Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Täältä suunnalta kyllä isot yläpeukut Jimm'sin RMA prosessille. Harvoin on näin kiitettävää suoritusta muiden kauppojen kanssa päässyt todistamaan takuuasioihin liittyen kuin äsken kotiutuneen takuutuotteen kanssa. Monesti muiden kauppojen kanssa hommat sujuneet ok kunnes tuotteeseen tullut vikaa. Siinä vaiheessa yleensä viallinen tuote harmittaa jo itsessään ihan tarpeeksi, eikä ylimääräinen vääntö ainakaan edesauta jatkoasiointia. 5/5 täältäkin. :tup:
 
Kollektiivinen kiitos vielä lämpimistä sanoista RMA-puolta koskien, välitin terveiset koko osastolle!
 
Olisiko Asrockin uusi AM4-kannan X470D4U-palvelinemolevy tulossa joskus valikoimaan?

Sellainen olisi juuri omaan käyttöön täydellinen, varsinkin jos Ryzen 3700 tulee olemaan hyvä tuote korvaamaan nykyisen Ryzen 1700:sen, 1700 taas korvaisi vanhan LGA 1366-palvelimen jos sille löytyisi hyvä palvelinemolevy jossa on IPMI.

Tuotelinkki: ASRock Rack > X470D4U
 
Ihan positiivinen nyt tilauksen toimitusaika.
Tilasin 16. päivä tuotetta jota oli tulossa 22. päivä ja toimitus 6-9 työpäivää (pikaisesti laskien 9. päivä on huomenna 27. päivä)
Paketti on tällä hetkellä lajittelussa liedossa joka vaikuttaa siltä että menee tuohon 9 tai 10 päivää toimitukseen.
Mutta Jimmssi oli itse siinä uskossa että saavat 22. päivä näitä kuorman joka lopulta tulikin 26. illalla tai 27. aikaisin aamulla. Joten ihan hyvin tuo saatiin pelastettua vaikka viivästys tuli ulkoisesti.
 
@Jimm's Mahtaako teillä olla mitään Lantrekeillä, vai oletteko paikalla ollenkaan?

Mietin vain kun pitäisi noista teidän edelliskertaisista Qpad:n kuuloke foorumitarjouksista ostetut kuulokkeet pistää varmaan tarkistukseen, kun microfonipuoli päätti lopettaa kyseisessä headsetissä toimintansa, niin olisi voinut tuoda vaikka mokomat näytille käydessäni siellä. (toimii kyllä vallan mainiosti vanhoissa HyperX Cloud 1:ni) :think:
 
@Jimm's Mahtaako teillä olla mitään Lantrekeillä, vai oletteko paikalla ollenkaan?

Mietin vain kun pitäisi noista teidän edelliskertaisista Qpad:n kuuloke foorumitarjouksista ostetut kuulokkeet pistää varmaan tarkistukseen, kun microfonipuoli päätti lopettaa kyseisessä headsetissä toimintansa, niin olisi voinut tuoda vaikka mokomat näytille käydessäni siellä. (toimii kyllä vallan mainiosti vanhoissa HyperX Cloud 1:ni) :think:

Moikka! Hyvä kun huomautit, eli oli Lantrek -sivu jäänyt linkkaamatta ekaan postaukseen! LanTrek '19 - Jimms.fi
Ollaan myyntipisteen kanssa paikalla mutta huoltoa ei messuilla valitettavasti ole.
 
Kiitoksia @Jimm's hyvästä asiakaspalvelusta!
Päätin vaihtaa tilauksestani osan toiseen kun toimitusaika kyseisellä osalla olikin turhan pitkä (olisiko tukkurilla ongelmaa?)
Viestiä chattiin, tilauksen muutos kävi helposti ja nopeasti - paketti saapuikin jo seuraavana päivänä :)
 
Onkos muuten mahdollista PC-pelien tilanteessa jos kova hinku päästä pelaamaan, että tilaa fyysisen version teiltä ja ottaa täällä yhteyttä niin ostajan luvalla voitte avata sen pelin kotelon ja sieltä laittaa sen koodin PM/Sähköpostilla ennen julkaisupäivää ja postittaa kotelot kun julkaistu? Peliähän ei kuitenkaan pääse pelaamaan ennen julkaisua mutta pääsisi ainakin kellon koittaessa 00:00 pelailemaan eikä tarvitse postituksia odotella.
Vai onko pelien myynti teille hieman toissijainen homma että ei välttämättä kaikki pelit tule ennen julkaisupäivää? Sekiro tässä tapauksessa kyseessä.
 
Onkos muuten mahdollista PC-pelien tilanteessa jos kova hinku päästä pelaamaan, että tilaa fyysisen version teiltä ja ottaa täällä yhteyttä niin ostajan luvalla voitte avata sen pelin kotelon ja sieltä laittaa sen koodin PM/Sähköpostilla ennen julkaisupäivää ja postittaa kotelot kun julkaistu? Peliähän ei kuitenkaan pääse pelaamaan ennen julkaisua mutta pääsisi ainakin kellon koittaessa 00:00 pelailemaan eikä tarvitse postituksia odotella.
Vai onko pelien myynti teille hieman toissijainen homma että ei välttämättä kaikki pelit tule ennen julkaisupäivää? Sekiro tässä tapauksessa kyseessä.
Eikö olisi helpointa vain ostaa peli digitaalisena?
 
Onkos muuten mahdollista PC-pelien tilanteessa jos kova hinku päästä pelaamaan, että tilaa fyysisen version teiltä ja ottaa täällä yhteyttä niin ostajan luvalla voitte avata sen pelin kotelon ja sieltä laittaa sen koodin PM/Sähköpostilla ennen julkaisupäivää ja postittaa kotelot kun julkaistu? Peliähän ei kuitenkaan pääse pelaamaan ennen julkaisua mutta pääsisi ainakin kellon koittaessa 00:00 pelailemaan eikä tarvitse postituksia odotella.
Vai onko pelien myynti teille hieman toissijainen homma että ei välttämättä kaikki pelit tule ennen julkaisupäivää? Sekiro tässä tapauksessa kyseessä.

En muista, että näin oltaisiin koskaan toimittu.
 
JIMM'SIN ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA!

Sähköposteissamme on tällä hetkellä ruuhkaa ja tämän johdosta vastauksissa on useamman päivän viive. :( Myös chatissa ajoittaista ruuhkaa. Kiireellisissä asioissa avun saa nopeinten soittamalla! Tilannetta helpottaaksemme tulemme purkamaan ruuhkaa talkoovoimin tulevana viikonloppuna. Pahoittelemme syvästi tilannetta ja kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä!
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko vaihtaa sivuille toimitusajat jotka pitäisivät paikkansa, nytkin oli 3-5 päivää luvattu toimitus ja päivä 5 menossa eikä edes vielä postissa :btooth:
 
Jimmy olikin saanut myyntiin jotain EXTRATHICC varianttia tästä S10:stä, on meinaan melkonen halko? :lol:

FgqqY.png
 
JIMM'SIN ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA!

Tilauskyselyt ovat valitettavasti ruuhkauttaneet sähköpostin, ja tämän johdosta vastauksissa on useamman päivän viive.
1f641.png
:( Myös chatissa voi joutua jonottamaan kohtuuttoman kauan. Kiireellisissä asioissa avun saa nopeinten soittamalla! Tilannetta helpottaaksemme tulemme purkamaan ruuhkaa talkoovoimin tulevana viikonloppuna. Pahoittelemme syvästi tilannetta ja kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä!

Tässä kilpailutilanteessa täytyy vaan ottaa kovemmat keinot käyttöön:
Amazon warehouse workers skip bathroom breaks to keep their jobs, says report

Ensinnä viedään vessa, sitten puhelimet ja sitten tarkastetaan vielä jokainen työntekijä. Vielä tämmöinen seinälle:
562c569c-13de-4744-8741-3cbed989b9ff.png
 
Mitenköhän pitkä toimitusaika teillä on noissa Jimms peli koneissa . Kaveri tilasi 27.1 eikä toistaiseksi ole näkynyt taikka kuulunut.
 
Mitenköhän pitkä toimitusaika teillä on noissa Jimms peli koneissa . Kaveri tilasi 27.1 eikä toistaiseksi ole näkynyt taikka kuulunut.

Jos on niitä Jimmssin itse kasaamia koneita niin siellähän se lukee tuotteen tiedoissa:
"Konepaketit tehdään tilauksesta, toimitusaika-arvio 1-3vk tilauksesta"

Sit siihen lisätään toi ruuhka niin alkaahan se hieman pitkäksi venymään.
Kannattaa yksärillä kysellä täällä.
 
Mitenköhän pitkä toimitusaika teillä on noissa Jimms peli koneissa . Kaveri tilasi 27.1 eikä toistaiseksi ole näkynyt taikka kuulunut.
Mun kaveri tilasi 18.1. :btooth: Tilasi koneen pleikkarilla kun vanha kone lahosi niin kysyin eilen @Jimm's iltä YV:llä auttaakseni kaveria vaan en saanut vastausta. Liekö toisten tilauksia saa kommentoida? Kaveri ei vaan viitsi pleikkarilla hirveästi kirjoitella ja oon yleensä muutenkin auttanut ATK asioissa :)
Viimeksi kun katottiin viikko pari sitten tilausta niin kaikki osat oli varattu tilaukselle ja odotti kokoonpanoa.
Jos on niitä Jimmssin itse kasaamia koneita niin siellähän se lukee tuotteen tiedoissa:
"Konepaketit tehdään tilauksesta, toimitusaika-arvio 1-3vk tilauksesta"

Sit siihen lisätään toi ruuhka niin alkaahan se hieman pitkäksi venymään.
Kannattaa yksärillä kysellä täällä.
Niin lukee, mutta se ei minusta tarkoita 6 viikkoa.
 
Muistelisin että tammi-helmikuussa jimmssi sano että kasauksessa ruuhkaa mutta en kyllä tarkemmin muista milloin :(
 
Eilen luin toisaalla et oli mennyt 7 viikkoa ja palautettu rahat kun ei pystytty toimittamaan.

No toivottavasti ei ihan näin menis:eek:

Jos on niitä Jimmssin itse kasaamia koneita niin siellähän se lukee tuotteen tiedoissa:
"Konepaketit tehdään tilauksesta, toimitusaika-arvio 1-3vk tilauksesta"

Sit siihen lisätään toi ruuhka niin alkaahan se hieman pitkäksi venymään.
Kannattaa yksärillä kysellä täällä.

Bongasin kyllä tuon 1-3 vk mutta niin... Sähköpostia kaveri heille laittoi alkuviikosta eikä vielä ole siitäkään kuulunut takaisin mitään. Toivottavasti maaliskuun aikana saisi koneensa :rolleyes:
 
No toivottavasti ei ihan näin menis:eek:



Bongasin kyllä tuon 1-3 vk mutta niin... Sähköpostia kaveri heille laittoi alkuviikosta eikä vielä ole siitäkään kuulunut takaisin mitään. Toivottavasti maaliskuun aikana saisi koneensa :rolleyes:

Melkein soittaisin jo aspaan ja kyselisin koneen perään. Toivotaan kanssa, että tän vklopun talkoot ratkoo edes vähän tuota ruuhkaa.
 
No toivottavasti ei ihan näin menis:eek:
Bongasin kyllä tuon 1-3 vk mutta niin... Sähköpostia kaveri heille laittoi alkuviikosta eikä vielä ole siitäkään kuulunut takaisin mitään. Toivottavasti maaliskuun aikana saisi koneensa :rolleyes:
Toisaalta sähköpostien lukemisessakin on ruuhkaa:
JIMM'SIN ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA!

Sähköposteissamme on tällä hetkellä ruuhkaa ja tämän johdosta vastauksissa on useamman päivän viive. :( Myös chatissa ajoittaista ruuhkaa. Kiireellisissä asioissa avun saa nopeinten soittamalla! Tilannetta helpottaaksemme tulemme purkamaan ruuhkaa talkoovoimin tulevana viikonloppuna. Pahoittelemme syvästi tilannetta ja kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä!
 
@Jimm's Teillä näyttäisi olevan aika kattava valikoima älykotilaitteita ja sen pohjalta olisikin kiva tietää, onko suunnitelmissa ottaa myyntiin Yalen tuotteita? Yalelta löytyy melko kattavaa hälytysjärjestelmää, elektronista ovisilmää, älylukkoa, palohälyttimiä, ovi- ja liiketunntistimia ja vastaavia laitteita jotka olisi kiva hankkia teiltä.
 
@Jimm's Teillä näyttäisi olevan aika kattava valikoima älykotilaitteita ja sen pohjalta olisikin kiva tietää, onko suunnitelmissa ottaa myyntiin Yalen tuotteita? Yalelta löytyy melko kattavaa hälytysjärjestelmää, elektronista ovisilmää, älylukkoa, palohälyttimiä, ovi- ja liiketunntistimia ja vastaavia laitteita jotka olisi kiva hankkia teiltä.
Tämä olikin jo selvityksessä :)
 
Onko mahdollista saada "Alienware AW2518HF" pelinäyttöä muutama kappale ees jostain? :D Vai onko tuon valmistus lopetettu jo kokonaan kun ei tahdo löytyä mistään? Juurikin tätä Freesync mallia.
 
Onko mahdollista saada "Alienware AW2518HF" pelinäyttöä muutama kappale ees jostain? :D Vai onko tuon valmistus lopetettu jo kokonaan kun ei tahdo löytyä mistään? Juurikin tätä Freesync mallia.

Valitettavasti kyseinen malli on poistunut toimittajien valikoimasta, joten meille tätä ei enää saada :(
 
Tuleekos RMA huollosta jotain automaattista viestiä, kun prosessi etenee?

Hei! Mitään automaattia meillä ei RMA-puolella ole mutta käsittelijät laittavat viestiä
1. hakemuksen hyväksynnän yhteydessä
2. kun paketti vastaanotetaan
3. kun tapaus käsitellään tai 4. kun tarvitaan lisätietoa tai asia viedään kolmannelle osapuolelle

Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi :)
 
Tässä kilpailutilanteessa täytyy vaan ottaa kovemmat keinot käyttöön:
Amazon warehouse workers skip bathroom breaks to keep their jobs, says report

Tai sitten jättää logistiikan muille tahoille jos ei itse saa sitä toimimaan? Jää aikaa keskittyä siihen omaan ydinosaamiseen.

Miksiköhän Elisan, Telian ja Verkkokaupan kamat ovat joskus samana päivänä, yleensä viimeistään seuraavana päivänä perillä? Ne lähtevät liikkeelle suoraan Postin palveluvarastoista jolloin ne ovat lähes välittömästi jo pakettivirrassa.

3-5 päivän toimitusaika oli ok joskus kolme, ehkä viisi vuotta sitten. Järjestään ennen klo 14-15 tilattu tavara pitäisi saada liikkeelle samana päivänä ja jakaa seuraavana päivänä pl. haja-asutusalueet.
 
Järjestään ennen klo 14-15 tilattu tavara pitäisi saada liikkeelle samana päivänä ja jakaa seuraavana päivänä pl. haja-asutusalueet.
Tuo "jakaa..." Ei ole pätkääkään lähettäjän käsissä. Tai siis on. Jos ostaja maksaa extrakuljetuksesta niin silloin sille on tiukempi toimituslupaus. Postihan juuri hidasti kirjeidenkin kulkua ja voit rahalla saada sen nopeammaksi kuten se oli aiemmin ilmaiseksi.
 
Tai sitten jättää logistiikan muille tahoille jos ei itse saa sitä toimimaan? Jää aikaa keskittyä siihen omaan ydinosaamiseen.

Miksiköhän Elisan, Telian ja Verkkokaupan kamat ovat joskus samana päivänä, yleensä viimeistään seuraavana päivänä perillä? Ne lähtevät liikkeelle suoraan Postin palveluvarastoista jolloin ne ovat lähes välittömästi jo pakettivirrassa.

3-5 päivän toimitusaika oli ok joskus kolme, ehkä viisi vuotta sitten. Järjestään ennen klo 14-15 tilattu tavara pitäisi saada liikkeelle samana päivänä ja jakaa seuraavana päivänä pl. haja-asutusalueet.

Hei! Asiaa on avattu aikaisemmin syvällisemminkin, mutta lyhykäisyydessään meillä on menossa logistiikkapuolen kokonaisvaltaisempi kehitysprojekti lisärekryineen ja uusine systeemeineen, joiden opettelussa menee vanhoillakin tekijöillä aikansa. Tämän kokoisessa operaatiossa muutos näkyy asiakkaiden näkökulmasta turhan hitaasti, mutta uskomme vahvasti että pahin on takanapäin!
 
@Jimm's Kysymys koskien takuuta. Ostin tämän paketin jouluna siskolleni, mutta hiiren rulla ei toimi oikein. Kysymys kuuluu tarviiko koko paketti lähettää takuisiin vai voiko lähettää pelkän hiiren?
 
Tuo "jakaa..." Ei ole pätkääkään lähettäjän käsissä. Tai siis on. Jos ostaja maksaa extrakuljetuksesta niin silloin sille on tiukempi toimituslupaus. Postihan juuri hidasti kirjeidenkin kulkua ja voit rahalla saada sen nopeammaksi kuten se oli aiemmin ilmaiseksi.

Kaupunkialueilla se on lähettäjän käsissä miten lähetys viedään postitoimipaikkaan, smarttiin tai suoraan kuluttajalle. Ihan perus 16-lähetys kulkee jopa samana päivänä, piti ihan testata tämä kun mainostettiin -> tilasin lauantaiaamuna Verkkokauppa.comista yhden lähetyksen (vaikka voisin noutaa sen Jätkäsaarestakin, 10min matka), noudin sen saman lauantain aikana noin klo 15-16 tuosta lähikaupan asiamiespostista. Tässä tapauksessa siis Vantaan Pakkalan palveluvarastosta tehtiin keräys (tuhansien muiden lähetysten ohella), kamat vietiin Vantaan logistiikkakeskukseen, siellä lajittelu ja sitten iltapäivällä lähti kuljetukseen ja minä noudin lähetyksen tosiaan ennen iltaa siinä neljän maissa.

Toinen esimerkki Telialta tilatusta tuotteesta, tilaus sisään sunnuntaina noin klo 23, maanantaina aamulla se on käsitelty Toijalan palveluvarastossa, minä noudin sen läheisen Prisman smartboksista noin 15:30.

Kirjeet ovat merkityksettömiä ja kuolevat pikkuhiljaa. Niitä voi vallan hyvin hidastaa jotta ihmiset oppivat sähköiset asioimistavat.

***

Kiitos Jimmylle vastauksesta, kyllä kehitystä tarvitaankin, että homma on tehokkaampaa. Kuten todettu, kulutustottumukset ovat muuttuneet ja logistiikan nopeus on avainasemassa sen suhteen miten kuluttaja valintansa tekee tai ei tee. Jää monta euroa ottamatta kuluttajilta jos jää maine pidempään päälle, että kamat eivät liiku kunnolla.

Itsellä pari tilausta sisällä, toinen on nyt mielestäni ke-to asti ollut tilassa, että tuote on varattu, odottaa lähetystä. Toiseen vasta odotetaan tuotetta. Mutta ei mikään paniikki sinällään, laitteiston muu kokoonpano ei vielä ole tullut eikä osaa ole edes vielä tilattu (cpu + gpu).
 
@Jimm's Kysymys koskien takuuta. Ostin tämän paketin jouluna siskolleni, mutta hiiren rulla ei toimi oikein. Kysymys kuuluu tarviiko koko paketti lähettää takuisiin vai voiko lähettää pelkän hiiren?

Usein bundlet ovat valmistajan näkökulmasta kokonaisuus, jolloin koko setti pitää takuuvaihtaa ongelmien ilmetessä. Asian voit kuitenkin varmistella takuupuoleltamme, kun täytät takuulomakkeen!
 
Eilen luin toisaalla et oli mennyt 7 viikkoa ja palautettu rahat kun ei pystytty toimittamaan.

Onkohan sitten ollut joku eksoottinen komponentti tilauksella, jota ei olla saatu enää ollenkaan? Silloin kun korvaavaa tuotetta ei löydy, on tilauksen peruutus yksi vaihtoehto.
Kasaamossammekin on runsaasti tilauksia sisällä, mutta omissa kokoonpanoissamme käytämme siis komponentteja, joiden saatavuus on yleisesti ottaen hyvä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 701
Viestejä
4 876 345
Jäsenet
78 688
Uusin jäsen
electrokiwi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom