken kiristys. Ei sillä mitään tehnyt. Ei saanut mitenkään niin kireälle väännettyä, että olisi jaksanut pyörää pitää missään eri asennoissa, vaan aina se antoi periksi ihan sähköttömän pyöränkin painosta.

Siksi suosittelenkin vahvasti vain hammastuksella olevaa vaakaputkea.
 
Olen myös itse käyttänyt telinettä, josta hammastus puuttui. Ei ollut hyötyä siitä vempeleestä.
 
Täällä myös siirrytty hampaalliseen kiinnitykseen kun sähkäri pyöri vanhassa ympyrää. Aiemmin ketjussa suositeltu Lifeline Huoltoteline Sisältäen Maton löytyy itseltä. Kannattaa mutterien momentit sillontällöin tarkistaa ettei tipu terassin väliin, muuten hyvä ja tukeva peli. Itse ostin tosiaan ensin jonkun 40€ telineen ja tuon sitten perään.
 
Itse siis Helkaman sähköläskin hain pari viikkoa takaperin ja siinä ei ollut tukijalkaa, ei lokareita, ei valoja. Tukijalkaa vielä etsitään ja ehkä nuo valot tulee myöhemmin päivitettyä paremmaksi mikäli tarve tulee.


Maastopyörään ei kuulu ”tukijalkaa”.

Ostamasi HELKAMA FE8 on fatbike joka on tarkoitettu maastossa ajamiseen. Jos lisäät tukijalan voit kutsua sitä kaupunkipyöräksi.
 
Maastopyörään ei kuulu ”tukijalkaa”.

Ostamasi HELKAMA FE8 on fatbike joka on tarkoitettu maastossa ajamiseen. Jos lisäät tukijalan voit kutsua sitä kaupunkipyöräksi.
Ja siinähän ei ole mitään väärää, jos sillä MAASTOpyörällä ajaa ihan vaikka asfalttia pitkin.
 
Maastopyörään ei kuulu ”tukijalkaa”.

Ostamasi HELKAMA FE8 on fatbike joka on tarkoitettu maastossa ajamiseen. Jos lisäät tukijalan voit kutsua sitä kaupunkipyöräksi.
Mulle on oikeastaan ihan sama miksi sitä kutsutaan, kunhan pääsen sillä kulkemaan töihin ja vapaa-ajalla mihin haluan. Jalkaa vasten seisomaan myös haluaisin sen laittaa.

Mutta jos ymmärsin oikein sanomasi niin minun täytynee ostaa toinen pyörä sellaisille reissuille jossa tarvitsen tukijalkaa.
 
Turha nyt lähteä kiistelemään jostain seisontajalan olemassaolosta.

Maastopyörä sähköisenä on ihan hyvä väline työmatkoihin ympäri vuoden ja jos säilytyspaikoissa ei ole soveltuvaa telinettä niin sitten sen jalan voi halutessaan laittaa.

Samaan aikaan on totta, että varsinaisessa maastoajossa jalka on tarpeeton, turha ja potentiaalisesti jopa riski vaurioille/kaatumisille.
 
En ole nähnyt yhdessäkään vakavasti otettavammassa maastopyörässä tukijalkaa koskaan.

Näissäkään ei ole yhdessäkään

Toisaalta yksikään noista ei kaupunkihybridiksi muutu, vaikka niihin jalan kiinnittäisi. Kyllä maastopyörä on maastopyörä vaikka siihen jalan tai korinkin kiinni pistää. Maastopyörä joka ei sovellu polulle ihan niin hyvin kuin ilman, mutta kyllä se runko samana pysyy vaikka siihen ylimääräisiä lisävarusteita pulttaakin.

Muutenkin vähän kyseenalaista ottaa alaraja ammattilaisten työkaluista, sille tielle kun lähtee niin mikään alle 10 000 laite ei ole pyörä ollenkaan.
 
Ihme portinvartijatouhua. Kai se nyt on sama miten sen ostamansa maastopyörän varustelee, jos haluaa tehdä siitä optimaalisen omaan käyttötarkoitukseen. Oli ne sitten lokarit, joustotolppa, seisontajalka, valot tai jotain muuta.

Itsellä on isot sks mudrockerit ja taka-akselin tilalla pyöräkärryvalmistajan oma läpiakseli Grand Canyonissa. Nuo varmaan puristien mielestä muuttaa pyörän maastopyörästä johonkin toiseen lajiin?
 
Huh, onneksi täpärini oli vielä syksyllä edes hetken "harrastaja approved" maastopyörä, kun kunnollinen jalka oli hakusessa.
1712401846100.png

Jos alkaa käymään kuvan pyörää läpi niin

-heijastimet takavanteessa
-satula päin persettä
-täyspitkät lokasuojat
-jokin oma kuraläppäviritys alaputkessa lähellä keskiötä
-kori ja lastenistuin
-muoviläpyskä takapakan ja vanteen välissä
-semisliksit renkaat

Muitakin voisi mainita mm. etujarrulevyn koko

Suurimpana syntinä jälkikäteen sähköistetty ja vaarallisimpana jos joustohaarukka olisi koko mitaltaan käytössä.

Ehdottomasti pääsee rumimmat pyörät listalla Top10 suomiskenessä

Editoidaan omaa viestiä.

Lisätään vielä listalle

runkolukko
mahdollinen vannejarrullinen kehä

Vielä kun lisättäisiin aerotangot niin olisi melkoinen nistikasaus pelissä

Vahvaa suorittamista
 
Viimeksi muokattu:
Itseasiassa sain vasta nyt palat irti ja onnekkaalla haulla ensimäisestä osumasta löytyi mittoihin sopiva pala. Eli, jos joku toinen etsii näitä 29,8 mm leveitä ja palan kohdalta 17 mm korkeita paloja, nämä sähköpotkulautaan tarkoitetut palat ovat todennäköisesti oikeat.
Yhtäkkiä näyttäisi samalta kuin Magura Type 7 palat. Eli pitäisi sopia Maguran kaksi mäntäisen jarrun (MT2, MT4 jne. ) palat. Hyvät palat saa Galferilta eikä ole hirmukalliita nuo violet FD436 G1652 sähkiksiin suunnitellut palat.

1712296219952.jpeg



Hyvä että tämä tuotiin esille, vaikka pitäisihän paloja periaatteessa saada Radilta.

Viimeisimmissä ketjun viesteissä viisaan ja tyhmän trollaajan erot....
 
Hyvä että tämä tuotiin esille, vaikka pitäisihän paloja periaatteessa saada Radilta.

Viimeisimmissä ketjun viesteissä viisaan ja tyhmän trollaajan erot....

Saahan niitä Radilta, mutta 25,25 dollaria per pari + posti jenkeistä + alvit. Tilasin testiksi nuo itse linkkaamani. Ensi viikolla pääsee testaamaan.
 
Tässä on nyt kyllä hienoa "väärinpyöräilyä" - taitaa olla vieläpä slicksit alla?
Tällä hetkellä on nastarenkaat alla, mutta kesäkumit ovat juu varsin sileät. Pyörä on tosiaan varusteltu omaan käyttöön sopivaksi välittämättä "harrastaja approved" -jutuista. Niitä pidän pitkälti naurettavina, koska merkittävä osa niistä on aiheellisia, jos harjoittelee Olympialaisiin ja muuten elättää itsensä pyöräilyllä. Suurin osa pyöräilijöistä ei tee kumpaakaan, eli "harrastaja approved" -jutut eivät yleisesti ole kovin relevantteja.

Ajelen tuolla työmatkaa ympäri vuoden ja muuten toimii auton korvikkeena 20km:n säteellä, kun ei tarvitse saada mitään kookasta mukaan. En aja edes sorateillä, mutta täysjousto on tarpeen ja talvisin joustovarat saisivat olla pidemmätkin. 20cm:n heitot teiden ylityksissä eivät ole mikään harvinaisuus talvella. Etuveto on matkapyöräilyssä hyvä. Jakaa painoa etupyörällekin ja tasoittaa rankaiden kulumista. Pelkällä takavedolla ajelee takarenkaalla 5tkm:ä ja eturenkaalla ajelisi vähintään 100tkm:ä, ellei happanisi ennen. Runkoon kiinnitetty kuran ohjain suojaa ketjuja ja kenkiä kuralta. Leveä runkoputki roiskii tehokkaasti eturenkaan heittämän kuran ympärilleen. Sarvet on väännelty alkuperäisistä omiin käsiin sopiviksi. Eturattaana on niin iso, kuin sopii, mutta saisi olla isompikin. Muuten olen todella tyytyväinen pyörään, mutta takalokasuojan kiinnitys on jatkuva murheen kryyni. Sille on paremmat kiinnikkeet jo olemassa, mutta ei ole vielä asennettu. Lokasuojan kiinnityksen uskon tulevan kuntoon, kun sille antaa aikaa ja vaivaa. Jos saisi muuta toivoa, olisi napavaihde ja hihnaveto kova.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 083
Viestejä
5 062 158
Jäsenet
81 024
Uusin jäsen
RoosaTheGangster

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom