• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Sony WH-1000XM4 (179€, Gigantti)

Saattaisko olla että tehdään tilaa uusille XM6:ille? Outlet-hinta on kyllä hyvä.

Noista tulee aina välillä tarjous ja keskustelua. Itse tykkään edelleen.

Parhaat sonyt. 👍🏻 Ihan jo pelkästään siksi että Xm5 ja Xm6 niin rumia ettei niitä kehtaa päässä pitää edes työpaikalla.
Xm3 ja Xm4 olivat omastakin mielestä parempia, kuin Xm5. Xm5 päästi ääntä läpi, kun käänsi päätä. Muotoilu otti takapakkia ja kuulokkeiden koko kasvoi. Xm5 lähti pari vuotta sitten parin tunnin kokeilun jälkeen palautukseen, vaikka olivatkin silloin tosi hyvässä tarjouksessa.

Parhaat sonyt. 👍🏻 Ihan jo pelkästään siksi että Xm5 ja Xm6 niin rumia ettei niitä kehtaa päässä pitää edes työpaikalla.
XM5:ssa on rakenteellista heikkoutta. Kuulokkeiden sanka saattaa mennä poikki jo melko lyhyen käytön jälkeen. Myyjä ja loppukädessä Sony ei korjaa tai korvaa mitään, vaikka miten yrittää. Omista sanka meni poikki kun olin laittamassa niitä päähän. Sonyn mukaan rakenteelliset viat eivät kuulu takuuseen tai edes virhevastuuseen. Heidän mukaan kuulokkeissa ei ole laadullisia ongelmia. Itse tuon kokemuksen jälkeen kierrän Sonyn kuulokkeet kaukaa. Kuulokkeet muuten olivat hyvin laadukkaat ja äänen laatu miellyttävä.
Keskustelua aiheesta esim. täällä:

XM5:ssa on rakenteellista heikkoutta. Kuulokkeiden sanka saattaa mennä poikki jo melko lyhyen käytön jälkeen. Myyjä ja loppukädessä Sony ei korjaa tai korvaa mitään, vaikka miten yrittää. Omista sanka meni poikki kun olin laittamassa niitä päähän. Sonyn mukaan rakenteelliset viat eivät kuulu takuuseen tai edes virhevastuuseen. Heidän mukaan kuulokkeissa ei ole laadullisia ongelmia. Itse tuon kokemuksen jälkeen kierrän Sonyn kuulokkeet kaukaa. Kuulokkeet muuten olivat hyvin laadukkaat ja äänen laatu miellyttävä.
Keskustelua aiheesta esim. täällä:
Kuluttajaviranomaiseen yhteys. Kyllä Sonykin joutuu näin selkeässä tapauksessa taipumaan. Jenkkilässä yms. sitten heikompi tilanne.

Hyvän hintaiset on. Itselläni xm3 vielä käytössä ja hyvin toimii vieläkin. Testissä kävi AKG N9 hybrid jotka ei vain päässeet saman tasoiseen ääneen.

Varsinkin "low quality" musiikki Sonyn vahvuus, en tiedä onko näissä joku "upscale" heikko laatuisemman livemusiikin yms suhteen vai mikä, mutta AKG kuulokkeilla se ero oli isoin noissa.

Taisi Outlet kappale mennä jo. Mielenkiintoisia nämä outlet hinnat välillä.
1774889068823.png

Hyvä tarjous, mietin just kuulokkeiden ostoa jotakuinkin näillä spekseillä, päädyin sittenkin Sennheiser Momentum 4:ään, joka löytyi Powerista tällä hetkellä myös 179e. ANC ei kuulemma ole tehokkain mutta valttina XM4:ään verrattuna noissa on tuki aptX:lle joten saa viiveettömämmän yhteyden tietsikkaan kunhan saan sopivan USB donglen hankittua. Ei oikein hyvässä hintaluokassa löytynyt sopivia 2,4 Ghz -yhteydellisiä kuulokkeita. Selatessa Sony Inzone H9 II -kuulokkeet näytti hämmentävän halvalta 249e hintaan XM6-elementteineen mutta ilmeisesti äänenlaatu on onnistuttu niissä paskomaan esportsin nimissä valitettavasti.

En kyllä pitäisi laadukkaana. Nuo sangan varret katkee varmaan vuoden sisässä jos on kovassa käytössä ns. Töissä päivittäin suurimman osan ajasta. Itsellä haljennu kaks ja nähnyt useampia teipattuja sankoja

Jos ovat yhtään paremmat kuin XM3 niin täältä vahva suositus. Ovat olleen mukana alusta asti ja käyttöalueina työkoneet kuten traktorit, kaivurit, ruohonleikkurit yms. Hakkurin kanssa kiva kun otta silppurin metelit pois miltei kokonaan.
Erittäin vaarallisia liikenteessä jos liikut kävellen. Ainoastaan toinen saranoista hajonnut mutta sekin saatu rautalangan avulla korjattua. Laadukkaat ja hyvät, erittäin mukavan tuntuiset ja tehokkaat, akkukesto on aivan loistava pakkasessakin. XM4 näyttää identtiseltä.

No perkule, oon pudonnut kelkasta versionumeroissa. Onkohan mulla sit vitoset vai kutoset :hmm:
WF-1000XM6 napit julkaistiin vasta, ehkä alitajunta teki temput. Ei välttämättä ihan parhaasta päästä tämä Sonyn kuulokemallien nimeäminen. Olisiko vielä voinut pari nollaa-väliviiva-kirjainyhdistelmä-numero litaniaa lisätä, ettei homma vaikuta ihan harrastelijoitten puuhastelulta. Googlekin tyrkyttää hakutuloksissa eri malleja vähän miten sattuu, vaikka itse olisi muistanut sen jotakuinkin oikein kirjoittaa.

Avasin muuten tämän ketjun ne nappikuulokkeet mielessä.

Oma mielipide näistä kuulokkeista n. vuoden käytöllä. Ekat anc-luurit, joten ei vertailukohtaa.

- Anc on hämmentävän tehokas, rasittaa kuitenkin omia korvia pidempään käytettynä.

- Äänenlaatu on ihan jees, pidän kuitenkin enemmän neutraalimmasta äänestä. Näissä on bassoa korostettu reippaasti. Equttamalla tilanne paranee huomattavasti. Passiivisena (eli suoraan kuulokeliitännästä, ilman virtoja) äänenlaatu on surkea.

- Rakenne on sekoitus huonoa ja kohtalaista. Esim. nappien tuntuma todella huono, pehmikkeet on hyvät ja sankaosa siltä väliltä. Istuvuus on kohtalaista.

- Kerran tiltannut niin, että joutui kaivamaan netistä ohjeet resetointiin. Myös "kuulutukset", joissa kerrotaan milloin 1. tai 2. Bluetooth lähde on tai ei ole saatavilla, ois kiva saada helposti pois kokonaan. Bluetooth-viive näissä on itselleni liikaa muussa kuin musiikkikäytössä. Käytän ainoastaan, jos pystyy kompensoimaan lagin kuvaa viivyttämällä.

Maksoin 100e hyväkuntoisista käytettynä. Tohon hintaan olen ollut tyytyväinen. Lähemmäs 200 euroa ja yli maksaessa tämä on ehkä vähän hämmentävä tuote. Anc:n on panostettu, mutta muuten ei herätä mitään premium-fiiliksiä nämä kuulokkeet.

"Sony WH-1000XM4 -kuulokkeet ovat maaliskuun 2026 tietojen mukaan edelleen valmistuksessa ja laajasti saatavilla. Vaikka markkinoilla on uudempia malleja, kuten Sony WH-1000XM5 ja uusin Sony WH-1000XM6, XM4-malli on säilyttänyt suosionsa ja paikkansa Sonyn mallistossa.

Vaikka XM4 on teknisesti jo yli viisi vuotta vanha malli, asiantuntijat pitävät sitä edelleen yhtenä parhaista hinta-laatusuhteen vastamelukuulokkeista vuonna 2026."

Jotain on tehty vuonna 2020 oikein että näitä kannattaa edelleen valmistaa ja myydä.

Tuolta Kuulokenurkan XM5-artikkelista saa hyvät, tasapainoiset, soundit XM4:iin

EQ_XM4.png.webp

Screenshot_20260331_075152.jpg

Molempien Sony-mallien taajuusvasteet omilla taajuuskorjauksillaan. XM4:stä on helpompi saada paremman ja tasapainoisemman kuuloinen.

Pari kuukautta ollut xm6:t käytössä. Jos jotain, niin vastamelun "luonne" on xm4:sten hyväksi, eli on tavallaan mukavempi, noin muutoin kutoset kyllä voittaa nämä aika kepeästi mm. vastamelun tehokkuudessa ja läpikuuntelussa, äänen selkeydessä. Rakenne ja käyttömukavuus plusmiinus nolla.

En kyllä pitäisi laadukkaana. Nuo sangan varret katkee varmaan vuoden sisässä jos on kovassa käytössä ns. Töissä päivittäin suurimman osan ajasta. Itsellä haljennu kaks ja nähnyt useampia teipattuja sankoja
Elektroniikkaroskiksesta aikoinaan yhdet XM4 noukin, joissa oli juurikin tuo sanka (kuppiin kiinnittyvä kääntyvä sarana) rikki.
AliExpressistä varaosat ja samalla uudet pehmusteet, niin hyvin toimii ja toimittaa päivittäin työluurien virkaa.
Nykyään löytyy 3D tulostettaviakin malleja tuosta saranasta, joten ei muuta kuin korjaamaan Replacement Hinge Swivel Part for Sony WH-1000XM4 Headphone (Left+Right) by Shahriyar | Download free STL model | Printables.com

Elektroniikkaroskiksesta aikoinaan yhdet XM4 noukin, joissa oli juurikin tuo sanka (kuppiin kiinnittyvä kääntyvä sarana) rikki.
AliExpressistä varaosat ja samalla uudet pehmusteet, niin hyvin toimii ja toimittaa päivittäin työluurien virkaa.
Nykyään löytyy 3D tulostettaviakin malleja tuosta saranasta, joten ei muuta kuin korjaamaan Replacement Hinge Swivel Part for Sony WH-1000XM4 Headphone (Left+Right) by Shahriyar | Download free STL model | Printables.com
XM4:ssa näyttää kuvien pohjalta, että olisi jämäkämpi rakenne. Erikoista, ettei noissakaan rakenne kestä. Minusta kyllä tämän hintaluokan kuulokkeiden tulisi kestää normaalia ja toistuvaa käyttöä ettei sangat anna periksi. Minulla on useat muun merkkiset kuulokkeet ja niissä ei ole ollut vastaavia ongelmia (Sennheiseria (momentum, hd 558 jne), Valco jne.). Kuten mainitsin, XM5:t antoi periksi kun olin laittamassa niitä päähän. Sonyn mukaan kuulokkeet menevät rikki kun niihin kohdistuu ulkoista voimaa. Yritin kysyä tarkemmin, että millaisista voimista puhutaan, kun eivät kestä edes normaalia käyttöä. En saanut tiedusteluun mitään vastausta. Netistä kun luin niin alkupään tuotantoerästä olevat kuulokkeet kestävät, mutta myöhemmin valmistetuissa on näitä ongelmia.

Kuluttajaviranomaiseen yhteys. Kyllä Sonykin joutuu näin selkeässä tapauksessa taipumaan. Jenkkilässä yms. sitten heikompi tilanne.
Olen ollut yhteyksissä. Sain heiltä vastauksen, jonka pyysivät toimittamaan eteenpäin. Kuluttajaviranomaisen lausunnon mukaan olen oikeutettu korjaukseen tai loppukädessä kaupan purkuun. Myyjäliikkeen olisi pitänyt todistaa se, että vika on syntynyt käyttäjän huolimattomasta tai virheellisestä käytöstä --> voisivat evätä huollon tai korvauksen.
Sopua ei löytynyt, koska Sony kiistää kaikki väitteet, että heidän XM5 kuulokkeissa olisi laadullisia ongelmia ja myyjäliike vetoaa siihen. Kuluttajaviranomainen sanoi, että voivat vaan antaa suosituksia myyjälle ja nyt ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi valittaminen kuluttajariitalautakuntaan ja käsittelyaika noin 20kk. Vaikka saisin puoltavan päätöksen kuluttajariitalautakunnasta niin sekään ei ole myyjää sitova.

Viimeksi muokattu:
XM4:ssa näyttää kuvien pohjalta, että olisi jämäkämpi rakenne. Erikoista, ettei noissakaan rakenne kestä. Minusta kyllä tämän hintaluokan kuulokkeiden tulisi kestää normaalia ja toistuvaa käyttöä ettei sangat anna periksi. Minulla on useat muun merkkiset kuulokkeet ja niissä ei ole ollut vastaavia ongelmia (Sennheiseria (momentum, hd 558 jne), Valco jne.). Kuten mainitsin, XM5:t antoi periksi kun olin laittamassa niitä päähän. Sonyn mukaan kuulokkeet menevät rikki kun niihin kohdistuu ulkoista voimaa. Yritin kysyä tarkemmin, että millaisista voimista puhutaan, kun eivät kestä edes normaalia käyttöä. En saanut tiedusteluun mitään vastausta. Netistä kun luin niin alkupään tuotantoerästä olevat kuulokkeet kestävät, mutta myöhemmin valmistetuissa on näitä ongelmia.

Olen ollut yhteyksissä. Sain heiltä vastauksen, jonka pyysivät toimittamaan eteenpäin. Kuluttajaviranomaisen lausunnon mukaan olen oikeutettu korjaukseen tai loppukädessä kaupan purkuun. Myyjäliikkeen olisi pitänyt todistaa se, että vika on syntynyt käyttäjän huolimattomasta tai virheellisestä käytöstä --> voisivat evätä huollon tai korvauksen.
Sopua ei löytynyt, koska Sony kiistää kaikki väitteet, että heidän XM5 kuulokkeissa olisi laadullisia ongelmia ja myyjäliike vetoaa siihen. Kuluttajaviranomainen sanoi, että voivat vaan antaa suosituksia myyjälle ja nyt ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi valittaminen kuluttajariitalautakuntaan ja käsittelyaika noin 20kk. Vaikka saisin puoltavan päätöksen kuluttajariitalautakunnasta niin sekään ei ole myyjää sitova.
Oletko kokeillut, kiinnostaisiko jotain lehteä tehdä tästä uutinen? Saattaisi saada myyjäliikkeeseen vipinää.

- Myös "kuulutukset", joissa kerrotaan milloin 1. tai 2. Bluetooth lähde on tai ei ole saatavilla, ois kiva saada helposti pois kokonaan.

Kaikki ääni-ilmoitukset saa pois, ainakin vanhemmalla äpillä.
Sonyn uudempi äppi kuulokkeiden halllintaan on aivan susi, kannattaa etsiä vanhempi "sony headphones", jos se vielä toimii. Näkyy olevan edelleen jatkuvia ongelmia, kuten että Speak to Chat menee väkisin päälle, vaikka sen laittaisi uuden äpin asetuksista pois.

Rouvalla menossa toiset QC35 II, oliskohan aika laittaa sillekin tältä vuosikymmeneltä luurit. Tosin kestävyys epäilyttää kun nuo vanhat mallit ei sitten hajoa millään. Akku alkaa piiputtamaan kun käytössä lähes 16/7

Sonyn uudempi äppi kuulokkeiden halllintaan on aivan susi, kannattaa etsiä vanhempi "sony headphones", jos se vielä toimii. Näkyy olevan edelleen jatkuvia ongelmia, kuten että Speak to Chat menee väkisin päälle, vaikka sen laittaisi uuden äpin asetuksista pois.

Ilmeisesti xm3 -> xm4 siirtymässä päättivät kaikessa viisaudessaan, ettei noita kuulutuksia saa pois päältä tai edes hiljemmalle. Kuulokkeet tukee kahta bluetooth-yhteyttä, ja kun poistut toisen laitteen kantamasta, niin musiikki keskeytyy ja kuuluttaja kertoo reippaalla äänellä, että tämä ei-käytetty yhteys on nyt katkaistu. Sama tietysti, kun palaat kantaman sisälle.

Itellä on toi edeltävä 3 versio, ovatko nuo päivityksen arvoisia?
Muistakaa ostokiimoissanne, että hd 600 on julkaistu vuonna 97 ja edelleen yksi hintaluokkanssa parhaista kuulokkeista.

Niin eipä se ääni näissä langattomissa räpellyksissäkään muutu kovin nopiaan, vaikka kuinka mallinumero vaihtuu.

Mulla meni valcoista sanka poikki yks päivä tässä työpöydän ääressä. Nostin ne toiselle korvalle kuullakseni sen "power on/off" äänen ja naps. Rankassa konttorityössä ollu pari vuotta kuitenkin :) Mielestäni en niitä kaltoin kohdellut.

Ilmeisesti xm3 -> xm4 siirtymässä päättivät kaikessa viisaudessaan, ettei noita kuulutuksia saa pois päältä tai edes hiljemmalle. Kuulokkeet tukee kahta bluetooth-yhteyttä, ja kun poistut toisen laitteen kantamasta, niin musiikki keskeytyy ja kuuluttaja kertoo reippaalla äänellä, että tämä ei-käytetty yhteys on nyt katkaistu. Sama tietysti, kun palaat kantaman sisälle.
Kiitos kun jaatte näitä. Tämä ja sangan huono kesto varmistivat ainakin osaltani sen, ettei näihin tule koskettua.

Jos arvottaa äänenlaadun vastamelun edelle, niin Sennheiserilta saa vielä tämän päivän ajan tehdashuolletut Momentum 4 -kuulokkeet kotiovelle tuotuna hintaan 143,20 €. Itsellä ollut nämä pari viikkoa päivittäisessä käytössä ja voittaa mun mielestä äänessä esim. hitokseen kallimmat Applen AirPods Maxit ja kotoa löytyvät Sonyn XM5:t.

Speak to Chat menee päälle jos kahdella sormella koskettaa oikeaa kuppia. Vastaavasti sen saa pois päältä kahden sormen kosketuksella, ei siihen äppiä tarvitse. Ettei kyse olisi tämänkaltaisesta käyttäjälähtöisestä eikä softaongelmasta.

Joo pitkiä vääntöjähän nuo on, jos myyjäliike ei taivu ensimmäisestä suosituksesta. Laittaisin kuitenkin valitusta menemään ja informoisin myyjää asiasta. Hehän juurikin hakevat sitä, että kuluttaja luovuttaa tässä vaiheessa.

Mainehaittahan tuo on myyjälle, jos eivät suostu korvaamaan. Voi käyttää painostuskeinona.

Mulla on ollut nämä muistaakseni vuodesta 2020 käytössä. Alussa käyttö toki oli hyvin satunnaista, mutta nyt olen käyttänyt reilun vuoden verran muutaman kerran viikossa kuntosalilla. Hyvin on toiminut, ja akku yhä kestää.

Itellä on toi edeltävä 3 versio, ovatko nuo päivityksen arvoisia?
No onhan ne toki yhtä sukupolvea uudemmat ja pieniä parannuksia siellä ja täällä, sitten onkin isompi kysymys onko tuo päivitys 180 euron arvoinen kun nuo XM4:t alkaa kohta olemaan jo 6 vuotta vanhat. XM3 taisi olla 8 vuotta vanha malli.

Oletko kokeillut, kiinnostaisiko jotain lehteä tehdä tästä uutinen? Saattaisi saada myyjäliikkeeseen vipinää.
Ei ole käynyt mielessä. Tuskinpa tulee ihan lehtiin asiasta ilmoitettua.
Joo pitkiä vääntöjähän nuo on, jos myyjäliike ei taivu ensimmäisestä suosituksesta. Laittaisin kuitenkin valitusta menemään ja informoisin myyjää asiasta. Hehän juurikin hakevat sitä, että kuluttaja luovuttaa tässä vaiheessa.

Mainehaittahan tuo on myyjälle, jos eivät suostu korvaamaan. Voi käyttää painostuskeinona.
Tässä on jo nyt ollut melkoisesti työtä kirjoitella viestejä sinne sun tänne niin eikai se enää yhden lomakkeen täyttäminen tunnu missään. Ärsyttää vain tällainen mielestäni aivan turha säätäminen.

Pari kuukautta ollut xm6:t käytössä. Jos jotain, niin vastamelun "luonne" on xm4:sten hyväksi, eli on tavallaan mukavempi, noin muutoin kutoset kyllä voittaa nämä aika kepeästi mm. vastamelun tehokkuudessa ja läpikuuntelussa, äänen selkeydessä. Rakenne ja käyttömukavuus plusmiinus nolla.
Mulla on töissä kutoset ja kotona 4 paria nelosia (koko perheellä kun ekasta tuli kiistaa, sitten kaksista...). Kutoset on paljo paremmat työhommissa / Teams-puheluissa / puheluissa selkeämmät, mutta muutoin kyllä imo kaikin puolin huonomman muotoiset ja laatuiset. Vitoset on ihan hirveet reissuissa ku ei taitu, kutoset narisee taitteloissa uudesta asti (syksyllä hommattu), vähän heikonoloisilta vaikuttaa mekanismit ja painaa päälakeen uran aika nopeesti jos ei säädä tarkkaan liian löysälle. Neloset päässä voi vaikka nukkua hotellissa ja oon nukkunu kyljelläänki kokonaisia öitä ANC päällä. Neloset on olleet tosi hyviä myös piuhan päässä xsx-ohjaimen jatkeena ja Sampan Tizen ja Sonyn Android -töllöissä langattomasti. Ei pienintäkään vikaa, vaikka lapset säilöö välillä lattioilla jne...

Oma perheen kokemus Sonyn XM4:sta (yhteenlaskettu käyttöaika meillä 9 vuotta)

Plussat:
*Mukavimmat "lippulaiva" anc suljetut kuulokkeet omaan päähän (oma herkkä päänahka ja/tai korvat ei kestänyt muita malleja.)
*Yllättävän kestävät (puoliso käyttää näitä nukkuessankin ja tiputellut lattialle useita kertoja päänkorkeudelta).
*Headband, akku ja tyynyt vaihdettavissa tarvittaessa (puolison kuulokkeisiin vaihdettu 5 vuoden käytön jälkeen tyynyt)
*Kuunteluväsymys vähäistä (käyttö daily driverina töissä ja arjessa, n. 6h/arkipäivä päässä)
*2 laitteen yhdistäminen toiminut hyvin. Jos kuuntelen pc:tä musiikkia ja tulee puhelu kännykkään niin musiikki pysähtyy puhelun ajaksi ja jatkuu taas sen päätyttyä ja vice versa)
*Akku kestää edelleen hyvin 5 vuoden päivittäisen käytön jälkeen ja latautuu nopeasti
*Kosketuskytkimet helppo oppia ja sisäistää
*Kohtuu isosta koosta huolimatta taittuu pieneen tilaan reppuun/matkatavaroihin
*En erityisesti pidä matkustamisesta tai avokonttoreista mutta nämä pelastavat paljon kun voi taas keskittyä.

Miinukset:
*ilmoitusääniä ei saa pois
*Anc silti aiheuttaa kuunteluväsymystä
*Puolisolla ollut ongelmia työläppärin kanssa yhteydessä Teamsiin ajoittain, joutunut siirtymään Jabraan kun työn luonteen vuoksi yhdeyden luotettavuus pitää olla maksimissa
*Kosketuskytkimet joskus aktivoituvat tihkusateesta, vesihöyrystä tai takin hupun kosketuksesta
*Mikrofoni ei parhaimmasta päästä ulkoillessa, (ottaa tuulen ja liikenteen äänet kovemmin sisään kuin jabra/apple/xm6)

Meille nämä on olleet testatuista (Apple, Bose, Sennheiser) parhaat langattomat kuulokkeet, ostaisin uudelleen.

*Puolisolla ollut ongelmia työläppärin kanssa yhteydessä Teamsiin ajoittain, joutunut siirtymään Jabraan kun työn luonteen vuoksi yhdeyden luotettavuus pitää olla maksimissa
*
Nää ja kutoset toimii muuten Jabran Link 380 BT-donglella ku se kuuluisa junan vessa Teamsissa:

1775026588831.png

WF-1000XM6 napit julkaistiin vasta, ehkä alitajunta teki temput. Ei välttämättä ihan parhaasta päästä tämä Sonyn kuulokemallien nimeäminen. Olisiko vielä voinut pari nollaa-väliviiva-kirjainyhdistelmä-numero litaniaa lisätä, ettei homma vaikuta ihan harrastelijoitten puuhastelulta. Googlekin tyrkyttää hakutuloksissa eri malleja vähän miten sattuu, vaikka itse olisi muistanut sen jotakuinkin oikein kirjoittaa.

Avasin muuten tämän ketjun ne nappikuulokkeet mielessä.
Itseasiassa Sonyn nimet on oikeasti aika loogiset jos jaksaa hetken "opetella" eikä vaan nähdä niitä "random kirjaimina ja numeroina"

Useimmiten se alun kirjainpätkä kertoo mistä vekottimesta on kyse

WH = Muistaakseni wireless headband = langattomat (kuppi)kuulokkeet
WF = wireless free = langattomat napit

seuraavana tulee mallisarja eli vaikka se 1000x ja sen perässä m4 = model 4 jne

samaa käytäntöä on käytetty jo mistälie 70-luvulta tai aikaisemmin asti, ja mielestäni toi on parempi kuin jotkut ihan random nimet joista ei voi päätellä monesko versio tai mikä mallisarja on kyseessä.

Onhan se insinöörimäinen logiikka, mutta toisaalta siinä on kuitenkin se logiikka joka on sangen yksinkertainen kun sen kerran sisäistää.

Toki ihmiset varsinkin netissä puhuu sitten ihan mitä sattuu, mutta se on sitten ihmisten vika eikä tuotteen

itsellä on/oli wh-1000xm3:t mutta sen verta usein tippuivat päästä asfaltille ja tuli istuttua päälle että sangat katkesi ja varmaan joku johto on löysällä sisällä kun pitää inhottavan "pop" äänen välillä ettei kehtaa käyttää, pitäs avata ja kattoa voiko korjata.

Wf-1000xm5:t on sitten olleet useamman vuoden jo käytössä melkolailla päivittäin ja onhan noi nappiversiot ainakin rillien kanssa paremmat kun blokkaa huomattavasti paremmin ääniä ja on mukavammat jos on sen 8h päivässä

jossain välissä pohdin josko ostaisi uudemmat sankakuulokkeet ja tässä olisi jo ihan hyvä diili, mutta ehkä ei ole pakko.

Useimmiten netissä kun jengi valittaa sonyn kuulokkeista sitä sun tätä, niin se on user error, jotenkin monelle on vaan liian vaikeaa jo tuon sovelluksen asennus saati sen läpi käyminen. Redditissä sai todella usein kuunnella ulinaa miten "vastamelu ei toimi ollenkaan" kun idiootit ei käyneet edes laittamassa sitä asetuksista päälle, tai päällä oli joku adaptiivinen versio joka otti sen pois päältä. Ehkä tässä on se että Japanilainen insinööri olettaa käyttäjältä edes jonkinlaista kykyä aivotoimintaan ja se on sitten monelle vaan liikaa edes katsoa opetusohjelmaa tai asetuksia läpi, ennen kuin syytellään että on huonot.

Sekin on ollut hämmentävän yleistä kuulokkeiden osalta ihan yleisesti, että miten moni kuuntelee 100% volumella tai lähes ja sitten valitetaan esim. että ääni särkee yms. Siis että miten sekaisin saa olla päästään jotta ei ymmärrä, että ei kuulokkeita ole edes tarkoitettu 100 % volumella käytettäväksi, kuten ei mitään kaiuttimiakaan, koska siitä tulee lähes varmasti kuulovaurio. Saati sitten että miten kukaan tuohon fyysisesti edes kykenee, itsellä ainakin tuntuu niin kamalalta jo yli 50% volume ettei sen kovempaa voisi edes käyttää.

Nää ja kutoset toimii muuten Jabran Link 380 BT-donglella ku se kuuluisa junan vessa Teamsissa:

1775026588831.png
Toimii siis tuon donglen kautta paremmin kuin läppärin bluetoothin yhdistettynä.?

Itselläkin xm3/xm4 kans ongelmia teamsissa, välillä puuttuu ääni ja välillä mikki. Sit ku teams toimii niin spotify on muuttunut lankapuhelin-laatuiseksi..

Toimii siis tuon donglen kautta paremmin kuin läppärin bluetoothin yhdistettynä.?

Itselläkin xm3/xm4 kans ongelmia teamsissa, välillä puuttuu ääni ja välillä mikki. Sit ku teams toimii niin spotify on muuttunut lankapuhelin-laatuiseksi..
Jep toiminu aina ilman pienintäkään ongelmaa vs. suoraan tykkäs vinoilla jostain syystä, just milloin mikäkin puuttui ja hävis.

Dongle taisi hukkua ekalla konttorikäynnillä roskien sekaan tai neukkarin lattialle tai sitten sitä ei tullut (ei ainakaan mainintaa paketin takana). Nykyinen setup kokouksissa onkin Sonyn kuulokkeet + webbikameran mikki koska muusta ei oikein tule mitään.

Äänentoisto ja vastameluominaisuudet erittäin hyvät. Harkinnassa haenko itselle nämä myös.

E: tämä siis WH1000XM4.

Dongle taisi hukkua ekalla konttorikäynnillä roskien sekaan tai neukkarin lattialle tai sitten sitä ei tullut (ei ainakaan mainintaa paketin takana). Nykyinen setup kokouksissa onkin Sonyn kuulokkeet + webbikameran mikki koska muusta ei oikein tule mitään.

Äänentoisto ja vastameluominaisuudet erittäin hyvät. Harkinnassa haenko itselle nämä myös.

E: tämä siis WH1000XM4.
Ei Sonyissä mitään donglea ole koskaan ollut mukana kun kyseessä on bluetooth ANC kuulokkeet mitkä on pääasiassa tarkoitettu kännykän aisapariksi.

Ei Sonyissä mitään donglea ole koskaan ollut mukana kun kyseessä on bluetooth ANC kuulokkeet mitkä on pääasiassa tarkoitettu kännykän aisapariksi.
Ok, luinkin näköjään huonosti ja ketjussa puhuttiin Jabran donglesta näiden kuulokkeiden kanssa.

Entä passiivinen eristävyys?

*Kosketuskytkimet joskus aktivoituvat tihkusateesta, vesihöyrystä tai takin hupun kosketuksesta
Itselläni m1:set meni rikki todella vähäisestä tihkualtistuksesta. En tiedä onko kosteudensieto parantunut ekasta versiosta, mutta eivät kyllä ole mitään IP-kuninkaita. Eli vahva suositus pistää sateella heti reppuun. Nyt on käytössä m3 ja em. kommenttien perusteella ei taida olla syytä päivittää m4:iin.

Mulla on töissä kutoset ja kotona 4 paria nelosia (koko perheellä kun ekasta tuli kiistaa, sitten kaksista...). Kutoset on paljo paremmat työhommissa / Teams-puheluissa / puheluissa selkeämmät, mutta muutoin kyllä imo kaikin puolin huonomman muotoiset ja laatuiset. Vitoset on ihan hirveet reissuissa ku ei taitu, kutoset narisee taitteloissa uudesta asti (syksyllä hommattu), vähän heikonoloisilta vaikuttaa mekanismit ja painaa päälakeen uran aika nopeesti jos ei säädä tarkkaan liian löysälle. Neloset päässä voi vaikka nukkua hotellissa ja oon nukkunu kyljelläänki kokonaisia öitä ANC päällä. Neloset on olleet tosi hyviä myös piuhan päässä xsx-ohjaimen jatkeena ja Sampan Tizen ja Sonyn Android -töllöissä langattomasti. Ei pienintäkään vikaa, vaikka lapset säilöö välillä lattioilla jne...
Mulla on vitoset ja niiden perusteella en ostaisi saman sarjan muitakaan numeroita :whistling:
ANC on ihan hyvä, mutta noin yleisesti en ole näistä keksinyt juuri mitään hyviä puolia joilla erottuisivat edukseen.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 316
Jäsenet
82 650
Uusin jäsen
Orion Nebula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom