Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Taijan peruuttaa tilauksen kun kestää ja kestää, oletuksena oli että kun maanantaina tilaa niin perjantaiksi olisi riseri jo postissa kotikunnalla...
Nyt pojat ryhdistäytymistä ja asenne takasin kohdalleen.
 
Taijan peruuttaa tilauksen kun kestää ja kestää, oletuksena oli että kun maanantaina tilaa niin perjantaiksi olisi riseri jo postissa kotikunnalla...
Nyt pojat ryhdistäytymistä ja asenne takasin kohdalleen.

Noita viestejä saa kyllä ihan oikeasti lukea, tossa on tällä sivulla jo useampaan kertaan selitetty mistä johtuu ja miten tavaraa saa mikäli sillä on hätä.
 
Toivottavasti saatte homman pelaamaan pikkuhiljaa. Muistan kun joskus vuosia sitten tilasin ssd-kiintolevyn matkahuollon kautta. Se lähti heti samana aamuna matkahuollon kyytiin Jimmsiltä, ja iltapäivällä sai hakea paikallisesta toimipisteestä mukaansa. Hämmästelen edelleen tätä saman päivän aikana tapahtunutta toimitusta :)
 
Toivottavasti saatte homman pelaamaan pikkuhiljaa. Muistan kun joskus vuosia sitten tilasin ssd-kiintolevyn matkahuollon kautta. Se lähti heti samana aamuna matkahuollon kyytiin Jimmsiltä, ja iltapäivällä sai hakea paikallisesta toimipisteestä mukaansa. Hämmästelen edelleen tätä saman päivän aikana tapahtunutta toimitusta :)

Pyrkimys on!
:smuscle:
 
Rma-hakemus otettu tasan viikko sitten käsittelyyn, eikä tähän mennessä ole minkäänlaista päivitystä asiasta. Takuuasia tuon kyseisen tuotteen kohdalla kun on enemmän kun yleistä, ja selviää jo perusteellisesti alle kymmenessä minuutissa. Vähän on kieltämättä lipsuttu vanhoista hyvistä ajoista, vaikka verraten erääseen ruotsalaiseen puljuun jonka nimeä nyt en mainitse. Ei ehkä vielä vielä negatiivisen puolelle tämä palaute mene mutta neutraaliksi kuitenkin. Takuuasioissa olisi ennemmin hyvä ilmoittaa tuosta takuukäsittelyn alkamisesta silloin kun se tosissaan on eksynyt tutkinnan alle, eikä silloin kun paketti on vastaanotettu ja laitettu jemmaan.
 
Rma-hakemus otettu tasan viikko sitten käsittelyyn, eikä tähän mennessä ole minkäänlaista päivitystä asiasta. Takuuasia tuon kyseisen tuotteen kohdalla kun on enemmän kun yleistä, ja selviää jo perusteellisesti alle kymmenessä minuutissa. Vähän on kieltämättä lipsuttu vanhoista hyvistä ajoista, vaikka verraten erääseen ruotsalaiseen puljuun jonka nimeä nyt en mainitse. Ei ehkä vielä vielä negatiivisen puolelle tämä palaute mene mutta neutraaliksi kuitenkin. Takuuasioissa olisi ennemmin hyvä ilmoittaa tuosta takuukäsittelyn alkamisesta silloin kun se tosissaan on eksynyt tutkinnan alle, eikä silloin kun paketti on vastaanotettu ja laitettu jemmaan.

Moi! Meiltä lähtee kuittaus sekä vastaanottovaiheessa että silloin, kun asia otetaan käsittelyyn. Laitatko lisätiedot yksärillä, niin tsekataan mikä meininki!

Edit: tämä siis vastaanotettu viikko sitten ja odotti eilen vielä käsittelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa paljonko tätä on tulossa varastoon, kun tulevat? Mietein vain, että jos haluaa silloin saada, niin tarvitseekohan tuo ennakkotilata?
 
Onko tietoa paljonko tätä on tulossa varastoon, kun tulevat? Mietein vain, että jos haluaa silloin saada, niin tarvitseekohan tuo ennakkotilata?

Toistaiseksi riittää vielä kaikille tilanneille, kunhan tuo eräkoko toteutuu. Eihän toisaalta menetä mitään, jos lyö postiennakkotilauksen sisään nyt jo?
 
Ehkä kannattais muuttaa varastossa olevien tuotteiden toimitusaika arviota 1-4 päivästä 6-10 päivään(tai mitä se ikinä kestääkään). Tai etusivulle joku viesti että toimituksessa saattaa kestää. Voisi välttyä pettyneiltä asiakkailta.
 
Piti tilata 2080 Ti Jimmsiltä, mutta juuri toimitusaika käänti ostohousut toiseen kauppaan. Tilasin blokin tuolle kortille EKlta, näyttäisi sielläkin olevan lähetyspää tukossa, kolmas päivä eikä ole lähtenyt. Nyt Jimmsiltä sama blokki tilaukseen postiennakolla, saa nähdä kummasta lähtee eka liikkeelle.

Toivottavasti Jimms saa tilaukset pian ajantasalle! :tup:
 
Ehkä kannattais muuttaa varastossa olevien tuotteiden toimitusaika arviota 1-4 päivästä 6-10 päivään(tai mitä se ikinä kestääkään). Tai etusivulle joku viesti että toimituksessa saattaa kestää. Voisi välttyä pettyneiltä asiakkailta.

Juuri näin! Moni on toivonut että Jimms kertoisi asiakkaille todenmukaisia toimitusaika-arvioita.
Oman tilauksen odotus päättyi vihdoin eilen. Tilaus oli yksinkertainen hyllytavara, jolle Jimms lupasi 1-4pv toimitusta. Tilaus tuli yhdeksässä päivässä.
 
Juuri näin! Moni on toivonut että Jimms kertoisi asiakkaille todenmukaisia toimitusaika-arvioita.
Oman tilauksen odotus päättyi vihdoin eilen. Tilaus oli yksinkertainen hyllytavara, jolle Jimms lupasi 1-4pv toimitusta. Tilaus tuli yhdeksässä päivässä.


Jep, kannatan! Tällä hetkellä käsittelyssä taitaa mennä vähintään se 1-4pv, joten asiakkaalle olisi reilua antaa vähän oikeampi kuva toimitusajasta.
 
Mitä jos vaan laittaisitte pakettia tulemaan niin kuin ennen wanhaan? Lisää jengiä töihin tai sitten potkikaa ne luumut ylös sieltä jos se nyt on omissa käsissä edes se homma. :kahvi:
Kyllähän sinne on palkattu ja rekry on menossa kokoajan. Uusi väki vaan pitää kouluttaakin.
 
Kevainen ATK kuume iski ja vanha syteemi alka jo olla melko vanha (i7-3770K/ 7970 crossfire) joten päätin nykyisen konen valjasta kotiteatterikäyttöön ja tilata kokonaan uuet osat pelikoneelle. Tilasin kaiken Jimmsist, koska aina ollut hyvät kokemukset, takuuasjat hoitunut hyvin ja muutenkin, mutta nyt hiemän tökkii. En jaksaa alkaa valittaa, koska en tietää mikä teillä siellä on tilanne, jos vaikka kiskotte hiuksia päästtänne ja juksette perse vaahhtossa yrittäessä tyytyttä kaikkia, mutta, oma tilaus näky seisovan tän takana Asus ROG Strix B450-F GAMING, ATX-emolevy + AMD Ryzen 5 2600 -prosessori (Bundle!) - 324,80€ alussa oli, että tulossa 22.02, se tuli ja meni, nyt on että toimitusaikaa ei vahvistettu emolle. Kyllä hiemän alkaa see kuuluisa ATK kriisi iskemä....Ja oikekirjapoliisit, juu tietään, se on päin persettä. Katos, ku olen see kuuluisa mamu....
 
@Jimm's Pystyttekö kertomaan vähän tarkemmin noista teidän uusista esitestatuista korkatuista prosessoreista?
Tuotekuvauksesta löytyy ihan hyvä kuvaus testimetodeista ja korkkauksesta, mutta olisi hyvä jos pystyisitte vastaamaan muutamaan kyssäriin.
1. Miten pitkiä testisessioita jokainen prosessoriyksilö käy läpi? Joskus olen kuullut esim siliconlotteryn prossuista huonoja kokemuksia kun testejä ei ole pakosti ajettu kuin muutamia tunteja.
2. Miten korkkauksen jälkeinen IHS paikalleenlaitto toteutetaan? GamersNexus -youtubekanavalta löytyy video jossa vertaillaan korkatun prossun lämpötiloja eri IHS kiinnitystyyleillä (ei silikoniliimaa/massaa, kevyt liimaus tai raskas liimaus), joista jotkin ovat olleet huonompia kuin vakiotahnat.
 
@Jimm's Pystyttekö auttamaan miestä pahemman kerran mäessä? :confused:

Ostin teiltä Fractalin Design C TG (=Tempered Glass) kotelon ja asennus vaiheessa kotelon lasilevyn "pehmeät erikoisruuvit" hävisivät. Nyt tosiaan ongelma on se, että en enää saa tuota puolta kotelosta kiinni ja kone seisoo vaiheessa.

Kaikki apu olisi nyt kullanarvoista, kiitos!
 
@Jimm's Pystyttekö auttamaan miestä pahemman kerran mäessä? :confused:

Ostin teiltä Fractalin Design C TG (=Tempered Glass) kotelon ja asennus vaiheessa kotelon lasilevyn "pehmeät erikoisruuvit" hävisivät. Nyt tosiaan ongelma on se, että en enää saa tuota puolta kotelosta kiinni ja kone seisoo vaiheessa.

Kaikki apu olisi nyt kullanarvoista, kiitos!
Fractalilta saa yleensä ilmaiseksi tuollaisen pikkusälän suoraan kun kysyy.
 
@Jimm's Pystyttekö auttamaan miestä pahemman kerran mäessä? :confused:

Ostin teiltä Fractalin Design C TG (=Tempered Glass) kotelon ja asennus vaiheessa kotelon lasilevyn "pehmeät erikoisruuvit" hävisivät. Nyt tosiaan ongelma on se, että en enää saa tuota puolta kotelosta kiinni ja kone seisoo vaiheessa.

Kaikki apu olisi nyt kullanarvoista, kiitos!

Niin kuin joku tiesi vinkata, niin Fractalilta saa yleensä suoraan varaosia itse kysymällä: Submit a ticket : Fractal Design Support
 
@Jimm's Pystyttekö kertomaan vähän tarkemmin noista teidän uusista esitestatuista korkatuista prosessoreista?
Tuotekuvauksesta löytyy ihan hyvä kuvaus testimetodeista ja korkkauksesta, mutta olisi hyvä jos pystyisitte vastaamaan muutamaan kyssäriin.
1. Miten pitkiä testisessioita jokainen prosessoriyksilö käy läpi? Joskus olen kuullut esim siliconlotteryn prossuista huonoja kokemuksia kun testejä ei ole pakosti ajettu kuin muutamia tunteja.
2. Miten korkkauksen jälkeinen IHS paikalleenlaitto toteutetaan? GamersNexus -youtubekanavalta löytyy video jossa vertaillaan korkatun prossun lämpötiloja eri IHS kiinnitystyyleillä (ei silikoniliimaa/massaa, kevyt liimaus tai raskas liimaus), joista jotkin ovat olleet huonompia kuin vakiotahnat.

Moikka ja kiitos mielenkiinnostasi :)
Jokainen korkattu kivi testataan huolellisesti, vähintään 24h ajan. IHS :n kiinnittämiseen käytämme ohutta silikonikerrosta.
 
Onko tietoa ?
AM4 Mounting Kit > EK Supremacy

Pienen raudan puute aiheuttaa pahan asennusongelman
 
Isot plussat Jimmssille ripeästä toiminnasta! Perjantaina puoli neljän aikaa näyttiksestä tilaus sisään, YV herra Jimmylle että hätä on suuri. Nyt on näyttis kiinni ja talviloma pelastettu. :cigar:
 
Isot plussat Jimmssille ripeästä toiminnasta! Perjantaina puoli neljän aikaa näyttiksestä tilaus sisään, YV herra Jimmylle että hätä on suuri. Nyt on näyttis kiinni ja talviloma pelastettu. :cigar:

Olis pitänyt varmaan itekkin huudella privalla kun keskiviikkona tilaus hyllyssä olevasta näyttiksestä, perjantai aamuyöstä varovaisesti udellen chatissä että onko mitään mahollisuutta että olis perjantaina paketissa ja loppujen lopuksi nyt maanantaina virastoajan jälkeen oli paketti kasassa, eli hyvällä tuurilla huomenna noudettavissa... Pakko sanoa että vakaasti harkitsin jo tilauksen perumista ja ~30% ylimääräisen maksamista kilpailijalle mihin olisi kävelymatka mutta sen verran laiskotti vielä että en lähtenyt patikoimaan.

EDIT: Onneksi sentään pidensivät meikäläisen talvilomaa viikolla ettei jää uusi kortti ihan ilman käyttöä jahka joskus saapuu.

Toivottavasti saatte ongelmat korjattua, jossain kohtaa varmaan kultakin kuluttajalta katkeaa selkä pysyvästi, terveisin jätin tilailematta teiltä kohtuu pitkän aikaan mitään kun muutaman vuosi takaperin oli legendaarinen "Ei meillä ollutkaan näppäimistöä hyllyssä minkä tilasit ja menee muutama kuukausi saada uusia, mutta mitä jos ostaisit tästä puolet kalliimman??"
 
Viimeksi muokattu:
Muilla foorumilaisilla kokemuksia tuotteen palauttamisesta/vaihtamisesta postitse? Uutta näyttöä ostamassa, mutta jos paneelilotossa käy huono säkä, mietityttää minkälainen härdelli siitä mahtaa syntyä.
 
Muilla foorumilaisilla kokemuksia tuotteen palauttamisesta/vaihtamisesta postitse? Uutta näyttöä ostamassa, mutta jos paneelilotossa käy huono säkä, mietityttää minkälainen härdelli siitä mahtaa syntyä.

Ei ole näyttöä tullu vekslailtua mutta muita tuotteita kyllä. Prosessi jotakuinkin tämä: havaitset tuotteessa häikkää -> teet RMA hakemuksen -> RMA hakemus hyväksytty -> Roudaat tuotteen pakattuna postiin -> Posti kuskaa turkuun -> Jimms tsekkaa onko vika olemassa -> Saat uuden tuotteen.
 
Paitsi että paneelilotossa ei varmaan homma noin mene. Itsellä seuraavasti: Ostan tuotteen outletista -> kuolleita pixeleitä -> RMA Jimmssille -> "Ei vikaa näytössä, liian vähän kuolleita pixeleitä" -> muokataan RMA hakemusta -> näytön palautus. Vahvat epäilykset jopa että näyttö kerran palautettu samasta syystä ja siksi päätynyt outlettiin ilman mainintaa tästä. Ei tietenkään mitään varmuutta tästä ole.

Plussana kuitenkin se että palautus sujui melko kivuttomasti ja rahat palautuivat alle viikossa siitä kun paketti lähti takaisin Turkua kohti.
 
Paitsi että paneelilotossa ei varmaan homma noin mene. Itsellä seuraavasti: Ostan tuotteen outletista -> kuolleita pixeleitä -> RMA Jimmssille -> "Ei vikaa näytössä, liian vähän kuolleita pixeleitä" -> muokataan RMA hakemusta -> näytön palautus. Vahvat epäilykset jopa että näyttö kerran palautettu samasta syystä ja siksi päätynyt outlettiin ilman mainintaa tästä. Ei tietenkään mitään varmuutta tästä ole.

Plussana kuitenkin se että palautus sujui melko kivuttomasti ja rahat palautuivat alle viikossa siitä kun paketti lähti takaisin Turkua kohti.
Outletissa olevat kamathan on lähes poikkeuksetta asiakaspalautuksia. Sieltä ei välttämättä kannata näyttöä ostaa, sillä jos aiempi omistaja on ollut sitä mieltä ettei paneeli ole laadultansa ihan täysin mitä pitäis, niin todennäköisesti et itekkään oo siihen tyytyväinen :vihellys:
 
Paitsi että paneelilotossa ei varmaan homma noin mene. Itsellä seuraavasti: Ostan tuotteen outletista -> kuolleita pixeleitä -> RMA Jimmssille -> "Ei vikaa näytössä, liian vähän kuolleita pixeleitä" -> muokataan RMA hakemusta -> näytön palautus. Vahvat epäilykset jopa että näyttö kerran palautettu samasta syystä ja siksi päätynyt outlettiin ilman mainintaa tästä. Ei tietenkään mitään varmuutta tästä ole.

Plussana kuitenkin se että palautus sujui melko kivuttomasti ja rahat palautuivat alle viikossa siitä kun paketti lähti takaisin Turkua kohti.
Itsellä meni niin kun ostin aikoinaan Benq ultrawiden about 750€~ ja melkein keskellä oli kuollut pixeli ja sivummassa toinen että koska näyttö oli niin kallis, perustelin ettei noin kalliissa näytössä saa olla vikaa joten sain uuden näytön, toki jouduin itse Benquun kanssa takuilemaan. Varmaan siksikin että uuden saaminen tulisi nopeammin. Mutta kyllä oikein perustelemalla saa uutta.
 
Noista RMA jutuista omaa kokemusta:

Vanha läppäri, ostettu joskus 2016 tyylisesti ja 2 vuotta takuuta. Alkoi ärsyttämään takuun loppu puolella, kun kannettavan näyttöön alkoi "palamaan" kuva kiinni. Ei niinkään palamaan, vaan ghostaamaan kauheasti. Joku Steam overlay saattoi näkyä 5 sekunttia ruudulla vielä sulkemisen jälkeen jne. No RMAta tekemeen, joka oli alkuun ainakin sillon jotenkin hämmentävä, mutta soitto aspaan niin asia selvisi että mitens hölmöläinen täyttääkään näitä.

No homma meni siinä sujuvasti, olin menossa koulutukseen muutaman viikkoa palautuksen jälkeen ulkomaille ja toivoin että läppärin saisi takaisin ennen sitä, niin itse koulutuksen/työn takia kuin sen takia että voi hotelilla vääntää videopelejä illalla sitten. Jimmssiltä heti todettiin että "ehkä ehtii, luultavasti ei". No ei ehtinyt, höh. Mutta kun tulin takaisin ja läppäri oli haettavissa, niin näyttö oli vaihdettu ja lapuissa kaikki teksti kiinaksi?? Oliko Jimms siis pistänyt läppärin sillon oikeen maailmaa kiertämään?
Kyseessä siis on Gigabyten kannettava. Kaikki sujui kyllä niin 5/5 eikä paljon tarvinnut vääntää ja kääntää noista, kuititkin löyty suoraan heiltä tallesta vielä jne.

Kuitenkin, erittäin positiivinen kuva on aina ollut liikeestä. Jo sillon kun liike sijaitsi Vähäheikkiläntiellä (jos oikein muistan) ja junnuna kaverin kanssa käveltiiin hiplailemaan tuulettimia koneeseen koska mitä enemmän sen parempi siihen aikaan.

Tietenkin huono ottaa kantaa näihin postitus ongelmiin kun itse Turun seudulla asuu ja tulee asioitua ihan liikeessä paikan päällä, mutta täältä isot jaxuhalut ja tsempit Jimmyn porukalle ja iso peukku! :tup:


Ps. @Jimm's Miksei gigabyten läppäreitä teillä enää myydä ja onko mahdollista saada valikoimaan?
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 686
Viestejä
4 875 912
Jäsenet
78 687
Uusin jäsen
martin.piittisjarvi@gmail

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom