Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tulisi Sonyn KD-85XH9505:n eteen.
Tuo telkkarin nostaminen ei ole oikein hyvä vaihtoehto, kun 85 on muutenkin aika rajoilla oikean katselukorkeuden suhteen.
Tulee myös helposti vähän virityksen näköinen, kun yksi hylly ei riitä syvyydessä ja eikä hyllyn väri täsmää nykyisen tv-tason pintaan .
Kysytään kun taitaa olla huonoin mahdollinen vaatimus soundbarille, mutta onko kellään tiedossa mitään järkevää matalaprofiilista soundbaria?
Olisiko näistä antaa jotain esimerkkejä, kun en tosiaan itse näitä ole googlettemalla ja kaupan sivuilta löytänyt?Matalimmat soundbarit on alle 4cm nykyisin.
Tosiaan mielummin löytäisin telkkarin alle jonkun siistin ratkaisun, kuin asenteleisin tv:n yläpuolelle seinälle soundbaria.
Olisiko näistä antaa jotain esimerkkejä, kun en tosiaan itse näitä ole googlettemalla ja kaupan sivuilta löytänyt?
Tosiaan mielummin löytäisin telkkarin alle jonkun siistin ratkaisun, kuin asenteleisin tv:n yläpuolelle seinälle soundbaria.
Justiinsa tuollainen rimpula 85" TV:n kaveriksi![]()
Philips TAB6305 2.1 Soundbar -kaiutinjärjestelmä 179,00
Jos televisiosi on matalalla jalustalla, tämä soundbar on siihen ratkaisu. Ohut soundbar ei mene TV:n kehyksien yli ja pilaa katselukokemusta. Langaton subwoofer tuo ääneen lisäpotkua ja on helppo sijoittaa olohuoneessawww.verkkokauppa.com
Tuossa esimerkiksi
Sopiiko nää yleisesti ottaen oikeasti kunnon äänentoiston tarjoajiksi myös musiikin kuunteluun jne? Hinnat on aika huimaavia kun miettii millä hinnalla saa pari ihan asiallista kaiutinta ja kotiteatterivahvistimen perustoiminnoilla.
Tilasin testattavaksi Samsungin HW-Q900T soundbarin.
Tarkoitus päästä eroon nykyisestä av vahvistimesta sekä lattiakajareista. Ovat niin vähäisellä käytöllä että jollei soundbarin kanssa ala verta vuotamaan korvista niin saavat lähteä.
Tarkoitus olisi hankkia soundbar langattomilla takakaiuttimilla. Lähinnä samsungin hw-q70 ja sille swa-takakajareira kahtellut. Onko muita kuin Samsung ja Lg vaihtoehtoina?
Miten esim. Lg SN9YG ja hw-q70 vertautuvat?
SN9YG ei ole keskikaiutinta, joten siksi en sitä ottaisi.
Kiitos vinkistä tässä sivustalla, kävin tämän Sonyn ostamassa.Joka tapauksessa tämä olisi edelleen kova (ellei musiikissa paras) ja näin semi-autistina juuri Sony-käyttäjälle toimiva:
Onko kellään kokemuksia Sonyn HT-XF9000 ja HT-ZF9 (tai kenties HT-G700) soundbareista?
Tulisi Sonyn 65HX95 töllön kaveriksi. Lähinnä mietin sitä että onko tuo vanhempi HT-XF9000 miten ponneton noihin uudempii verrattuna? Tuota 9000 mallia saisi käytettynä reilulla satasella, kun taas ZF9 maksaa uutena noin 500.
Ainiin ja töllönä philipsin ambient töllö, joku vuoden vanha. Mahtaakohan edes olla merkitystä mihin telkkuun liittääHellurei, hankinnassa olisi soundbar tv kylkeen niin ääniä parantamaan kuin musiikin kuunteluun. itse en niin soundbareista tiedä ja kaupoissa niiden hinnat heittää pitkälti 100-1000€ välillä. Ensiksi ajattelin, että siinnä pitää olla bluetooth jos puhelimen haluaa yhdistää ja musiikkia kuunnella, mutta taitaa nykyisin kaikissa olla luutuutit yms. Eli ehdotuksia hyvään ”perus” soundbariin millä saa mukavan kokemuksen ja basso myös potkii musiikkia kuunnellessa. Budjetti noin 100-300€ katsotaan nyt mitä vastaan tulee![]()
Ainiin ja töllönä philipsin ambient töllö, joku vuoden vanha. Mahtaakohan edes olla merkitystä mihin telkkuun liittää♂
Hellurei, hankinnassa olisi soundbar tv kylkeen niin ääniä parantamaan kuin musiikin kuunteluun. itse en niin soundbareista tiedä ja kaupoissa niiden hinnat heittää pitkälti 100-1000€ välillä. Ensiksi ajattelin, että siinnä pitää olla bluetooth jos puhelimen haluaa yhdistää ja musiikkia kuunnella, mutta taitaa nykyisin kaikissa olla luutuutit yms. Eli ehdotuksia hyvään ”perus” soundbariin millä saa mukavan kokemuksen ja basso myös potkii musiikkia kuunnellessa. Budjetti noin 100-300€ katsotaan nyt mitä vastaan tulee![]()
Ainakin tämmöttiset löytyi, en suosittelis Samsungia tai Sonya. Kun kerran tykkäät et bassos on ytyä. Ja noista LG:n vehkeistä niin soinnista löytyy tarkkuuttakin ja bassostakin tarkkuutta, riippuen lähdemateriaalista, tämä sen takia jos joku tulee tänne itkeen ettei niis tarkkuus riitä. Sen sijaan nois LG:n joissain tilaääni jutuis saattaa ol sanomista, jos niitä kaipaa kun
nois ne tulee monesti vain stereona.
Ei välttämäti pidä Atmostakaan unohtaa, no juu onhan se sellane "Lite Atmos" mut kummiskin.
LG SN7Y 3.1.2 Dolby Atmos Soundbar -äänijärjestelmä 299,00
Philips TAB8405 2.1 Soundbar-äänijärjestelmä 279,00
Tos Philipsis on virtuaalisesti toteutettu Atmos, eli ei niin kuin tuo LG mis suuntaavat kajarit.
Mä valitsisisn noista ton LG:n.
Onko sulla tuota lg tä kun sitä kehtaat suositella?
Mulla oli lg n lippulaiva sn11rg kokeilussa js sekin oli ihan paska musiikilla...takakajareista ei käytännösdä kuulun mitään ja basso hakkas omaan tahtiin...ei jatkoon. Miten tuollainen halpis olisi millääntavslla parempi?
Itsellä tuli vaihdossa samsung q950 t koska panostin hyvään surroundiin ja toi soi musikkillakin aivsn hemmetin hyvin ja basso tulee pehmeästi mukana. Aivan järkyttävä ero tuohon lg hen.... Rting onkin arvostellut tuon 2020 parhasksi soundbariksi.
Samsung q800t soundbaria (3.1.2) kävin gigantisss myös demoamassa ja soi parhaiten noissa 400 € hintsluokassa. Muut testattavat sony g700 js lg sn8yg.
Käykää demoamassa itse noits ekana niin saatte vähän osviittaa.
Täsdä muutamis mitä uskaltaisin sulle suositella...
On mulla on LG:n SJ4. Ennen tota oli Sony. Joo ja ton tiedän ettei Rtings suosi LG:n Sounbareja. Siinäkin oot oikeessa et kantsii ite käydä demoamas. Tossa kysyjä nimenomaan tykkäs et bassos on ytyä. Mä en pidä Sonyn enkä Samsiungin bassoista, tosin nyt on jonkin verran aikaa kun oon viimeks kokeillu. Mutta kun sanoit kokeillees tuon LG:n SN8 YG mallin niin uskaltaisin väittää et oisin sen valinnu ennemmin kun ton Samsungin. Olen ton SN 8:n kokeillu myös, mutta en juuri tuota Samsungin mallia. Mä nyt en välttämäti tarvinnu tota Atmos mallista Sounbaria niin on kaupas vieläkin...
Samsungien ja Sonyien bassot mielestäni edelleen liian sanoisko töks, erottelee liikaa väärin tai koettaa loihtia lähteestä riippumati ihmeitä. Painetta ja puhallusta uupuu liikaa.
Omasta SJ4:sta pidän just musan kuuntelus, tosin en pahemmin rokkia rimputtele...
Nois edukkaammis LG on pitkään ollu parempi, se on totta et siinä RG 11 mallis on ollu ongelmia, siinä ei tahdo se Atmos oikein toimia.
Itellä on tommonen SN11RG ja oon ihan tyytyväinen, mielestäni oli kyllä sen 699€ väärti mitä siitä maksoin.Onko sulla tuota lg tä kun sitä kehtaat suositella?
Mulla oli lg n lippulaiva sn11rg kokeilussa js sekin oli ihan paska musiikilla...takakajareista ei käytännösdä kuulun mitään ja basso hakkas omaan tahtiin...ei jatkoon. Miten tuollainen halpis olisi millääntavslla parempi?
Itselle tuli vaihdossa samsung q950 t koska panostin hyvään surroundiin ja toi soi musikkillakin aivsn hemmetin hyvin ja basso tulee pehmeästi mukana. Aivan järkyttävä ero tuohon lg hen.... Rting onkin arvostellut tuon 2020 parhasksi soundbariksi.
Samsung q800t soundbaria (3.1.2) kävin gigantisss myös demoamassa ja soi parhaiten noissa 400 € hintsluokassa. Muut testattavat sony g700 js lg sn8yg.
Käykää demoamassa itse noits ekana niin saatte vähän osviittaa.
Täsdä muutamis mitä uskaltaisin sulle suositella...
JBL Bar 5.1 Surround | 5.1-kanavainen soundbar-kaiutin MultiBeam™ -ääniteknologialla
Vaikuttava JBL Bar 5.1 Surround luo ylivoimaisen kotiteatterikokemuksen. Herätä katselukokemuksesi eloon 550 watin teholla ja 10-tuuman subwooferilla.fi.jbl.com
![]()
Samsung 3.1.2 HW-Q800T soundbar langattomalla subwooferilla - Soundbar
Samsung 3.1.2 HW-Q800T -soundbar tarjoaa upean 3D-tilaäänen langattomalla subwooferilla ja kahdella ylöspäin suunnatulla kaiuttimella. Se hyödyntää myös Game Pro -tilaa, Samsung Acoustic Beam -teknologiaa, sekä Dolby Atmos- ja DTS:X-tehosteita.www.gigantti.fi
Ja siitä halvempaa q60t mallia...
Itellä on tommonen SN11RG ja oon ihan tyytyväinen, mielestäni oli kyllä sen 699€ väärti mitä siitä maksoin.
Ite kokeilen sitä kännykkä appin calibrointia mutten havainnut sen vaikuttavan mihinkään. Katselin parit dolby atmos leffat ja tulin siihen tulokseen, että hintansa verran äänet parani ja päätin pitää soundbarin.No sulle en ala sitä haukkumaan jos itse siitä pidät
Saanko kysyä teitkö sille mitään kalibrointia tai muuten säädit asetuksia? Itse en saanut millään toimimaan etenkin musiikin kanssa.
Jossain oli että out of the box olis surkea mutta säätämällä sais paremmaksi...en kyllä itse keksin mitä ois pitän säätää?
Oli mulla kännyssä se lg äppikin misdä oli ne kalibroinnit sun muut jutskat...
Isäukolla on just toi sama halpis lg sn4 ja se on hintaansa nähden ihan ok.... Se on kaukana mistään hifi vehkeestä mutta soittaa musiikkiakin ihan ok kun valitsee sen bass boostin...muut tilat on ihan skeidojs. Kokeiltu on. Noi kalliimmat lg t on tv n omien kaitsojen korvaajina ihsn ok ja leffatkin menee mutta musasss ne on ihan paskoja. Voit uskoa että kokeilin vaikka mitä huonekalibrointia ja eri äänitilojs ja muistaskseni se normaali oli jotenkin siedettävä , muut kuullosti kihiseviltä paskakaiuttimilta. Bassossa on kyllä noisss potkua mutta mun makuun ne soi aivan eri tahtia baarin kanssa. Sellainen jumputtava joks ei mene ales.
Toi samsung on valovuoden edellä mitä tulee etenkin musiikissa js miten se erottelee eri sävyjä ja ääni kuullostaa luonnolliselta eikä värittyneeltä.
Oon testaillut myös dolby atmos music kappaleita joka soi ihan hemmetin hyvin.
Voit olls siinä oikeassa että ihsn hintavertailu. Alapäässä lg vie mutta vähänkin laadukksimmissa baareissa etenkin samsung painaa ohi.
Oli mullakin ekana mielessä ostaa lg cx n kaveriksi lg n soyndbar mutta järkytys oli melkoinen kun sen tuohon asentelin.
Voiko tulla paha mieli jos nappaa tuon LG:n 679€ hintaan?
Kattellut tässä uutta soundbaria olkkariin (tällä hetkellä käytössä JBL Bar 5.1 irroitettavilla taka-ämyreillä ja ei vaan tuo JBL:n jylisevä basso toimi itselleni, ei minkäänlaisia nyansseja alapäässä. Itseasiassa makkarissa oleva Samsung HW-N660+SWA-8500S takakajarit toimii itselleni paremmin).
Ajattelin mennä all-in ja tällä hetkellä vertailussa LG SN11RG ja Samsung HW-Q950T. Onko teillä näistä mainittavia kokemuksia? Rtingsissa molemmat ihan kunnollisessa 8+ pinnassa. Lisäksi LG on tällä hetkellä 120€ halvempi.
Hiukan netissä revikoita katsellessa on tullut selväksi, että äänellisesti Samsung vie LG:tä jonkin verran. Samsungissa kuitenkin kaikki vuorattu kankaalla, jonka näen aikamoisena haistavittu-liikkeenä valmistajan osalta, kun kämpässä asuu kaksi lähes kaikkea kynsivää kissaa. Lisäksi Samsungissa näyttö on ilmeisesti barin päällä, joka on suorastaan vammaisen kuuloinen ratkaisu??? LG:ssä myös kuulosti erinomaiselta muokattava EQ, Room Correction ja Google Assistant -tuki.
Voiko tulla paha mieli jos nappaa tuon LG:n 679€ hintaan?
Klipsch cinema 1200 listattu Powerilla ja varastoon tulossa Elokuun lopussa. KLIPSCH CINEMA 1200 SOUNDBAR + TAKAKAIUTTIMET - Power.fi
Pari revikkaakin tehty:
Näin on raportoitu. Mielenkiintoinen valinta.Ei taida toi tukea DTS formaatteja ja se on kyllä iso miinus.
Kyllä tuo magneetti pitää, on tosi jämäkkä. Täällä tosin mahtuu koko laitos tv-tasolle mutta äkkiä tuossa kokeilin. Ainoa mikä ärsyttänyt, niin ainakin Viaplayn ohjelmia katsoessa saattaa jaksojen välissä hävitä äänet kokonaan ja välillä koko soundbar ei reagoi enää mihinkään muuhun kuin virtajohdon irtiottamiseen laitteessa. Välillä taas jaksojen välillä tai vaikka pausen aikana huomaa että äänet alkavat pätkimään ja korjautuu ainoastaan laitteen sammuttamisella tai virtajohdon ja hdmi-piuhan irroituksella.Oliko kokemuksia suuntaan tai toiseen tuosta JBL Bar 9.1 -järjestelmästä? Onko magneetti tarpeeksi vahva pitämään surround-kaiuttimet latauksessa "ilman alustaa"? Tällä hetkellä meillä ongelmana useimpien 5.1+ soundbarien leveys, vaimon rakastama antiikki TV-taso kun on vain 90cm leveä, eli suurin osa näistä 1.2m+ leveistä soundbareista näyttäisi siinä varsin hölmöltä. Tämä 88 cm leveä JBL voisi olla ihan siedettävä kompromissi, mikäli magneetti on tarpeeksi vahva pitämään kaiuttimet latauksessa siinä ilmassa (ei toki paras ratkaisu tämäkään).
Ei tule äkkiä muita mieleen kuin Yamahat. Ainakin YAS-107/108/109 -mallit. Niissä ei tule mukana erillistä subwooferia, mutta löytyy sub out -liitin. Itsellä käytössä YAS-108 ja erillinen subwoofer. Hintaluokka on siinä 300€. DTS Virtual:X -tilaääni löytyy mutta ei Atmosta.Eli löytyykö mistään soundbarista sub pre outtia ja hintaluokkaa noin viitisensataa? Jos menee kalliimmaksi, niin täytyy miettiä uutta vahvistinta.. Olisi soundbar vaan hienompi ratkaisu ja en haluaisi luopua hyvästä subwooferista.
Klipschin soundbareissa on myös sub-out, mutta hinta nousee:Olisikos jollain haisua kun vanha viritinvahvistin sanoi itsensä irti tuossa ja oli siinä kyljessä tannoy fusion f2 + jamon sub 15"
Nyt meinasin soundbaria uuden TV:n alle ja korvaisi nuo tannoyt sillä, mutta haluaisin tuon subin kyllä käyttöön. Eli löytyykö mistään soundbarista sub pre outtia ja hintaluokkaa noin viitisensataa? Jos menee kalliimmaksi, niin täytyy miettiä uutta vahvistinta.. Olisi soundbar vaan hienompi ratkaisu ja en haluaisi luopua hyvästä subwooferista.
Klipschin soundbareissa on myös sub-out, mutta hinta nousee:
Klipsch Bar 48 -soundbar – Soundbar – TV-kaiuttimet – Kaiuttimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com 3.1 setti
Klipsch Cinema 400 -soundbar ja 8" subwoofer – Soundbar – TV-kaiuttimet – Kaiuttimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com 2.1
Klipsch Cinema 600 -soundbar ja 10" subwoofer – Soundbar – TV-kaiuttimet – Kaiuttimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com 3.1
Subbari tuppaa olemaan kaikissa mukana. Saisit kaksi subbaria sittenSubbari löytyy jo, joten sitä ei tarvitse.
Samsungin Q950T. Hinta tällä hetkellä hieman yli budjetin, mutta voi tipahtaa taas kohta. Samsung HW-Q950T ReviewKaipailisin myös ehdotuksia paketista, tässä jotian minimivaatimuksia:
- vähintään yksi HDMI-sisääntulo ja yksi ulostulo (videotykkiä varten), optinen liitäntä plussaa
- langattomat satelliitit, subwoofer voi olla langaton tai langallinen
- hyvä surround-ääni
- hintaluokka max. 700eur
Mitä jos vain päivittäisi AV-vahvistimen? Käytettynä löytää varmasti päteviä vehkeitä halvalla. Kuulostaa kyllä oudolta jos asetukset nollaantuu pelkän sähkökatkon takia (eli kyseessä joku todella antiikkinen ja heikot ominaisuudet omaava malli).Tuli käytyä taas säätämässä appiukon vahvistin ja telkkari kuntoon täällä maalla niin yleisen sähkökatkon jäljiltä, kun asetukset katoavat. Tätä saa olla tekemässä suht usein ja alkoi nyppiä tuo ikivanha vahvistin ja sen ainaiset käyttöliittymähankaluudet. Mietin, josko viskaisi tuon setin mäkeen ja hankkisi tilalle jonkun peruslaadukkaan soundbarin. Vaatimukset ovat vaan vähän erikoisemmat. Laitteen kaveriksi tulee siis telkkari ja ip-digiboksi.
-telkkarin ääni pitää saada muutettua surroundiksi, älkää kysykö miksi kaikki pitää katsoa näin
-äänenlaatu vähintään samaa luokkaa kuin näillä aikoinaan suosituilla perustason 5.1-sarjoilla
-helppokäyttöisyys, ei äppseja, kaukosäädin ja mieluiten vielä, että ohjaus onnistuu vaikka telkkarin kaukosäätimellä
Miten hyvin näillä saa ilman erillisiä takakaiuttimia surroundin toimimaan? Vai toimiiko se ylipäätään ja pitääkö katsojien olla soundbarin keskellä kuullakseen ne takaa tulevat äänet? Katsojat eivät ole keskellä tässä tapauksessa. Pitääkä suosiolla hankkia soundbar jossa on lisänä nuo takakaiuttimet?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.