Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Hyvä noin. Voi keskittyä vain siihen pelityyliin mistä itse pitää.
Mulla on aseslotit täynnä ja pari vielä lisäaasetta repussa joita välillä käytänNo jaa en tiedä. Itsellä on lähes joka pikaslottiin ase ja taitaa 1 skill point olla haulikossa vähemmän yllättäen siinä on paras dps tosin se on täysin modattu lege coachman joka pystyy ampumaan 4x lataamatta. Pidemmille kantamille sitten scope energia-ase ja joku microgun joka sulattaa alienit. Käytän noita vähän sekaisin varuun pistoolista lähtien riippuen miten panoksia on.
Sellainen huomio noihin staryardeille toimitettaviin resursseihin, että ymmärtääkseni ne resurssit täytyy itse hankkia, joten tuollaisten määrien hankkiminen ilman omaa tuotantoa voi olla lähes mahdottomuus - tai ainakin pirun rasittavaa, eikä kovinkaan tuottavaa. Eli tuohon hommaan tarvitsee paitsi paljon cargotilaa, niin myös outposteja, millä voi tuottaa ne tarvittavat resurssit.Freestar Ranger läpi ja oli se ihan ok, jotenkin kyllä pidin Ryujinista enemmän. Noh saipas ainakin aluksen, jolla vihdoin pystyy kuskaamaan tavaraa. Lv44 ja vajaa sata tuntia menty Mantisilla, ja tehtävä listassa on roikkunut alusta saakka kuskaa 5000 lyijyä Starlund-Eklundille tehtävä.![]()
Hyvä tietää, ajattelinkin nyt perehtyä Outposteihin. Tuon tehtävän läpäisyä voisi pitääkkin jonkilaisena saavutuksena sille.Sellainen huomio noihin staryardeille toimitettaviin resursseihin, että ymmärtääkseni ne resurssit täytyy itse hankkia, joten tuollaisten määrien hankkiminen ilman omaa tuotantoa voi olla lähes mahdottomuus - tai ainakin pirun rasittavaa, eikä kovinkaan tuottavaa. Eli tuohon hommaan tarvitsee paitsi paljon cargotilaa, niin myös outposteja, millä voi tuottaa ne tarvittavat resurssit.
Pelin paras sniper on mun käteen Breach. Suosittelen. Siinä on vähän parempi dmg modattuna kuin hard targetissa, mutta on haulikko, joten noista kahdesta parempi on se, johon sun skillit on paremmat.Sellanen huomio kans sniper rifleistä, ihmettelin aikani magsniperin kehnoa damagea, eli se hard target on "oikea sniper" ja magsniper oliko .65 mi vai mikä.
No siinä on CHARGE, eli sitä fire nappula pitää painaa sekunti niin saa max dmg, lataamatta se on noin 25% max dmg.
ja tuo crit% skill combat treestä on todellinen game changer..
Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin![]()
Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin![]()
Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.
Koska peli on myös konsoleille niin siksi outpostien määrä rajoitettu noin alas. Tuohonkin on modi joka korjaa asian.
Hiekkalaatikkopelin reunojen, sääntöjen ja rajojen poisto, tai "korjaus" tekisi mulle koko pelaamisesta tarkoituksettoman. Pelikokemuksen "juttu" on mulle reunaehtoihin sopeuminen ja sen keksiminen, että mitenkä menestyksekkäästi niiden puitteissa pelaa.Koska peli on myös konsoleille niin siksi outpostien määrä rajoitettu noin alas. Tuohonkin on modi joka korjaa asian.
Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.
En oikein ymmärrä että mihin noin montaa outpostia tarvitset, parempi tehdä outposteja missä on useampaa materiaalia kerralla. Etsii vain paikan missä planeetan eri biomit kohtaavat niin siellä on aina useita materiaaleja saatavilla.Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.
Materiaaleja on aikalailla. Kasvi- ja eläinkunnat mukaan. Niitä on monta kymmentä erilaista. Vaikuttaisi siltä ettet vielä ole kasvi- ja eläintieteitä puuhastellut.En oikein ymmärrä että mihin noin montaa outpostia tarvitset, parempi tehdä outposteja missä on useampaa materiaalia kerralla. Etsii vain paikan missä planeetan eri biomit kohtaavat niin siellä on aina useita materiaaleja saatavilla.
Omalla xp grindi outpostilla on esimerkiksi alumiini/rauta/helium/beryllium kaikki samassa paikassa.
Pro tip: ennen kuin asennat outpostin niin näet käyttöliittymästä mitä materiaaleja jää outpostin rajojen sisälle. Älä asenna outpostia loppuun vaan lähde asennus-vaihde päällä juoksemaan biomien rajaa pitkin kunnes käyttölittymä sanoo että rajojen sisälle jää 2-4 eri materiaalia.
Hyvä lista. Menee vaan aikalailla grindaamiseksi jos listan mukaan kopio.24 outposts all resources
Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Ja ei ole listaa outposteista, tuosta ship crewistä näkee minne voi rekrytyn npc lähettää jos on crew station, mutta varsinaisesti mitään informatiivista listaa ei ole pelissä
Hyvä keino hyödyntää myytävää kamaa on ostaa tavaraa kyseiseltä vendorilta niin paljon kuin sieltä jotain tarpeellista löytyy. Siinä saa tavallaan ilmaiseksi kaiken ostamansa, kun voi niiden hinnan verran myydä tavaraa pois.Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...
Hyvä keino hyödyntää myytävää kamaa on ostaa tavaraa kyseiseltä vendorilta niin paljon kuin sieltä jotain tarpeellista löytyy. Siinä saa tavallaan ilmaiseksi kaiken ostamansa, kun voi niiden hinnan verran myydä tavaraa pois.
Ainakin itse saan herkästi 40-50k credittiä myyjälle, kun ostan panoksia ja med packeja sen mitä myyjältä löytyy. En siis toki kaikkia panoksia, vaan niitä mitä itse käytän paljon. Jos ei osta mitään, niin myyminen on aika nihkeää touhua ja ei ole välttämättä edes kovin järkevää poimia mukaan tai tuottaa mitään myytävää. Kun on jotain ostettavaa, niin on myös mielekkäämpää keräillä myytävää kamaa mukaan.
Toivottavasti, se mitä nyt lukenu BGS suunnitelmista peliin, tää on suunniteltu "vuosiksi" pelattavaksi.Hyvä lista. Menee vaan aikalailla grindaamiseksi jos listan mukaan kopio.
Mä kaivoin ihan suosiolla excelin esiin ja listasin manuaalisesti jahka ensin olin pelin tähtikartalla sohinut etsiessäni jotain tiettyä resurssia ja missähän outpostissa se olisikaan ollut. Varmaan tuohon tulee nopeastikin modi.
BGS vois tuoda vaikka DLC:n jonka myötä olisi jokin tarvekin tehdä tuotantoa ja outposteja.
Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...
Suosittelen vahvasti välillä käyttämään jotain kuteja kuluttavaa asetta - ne on oikeasti helkkarin hauskoja. Joku magshear/magstorm tulille ja ostat kuteja siihen kaikkialta. On muuten pirun vaikea ostaa niin paljon kuteja, että eivät silti pääsisi loppumaan, jos kyseistä asetta käyttää vähänkin enemmän.Joo, tuota tulee harrastettua vähän, mutta kun mä tykkään hiippailla, niin ei mene pateja, eikä med packejä. Molempia vaan kasaantuu, vaikkei osta, kun lahjoitan pateja keskimäärin alle 2 per vihu.
Jotenkin pitäisi oppia jättämään lootit keräämättä, mutta taidan olla goblinien sukua ja jos se kiiltää, niin se tulee mukaan...
Juu, magshear on mukana ja otan sen esiin kun hiippailu joko menee mönkään, tai alkaa kyllästyttämään. Tempon vaihto virkistää. Silti siihenkin patit kerääntyy kun niitä saa hyvin kerättyä vihuilta.Suosittelen vahvasti välillä käyttämään jotain kuteja kuluttavaa asetta - ne on oikeasti helkkarin hauskoja. Joku magshear/magstorm tulille ja ostat kuteja siihen kaikkialta. On muuten pirun vaikea ostaa niin paljon kuteja, että eivät silti pääsisi loppumaan, jos kyseistä asetta käyttää vähänkin enemmän.
Tämä lähinnä siis vinkkinä siksi, että olisi joku viihdettä tuova keino kuluttaa rahoja vendorilla. Veikkaan että se hiippailukin maistuu paremmalta, kun ei jokaista taistelua hoida ihan samalla tyylillä, vaan on vähän vaihtelua.
Lisäksi ainakin pari tehtävää ei näy normaalisti misc/faction yms listalla, vaan bugittaa ja näkyy ainoastaan tuolla ALL listalla.Jeesus jotta ahistaa nuo tehtävien sekavat kuvaukset ja tehtävälokin kankeus.
En vittu tee kohta yhtään mitään kenellekään kun perkeleesti tekemistä ja kaikki tehtävät sekaisin sinne tänne.
Tämä tehtävienhallinta pitäisi keksiä ihan kokonaan uudestaan niin, että jokainen saisi hallita tekemistään miten itse haluaa.
Pitäs saada targetprocessi tähänkin käyttöön niin pysyisi tehtäviensä tasalla... Ei helvetti tästä tule mitään.
Töissäkään ei ole näin pahasti tehtävät sekaisin....
![]()
Tarpeeksi kovia vihuja kun on vastassa, niin magshearilla saa kuluttaa kuteja ihan olan takaa. Väitän ettei millään voi löytyä tarpeeksi kuteja, jos tarpeeksi kovaa contenttia tekee. Lisäksi magstorm on vielä parempi vaihtoehto, koska kuteja menee vieläkin enemmän ja lipas on selvästi isompi.Juu, magshear on mukana ja otan sen esiin kun hiippailu joko menee mönkään, tai alkaa kyllästyttämään. Tempon vaihto virkistää. Silti siihenkin patit kerääntyy kun niitä saa hyvin kerättyä vihuilta.
Bullet spronge
Missasit sitten kokonaan sen pointin, miksi magshearista puhuttiin. Tässähän juuri puhuttiin siitä, että ei aina halua laittaa jokaista vihua maahan parilla kudilla.Hyvin riittää kutit kun hiippailee ja laittaa yli 7k vahinkoa otsaan per kuti. Yleensä 2 riittää lvl 98 very hardilla. Alemman levelin hyypiöt meneekin sitten laakista. Magshearia tarttee niin harvoin että kudit vaan tukkii taskut.
edit, mutta joo magshearilla saa pitkää sarjaa laittaa very hard 98 vihuille ja menee paljon pateja. Mut se tosiaan ei ole mun mielestä kivaa juosta putket hehkussa vihusta toiseen. Mieluummin kujertelen heatleachien kanssa ja kyttään josko näkyisi vereviä otsalohkoja.
En siis ehdottanut magshearia tai magstormia siksi, että niillä pärjäisi paremmin tai niitä oikeasti tarvitsisi välttämättä johonkin. Se oli vain ehdotus saada vaihtelua pelaamiseen ja keino hyödyntää kerättyä loottia vendoreilla, kun kerran tykkäät loottailla ja löytyy sitä myytävää.Enkä mä sun pointtia missannut. Sä missasit sen, että me tykätään erilaisesta pelityylistä ja asetetaan erilaisia tavoitteita. Tärkeintä että molemmilla on se suu virnessä, eih?
Niin kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sulle kertoa, niin ehdottamasi tapa voi olla hyvä sinulla ja monelle muulle, mutta tuo pelitapa ei ole minulle kiinnostava. Crediteistä ei tässä pelissä ole pulaa ja panoksiakin on niin monella kauppiaalla myytävänä, että kiertämällä universumin kaikki kauppiaat, saat varmasti riittävästi mihin vain pelityyliin.En siis ehdottanut magshearia tai magstormia siksi, että niillä pärjäisi paremmin tai niitä oikeasti tarvitsisi välttämättä johonkin. Se oli vain ehdotus saada vaihtelua pelaamiseen ja keino hyödyntää kerättyä loottia vendoreilla, kun kerran tykkäät loottailla ja löytyy sitä myytävää.
Siksi tuntui oudolta, että sun vastaus oli luokkaa "hyvin riittää kudit kun käyttää sniperia/semiautoa". Se kun ei liittynyt asiaan millään tavalla, kun nimenomaan tarkoituksella ehdotin pelaamaan välillä sellaisella tyylillä, missä ne kudit eivät riitä ja niitä saa kulumaan kunnolla, sekä samalla saa vaihtelua pelityyliin.
Itsellä on vain tapana keksiä keinot hyödyntää omaa intoa loottailuun ja rahan tekemiseen yms. Jos sillä rahalla tai lootilla ei tee mitään, niin jossain kohtaa se alkaa tympiä ja koko pelistä voi mennä maku. Ymmärrän toki, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla, mutta toisaalta tämä olikin vain yksi ehdotus. Ehkä keksit jonkun oman keinon kuluttaa rahoja vendoreille?
Hyvä jos olet löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.
Pahoittelen, että yritin auttaa. Ymmärsin että olisit halunnut päästä myytävästä tavarasta eroon tai löytää loottaamallesi tavaralle jotain hyötykäyttöä, mutta ilmeisesti et tarkoittanut sitä mitä aiemmin sanoit.Niin kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sulle kertoa, niin ehdottamasi tapa voi olla hyvä sinulla ja monelle muulle, mutta tuo pelitapa ei ole minulle kiinnostava. Crediteistä ei tässä pelissä ole pulaa ja panoksiakin on niin monella kauppiaalla myytävänä, että kiertämällä universumin kaikki kauppiaat, saat varmasti riittävästi mihin vain pelityyliin.
Hyvä jos ole löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.
Paikoin menee kokonaan kaikki grafiikat aivan tummaksi/mustaksi viime aikoina ja palautuu normaaliksi vasta pelin uudelleen käynnistyksellä, onko muilla ollut tällaista ongelmaa? GPU pienillä alivolteilla itselläni.
Tuntuu vähän kaikki storaget häröttävän.. Vähän väliä herjaa että ei mahu joku 0.5 painava tavara, vaikka olis tilaa 20 yksikköä..Outposteissa jotain häikkää mulla, esim jos teen tollasen solid containerin ja heitän sinne vaikka käsin ironia, niin se ei tuu täyteen vaan näyttää jotain 72/112??? ja sen jälkeen herjaa että container is max, ja ei tasan pitäs olla??
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.