Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Joskus 1-2 vuotta sitten katsoin silloisella kiinteällä sopimukselle. En silloin muistaakseni saanut suurta eroa. Nyt on kuitenkin heinäkuussa alkamassa halvempi JokeriSähkö. Vertailu on kuitenkin aina historiaa. Tämä minun pohdintani on klassinen tapaus. Ensin ostetaan ja sitten yritetään perustella ostoksen järkevyyttä.:D
Ok, äkkiähän tuon tsekkaat, jos uskallat :)

Miksi kaikki hehkuttaa tuota Helenin 6kk sopparia, muttei tuota Porvoon Energian halvempaa? :hmm:

kiinteat3-6kk.jpg
Meille kenelle Helen ei suostunut laittamaan myöhempää aikaa tuo Porvoo vaikuttaa mielenkiintoisemmalta. Ensiviikolla pitää perua Helen jos meinaa perua. :hmm:

Taulukosta käy kyllä hyvin ilmi, kuinka loppuviimeksi pieniä on kärkipään hintaerot. Se kympin parin ero pitää kuitenkin jakaa kuudella, jos vertailee kuukausihintaa. Iso kiitos taas taulukon tekijälle -nostaa hattua-

siis jos vaihtaa sähkö yhtiötä ja on pientuottaja ni sen pientuotannon minimi sopparin siirto on 90pv? ja virallisesti 90 pv on itse sähkö sopparin max aika paitsi jos firmalla onnaa valkata kalenterista pidemmälle.

1748617627888.png

joku ny alkaa mättää tässä yhtiössä, ei edelliseltä tällästä tullu.. melko tarkaan pitäis ajoittaa et natsaa molemmat just. ja kun kaikki eivät ees si osta jos et ite osta sähköä heiltä... tai si tulee joku lisämaksu

Viimeksi muokattu:
Eihän tuossa varmaankaan ole mitään estettä, jos vaihtaisin maaliskuussa 2025 otetun Eletran sopparin, jossa sama kk-hinta mutta 0,18 snt/kWh marginaali, tuohon nollamarginaaliseen sopimukseen? :hmm:

Ok, äkkiähän tuon tsekkaat, jos uskallat :)
Voisin tuon katsoakin, mutta vasta sitten kun voisi vertailla edulliseen JokeriSähköön. Oman mielenrauhan takia vertailu pitäisi tehdä ajalle 1.1.2026 - 28.2.2026 :). Onhan tämä 2v soppari 6,99 snt/kWh + 6 kk 0€/kk ja 18kk 2€/kk huoleton. Voi perhe käyttää kellonajoista ja sähkönhinnasta riippumatta laiteitaan ja kodinkoneita rajoituksetta silloin kun niitä haluaa.

Paljonko sinä olisit valmis maksamaan siitä, ettei sinun tarvitse pätkääkään käyttää aikaasi tai henkistä resurssiasi sähkön hinnan seuraamiseen vaikkapa seuraavan vuoden aikana? Jos pystyt siihen pörssisähköllä (=et seuraa hintaa yhtään missään vaiheessa etkä muuta käyttäytymistäsi yhtään hinnan mukaan), onnittelut!

Minä olen valmis maksamaan tuosta mukavuudesta ja ajansäästöstä 0,5 - 1,5snt/kwh n. 10000kwh verran ensi talvena, että voin lämmitellä kämppää miten haluan tai mennä saunaan silloin kun huvittaa tai vaikkapa paistaa makkaraa uunissa ilman, että tarvii availla mitään sähkönhintaäppejä sitä ennen.

Toki täälläkin on varmaan porukkaa, jotka ovat valmiita käyttämään aikaansa useita tunteja per kuukausi sähkönhintakäppyröiden seuraamiseen ja kulutuksensa optimoimiseen. Minä en kuulu noihin.

Kesä mennään pörssillä.

t. suorasähkö-okt
Heinäkuu -> elokuu 10.8 pörssissä. Sitten 6.55snt kiinteällä ad 30.9.26. Maalämpötalo ja noin 10000kwh vuosikulutus. Ja sähköä käytetään silloin kun tarve ja lattiat lämpiää lämmityskaudella 24/7

Statistiikka

Viestiketjuista
278 715
Jäsenet
77 794
Uusin jäsen
NurmiNiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom