Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Moni noista kiinanvehkeistä toimitetaan niin ettei vaihteet ole säädetty.
Se on suht simppeli kuitenkin säätää ja vaijerit kun kuitenkin venyy, niin tarttee aina välillä hienosäätää.

Onko eFAT:ssa nopeus,- vai vääntösensori?
 
Moni noista kiinanvehkeistä toimitetaan niin ettei vaihteet ole säädetty.
Se on suht simppeli kuitenkin säätää ja vaijerit kun kuitenkin venyy, niin tarttee aina välillä hienosäätää.

Onko eFAT:ssa nopeus,- vai vääntösensori?
Kammen pyörimisestä ottaa tietonsa.

Aika harvassa on takanapamoottori missä vääntösensori, vaikka sellainenkin meidän taloudesta sattuu löytymään.
 
Kumpi? Focus Jarifa2 6.7 vai Cannondale Trail Neo 2? Hinta sama.

Jos googlasin oikein niin Focuksessa on Suntourin hinnat alkaen kierrejousikeula ja skippaisin pelkästään tällä perusteella koko pyörän.

Cannondalessa muutenkin paremmat osat jos löytämäni speksit oikein.

Mikä se hinta on ja mistä aikomus hankkia vai tuleeko työsuhdepyöräksi?
 
Jos googlasin oikein niin Focuksessa on Suntourin hinnat alkaen kierrejousikeula ja skippaisin pelkästään tällä perusteella koko pyörän.

Cannondalessa muutenkin paremmat osat jos löytämäni speksit oikein.

Mikä se hinta on ja mistä aikomus hankkia vai tuleeko työsuhdepyöräksi?
Okei :thumbsup: Hinta on alennuksessa firman työsuhdepyöräkumppanilla molemmissa 2669€ joka olisi aika edullinen.
 
Okei :thumbsup: Hinta on alennuksessa firman työsuhdepyöräkumppanilla molemmissa 2669€ joka olisi aika edullinen.

Ihan ok hinta tällä hetkellä mielestäni.

Ei välttämättä kannata liikaa arpoa jos tekee mieli vielä nyt syksyllä ajella, mutta kannattaa toki vilkaista mitä on tarjolla vielä muilla.

Canyonilla on End of season ale, jossa Grand Canyon ON:7 2800€. Tiedetysti laadukas ja osiltaan noita molempia hieman edellä.

Cuben pyörät kannattaa tilata saksasta, Reaction Hybrid 625/750Wh akulla irtoaa n. 2500€ järkevillä osilla. Näitä saa myös valmiiksi varusteltuna jos haluaa. Bike-discount, mhw-bike mm. ostopaikkoja.

Muitakin on mutta nuo nyt tuli ekana mieleen. Ei tuolla Cannondalella vikaan mene kuitenkaan, ihan ok kokonaisuus.
 
Ihan ok hinta tällä hetkellä mielestäni.

Ei välttämättä kannata liikaa arpoa jos tekee mieli vielä nyt syksyllä ajella, mutta kannattaa toki vilkaista mitä on tarjolla vielä muilla.

Canyonilla on End of season ale, jossa Grand Canyon ON:7 2800€. Tiedetysti laadukas ja osiltaan noita molempia hieman edellä.

Cuben pyörät kannattaa tilata saksasta, Reaction Hybrid 625/750Wh akulla irtoaa n. 2500€ järkevillä osilla. Näitä saa myös valmiiksi varusteltuna jos haluaa. Bike-discount, mhw-bike mm. ostopaikkoja.

Muitakin on mutta nuo nyt tuli ekana mieleen. Ei tuolla Cannondalella vikaan mene kuitenkaan, ihan ok kokonaisuus.
Mitenköhän tuossa Canyonissa on tuo max. paino? En sitä oikein mistään löytänyt. Tuossa Cannondalessa kirjataan pyörä + kuski max 150kg. Itse kun olen tällainen 190cm 120kg plösö, niin aika monen tuon hintaluokan pyörä jää tuon max. kuorman takia pois vaihtoehdoista... :poop:
 
Viimeksi muokattu:
Mitenköhän tuossa Canyonissa on tuo max. paino? En sitä oikein mistään löytänyt. Tuossa Cannondalessa kirjataan pyörä + kuski max 150kg. Itse kun olen tällainen 190cm 120kg plösö, niin aika monen tuon hintaluokan pyörä jää tuon max. kuorman takia pois vaihtoehdoista... :poop:

Kysyin chatista:

Suositusmaksimi paino (kuski sekä pyörä + tarvikkeet) on 130kg

Jos paino on lähellä tai ylittyy niin suosittelemme tarkkailemaan pyörää ja suosittelemme teettämään lyhyemmällä välillä huollot (ammattilaisella)

Eli hieman venkoileva vastaus jossa halutaan pidättää oikeus vedota kuskin massaan sitten jos aihetta ilmenee. Eikä kerrota, että kestääkö se vai ei.

Toki minkä tahansa saa rikki ja kyllä pyörän kunnon tarkkailua kannattaa aina tehdä kriittisistä osista jos ajaa rankempaa maastoa.
 
Millainen iskaripumppu kannattaa hommata, vai onko mitään väliä? Itse ajellut vuodesta 2019 elokuusta täysjousto-sähkiksellä ---> on kyllä kivaa..

Ainostaan se ärsyttää, että en saa pyöränjalkaa tähän malliin.. Mutta nyt kun hommasin Thule Adapterin (thru axxle) pyöräperäkärrylle ja nythän tuohon näköjään sais M6/M8/M10 (en muista ulkoa mikä kierre) mutterin ruuvattua.. Ts. onkohan olemassa jalkatukea takarenkaan thruaxxleli reikään?
 
Oisko heittää hyviä vaihtoehtoja Giant Trance X E+2 2022 vuosimallin tilalle pyöristä joissa ois suht samat speksit ja hintaluokka 3000-3500€ tuntumassa?

IMG_0233.jpeg
 
Tiedoksi Shimano EP8 tekniikalla + Satelliittinapilla olevan pyörän omistajille, että Drive Unitiin on tullut päivitys 4.2 joka väittää korjaavansa pakkasella esiintyvät käynnistysongelmat.

1724699269127.jpeg
 
Viidellä kympillä saa akkupumppuja mitä on muutenkin hyvä kantaa mukana jos kumi puhkeaa, niillä saa säädettyä ilmajousenkin.
Monessako akkupumpussa on kaksiosainen venttiili, jolla estetään ilman karkaaminen iskarista venttiiliä irroittaessa? Ongelmaksi tulee myös jo aiemmin mainittu liian pieni paineentuotto.
 
Monessako akkupumpussa on kaksiosainen venttiili, jolla estetään ilman karkaaminen iskarista venttiiliä irroittaessa? Ongelmaksi tulee myös jo aiemmin mainittu liian pieni paineentuotto.

En osaa sanoa, mutta itse olen laittanut 0.4bar ylipaineen mikä vaikuttaisi vastaavan irroituksen aiheuttamaa vuotoa.
Tolla xiaomilla saa ainakin 6bar mikä on riittänyt kun tähtään 4.8bar.
Iskariinhan ei laiteta painetta vaan jouseen, iskari toimii öljyllä.
 
Onkos tullut vastaan Ep801 moottorista kuuluvaa kolinaa, kun ajaa möykyistä/epätasasella ilman vetoa päällä. Pyöränä Canyon Spectral:ON CF7

Kolina ei kuulunut uutena. Pyörällä ajettu n. 350km.

Ohessa video samanlaisesta kolinasta.

Mahtaako kuulua takuun piiriin? Ei tommosta jaksa kyllä kuunnella.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onkos tullut vastaan Ep801 moottorista kuuluvaa kolinaa, kun ajaa möykyistä/epätasasella ilman vetoa päällä. Pyöränä Canyon Spectral:ON CF7

Kolina ei kuulunut uutena. Pyörällä ajettu n. 350km.

Ohessa video samanlaisesta kolinasta.

Mahtaako kuulua takuun piiriin? Ei tommosta jaksa kyllä kuunnella.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


En osaa vastata suoraan kokemuksesta, mutta kyllä tuossa kannattaa nyt kääntyä takuuhuollon piiriin ja sanoa, että ko. vika ilmeni äkillisesti ja yllättäen. Ja tottakai ajaminen lopetettiin heti jne.

Ja varmaan asiakaspalvelusta yritetään kysellä kaikkea takuuehtojen vastaista toimintaa, koska Canyonilla tuntuu välillä olevan vähän vittumainen takuupolitiikka joka yrittää laittaa asiakkaan syyksi asioita jotka ei mitenkään voi johtua muusta kuin valmistus/suunnitteluvirheestä

Tämä siis Canyonin omistajana sanottua.
 
Onkos tullut vastaan Ep801 moottorista kuuluvaa kolinaa, kun ajaa möykyistä/epätasasella ilman vetoa päällä. Pyöränä Canyon Spectral:ON CF7

Kolina ei kuulunut uutena. Pyörällä ajettu n. 350km.

Ohessa video samanlaisesta kolinasta.

Mahtaako kuulua takuun piiriin? Ei tommosta jaksa kyllä kuunnella.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Itse pistäisin takuuhuoltoon. Boschin gen4. CX performancella ei kuulu kuin tasainen surina (vaimeana). Jos tuo kolina moottorista kuuluu niin huoltoon vaan.
edit. Ei nyt ollut ihan kohtaa että polkisit vaan tasaisesti? Koliseeko se silloin vai onko tämä nyt joku keksitty juttu että runkkaan poljinta edestakas ja joku kolisee?
 
Onkos tullut vastaan Ep801 moottorista kuuluvaa kolinaa, kun ajaa möykyistä/epätasasella ilman vetoa päällä. Pyöränä Canyon Spectral:ON CF7

Kolina ei kuulunut uutena. Pyörällä ajettu n. 350km.

Ohessa video samanlaisesta kolinasta.

Mahtaako kuulua takuun piiriin? Ei tommosta jaksa kyllä kuunnella.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Itse pistäisin takuuhuoltoon. Boschin gen4. CX performancella ei kuulu kuin tasainen surina (vaimeana). Jos tuo kolina moottorista kuuluu niin huoltoon vaan.
Jep, jotain siellä on selvästi rikki, tai ainakin löysällä. Takuuseen vaan.

Ei nyt ollut ihan kohtaa että polkisit vaan tasaisesti? Koliseeko se silloin vai onko tämä nyt joku keksitty juttu että runkkaan poljinta edestakas ja joku kolisee?
Ei sen pidä tuolla tavalla rämistä/kolista riippumatta siitä polkeeko sillä vai ei.
 
Itse pistäisin takuuhuoltoon. Boschin gen4. CX performancella ei kuulu kuin tasainen surina (vaimeana). Jos tuo kolina moottorista kuuluu niin huoltoon vaan.
edit. Ei nyt ollut ihan kohtaa että polkisit vaan tasaisesti? Koliseeko se silloin vai onko tämä nyt joku keksitty juttu että runkkaan poljinta edestakas ja joku kolisee?
Ei ole siis oma video. Veto päällä kolinaa ei kuulu, mutta ilman vetoa, esim alamäessä kolisee.
 
Tuli vähän heräteostona hankittuna Rock Machine Vyöry E70 tänään. Pitkään olen miettinyt sähköfätin ostoa ja sitä, että olisi mukavaa päästä kunnolla ajamaan metässä. Aikaisemmin ei ole oikein ollut mahdollista hankkia sellaista. Tänään lähdin sitten huvikseni paikalliseen pyöräliikkeeseen katsomaan, mitä on tarjolla ja miltä sähköfätti tuntuis alla. No, tuolle reissule jäi Cannondale Cyclocross -pyörä, ja kotia kruisailin Vyöryllä. Reippaan tunnin mittaisen lenkin ehdin tehdä metsässäkin – helpommasta polusta vähän vaikeampaankin maastoon (taisin vähän eksyäkkin välissä kun vain eri polkuja lähdin seurailemaan :D). Enpä muista, milloin viimeksi olisi ollut näin hauskaa selvin päin. Kuulokkeista soi kunnon mättöä, ja leveä virne oli naamalla koko matkan ajan. Ei edes sade haitannut, tai en edes huomannut sitä. Kellon mukaan syke oli lähes koko reissun ajan 130–150 välillä (mahdollisesti pienellä avustuksella pyrin menemään), eikä koko reissun aikana tuntunut, että olisi kuntoilusta kyse. Nyt toki hetken lenkin jälkeen tuntuu ison miehen kropassa että, että jotain liikunnan tapaista on taas tehty.

Vähän pitkä rantti, mutta pointtina on, että jos olette harkinneet sähköfätin ostoa nimenomaan metsässä ja maastossa ajamiseen, niin täältä ainakin iso peukku. Kyllähän tuolla maantielläkin meni mukavasti, ja varmasti talvella työmatkat huonosti auratuilla teillä ovat varmaan luksusta, mutta metsässä tuo Vyöry oli kyllä iso ilo vääntää menemään. Taisi rakkaus lajiin syttyä täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Itekki nyt viimein sain tilattua työsuhdefillarina Cube reaction hybrid pro 625 Allroadin. Muitakin kävin testaamassa, mutta jotenkin tasapainoisin setti, varsinkin kun nuo lokasuojat yms varusteet olivat vakiona. Halusin myös maasturin mieluummin kuin hybridin.

Olisin halunnut 750 akun, mutta kaikki oli loppuunmyytyjä joten joutui tyytymään napsun pienempään akkuun.

Tavoite alkaa ajelemaan ympäri vuoden työmatkaa n. 10km siivu ja kevyehköä ajelua poluilla. Katsotaan sitten kun ekat pakkasaamu tulee että muuttuuko mieli :D

Ainoa mitä pohdin on ettei tuossa ole mitään näyttöä, pelkästään Boschin LED-ohjain. Täytyy vähän ihmetellä, että alkaako se häiritsemään - tottakai puhelimesta näkee kaikki tiedot, mutta akun varaus yms voisi olla ihan hyviä tietoja nähdä pyöräillessä. Kiox 300 jälkiasennuksena ei kovin vaikeaa näyttänyt olevan.
 
Ainoa mitä pohdin on ettei tuossa ole mitään näyttöä, pelkästään Boschin LED-ohjain. Täytyy vähän ihmetellä, että alkaako se häiritsemään - tottakai puhelimesta näkee kaikki tiedot, mutta akun varaus yms voisi olla ihan hyviä tietoja nähdä pyöräillessä. Kiox 300 jälkiasennuksena ei kovin vaikeaa näyttänyt olevan.

Itsellä on sama pyörä. Ajattelin samoin kun sinä mutta en ole yhtään sitä näyttöä kaivannut. Ledistä näkee myös akun varauksen (10%, 20% jne.)
 
Onko kellään lasta varten kärryä pyörässään? Kiinnostaisi hankkia esim. Thulen coaster XT, muttei ole mitään hajua siitä, että millaisia osia tarvitaan ja kärryjen mukana tuskin mitään akseleita tulee. Pyörä on Canyon Neuron ON:6.
 
Onko kellään lasta varten kärryä pyörässään? Kiinnostaisi hankkia esim. Thulen coaster XT, muttei ole mitään hajua siitä, että millaisia osia tarvitaan ja kärryjen mukana tuskin mitään akseleita tulee. Pyörä on Canyon Neuron ON:6.
Ei ole juuri tuosta kärrystä kokemuksia, mutta oletan, että kiinnitysvermeet pitää ostaa aina lisävarusteena tapauskohtaisesti, jos ne mukana tulevat eivät sovi omaan pyörään. Jos fillarissa on 5mm pikalinkku, ei pitäisi olla tarvetta lisäosille.

Täällä on Thulen ohje ja osanumerot:

1725440454041.png
 
Onko kellään lasta varten kärryä pyörässään? Kiinnostaisi hankkia esim. Thulen coaster XT, muttei ole mitään hajua siitä, että millaisia osia tarvitaan ja kärryjen mukana tuskin mitään akseleita tulee. Pyörä on Canyon Neuron ON:6.

Itsellä on Cuben Reaction Hybrid Pro jonka perässä on juurikin tuo Coaster XT. Omasta mielestä vaunu on hintaansa nähden tosi hyvä.

Tarvitset ainakin Thule Axle Moun ezHitch Cup:in.
Thule Axle Mount ezHitch Cup -lisävaruste 25,99
Jos sinulla on pikalinkku niin voi olla että sinun pitää osta pidempi pikalinkku, koska kuppi vie pari senttiä tilaa siitä. Omassa luomupyörässä jää pikalinkku ainakin vähän lyhyeksi (on kyllä toiminut mutta ei välttämättä niin turvallista).

Jos pyörässä on läpiakseli niin sinun pitää ostaa uusi pidempi läpiakseli. Itsellä on Burleyn läpiakseli joka on toiminut oikein hyvin.
 
Onko kellään lasta varten kärryä pyörässään? Kiinnostaisi hankkia esim. Thulen coaster XT, muttei ole mitään hajua siitä, että millaisia osia tarvitaan ja kärryjen mukana tuskin mitään akseleita tulee. Pyörä on Canyon Neuron ON:6.

Jep, löytyy Croozerin kärry Grand Canyon ON:8 perässä. Piti ostaa Croozerin akseliadapteri. Canyonin tuesta viimeistään löytyy akselin speksit mutta Croozerin sivuilta löytyy myös valinta-apuri jonka voi tulostaa.


Sekä Thulelta että Croozerilta löytyy halvempia ja kalliimpia malleja, erona yleensä jousitus.

Mutta aivan ehdoton ostopaikka on tori.fi, koska sieltä löysin oman kärrynkin (Croozer kid for 1) satasella. Kyllä, 100€. Menevät kyllä nopeasti aina jos on halvalla.
 
Kai sitä rohkeasti voisi uskoa täällä luettua..eli Bilteman sähköpyörät on hinta-laadultaan ok, kevyeen rentoon käyttöön.

Tosiaan tuollainen 9 km työmatka kiltisti pyörätietä pitkin ja aikalailla ajatus olisi fifty sixty mennä pyörän ja auton kanssa.
Aikaiseen aamuun kiitos autolla ja iltavuorot taas ehkäpä pääosin autolla mutta silloin tällöin pyörällä. Sitten se perus 8-16 vuoroon pyörällä.
Ainiin ja kun talvi kunnolla iskee niin pyörä varastoon kiitos.

Pitänee katsella ja käydä katsomassa Bilteman tarjontaa, sielläkin muutama eri malli.
 
Uusimmassa TM:ssä jäykkäperäisten sähkömaastopyörien vertailu.

Vertailuryhmä on aika suppea mutta ymmärretävää että ihan joka merkkiä ei nyt vaan aina voi testata. Itseä olisi kiinnostanut nähdä miten Canyon olisi pärjännyt(todennäköisesti olisi pärjännyt).

Voittajaksi selviytyi Cube arvosanalla 9.2 mikä ei ollut hirveän yllättävää pyörän hinta huomioiden(toki tätä saa saksasta tonnin halvemmalla kuin suomesta).
Toista sijaa jakaa Helkama yhdessä Trekin kanssa. Akku on tuossa Helkamassa "vain" 504Wh eli pienestä päästä nykyään. Trek lienee muuten ok, mutta tuo vertailuun valittu malli oli SR Suntourin kierrejousikeulalla, mikä on kyllä aika kelvoton esitys missä tahansa paitsi tasaisilla pinnoilla. Lisäksi Trek vertailun kalleimpia pyöriä.
Heti perässä tulee Haibike jossa on iso 720Wh akku mutta hintaakin vertailun eniten.
Peränpitäjän rooli jäi Gasgasille, josta haukuttiin heikkoja jarruja maastoajossa.
 
Itsellä on sama pyörä. Ajattelin samoin kun sinä mutta en ole yhtään sitä näyttöä kaivannut. Ledistä näkee myös akun varauksen (10%, 20% jne.)

Tämä saapui tänään, vielä pyörä roikan perässä kun sen verran vähissä akku oli. Äkkiseltään todella laadukkaan oloinen paketti varsinkin lokareiden ja tarakka tosi jämäkät kuten myös pyöräkin.

Mielenkiintoisesti tässä Rtechin Pro-mallissa tuli Led-ohjaimen sijaan Purion200-ohjain - missään ei ollut tästä puhe ts. Kiva yllätys.
 
Tämä saapui tänään, vielä pyörä roikan perässä kun sen verran vähissä akku oli. Äkkiseltään todella laadukkaan oloinen paketti varsinkin lokareiden ja tarakka tosi jämäkät kuten myös pyöräkin.

Mielenkiintoisesti tässä Rtechin Pro-mallissa tuli Led-ohjaimen sijaan Purion200-ohjain - missään ei ollut tästä puhe ts. Kiva yllätys.
Jos on 2025 vuoden malli, niin niissä taitaa olla juurikin tuo uudempi Purion200.
 
Kumpi metsään ja poluille? Cannondale Trail Neo 2 - Polku Cycle Store vai CUBE Reaction Hybrid Race 625 sähköpyörä netistä ? En itse näistä oikein mitään ymmärrä. Canyonia pohdin, mutta niissä 130kg max ja näissä kahdessa 150kg ja kun itse olen 120kg niin siksi näitä pohdin.

Ellei ole välttämätöntä, niin Cubet kannattaa tilata saksasta. Bike-discount, Bike24, MHW-bikes jne. Hinnasta lähtee parhaimmillaan(pahimmillaan) tonni pois rtechin hinnoista.

Spekseiltäänhan nuo on on melkein identtiset, erona lähinnä joustokeulan merkki(molemmat ilmakeuloja) ja 11 vs 12 vaihdetta. Tuossa vaihdemäärässä pienempi saattaa olla jopa parempi puhtaasti varaosien hinnan takia, sillä 12-lehtiseen voimansiirtoon ketju, pakka ja muut osat on yleensä vähän halvempia.

Kumpikin on ihan laadukkaaksi tiedettyjä merkkejä pitkällä historialla niin nyansseista kiinni. Joskus valinta voi tapahtua puhtaasti runkogeometrian toimesta, kaikki pyörät ei vaan sovi kaikille vaikka kuinka säätää.
 
Ellei ole välttämätöntä, niin Cubet kannattaa tilata saksasta. Bike-discount, Bike24, MHW-bikes jne. Hinnasta lähtee parhaimmillaan(pahimmillaan) tonni pois rtechin hinnoista.

Spekseiltäänhan nuo on on melkein identtiset, erona lähinnä joustokeulan merkki(molemmat ilmakeuloja) ja 11 vs 12 vaihdetta. Tuossa vaihdemäärässä pienempi saattaa olla jopa parempi puhtaasti varaosien hinnan takia, sillä 12-lehtiseen voimansiirtoon ketju, pakka ja muut osat on yleensä vähän halvempia.

Kumpikin on ihan laadukkaaksi tiedettyjä merkkejä pitkällä historialla niin nyansseista kiinni. Joskus valinta voi tapahtua puhtaasti runkogeometrian toimesta, kaikki pyörät ei vaan sovi kaikille vaikka kuinka säätää.
Kiitos paljon! Mulla työsuhdepyörä hankinnassa, ja noista liikkeistä ei onnistu tilaaminen...
 
Kiitos paljon! Mulla työsuhdepyörä hankinnassa, ja noista liikkeistä ei onnistu tilaaminen...

Niin joo kun osa operaattoreista on ilmeisesti paikallisten jälleenmyyjien lahjomia. No ei voi mitään, laittaisin itse tuosta palautetta firmalle, että vaihtakaa parempaan operaattoriin kun näille ei kelpaa mikään kauppa. Monelle operaattorille kelpaa mikä tahansa firma melkein mistä vain joka kykenee kirjoittamaan alv 0% laskun ja erottelemaan laskutus- ja toimitusosoitteen erillisiksi.

Ja tuossa kannattaa vaan laskea aika tarkkaan, että kannattaako se pyörä ostaa ihan omalla rahalla kokonaan Saksasta jolloin ei ole myöskään painolastia työpaikan suhteen esim. työpaikkaa vaihtaessa. Riippuen toki hintaerosta, tuo Cube näyttää tällä hetkellä olevan ihan ok alennuksessa rtechillä, jolloin hintaero ei ole niin iso.

Mutta toki ymmärrän kyllä työsuhdefillarin houkutuksen ja itsellänikin sellainen on(oli, lunastin sen itselle kun YT:ssä osui "arpa"). Käytännössähän se on sellainen negatiivisella korolla oleva osamaksu mikä on aika no-brainer jos ei ole tiedossa että itse aikoo vaihtaa työpaikkaa alle vuoden sisään tms. Ja tietysti kannattaa tarkistaa sieltä ehdoista, että mitä tapahtuu ja mitä se maksaa jos työpaikkaa vaihtaa tai se lähtee alta.
 
Tuli hommattua uus kulkupeli ja akun pois saadakseen pyörä täytyy laittaa kyljelleen maata vasten. Tuntuu vähän vaivalloiselta ja mielummin jättäisin akun aina pyörän sisään. Työpaikalla ei kuitenkaan ole mahdollista päästä talvisin pakkasia karkuun, vaan pyörän voi jättää katoksen alle (tarkemmin sanottuna työpaikan rakennuksen alle, säältä suojassa mutta lämpötila sama kuin ulkona).

Edellisestä D-luokan pyörästä sain yhden akun tuhottua jättämällä sen liian tyhjänä liian kylmään. Uskaltaako tätä uutta (Bosch PowerTube 750Wh) jättää ulos noihin 25 asteen pakkasiin esim. 50% varauksella?
 
Tuli hommattua uus kulkupeli ja akun pois saadakseen pyörä täytyy laittaa kyljelleen maata vasten. Tuntuu vähän vaivalloiselta ja mielummin jättäisin akun aina pyörän sisään. Työpaikalla ei kuitenkaan ole mahdollista päästä talvisin pakkasia karkuun, vaan pyörän voi jättää katoksen alle (tarkemmin sanottuna työpaikan rakennuksen alle, säältä suojassa mutta lämpötila sama kuin ulkona).

Edellisestä D-luokan pyörästä sain yhden akun tuhottua jättämällä sen liian tyhjänä liian kylmään. Uskaltaako tätä uutta (Bosch PowerTube 750Wh) jättää ulos noihin 25 asteen pakkasiin esim. 50% varauksella?

Screenshot_20240912-190103~2.png


No eihän se varastointi noin kylmässä sille hyvää varmaan tee, joskin ei se siitä pitäisi tuhoutua jos ei nyt aivan joka päivä -25°C ole.

Mutta takuun osalta jos tulee jotain ongelmia niin ei kannata ainakaan ekana mainita, että säilytetty kylmässä kun käyttöohjekin sanoo että ei pitkäaikaista säilytystä alle +10°C.

Toki käyttöohjeessa voi sanoa jos jonkinnäköistä, mutta jos pyörä on suomessa saatettu markkinoille niin kyllä valmistaja silloin on vastuussa siitä, että se toimii kohtuudella vaikka olisikin vähän kylmempää.

Mutta kuvauksen perusteella kyllä nyt itse vakavasti harkitsisin, että voiko pyörää vielä vaihtaa malliin, jossa akun saa helposti mukaan lämpimään. Jos siis todella aiot pyöräillä myös noissa kovissa pakkaslukemissa.
 
Edellisestä D-luokan pyörästä sain yhden akun tuhottua jättämällä sen liian tyhjänä liian kylmään. Uskaltaako tätä uutta (Bosch PowerTube 750Wh) jättää ulos noihin 25 asteen pakkasiin esim. 50% varauksella?

Itseäni vielä lainaten, mahtaakohan tollaset rungon ympärille luiskautettavat neopreenisukat auttaa mitään?
 
Tuli hommattua uus kulkupeli ja akun pois saadakseen pyörä täytyy laittaa kyljelleen maata vasten. Tuntuu vähän vaivalloiselta ja mielummin jättäisin akun aina pyörän sisään. Työpaikalla ei kuitenkaan ole mahdollista päästä talvisin pakkasia karkuun, vaan pyörän voi jättää katoksen alle (tarkemmin sanottuna työpaikan rakennuksen alle, säältä suojassa mutta lämpötila sama kuin ulkona).

Edellisestä D-luokan pyörästä sain yhden akun tuhottua jättämällä sen liian tyhjänä liian kylmään. Uskaltaako tätä uutta (Bosch PowerTube 750Wh) jättää ulos noihin 25 asteen pakkasiin esim. 50% varauksella?
Itse olen Spectralin akun jättänyt paikoilleen 20 asteen pakkasissa, eikä ole miksikään mennyt. Yli 20 asteen pakkasilla olen ottanut akun yleensä irti. Ei tuo nyt kovin vaivalloista kuitenkaan ole, minuutissa kerkeää irrottamaan pari pulttia ja vetämään akun rungon sisältä.

25 asteen pakkasiakin on kestänyt normaalin työpäivän, mutta 12 tunnin ylityövuoron ei kestänyt, vaan akun jäätymisen suoja esti akun käytön. Akku meni siis vikatilaan. Toimi taas täysin normaalisti kun vei sisälle.

Ladata ei tietenkään saa jäistä akkua. Tosin ei se akku anna ladatakkaan jäistä akkua.
 
Itseäni vielä lainaten, mahtaakohan tollaset rungon ympärille luiskautettavat neopreenisukat auttaa mitään?
Komppaan muita vastauksia osittain. Ei juurikaan auta, jos pyörä on ulkona useamman tunnin ajamatta. Auttaa, jos akku on säilytetty lämpimässä ja lähtee ajamaan. Akku lämpeää purkautuessaan ja kyllä se tuo neopreeni pitää akun lämpöisempänä. Oon huomannut tämän ihan konkreettisesti. Ilman sukkaa kovalla rasituksella voi olla, että akku sammuu ennen aikojaan (jännite laskee liikaa). Eli sitä parempi mitä lämpimämpänä akun saa pidettyä ajon aikana.

Yli -20 asteen pakkasissa olen laittanu 18mm solukumimattoa akun ympärille, niin kestää sitten jo selvästi paremmin vaikka 30 asteen pakkasilla. Siis kun olen pyöräillyt vaativassa ja mäkisessä maastossa.
 
Komppaan muita vastauksia osittain. Ei juurikaan auta, jos pyörä on ulkona useamman tunnin ajamatta. Auttaa, jos akku on säilytetty lämpimässä ja lähtee ajamaan. Akku lämpeää purkautuessaan ja kyllä se tuo neopreeni pitää akun lämpöisempänä. Oon huomannut tämän ihan konkreettisesti. Ilman sukkaa kovalla rasituksella voi olla, että akku sammuu ennen aikojaan (jännite laskee liikaa). Eli sitä parempi mitä lämpimämpänä akun saa pidettyä ajon aikana.

Yli -20 asteen pakkasissa olen laittanu 18mm solukumimattoa akun ympärille, niin kestää sitten jo selvästi paremmin vaikka 30 asteen pakkasilla. Siis kun olen pyöräillyt vaativassa ja mäkisessä maastossa.

Mä en ole ikinä pitänyt mitään suojaa akun päällä, eikä pyörä ole sammunut kovillakaan pakkasilla, akkua kyllä kuluu reilusti ja -20c pakkasella 40km on maastossa hyvä suoritus.

Akku lämpenee purkautuessaan, mutta millä se akku lämpenee kun se seisoo käyttämättömänä 8h pakkasessa, ei millään = suojauksesta ei ole mitään hyötyä.
 
Hintavinkki: Verkkiksessä tästä päivästä klo 8 alkaen GZR Black Raw 3.0 -sähköläski hintaan 1299 €.
Ainakin joissakin arvosteluissa on moitittu akun hankalaa irroitusta sekä asennusta, eli se kannattaa ottaa huomioon.

Tää just jäi tästä mietityttämään että miten hankala toi on irroittaa/poistaa.

Kuvauksessahan on boldattuna "Rungon sisässä akku on suojassa kolhuilta, mutta se on myös helposti irrotettavissa esim. sisällä tapahtuvaa latausta varten" eli pitäisi helposti olla irroitettavissa.

Kuitenkin revikoista luin että pitäisi etupyörä irroittaa.

Tuo kinostelisi itseä (vaimoakin) ja jäi pohdintaan nyt. Akkua kun pitäisi melkein sisällä ladata.
 
Tää just jäi tästä mietityttämään että miten hankala toi on irroittaa/poistaa.

Kuvauksessahan on boldattuna "Rungon sisässä akku on suojassa kolhuilta, mutta se on myös helposti irrotettavissa esim. sisällä tapahtuvaa latausta varten" eli pitäisi helposti olla irroitettavissa.

Kuitenkin revikoista luin että pitäisi etupyörä irroittaa.

Tuo kinostelisi itseä (vaimoakin) ja jäi pohdintaan nyt. Akkua kun pitäisi melkein sisällä ladata.

Mulla on tuo 19" koko. Äsken testasin ekan kerran irrottaa akkua ja se on ainakin ihan helppo homma tuossa. Vähän kääntää eturengasta sivuun, että akkua saa enemmän ulos ja sitten vähän nostaa ja ottaa akun alapään ensin pois ja siitä akku laskeutuukin nätisti irti. Akun alapäässä on sellainen kolo johon tulee "koroke". Nostaa akun pois siitä korokkeesta niin pääsee tulemaan ulos kolostaan. Meni joku 10 sekuntia irrotettaessa.

Jos ei akkua saa irti ilman eturenkaan irrotusta niin on aika onneton. Jos yrittää irrottaa akkua yläkautta niin se ei ole millään tavalla mahdollista ilman renkaan irrotusta, alakautta se mahtuu hyvin pois.
 
Mulla on tuo 19" koko. Äsken testasin ekan kerran irrottaa akkua ja se on ainakin ihan helppo homma tuossa. Vähän kääntää eturengasta sivuun, että akkua saa enemmän ulos ja sitten vähän nostaa ja ottaa akun alapään ensin pois ja siitä akku laskeutuukin nätisti irti. Akun alapäässä on sellainen kolo johon tulee "koroke". Nostaa akun pois siitä korokkeesta niin pääsee tulemaan ulos kolostaan. Meni joku 10 sekuntia irrotettaessa.

Jos ei akkua saa irti ilman eturenkaan irrotusta niin on aika onneton. Jos yrittää irrottaa akkua yläkautta niin se ei ole millään tavalla mahdollista ilman renkaan irrotusta, alakautta se mahtuu hyvin pois.
No täähän kuulostaa hyvältä sit. En tiiä pitääkö kiittää vai syyttää et menee rahat
Ehkä kiitän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 039
Viestejä
5 060 270
Jäsenet
81 019
Uusin jäsen
apustaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom