Joo näin on, mutta mikä tässä on se harmaa? Aiheuttaako rokotteet autismia vai ei? Mun mielestä tuo on aika selkeä asia, jota on tutkittu jo aika paljon. Mitään viitteitä tällaisesta ei ole, niin missä ne harmaat sävyt sit on?
Sun mielestä selkeä, mun mielestäni ei. Tässä nyt on tän poliittisen paasauksen ja tieteellisen näkökulman ero. Paasata voi käyttäen ehdottomia väitteitä mm. rokote ei aiheuta autismia, olettaen että tällä hetkellä meillä on kaikki mahdollinen tieto maailmasta eikä se tule koskaan lisääntymään. Harmaan sävyt on niitä, että kaikkea ei ole tutkittu loppuun asti tässäkään asiassa ja ei ole varmaa onko joku geeni tms. mikä rokotteen kanssa voisi altistaa autismille. Tolkun ihminen suhtautuu tähänkin maltillisemmin, eikä mustavalkoisesti kuten kaikenlaiset nettisaarnaajat joiden ainut tehtävä on levittää eripuraa ja polarisoida yhteiskuntaa.
Jos vaikka tuollainen jonkunlainen yhteys 20v päästä löytyy jonkun tietyn ihmisryhmän kanssa, pitäskö sut sitte heittää linnaan tai muutoin hiljentää kun tuli levitettyä disinformaatiota? Vai onko taas ettei sulla ole mitään vastuuta omista jutuistasi mutta muiden pitäisi ottaa vastuuta.
Jos tässä asiass olisi muita viitteitä, niistä olisi tutkimuksissa löydöksiä. Tuskin eroankaan, mutta mun väite ei ole tässä valheelllinen ja nojaa juuri niihin ammattilaisiin. Sun idea taitaa olla, että aiheesta voi keskustella vain alan ammattilaiset. Jää aika vähiin täällä keskustelut
Oliko 2000, 1000 tai edes 200 vuotta sitten viitteitä vaikkapa DNA:n kaksoiskierrerakenteesta? Huomaatko, kuinka älytön eka lauseesi on. Muutenkaan ykskään ammattilainen ei sanoisi että rokotteet eivät aiheuta autismia, vaan rokotteiden yhteydestä autismiin ei ole tällä hetkellä näyttöä. Jos kovin kritisoi antivaxereita, ei kannata itse syyllistyä samanlaiseen retoriikkaan ja paasaukseen.
Annoit vai? No jos mä perustan firman, kuka muu siinä ottaa taloudellista riskiä? Ehkä välillisesti mun perhe, mutta kuka muu? Koitin katsoa sun viesteistä, en löytänyt oikein mitään perusteluita asiaan, vaikka pari kertaa sanoit, että perustelit. Voitko osoittaa sen kohdan?
"firman perustamisella on myös laajempia vaikutuksia kuin yksilön tilipussi, ja firmojen keskittymisellä vielä laajempia mm. työntekijöihin ja teknologian kehitykseen kasautumisvaikutusten myötä. Osittian näiden etujen vuoksi yritysriskiä pyritään jakamaan ja on mahdollista jakaa myös yhteiskunnan kesken ja valtio voi ohjata markkinaa ja antaa takauksia jne. Toisin sanoen jos firmoja ei synny, ei synny mitään em. vaikutuksiakaan ja se on yhteiskunnallinen riski eikä vain puhtaasti yksilön riski rahallisesti, sillä siitä yritystoiminnasta maksetaan mm. julkiset palvelut sekä roimasti myös yksityisiä palveluita ja tuotantoa. Mun mielestäni sinäkin nyt levität disinformaatiota alalta josta ainakin kuvittelen tietäväni jotain. Mites sinut nyt vastuutetaan tästä disinformaation levittämisestä jos joku nyt vaikka sattuu sinun valheitasi uskomaan?
Heitetäänkö linnaan, ulos tältä palstalta vai millanen käsittely olisi toiveissasi?"
Lisätään tähän vielä jos haluut yritystasolla katsoa riskejä, niin oman kuin vieraan pääoman alaiset rahoittajat, sekä sidosryhmät esim. jos firma on vuokrakiinteistössä tai liiketilassa, josta juoksee omistajalle kulut. Sun viesti oli ihan palturia katso sitä mistä suunnasta tahansa, paljonko sua nyt pitäs vastuuttaa tästä disinformaation levittämisestä?