Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
![]()
![]()
Aika helkkarin pitkään taisit pelata rakentamatta aluksia, jos tämä on ensimmäinen
Aloitin tuon alusta saadun rakentelun heti alusta ja sitämukaa kun kolikoita kertyi. Kallistahan tuo on.Aika helkkarin pitkään taisit pelata rakentamatta aluksia, jos tämä on ensimmäinen![]()
New Game Plussan aloitettua olen nyt tehnyt noita Vanguardin tehtäviä ja "Two Tales, Two Cities" tehtävässä työskennellään upseeri Noita Markkasen kanssa. Onkohan vain sattumaa vai liekkö jonkinlainen viittaus Suomeen.![]()
Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.No siis näin lyhyesti:
- Tuo jäykkä vanhanaikainen pelimoottori joka sisältään kaiken liikkumisesta, ympäristön vaikutuksiin jne.
- Luotien osuminen, räjähdykset yms. pelaajaan ei juurikaan vaikuta milläänlailla muuten kuin alentamalla health-pojoja.
- Käytännössä kaikki aseet tuntuu täysin samoilta. Pelkästään model ja texture vaihtuu.
- Todella...todella huono tekoäly.
- Bulletsponge efekti. Ei jaksaisi tyhjentää 500 panosta jokaiseen random "avaruusmerirosvoon". Tämän onneksi sain jo modeilla jossain määrin korjattua.
Positiivisena puolena mainittakoot että viholliset loukkaantuvat lopussa ja jäävät ryömimään, mutta eipä tuossakaan enää nykystandardeilla ole juuri mitään ihmeellistä.
En tiedä yhtään vastaavaa avoimen ropen peliä, missä fysiikat on samalla tasolla? Esim jossain Witcher 3:ssa kaikki on vain sciptattua kontaktia, kun BGS:n peleissä aito fysiikka on ollut mukana Oblivionista lähtien. Juuri tuli käytyä zero g taistelu Almagestin kasinolla, ja eipä tuollaista muissa peleissä ole.Liikkuminen on kyllä tässä pelissä avoimen maailman ropeksi kovalla tasolla. Todella vapaasti ja sulavasti voi liikkua taisteluissa ja taistelun ulkopuolella. Fysiikat ei ole parhaasta päästä, mutta ei myöskään tavattoman huonot, kun muihin peleihin vertaa.
Snaippauksessa tosiaan bonarit kertyy kun skillejä sopivasti valitsee.Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
![]()
![]()
Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.Vähän ehkä kapeakatseista väittää että pelkästään semiautot olisi hyviä. Riippuu myös miten haluaa pelata ja jos ihan damagesta puhutaan, niin kyllä monissa tilanteissa saa ruumiita paljon nopeammin aikaiseksi jollain Magshearilla, haulikoilla tai heavyilla.
Jos huvittaa sniikkailla ja heduttaa kaikkea, niin mikäs siinä, sehän on toimiva tapa pelata, mutta itse en aina sitä jaksaisi. Yleensä on paljon hauskempaa vetää isompaa asetta käteen ja hyökätä täysillä päälle. Ja tosiaan, sillä tavoin pystyy myös etenemään ja tappamaan vähintään yhtä nopeasti, jos kohteita on useampia, kuten yleensä on.
Mikäli rahaa tulee vähemmän kuin menee tai raha on jotenkin ongelma, niin voi käyttää useampaa asetta, jotka käyttävät eri kuteja. Ei Magshear ole ainoa hyvä vaihtoehto, mikäli semiautoilu tai sniputtelu ei nappaa. Mutta mitä pidemmälle etenee, niin sitä vähemmän raha on minkäänlainen ongelma. Kaupoista saa kuteja varsin mukavasti ostettua ja ei ne hinnatkaan lopulta tunnu missään.Tokihan vaikka Magshearista saa aika kovaa DPS:sää pumpattua ulos, etenkin kun löytää hyvillä efekteillä, mutta sitten vastapainona ammusvarastot sulaa silmissä ja noi mag ammukset on harvinaisia luonnossa ja kalliita kaupassa. Mulla vaan varasto kasvaa kun kaikki tippuu 1-2 laukauksella ja 7.77 ammuksia on suunnilleen kaikkialla. Haulikot on kyllä ihan hyviä, siitä olen samaa mieltä. Etenkin Coachman räjähtävillä ammuksilla pistää isommankin lauman nopeasti nukkumaan. Mutta joo, kaikki pelaa niin kuin hauskimmaksi kokee.
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.Eilen tuli kiva bugi vastaan. Ajattelin jatkaa Crimson fleeti stooria ja menin sinne tukikohtaan. No oli jostain tullut bountya heille ja ei ollut edes mahista maksaa... No taisteluksihannse meni. Ainoa ongelma tässä on se, että siinä huoneessa on pari level 2 tason vihua, joita ei voi ampua... Ylemmän tason piraatit saa kyllä ammuttua, mutta ne 2 lvl2 jamppaa on kun aaveita ja kudit menee vaan läpi. Ne kyllä saa mua ammuttua. Ei auta savejen lataus tms.
Voi poistaa tai sitten menemällä sinne Key-asemalle.Eikö tot piraatti alueen bountya voi poistaa semmosel automaatilla? Maksaahan se creduja
Saako tuohon ensimmäiseen alukseen enemmän ruumatilaa? Pitäisi kerätä resursseja joillekin hihhuleille, mutta ruuma on jo täynnä (eri) resursseja.
Saa mutta samalla pitänee upgradettaa engineitä tjms. ettei paino tule ongelmaksi. Voi myös vaatia jotakin perkkejä lentopuusta, en muista suoraan. Maksaa myös aika paljon noi upgradet, joten creduja on hyvä olla mukava määrä.
Kaappasinkin spacereiltä aluksen, jossa 250 yksikköä isompi ruuma. Eiköhän sillä pärjää hetkisenCrediittejä ja skillejä tarttee että saa kunnon aluksen rakenneltua, mutta siten saa moninverroin parempaa, kuin mitä voi valmiina saada tahi ostaa. Aihioksi tosiaan käy mikä vaan alus - myös se eka.

Mission lista auki ja senkun menee questin kohdalle ja painaa näppäimistöstä B tai konsolilla ohjaimesta Y.( Show on Map) Näyttää hyvin usein missä systeemissä ja planeetalla se on siellä.Tuohon Activiy´s alalistaan kyllä kaipais jotain modia tai muuten vaan parannusta. Kun juoksentelee jonkin questin perässä, niin kokoajan yläreuna vilkkuu, että juttele sille ja juttele tuolle. Mutku ei oikein kiinosta kesken mielenkiintoisen questin mennää sivuraiteille. Joten 10 paikan jälkeen on Activiy alalista täynnä kaikenlaitsa ja ei mitään muistikuva mistä mitäki on tullut....vois vaikka olla joku viitaus, että misspäin avaruutta tuo joku on kenen kanssa pitäis jutella....
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä Tiihokatin kanssa, konekiväärit on vaan todella huonoja vrt. puoliautomaatteihin. Etenkin jos peliin lisätään samantyyppinen survival mode kuin Falloutissa, jossa myös ammuksilla on massa. Puoliautomaatit vaan hyötyvät niin paljon eri skilleistä, ettei konekivääreistä saa yhtä toimivia millään. Esimerkkinä Beowulf, jonka damage on 265, mutta tymäkkä napautus päähän tekee stealth bonuksella yli 2400 damagea, jonka saisi vielä tuplattua maksimitason marksman-skillillä.
![]()
![]()
Joo, noi paremmat aluksen osat on lukittuna skillien taa, mutta osa myös level lockattuna (olikohan lvl 60 kun viimeset aukes?) ja myöskin eri valmistajien omissa myymälöissä on spessuosia, joita ei mistään muualta saa ja myös jotkut quest linet avaa joitain osia.
Kokonaisuudessaan kyllä mukavaa puuhaa tuo alusten rakentelu, kun siihen alkuun pääsee kiinni ja saa osia avattua, mutta myös "end game" aluksen osalta hauskaa aarteenetsintää käydä noita eri ship yardeja läpi spessuosia etsien.
Nyt on ollut hauskaa kasvihuoneilu ja elukkafarmailut. Sääli että niiden tarve ja hyöty on nykypelissä (vielä?) suhteellisen minimaalinen tai jopa kyseenalainen. Mahdollisuuksia pelissä on jatkokehittelyille moneen.
Tykkään noista skilleistä kovasti. Tuntuu mielekkäältä lukita skillissä eteneminen ao skillin käyttämiseen.
Tosin saadakseen kaikki "kivat" skillit haltuun, tartteekin sitten leveleitä satoja![]()
...
Kuinka helposti tulee rajattomat adhesivet? Se on oikeastaan ainoa, joka on aiheuttanut mulle pään vaivaa kun ostaa vaan pieniä eriä sieltä täästä.
Mulla oli tuo sama kohtalo mutta rahaa maksaa se bounty. Varmaan sun pitää vaan ladata joku aikasempi save ja mennä sinne sitten vasta kun on tarpeeksi rahaa taskussa.
Mulla tuo bounty tuli todennäköisesti siitä kunBountyä oli reilu 30 tuhatta.piti pelastaa Barrett Matsura piraatilta ja se eskaloitui piraattien tappamiseen.
" You can check the bounty a faction has on you by opening the Starmap, selecting a solar system, and looking at the top right corner of the screen. There, you will find the system's main faction and the credits on your bounty "Näkikös nämä bounty määrät jostain?
Joo, mission listin Activities alavalikosta nitisen. Totta, kyllä sen noinkon näkee, mutta tarkoitin lähinnä, että miksei vois siellä jokaisen takana olla vaikka tyylin "TALK TO MATTI MEIKÄLAINEN-AKILA" tai jotain vastava. Että kun seuravan kerran oon Akilas vaikka roina myymmäs, nii näkee heti yhellä vilkaisulla, että siellä on 4 Matti Meikälaista joka haluais jutella kanssani, enkä tarvi koko lokia käyä läpi yksi kerrala että löytää juuri nuo 4. Sielläki saata olla parikymmentä sellaista TALK TO kohta. Juu, quality of life ulina, mutta olis se vaan kivaMission lista auki ja senkun menee questin kohdalle ja painaa näppäimistöstä B tai konsolilla ohjaimesta Y.( Show on Map) Näyttää hyvin usein missä systeemissä ja planeetalla se on siellä.
Vai onko nyt joku muu homma tässä?
Ei ole uniikki, ihan vaan randomisti tippunut Instigating Advanced Beowulf jota ite tuunannut. Noi uniikit on vähän pettymys kun usein saman aseen Advanced-taso on vaan parempi. Esimerkiksi uniikki Magshear Revenant on ihan selkeästi heikompi kuin perus Advanced Magshear, jonka voi pölliä Hopetownista vaikka heti pelin alussa.Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?
Siis edes peilikuva tai mitä tahansa. Piti monta kertaa katsoa, että oonko mä tän jo tyhjentänyt kun jopa sisällä olleet factionit olivat samoja. Voisin kuvitella, että joku nollapalkkainen harjoittelijakin osaisi muokata noita keskenään edes vähän erilaisiksi, että näyttää pelaajan silmiin siltä, ettei ole täysin kopioitu. Varsinkin kun kehuivat random generoituja planeettoja ja muuta, niin olisi kuvitellut saman pätevän sisätiloihinkin. Ei olisi tarvinnut muuta kuin vaihtaa moduulien paikkoja.
Onmpa jäätävä Beowulf. Onko joku unique tyhmällä nimellä vai random lootti?
![]()
Ei tainnut kuva mennä ekaan postiin.
Miten olit energian jakanut noille aseille, taistelussa? Tuo näyttää just yhdeltä sellaiselta kombolta mitä ehdottelin tuossa aikaisemmin.
45000 näyttää olevan..." You can check the bounty a faction has on you by opening the Starmap, selecting a solar system, and looking at the top right corner of the screen. There, you will find the system's main faction and the credits on your bounty "
Tuoho starborn alukseen ei ilmeisesti saa armillarya pultattua?
joutunee sitten tekeen outpostiin tai tohon starter shipiin ilmeisesti.
pelaan nyt rushilla noita ng+ eteenpäin, oli pakko pudottaa vaikeusastetta, kun se starborn ship on taisteluissa ihan umpipaska ja ei jaksa aseita poimia maasta vaan vedän joko melee tai nyrkeillä, silti kestää pari tuntia vaikka ton rushii läpi.
Outpostit on ihan turhia sitten tässä, mutta jossain vaiheessa lopettelen ja teen taas pari outpostia huvin vuoksi.
5 kertaa menny läpi jo ja ei oo vielä tullu noita extreme ng+ vastaan, jossa kaikki on kuolleita, lapsia tai omia versioita itsestä
Teen joo, vähän hidasta ja nuo on aina samoja, mutta tehdään nyt menemään. Hieman kiinnostais aloittella cp77 2.0 patsilla, mutta ei jaksa. ng+5 menossa, saa nähä mihin asti jaksaa, en pelaa muuta kuin skip MQ ja temppelit, sideguesteja sen verran että saa vähän rahaa.Teetkö temppelit myös?
Teen joo, vähän hidasta ja nuo on aina samoja, mutta tehdään nyt menemään. Hieman kiinnostais aloittella cp77 2.0 patsilla, mutta ei jaksa. ng+5 menossa, saa nähä mihin asti jaksaa, en pelaa muuta kuin skip MQ ja temppelit, sideguesteja sen verran että saa vähän rahaa.
Powereista slow on parhaimpia, parallel self ihan ok kans, mutta se tuntuu bugaavan joskus ja muutttuvan hostileksi???
ja personal atmoshpere, mutta tuotta ei enää paljoa tarvi kun fitness on lvl4, muita tulee käyteltyä harvoin.
sense life on hyvä, mutta ei nää robotteja
Löyty myös "bugi", jos pelaat 1st person modella, itsestäsi ei tule shadowia maahan, kumppaneista tulee joskus, joskus ei, sekin bugaa, mutta 3rd person modella shadowit piirtyy ihan oikein.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.