Kyllä se syke varmasti nousee myös täydellä avustuksella ajettaessa jos vertaa leposykkeeseen. Itse ainakin saan reippaalla kävelylläkin sykkeen johonkin 140 tasolle.Asfaltilla ja hiekkatiellä 40Nm riittää siihen että mikään ylämäki tai vastatuuli ei aiheuta sykkeen nousemista jos ajaa täydellä avustuksella.
Auttaa myös siihen ettei voimansiirto kulu vaikka vaihteita ei jaksaisi koko ajan käyttää optimaalisesti, 100Nm saa ketjut nopeasti poikki.
Sähköpyörää ei kuulu ajaa liian isolla vaihteella ja moottorin väännöllä vaan isolla kadenssilla ja sopivalla vaihteella. Ainakin Shimanon kanssa näin ja itse ajan aina käytännössä pienimmällä Eco-avustuksella ja kadenssilla 80-90. Kahdeksanvaihteiseslla pyörässä ajan käytännössä lähes pelkästään vaihteilla 3-5, (satunnaisesti mäissä myös 2. ja 6. vaihteella). Esim. 4. vaihteella avustus loppuu kadenssilla 90, nopeusmittarin näyttäessä hieman alle 26 km/h ja alkaa taas jos kadenssi laskee 88:aan.
