Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
No eihän tuo nyt hotellien vika ole että Viking Linen aamulähdöt on mitä on. Jos ei niihin sovi itsellä niin myöhempään sitten.
Olen luullut, että on itsestään selvä asia, että jos hotelli sijaitsee lentokentän tai laivaterminaalin lähellä, niin aamupalan ehtii syödä (tavallinen aaamupala tai aikainen kattaus), jollei nyt ihan pikkutunneilla ole matkaan lähdössä. Turun turismi riippuu vahvasti laivaliikenteestä, joten luulisi että paikalliset hotellit olisivat synkanneet aamupala-aikataulunsa. Tuo klo 7 on lisäksi tavanomaista myöhempi aamupala, eikös ne yleensä ala 6:30 tjsp?
 
Olen luullut, että on itsestään selvä asia, että jos hotelli sijaitsee lentokentän tai laivaterminaalin lähellä, niin aamupalan ehtii syödä (tavallinen aaamupala tai aikainen kattaus), jollei nyt ihan pikkutunneilla ole matkaan lähdössä. Turun turismi riippuu vahvasti laivaliikenteestä, joten luulisi että paikalliset hotellit olisivat synkanneet aamupala-aikataulunsa. Tuo klo 7 on lisäksi tavanomaista myöhempi aamupala, eikös ne yleensä ala 6:30 tjsp?

Mikset syö siellä laivalla aamupalaa?
 
Turussa näemmä moni hotelliketju tarjoaaa aamupalaa alkaen klo 7, eikä erillistä aikaista aamupalaa ole. Aamulähdöt Viking Linella on 8:45, ja paikalla suositellaan olemaan 60-90 minuuttua ennen. Vähän on tiukka aikataulu vaikkapa lapsiperheille.
Mites olis sellainen vaihtoehto, että ottaa sen Hotelli Seaportin tms. siitä vierestä ja syö aamiaisen vasta laivassa? Oletan, että siellä sellainenkin optio laivan päällä olisi tarjolla. Voihan sitä jotain pientä proteiinia siihen aamuun ottaa, jos ei pärjää paria tuntia olemassa olevilla energiavarastoilla. Searportista on käytännössä 5 min kävely terminaaliin, niin ei ole tarvetta myöskään mennä sinne odottelemaan tunneiksi.
 
Olen luullut, että on itsestään selvä asia, että jos hotelli sijaitsee lentokentän tai laivaterminaalin lähellä, niin aamupalan ehtii syödä (tavallinen aaamupala tai aikainen kattaus), jollei nyt ihan pikkutunneilla ole matkaan lähdössä. Turun turismi riippuu vahvasti laivaliikenteestä, joten luulisi että paikalliset hotellit olisivat synkanneet aamupala-aikataulunsa. Tuo klo 7 on lisäksi tavanomaista myöhempi aamupala, eikös ne yleensä ala 6:30 tjsp?

Hotelleissa yleensä saa aamupalan arkena 6-6.30 ja normaalia että viikonloppuna ja pyhäpäivinä 7->, joissain vasta 8->. Tosin esim Turun kupittaa sokoshotellissa saa vasta 7 joka päivä, ei työläisellekkään ole hyvä kun 7 pitäisi olla jo työmaalla. Aamupala käytäntö vaihtelee aika paljon myös ketjujen sisällä.

Ja monessa paikassa kysymällä pääsee aikaisemminkin, silloin ei vain kaikkea ole tarjolla.
 
Olen luullut, että on itsestään selvä asia, että jos hotelli sijaitsee lentokentän tai laivaterminaalin lähellä, niin aamupalan ehtii syödä (tavallinen aaamupala tai aikainen kattaus), jollei nyt ihan pikkutunneilla ole matkaan lähdössä. Turun turismi riippuu vahvasti laivaliikenteestä, joten luulisi että paikalliset hotellit olisivat synkanneet aamupala-aikataulunsa. Tuo klo 7 on lisäksi tavanomaista myöhempi aamupala, eikös ne yleensä ala 6:30 tjsp?
Jos ei aikaistettua aamupalaa ole tarkoittaa varmasti että sille ei ole muutamaa yksilöä enempää kysyntää. Kyllähän hotellit reagoisivat tarjoamalla sellaista jos asiakaskunta sitä kaipaisi. Moni hotelli tarjoaakin eväspusseja ennen varsinaista buffet aamiaista aikaisin matkustaville.
 
Mikset syö siellä laivalla aamupalaa?
Suomen hotelleissa aamupala tyypillisesti kuuluu huoneen hintaan. Tulee kalliiksi, kun koko perhe syö "kahteen kertaan" aamupalan.

Mainittu Seaport tosin on aamupalaton ja muutenkin edullinen, mutta sijainti laivamatkaa edeltävän päivän kannalta huono.
 
Turussa näemmä moni hotelliketju tarjoaaa aamupalaa alkaen klo 7, eikä erillistä aikaista aamupalaa ole. Aamulähdöt Viking Linella on 8:45, ja paikalla suositellaan olemaan 60-90 minuuttua ennen. Vähän on tiukka aikataulu vaikkapa lapsiperheille.
Ymmärrän harmistuksen, mutta koko maailman ei voi olettaa pyörivän omien suunnitelmien, toiveiden ja mielikuvien perusteella. Laivoja lähtee pitkin päivää, eivätkä hotellit voi toimia niistä täysin erillisten varustamoiden mukaan. Kannattaa seuraavalla kerralla valita sellainen lähtö, joka mahdollistaa syömisen hotellilla, jos se on ihan pakollinen tarve.

Scandic muuten ilmoitti juuri, että jatkossa heillä pitää ostaa aamupala aina erikseen. Huoneen hinta tuskin laskee, mutta juuri tällaisista valittaminen on johtanut tuohon.
 
Toi Seaport on varmaan tuollainen satamahotelli mutta en jaksa uskoa että koko Turun hotellikanta olisi pelkästään Satamaa varten. Muutenkin sen aikaisempi aamupala tarkoittaa yleensä jotain sämpylää tms.
 
Turussa näemmä moni hotelliketju tarjoaaa aamupalaa alkaen klo 7, eikä erillistä aikaista aamupalaa ole. Aamulähdöt Viking Linella on 8:45, ja paikalla suositellaan olemaan 60-90 minuuttua ennen. Vähän on tiukka aikataulu vaikkapa lapsiperheille.

Kuinka kauan sitä brekkarille tarvitsee oikein aikaa? Perhe ajoissa ylös ja kamat pakettiin, seiskalta tehokas brekkari ja viimeistään puol kasilta ulos hotlasta. Hyvin ehtii, nimim kokemusta on.

Edit: aikaisemmat hotla-aampalat ovat yleisesti juuri lomakauden ulkopuolella kun palvellaan enemmän työmatkalaisia.
 
Jos ei aikaistettua aamupalaa ole tarkoittaa varmasti että sille ei ole muutamaa yksilöä enempää kysyntää. Kyllähän hotellit reagoisivat tarjoamalla sellaista jos asiakaskunta sitä kaipaisi.

Scandic muuten ilmoitti juuri, että jatkossa heillä pitää ostaa aamupala aina erikseen. Huoneen hinta tuskin laskee, mutta juuri tällaisista valittaminen on johtanut tuohon.
Tässä ilmenee hauskasti kaksi erilaista filosofiaa asiakaspalautteeseen liittyen, ja molempia on ihan oikeasti tässä maailmassa sovellettu. Voidaan kehittää toimintaa asiakkaiden toiveiden mukaiseksi jolloin kokemus paranee, tai sitten voidaan karsia hankalaksi ja tarpeettomaksi koettuja osia pois vaikka niille onkin kysyntää.

Kuitenkin koskien juuri tätä yhden ketjun päätöstä hintaan sisältyvän aamiaisen poistosta: tuollaisen varman toteamuksen taustalla lienee jotain sisäpiiritietoa, koska syy on aika uskomaton, kummallinen ja epätavallinen.

Normaalistihan hintaan sisältyvien lisäpalvelujen karsiminen ja erillisten palvelumaksujen lisääminen ei suinkaan johdu "valittamisesta" eli asiakkaiden toiveista. Sitä tehdään katteen lisäämiseksi ja kannattavuuden parantamiseksi nostamatta perustuotteen hintaa ja mainoksissa näkyviä hintoja. Nykyisessä niukkuustaloudessa ja kustannuspaineessa erittäin tavallista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 926
Viestejä
4 844 924
Jäsenet
78 325
Uusin jäsen
Histamiini

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom