• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

BF Sennheiser HD 599 SE Refurbished, 59 €

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alexj
  • Aloitettu Aloitettu
Pohdin jo aikaisemmin kun hinta oli 85e ja tällä hinnalla ei tarvinnut pahemmin miettiä.

Tiedoksi niille jotka aprikoivat että toimiiko uutiskirjeen 10% alennuskoodi:
"Discount code isn’t available for the items in your cart. Please note that discounts cannot be applied to already reduced products, refurbished products or newly released products. "

Viimeksi muokattu:
Harmi että open back, mikähän olisi näistä vastaava closed back(?) versio? Ei mitään ANC tarvitse kuitenkaan

Aika lyömättömät tolla hinnalla ja pienellä EQ viilauksella.

Kiitos. Tilaukseen lähti. Vaativatko parempaa vahvistinta vai riittääkö tietokoneen äänilähtö?

Kiitos vinkistä! Laitoin tilaukseen vaikka HD 560s ovat jo matkalla Thomanilta:) Olen vain liian utelias ja haluan testata kummat ovat paremmat HX Stomp kitarapedaalin kanssa. Veikkaisin, että näillä musiikin kuuntelu on antoisampaa mutta toisaalta HD 560s varmaan tarkemmat kitarasoundien viilaamiseen.

Refurbished-kuulokkeista myös HD600 ja HD650 näyttää olevan pienellä BF-lisäalennuksella 199€, muistaakseni viime aikoina noiden hinta Outletissa on ollut 239€ tai 249€.

10:05 näytti, että muutamia kappaleita vielä jäljellä. Mutta tilaus onnistui, tuli sähköpostiinkin vahvistus. Eipä tarvinnut yöllä tilata...

Jahas näitä meni nyt taas ohi, Viimeksi kusi UPS alihankija täälläpäin niitä ei ollut ilmoitanut mitään että oli tulossa oli vaan käynyt ovella ja sitten heti lähetänyt takasin niitä.

Sain juuri äsken yhdet tilattua, nyt näyttää taas loppuunmyytyä. Kannattanee siis tarkkailla tuleeko vielä lisää tarjolle.

Samoin, juuri sain tilattua myös, vaikka ennen lounasta näytti loppuunmyyty. Kiitos juhnis raportoinnista! :giggle:

Jahas näitä meni nyt taas ohi, Viimeksi kusi UPS alihankija täälläpäin niitä ei ollut ilmoitanut mitään että oli tulossa oli vaan käynyt ovella ja sitten heti lähetänyt takasin niitä.
Tilasin, joskin toisen mallin. Nämäkö tuo ovelle asti, ja lähtee rakettina takaisin, jos ei ole ketään vastassa?

Sain myöskin tilattua. Mielenkiintoista kun lukee sold out mutta kuitenkin pystyi lisäämään ostoskoriin ja maksamaan.
Katsotaan nyt että mitä sieltä tulee.

Tilasin, joskin toisen mallin. Nämäkö tuo ovelle asti, ja lähtee rakettina takaisin, jos ei ole ketään vastassa?
Joo ainakin silloin muutama vuosi sitten kun tilasin.

Nyt sain tilattu uudestan oli tullut lisää varastoon. Tilasin töihin nyt niin ei voi mennä bumerangina.

Kiitos. Tilaukseen lähti. Vaativatko parempaa vahvistinta vai riittääkö tietokoneen äänilähtö?
Emolevyjen kuulokelähdöissä on yleensä todella korkea lähtöimpedanssi (edit: todennäköisesti jotain välilitä 75-200). 599:n impedanssi on 50 ohmia.

Nyrkkisääntönä pidetään sitä, että vahvistimen, tässä tapauksessa emolevyn kuulokelähdön, lähtöimpedanssin tulis olla noin kahdeksasosa kuulokkeiden impedanssista, ettei ääni varmasti värity (ainakaan tästä syystä).

Sennheiser 599:n tapauksessa vahvistimen lähtöimpedanssin tulisi olla enintään noin 7 ohmia.

Minä kokeilin kuulokkeita emolevyni kuulokelähdöstä ja ääni oli bassokorosteista, epäselvää muhjua. Ulkoisella äänikortilla ääni puhdistui huomattavasti, vaikka äänikorttini lähtöimpedanssi on noin 10, eli 1/5 kuulokkeiden impedanssista.

Viimeksi muokattu:
Sunnuntaina 23.11.2025 tilaus, Korttimaksu veloitettu samana päivänä. Toimitus pitäisi olla torstaina 4.12.2025.

Tulivatpa luurit nopeasti. Tuossa jo nautiskelin ensimmäisistä soundeista. Tilasin HD 569, koska tilanteeni vaatii suljettuja. Hyvät ovat.

Kuulokkeet tuli nopeasti mutta jostain syystä UPSilla ei ollut puh.numeroani ja eivät päässeet alaovesta sisään toimittamaan. Soitolla kuriirille toimitus onnistui sujuvasti seuraavaksi päiväksi. Eli kannattaa hieman seurata missä paketit menee..

Itellä mukamas toimitettu, kuulokkeita vaan ei näy missään. Aamulla kävi pimpottamassa ovikelloa ja juoksujalkaa ovelle, kuski jo päristeli matkaan kun sinne kerkesin. Nyt sennheiseriltä kyselemään lisätietoja kuulokkeiden sijainnista. 1/5.

Itellä mukamas toimitettu, kuulokkeita vaan ei näy missään. Aamulla kävi pimpottamassa ovikelloa ja juoksujalkaa ovelle, kuski jo päristeli matkaan kun sinne kerkesin. Nyt sennheiseriltä kyselemään lisätietoja kuulokkeiden sijainnista. 1/5.
Selvitä kuka on paikallinen kuriiri ja soittele sinne.

Saapui, tuli 6.35mm audio jackil, en tiennyt. Varmaa adapterilla saa normi jackkiin kiinni. Vai millai sais toimii tietokonees

Tilattu torstaina aamulla ja vieläkin "preparing shipment" tilassa eikä sennheiseriltakaan ole ilmoitettu mitään. Onko täällä muita jotka odottelee vielä paketin lähtevän matkaan?

Minulle paketti tuotiin eilen Espooseen päivän etuajassa. Kukaan ei ollut kotona ja olikin yllätys kun paketti odotti etuoven edessä:oops: Oven edestä about 5m päässä menee suht vilkas katu ilman mitään näköestettä, joten olisihan se siitä voinut lähteä jonkun matkaan.. No jälkikäteen voi sanoa, että parempi näin niin ei sentään lähtenyt takaisin:cool:

Hieman off topic mutta minulla oli juuri testissä HD 560s (avoimet) mutta palautin ne kun hommasinkin samaan hintaan käytettynä HD 620s (suljetut). Nuo HD 620s ovat selkeästi parhaat kuulokkeet, joita olen käyttänyt mutta kyllä näille HD 599 myös käyttöä tulee. Ovat kuitenkin avoimina hieman erilaiset käyttää ja matalammalla impedanssillla voi sopia tietyille laitteille paremmin. Basso ei ole läheskään niin iskevä kuin HD 620s vaikka muuten matalammat taajuudet tuntuvat olevat paljon laajemmin korostettuina, joka tuntuu vähentävän tarkkuutta mid-taajuuksilla. Tuo basson iskevyys voi kyllä johtua ihan vain siitä, että kyseessä avoimet vs suljetut. Todettakoot vielä, että nämä voittavat musiikin kuuntelussa selkeästi Bose QC 35 II-vastamelukuulokkeet, jotka ovat vuosia olleet minun ainoat kuulokkeet.

Su 25.11.2025 tilasin. Ma 26.11.2025 veloitettu tiliä. UPS-numerolla sai seurata matkaa.
Bielefeld, Germany 11/26/2025, 6:28 P.M. => Helsinki, Finland. 12/01/2025, 1:22 A.M.
Postin toimipiste on kauppakeskus RED:issä, K-Supermarketin vieressä (UPS Access point). Ei tullut minulle ilmoitusta (aiemmin on aina tullut - kymmeniä kertoja - tekstiviesti toimipisteeltä. Tänään 2.12.2025 kävin kysymässä sieltä. Nimelläni haettiin paketti (ID-korttia piti tietenkin näyttää). Aivan uudelta näytti. Ja tyytyväinen olen... Kaksi piuhaa, pitempi ja lyhyempi. Ja yksi sovinkin.

24.11 tilatut kuulokkeet löysivät perille. Päivän arvioitua toimitusaikaa edellä.
Näistä kyllä huomaa että käytetyt kuulokkeet on kyseessä, vasemman puolen sangassa on aika ilkeä naarmu ja kankaisissa pehmusteissa on pölyhiukkasia (hilsettä?)
Täytyy kokeilla että miten soivat.

Viimeksi muokattu:
24.11 tilatut kuulokkeet löysivät perille. Päivän arvioitua toimitusaikaa edellä.
Näistä kyllä huomaa että käytetyt kuulokkeet on kyseessä, vasemman puolen sangassa on aika ilkeä naarmu ja kankaisissa pehmusteissa on pölyhiukkasia (hilsettä?)
Mulla tuli kans päivä etuajassa. Minu kuulokeissa en huomanut mitään että olis käytetty vaikka ne onkin.

Luulisi, että refuihin vaihtaisivat vähintään korvapehmusteet, jos niissä on näkyviä käytönjälkiä.

23.11. tilatut kuulokkeet haettu tänään postin pisteeltä.
Kuulokkeet ovat ulkoa päin priimakunnossa eikä niissä näy mitään jälkiä käytöstä. Ohjeläpyskä oli mukana paketissa ja 3.5mm kaapeli oli vielä muoveissa, toinen ilman muoveja. Ensisoiton perusteella toimiva pari.

Huonoa tuuria arpajaisissa sitten minulla kun tuli tuollaiset vähän käytetymmän näköiset. Mutta ei tuo nyt suuremmin haittaa.
Pikaisen kokeilun perusteella en oikein pidä näiden äänestä, sointi on jotenkin ontto ja kumiseva. Philips Fidelio X2 joka minulla oli aiemmin kuulosti paremmalta.

No nyt kuulostaa paremmalta. Kytkin nämä Logitech x-230 setin kuulokeliitännän sijasta suoraan tietokoneen etupaneeliin ja väliin vielä TPA6120 vahvistin. Ääni on nyt paljon puhtaampi ja basso pysyy kontrollissa.
Silti kiinnostaisi tietää että miten nämä vertautuvat Fidelio X3 kuulokkeisiin, pitää ehkä vielä hankkia sellaiset ennen kuin ne myydään loppuun kaikkialta.

Nuo Fideliot taitavat olla yli 13 vuotta vanhat. Esim. Gigantti on viimeksi myynyt niitä hintaa 299 euroa. Minulla on ollut käytössä ranskalaiset Focal Elegia -langalliset avoimet kuulokkeet muutaman vuoden. Ja välissä iFi GO Link. Nyt sitten välillä nämä Sennheiser HD 599 (SE). Eroa oli aika lailla Focaliin. Sennheiserien basso oli ilman korjausta vahvempi, sointikaan ei ollut yhtä ilmava kuin Focalissa. Muuten olen hyvin tyytyväinen ostokseen, ei tarvitse bassoa säätä ja äkkiä tottuu erilaiseen äänimaailmaan. Sennheisereista kuuluu ulkomaailma oikein hyvin, esim. puhe, ei välttämättä huono asia. Focaleita olen pitänyt päässä yhteen menoon monta tuntia. Sennheisereita ei voi yhtä kauan päässä pitää, eivät ole ihan yhtä mukavat, vähän ottaa kiinni jostakin. 59 eurolla vaikea kuvitella parempaa hinta-laatusuhdetta. En välttämättä niitä valitsisi ensisijaisesti musiikin kuunteluun, vaikka siihenkin istuvat hyvin.

Adapteri pyöri irtonaisena laatikon pohjalla mutta oli sentään mukana

tuliko jengil mukana 6.3mm to 3.5 mm adapteria mukana? mulla ei
Eri kuulokkeet 560s ja niiden mukana ei tullut. Varaudu pitkään kirjeenvaihtoon heidän kanssaan. Lopulta uskoivat ja laittoivat adapterin maksutta tulemaan.
Prosessi oli vain niin hidas että kerkesin ostamaan ja käyttöönottamaan oikealla päällä olevan johdon aliexpressistä. Itse kaapelikin tuntuu paremmalta kuin mukana tullut.

Eri kuulokkeet 560s ja niiden mukana ei tullut. Varaudu pitkään kirjeenvaihtoon heidän kanssaan. Lopulta uskoivat ja laittoivat adapterin maksutta tulemaan.
Prosessi oli vain niin hidas että kerkesin ostamaan ja käyttöönottamaan oikealla päällä olevan johdon aliexpressistä. Itse kaapelikin tuntuu paremmalta kuin mukana tullut.
Millasen roikan tilasit? Tuntuu toi adapterin kanssa pelleily vähä vaikealta.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 857
Jäsenet
80 944
Uusin jäsen
urbandrawer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom