Spintires / Mudrunner / Snowrunner

Joo kovasti tätä tahkonut(snowrunner).. viellä kivaa.. mut en ole viittinyt kokeilla että voiko isompia tehtäviä tehdä pätkissä? Eli vie puolet tavaroista ja sit tekee muita tehtäviä niin voiko sit jatkaa vaan kesken jäänyttä?

Edit..
Ja mä pöllö vahingos painoin delete cargo kun piti pakata.. nyt puuttuu yksi öljytynnyri joka piti hakea.. mitä vaihtiksia mulla on saada jostain yksi öljytynnyri?

Edit 2.. nyt olin rohkee ja tuli kokeiltua jättää tehtävä kesken ja tehä muuta välis.. tuntui jatkuvan ihan ok.

Tuohon mun pöllöyteen jos ois vinkkiä.. eli saako kerättyä ja vahingos tuhottua öljytynnyrii mistään vai onko ainut mahis aloittaa tehtävä alusta??
 
Viimeksi muokattu:
Jos se on taski, niin taskin restartilla ne spawnaa takasin. Jos se on kontrakti, voi olla mahdollista saada joltain bensa-asemalta korvaavia tynnyreitä. Esimerkiksi Smithvillle Damilla on tämmönen bensa-asema.
 
nyt on pitkä tauko tästä. monesti kun haali noita jobeja ajellessa. niin sitten tuli kerättyä sitä roinaa ekstrasti kyytiin jos johonkin piti viedä vaikka petonilaatta ja toiseen vaikka öljyä niin auto täyteen ja jättää matkan varrelle tai siten perille riippuen missä se öljyn vienti paikka on.
kyyti olikin välillä kuin se palikka peli mistä vedellään välistä palikoita :lol:
 
Viimeksi muokattu:
nyt on pitkä tauko tästä. monesti kun haali noita jobeja ajellessa. niin sitten tuli kerättyä sitä roinaa ekstrasti kyytiin jos johonkin piti viedä vaikka petonilaatta ja toiseen vaikka öljyä niin auto täyteen ja jättää matkan varrelle tai siten perille riippuen missä se öljyn vienti paikka on.
kyyti olikin välillä kuin se palikka peli mistä vedellään välistä palikoita :lol:
Mitenköhän kun noita lavetteja on siellä täällä.. esim siel Quarryn (kaivoksen) pohjalla. niin kannattaako se tuoda sieltä ylös kun käy pohjalla muissa asioissa.?
Lähinnä sitä että paskooko se sitten sen tehtävän kun sen ottaa aktiiviseksi?
Näitähän on muitakin lavetteja joissain tienpäässä niin kai niitäkin voi lähemmäksi ajaa ja sit vasta joskus suorittaa sen tehtävän?
Näkeekö kukaan siinä mitään haittaa ennakoida niissä?
 
Mitenköhän kun noita lavetteja on siellä täällä.. esim siel Quarryn (kaivoksen) pohjalla. niin kannattaako se tuoda sieltä ylös kun käy pohjalla muissa asioissa.?
Lähinnä sitä että paskooko se sitten sen tehtävän kun sen ottaa aktiiviseksi?
Näitähän on muitakin lavetteja joissain tienpäässä niin kai niitäkin voi lähemmäksi ajaa ja sit vasta joskus suorittaa sen tehtävän?
Näkeekö kukaan siinä mitään haittaa ennakoida niissä?
Ei pasko tehtävää ja aina kannattaa ennakoida. Säästyy ylimääräiseltä ajelulta välillä hankaliinkin paikkoihin.
 
Hard Modea silmälläpitäen joitain kärryjähän on siroteltu sinne tänne, että niitä ei tartteisi kärrykaupasta ostaa. Ne taitaa olla helpommallakin vaikeustasolla samoissa paikoissa.
 
Jos uutta karttaa tutkiessa tulee vastaan uusi ajoneuvo tai peräkärry, jonka lähelle ajettaessa tulee XP ilmoitus että tällainen on löytynyt, niin se tarkoittaa että löytö on vapaasti pelaajan käytettävissä. Jos ei tule mitään ilmoitusta, niin se tarkoittaa että löytö on osa jotain tehtävää, vaikka siinä lähellä ei välttämättä ole mitään Task-ruutua. Tällaisiakin peräkärryjä voi kyllä käyttää, mutta ennemmin tai myöhemmin tulee eteen se tehtävä (Contract tai Task) jossa juuri sitä tarvitaan.
 
Modataan vähä postausta..
Mitäs taa snowrunner tekee jos jonkun spessutrailerin joka pitä jostain siirtää jonnekkin niin saako sen kaadettua ja mitä.sit tapahtuu?
 
Viimeksi muokattu:
Roadcraft ulkona. Steam arvostelut mixed. Jokos täällä on kokemuksia pelistä?
 
Mielenkiinnolla kuuntelen fiiliksiä. Ainakin omat ilman pelin testaamista fiilikset on valitettavan meh, kun tuntuu että ne tärkeät osat edellisistä peleistä on poistettu, ainakin testiversiosta.
 
Ei oikein nyt vakuuta startti jos vuorokausi launchin jälkeen Steamissa mixed-revikat.
 
7 tunnin jälkeen lähinnä haittaa jatkuva notifikaatio pommitus. AI convoyt antaa notifkaation aina kun ovat saaneet reitin ajettua, ja jos reitti epäonnistuu mikä on väistämätöntä, siitä jää pysyvä merkki ylänurkkaan kunnes korjaat reitin tai poistat sen. Tehtävän saa läpi kyllä kun auto on kerran sen reitin ajanut mutta olisi ihan kiva antaa noiden pyöriä loputtomiin. Nosturi kontrollit on myös aika hankalia ja joka nosturi tyypillä on eri kontrollit.

Pääosin ihan tyytyväinen olen ollut mutta pitää pelata lisää ennen kuin pystyy tarkemmin sanomaan.

Amd 5600x + RX6600 toimii kohtalaisesti 1440p. FSR balanced, tekstuurit high, loput med-low.
 
Kyllä ne reitit pysyy mutta käytännössä kaikki yhtään huonot kohdat täytyy tehdä uusiksi muuten joku AI autoista jää jossain kohtaa jumiin. Tuollahan ei juuri väliä ole kunhan kestää sen aikaa että saat palkkiot.

Ajamisesta on tehty vielä triviaalisempaa kuin snowrunnerissa ja sentraalisantran läpät lähinnä ärsyttää.

Plussaa kuitenkin siitä että kuormat ovat täysin objekti pohjaisia ja ne sidotaan.
 
Plussaa kuitenkin siitä että kuormat ovat täysin objekti pohjaisia ja ne sidotaan.
Miinuksena tästä seuraa uusi uljas mahdollisuus fysiikoiden räjähtämiseen :D

Lastasin Zik 605 mikälien traileriin 12 teräsputkea. Jo lastausvaiheessa ilmeni putkien epävakautta, kuten snowrunnerissakin on käynyt, putket hytkyivät paikallaan, mutta se oli ohimenevää ja jonkin ajan kuluttua fysiikat löysivät vakaan tilan. Sidoin kuorman kiinni ja lähdin ajamaan, ensimmäisestä töyssystä auto lähti kieroradalle, samaan tyyliin kuin Snowrunnerissa aikoinaan linkkutraktoriin työkonetta kiinnittäessä silloin kun ne tuli peliin. Snowrunnerissa vinssatessa vedettävä auto on ottanut joskus lujaa johonkin kantoon kiinni, niin riittävän kovaa hiiabin puominjatkeella vetämällä fysiikat on räjähtänyt ja yksi tai molemmat autot lähtee pomppimaan häröpallona pitkin karttaa. Sain toistettua tuon kuorman räjähdyksen kahteen kertaan, mutta kolmannella kerralla mitään ei enää tapahtunut vaikka kuinka runnoin... Ehkä siinä syy, ensimmäiset kaksi kertaa räjähti vahingossa, kolmannella jo yritin rikkoa. Eli vähän epävakaa on vieläkin tuo fysiikkasolveri.

Huomattavan virtaviivaistettu pelikokemus tästä uudestä on kyllä tehty:
Ei: Polttoainetta, päivitysosia, vahinkomallinnusta, minkään tasoista vaihteistoa
VINSSIEN PUUTE
SYLENTÄYTEISET HONGAT KAATUU KUN VÄHÄN TÖKKÄSEE
Ei myöskään yötä (joskus on silti niin hämärä että kunnon valot pitäis olla)
Käytännössä ainakaan vielä ei ole tarvinnut ottaa lukkoja auki tai täysvetoa pois ja kun vauriomallinnusta ei ole niin mikään ei mene rikki
Hiekkaa ei tarvitse kovin usein hakea, vaan se spawnaa suoraan autoon ison säteen sisällä louhoksista, joita ainakin ekassa kolmessa kartassa on "riittävästi".
Kuormaa ei tarvitse purkaa useimmissa kohteissa, vaan riittää laatikkoon ajaminen. Toisaalta sitten kuormaamiselle ei ole autoloadia.

Ainoa varsinainen ärsytyksen kohde itselleni on asfalttikoneen maavaran puute, se on tökännyt käytännössä jokaisella tekemälläni tienpätkällä ainakin kerran "johonkin" ja sitten saa käännellä tattia ja yrittää peruutella, joskus jumittuu enemmän, joskus vähemmän. Ehkä voisi valittaa myös pyöräkuormaajalla maan (ei hiekan) muotoilun haasteellisuudesta, käytännössä ei onnistu (voi olla myös skill issue). Kiviä on kyllä kiva pyyhkiä pois tieltä.

(Ja onhan tämä varsin nätti peli)
TLDR: Aika paska peli en oo pelannu neljässä illassa kuin 20 tuntia :kahvi:
 
Vaihteiston puute on kyllä aika iso miinus koska automaatti vaihtaa aina väärässä kohdassa ja lukoilla ja awd on yksi asetus. Tosin lukon pois ottaminen hieman pienentää kääntösädettä.

Asfalttikone kulkee paremmin siinä jo lasketun massan päällä eli keskeltä aloittaa ja sitten ajaa reunat että saa suoraksi ja jos jää ekalla kerralla kiinni niin käyttää vaan konetta pois päältä samalla kun ajaa eteen päin helpompi paikata jälkeenpäin.

Tasottelu kannattaa kyllä kuormaajalla tehdä auto sand flatten modella jos nyt väkisin ei halua hifistellä.
 
Xbox pädillä pelaillut. Ihan hauskaa on kyllä ollut.
Mutta on noi näppäinasettelut kyllä välillä ihan käsittämättömiä. Nosturien napit on tosiaan jotain mitä ei ihmislogiikka opi varsinkaan kun riippuu nosturista mitkä ne napit on!
Välillä tuntuu että pelistä on tehty tällä tavalla vaikeampi, napit kun ei ole loogiset niin joutuu keskittymään ja hakemaan niitä joka kerta. Nosturikäytössä ei voi kameraa samaan aikaan pyöritellä, mutta koska bumbbereita pitää jatkuvasti vaihdella (nappia siis) niin vähän väliä kamera on pielessä tai töötti pohjassa.
Tai sitten pelinkehittäjät eivät itse ole pelanneet peliä ollenkaan kokonaisuutena.

Pelin valikot/käyttöliittymä on taattua yhtä skeidaa kuin edellisetkin osat.

Toisessa kartassa nyt menossa, peliaikaa ehkä 10-15h? En tiedä kun pelin tallennus näyttää että pelattu 0h :)
Mutta kunhan näistä jutuista ei ärsyynny niin on toi viihdyttävää. Yksin en ehkä jaksais pelata, koska helposti menisi vaan täysiä grindaamiseksi. Kaverin kanssa samalla hölmöillessä grindaaminen vähän unohtuu, eikä esim hiekkalastin kyljelleen kaataminen aiheuta kuin naurua kun keskelle tietä jäi iso "hyppyri".
 
Yhtä asiaa en ymmärrä. Miksi siltojen täytyy syödä hiekkaa? Sentään hiukan on parannettu demon jälkeen ettei se syöminen heti laukea rakentaessa, mutta vähän hiekkaa lentää kärrystä tai kauha raapaseen valmiin sillan päässä niin johon alkaa rouskuttaa.

Edit: Voi ***** :mad:
20250526200645_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Yhtä asiaa en ymmärrä. Miksi siltojen täytyy syödä hiekkaa? Sentään hiukan on parannettu demon jälkeen ettei se syöminen heti laukea rakentaessa, mutta vähän hiekkaa lentää kärrystä tai kauha raapaseen valmiin sillan päässä niin johon alkaa rouskuttaa.

Edit: Voi ***** :mad:
20250526200645_1.jpg
Tuon ominaisuuden voi ohittaa mielestäni sillä että ajat sen hiekan siihen ensiksi ja rakennat sillan jälkeen. Ongelma tuossa on sitten sen hiekka määrän arviointi.
 
Roadcraft... Aikaisemmilla näytönohjaimen ajureilla tuli "itäeuroopan" kartassa vessapaperia puihin, lehdet kasvoi 1000x suuremmiksi että olivat kuormurin kokoisia ja nyt kun päivitin ajurit niin nyt peli kaatuilee. :facepalm:
Onko jollain ollu kaatumisen kaa ongelmia, toimivat ajurit?
 
Pari kertaa kipannut. FPS kyllä tankkaa joskus yksinumeroisiin lukuihin. Varmin tapa saada tuo aikaiseksi on vaihdella skaalaus asetuksia. Aika vanhat Nvidia ajurit käytössä 560.1.
 
Snowrunneris semmoinen murhe että kun paketteja hakee nosturil niin ei anna valita sitä mitä haluis. Kerran auttoi se kun tonäs rekalla fuel packkia vähän niin sit sai nostettuu kyytiin. Äsken yritin nostaa tienvarresta parii oil barrelia ja ei anna valita. Sit vaihdoin tehtävää niin sit ne sai valita ja nostaa kyytiin. Niihin siis tulee se nostokohta merkki mutta ei vaan anna valita... mistä johtuu?? Michikanissa en onkelmaa huomannut ja nyt alaskassa huomaan, ensin luulin et ne on jäässä maassa mut ei siltä vaikuta..
Sit toinen.. mihin tarvitsee ilmastointia kuorkin ohjaamon katolla?
 
Roadcraft... Aikaisemmilla näytönohjaimen ajureilla tuli "itäeuroopan" kartassa vessapaperia puihin, lehdet kasvoi 1000x suuremmiksi että olivat kuormurin kokoisia ja nyt kun päivitin ajurit niin nyt peli kaatuilee. :facepalm:
Onko jollain ollu kaatumisen kaa ongelmia, toimivat ajurit?
Kyllä se on pelissä eikä ajureissa. 5090 uusimmilla ajureilla jättikasveja joka mapissa silloin tällöin ja 2x kaatumista ehkä noin 15h pelaamisen aikana.
 
Tuon ominaisuuden voi ohittaa mielestäni sillä että ajat sen hiekan siihen ensiksi ja rakennat sillan jälkeen. Ongelma tuossa on sitten sen hiekka määrän arviointi.
Juu olen laittanut hiekat ensin, mutta silti aika usein jos hiekka lähtee juoksemaan niin sinne syntyy pohjaton nielu. Toivon että asfaltoinnilla saan sen kuriin.

Demossa asfaltointi auttoi jos sai hyvin peittoon hiekan.
20250227162712_1.jpg20250305000054_1.jpg
 
Eniten tässä jäi kaipaamaan koneiden päivitysosia ja valinnanvapautta tehtävien järjestyksen suhteen. Snowrunnerissa pystyi ottamaan kuormaan kerralla enemmän tavaraa jotta saa usean tehtävän kerralla tehtyä ja tässä se ei oikein onnistu. Varmaan tarkoituksella tehty tälläiseksi kun paino on rakentamisessa ja pelistä tehty myös helpompi uusille pelaajille. Kyllä tässä silti tulee snowrunnerista tuttuja hetkiä vastaan koko ajan kun yrittää viedä ylisuurta kuormaa pienellä autolla vuoristotietä pitkin tai sitten repiä juuttunutta rekkaa scoutilla irti suosta.
 
Eniten tässä jäi kaipaamaan koneiden päivitysosia ja valinnanvapautta tehtävien järjestyksen suhteen. Snowrunnerissa pystyi ottamaan kuormaan kerralla enemmän tavaraa jotta saa usean tehtävän kerralla tehtyä ja tässä se ei oikein onnistu. Varmaan tarkoituksella tehty tälläiseksi kun paino on rakentamisessa ja pelistä tehty myös helpompi uusille pelaajille. Kyllä tässä silti tulee snowrunnerista tuttuja hetkiä vastaan koko ajan kun yrittää viedä ylisuurta kuormaa pienellä autolla vuoristotietä pitkin tai sitten repiä juuttunutta rekkaa scoutilla irti suosta.
kyllähän tässäkin saa ylikuormaa kyytiin ihan reilunpuoleisesti jo yhden tehtävän tavaroista, ja ne saa jopa sidottuakin
 
Snowrunneris semmoinen murhe että kun paketteja hakee nosturil niin ei anna valita sitä mitä haluis. Kerran auttoi se kun tonäs rekalla fuel packkia vähän niin sit sai nostettuu kyytiin. Äsken yritin nostaa tienvarresta parii oil barrelia ja ei anna valita. Sit vaihdoin tehtävää niin sit ne sai valita ja nostaa kyytiin. Niihin siis tulee se nostokohta merkki mutta ei vaan anna valita... mistä johtuu?? Michikanissa en onkelmaa huomannut ja nyt alaskassa huomaan, ensin luulin et ne on jäässä maassa mut ei siltä vaikuta..
Sit toinen.. mihin tarvitsee ilmastointia kuorkin ohjaamon katolla?
Snowrunnerin nosturien toiminta on toisinaan vähän bugista, ja usein tilanteeseen voi auttaa juurikin se, että hyppää hetkellisesti toiseen ajoneuvoon tai autotalliin ja sitten takaisin. Itsellekin on tullut vastaan tilanteita, joissa lasti näyttäisi olevan nosturin kantomatkan sisällä, mutta siihen ei silti saa kiinnitystä.

Ymmärtääkseni nosturien toiminta on mahdollista vain sen alueen sisällä jossa pelin fysiikkamoottori on aktiivisena, ja se ei ole kovin iso säde pelaajan ajoneuvon ympärillä. Pelaajaa lähellä olevien pelimaailman objektien fysiikkaominaisuuksia voi yrittää herätellä tööttäämällä ajoneuvon torvea, joka antaa niille kevyen tönäyksen. (ja kaataa lauta-aidat yms.)

Joskus on myös käynyt niin, että lähellä on liian monta nostettavaa kohdetta tai kiinnitypistettä, ja nosturi ei millään halua valita sitä jonka pelaaja tarvitsee. Näissä tilanteissa ohjausvalikossa pitäisi olla sellainen "Cargo Selection" tms. toiminto, jolla kohdelistaa voi kelata läpi. Näin ainakin konsolipuolella. PC-pelaajat kaiketi voivat käyttää suoraan hiirtä kohteen valintaan.

Nosturien käyttö tässä pelissä noin ylipäätään opettaa pelaajalle kärsivällisyyttä ja turhautumisen tunteiden käsittelyä. Se ei välttämättä ole ollut kehittäjien alkuperäinen tarkoitus, mutta käytännössä asia on näin :)

Meinasi unohtua: katolle asennettavat ilmastointilaiteet ovat mielestäni vain kosmeettinen lisä, niillä ei ole mitään toiminnallista vaikutusta.
 
Snowrunnerissa on sama systeemi kuin Spintires eli kuorma on tarkoitus kiinnittää hiirellä klikkaamalla. Jos noita kuormapisteitä ei tule näkyviin niin tietysti sitten sitä on mahdotonta nostaa mutta tosiaan jos padilla pelaatte niin ongelmia voi olla.

Roadcraftissa ne on saanut nuo nosturien jalat jo sellaisiksi että ne tosiaan tukee sitä eikä vain ole hieman apuna.
 
Snowrunnerissa on sama systeemi kuin Spintires eli kuorma on tarkoitus kiinnittää hiirellä klikkaamalla. Jos noita kuormapisteitä ei tule näkyviin niin tietysti sitten sitä on mahdotonta nostaa mutta tosiaan jos padilla pelaatte niin ongelmia voi olla.

Roadcraftissa ne on saanut nuo nosturien jalat jo sellaisiksi että ne tosiaan tukee sitä eikä vain ole hieman apuna.
Ite pelaan siis pc:llä.ja käsiohjaimella ja hiirellä.. siis tulehan ne nostettavat auton vieres valkoisiksi palloiksi mutta niitä vaan ei saa otettua kii...no tuon kun tietää niin pärjää. Onneksi viel aika harvoin kiukutellut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 517
Viestejä
4 791 318
Jäsenet
77 761
Uusin jäsen
Patterinsäätömutteri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom