Ai? Käydäänkö me nyt siis sellanen keskustelu, minkä sinä käyt meidän molempien puolesta?
Tähän kysyin jo aikaisemmassa viestissäni: No mikä ongelma siinä sitten olisi, jos se raja olisi viidessä vuodessa? Siitä näkökulmasta, että sen oikean isän laittaminen maksumieheksi olisi jotenkin ongelmallista (ei ole selvinnyt miksi se olisi), niin tuo on ainoastaan perustelu sille, että se aikaraja voisi huoletta olla reippaasti enemmänkin, koska ne tapaukset ovat harvassa. Kuitenkin niille harvoille, joiden tapauksessa noin käy, tuo olisi selkeä parannus.
edit: ja edelleen tuo "saa pään niin sekaisin, ettei kykene lainkaan ajattelemaan" on sitä samaa olkiukkoilua / tahallista väärinymmärrystä, mitä olet niin sydämekkäästi kritisoinut.
Tämä ehdotus kuulostaa siltä, että ehdottajalle on tärkeintä, että voi pitää mielipiteestään kiinni ja ajatella olevansa oikeassa. Minulle tärkeämpää on se, että mikäli ajattelen tyhmästi, haluan ymmärtää miksi, ja korjata sitä näkökulmaani. Tässä asiassa en edes ole kovinkaan voimakkaasti mitään mieltä, vaan olen yrittänyt selvittää, että mikä ongelma siinä olisi, mikäli tuo aikaraja olisi isompi. Ei ole vielä selvinnyt, mutta sekään ei ole todiste siitä, etteikö siinä voisi olla ongelmia, joita en osaa ajatella. Siksi minua kiinnostaa keskustella asioista.