Mihin vaimo tarvii tuollaisia tehoja? Ei mihinkään. Jospa tekis autosta taas "aivan vakion", niin alkais paikat kestämään normaalisti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On siellä se reikä taatusti, kun sen kautta tarkistetaan öljyn määrä, vaikkei mittatikkua olisikaan. Onko tuo siis 05? Mä olin siinä uskossa, että mittatikku uupuu vasta 2006 faceliftatuista, mutta voihan olla että se puuttuu myös joistain viimeisistä vuoden 2005 yksilöistä.Ei ole täyttökorkkia.
Kyllä. Tippilootaan on aika tarkka ohjeistus kun lämpötilaakin seurataan, että menee oikea määrä nesteitä sisään. Alla nyrkkipajan tekemä ohjeistus joka ei pikaisella vilkaisulla kuitenkaan sisältänyt huuhtelua. Viralliset kannat on vissiin kääntymässä vaihtamisen puolelle, ainakin omasta on alettu tippilootan öljynvaihdon perään kyselemään.Muistelisin ainakin audilla olevan ohje joihinkin maageihin huuhtelemalla tehdä ja täyttäessä vaihdekuviot läpi oikein yms. Tosin virallisestihan niitä ei vissiin vaihdella.
Tämä tosin muistelu mutua kun en automaagimiehiä ole.
Hjälp! Auto sammuu!
Vaihdoin eilen talvirenkaat. Nyt renkaiden vaihdon jälkeen jo ensimmäinen käynnistys oli erilainen. Tyhjäkäynti pumppasi oudosti ja ajoon lähtiessä auto sammuu aina kun kytkintä ja jarrua painaa yhtä aikaa. Mistä voisi olla kyse? Auto on Kia Cee'd -07, bensiini.
En tehnyt yhtään mitään. Vaihdoin vain renkaat Kian alkuperäistyökaluja käyttäen. Todella outo juttu! Lapsi naputteli samalla taskulampulla kylkiin. Liekö lausunut samalla jonkun loitsun.Jos humppaa niin kuulostaa imuvuodolta. Teitkö konehuoneessa mitään?
Renkaiden vaihdolla et saa tuollaista vikaa aikaiseksi.
En tehnyt yhtään mitään. Vaihdoin vain renkaat Kian alkuperäistyökaluja käyttäen. Todella outo juttu! Lapsi naputteli samalla taskulampulla kylkiin. Liekö lausunut samalla jonkun loitsun.
Ei suhissut eikä näyttänyt mitään olevan pielessä. Tsekkasin sulakkeetkin. Yksi rele puuttui kokonaan, mutta uskoisin sen olevan niin tarkoitettu. Tuskin kukaan yön aikana käynyt nyysimässä relettä. Kokeilin myös tankin korkin auki - ei vaikutusta.Avaa konepelti ja kuuntele suhiseeko jostain kunnolla, liekö joku hiiri purrut jonkun alipaineletkun poikki.
Onko tässä mitään diagnoosia auttavaa infoa?
Tai MAF-anturi oireilee kuolemaa...Kannattaa melkeinä nilkuttaa johonki jossa saadaa vikakoodit luetuksi.
Tuossahan on sähköinen kaasuläppäkotelo, se voi kiukutella.
Moottorin lämpötila-anturi vois myös oireilla.
Mä oon täällä jo odottamassa, tulin 7.30 ja lähden klo 16.Kyllä ne korjaamolla sitten kertoo mikä oli vikana, turha sitä on tässä alkaa arvuuttelemaan.
Kannattaa melkeinä nilkuttaa johonki jossa saadaa vikakoodit luetuksi.
Tuossahan on sähköinen kaasuläppäkotelo, se voi kiukutella.
Moottorin lämpötila-anturi vois myös oireilla.
Hmm, tuo MAF-mittari on kyllä sen verran näkyvästi esillä että voipi olla täynnä paskaa jos yhtään muun konehuoneen kunnosta voisi päätellä.Tai MAF-anturi oireilee kuolemaa...
Hmm, tuo MAF-mittari on kyllä sen verran näkyvästi esillä että voipi olla täynnä paskaa jos yhtään muun konehuoneen kunnosta voisi päätellä.
Pajalle tässä on varmaan lähdettävä. Sinäänsä onnekas ajoitus että ainakin länsimetro nyt kulkee.
Jos on paskana, ja käy hyvin, voiko sillä ajaa ilman piuhaa ja voiko tästä olla autolle jotain haittaa?sen voi helposti itsekkin testata, piuha irti ja koittaa autoa käymään, jos käy hyvin = maf paskana tai menossa rikki, jossei lähe käymään = kunnossa.
Eikös kaikki polttoaineen ja ilman seossekoilut voi vaurioittaa katalysaattoria.Jos on paskana, ja käy hyvin, voiko sillä ajaa ilman piuhaa ja voiko tästä olla autolle jotain haittaa?
Heittää softan limb-home:en?Pidemmän päälle joo mutta nopsastihan sen testaa jos maffin irrotus auttaa.
Yhtään uudempi ajotietokone / ecu osaa laskea ne seokset suurinpiirtein oikein myös muiden anturoiden perusteella.
Esimerkiksi. Riippuu laatikosta. -99 Saab meni limppiin kun lamda antoi vikakoodin ja näytti nollaa. Ecu rajasi tehon ja väännön, muuten auton käytöksessä ei ollut moitittavaa.Heittää softan limb-home:en?
Jos on paskana, ja käy hyvin, voiko sillä ajaa ilman piuhaa ja voiko tästä olla autolle jotain haittaa?
Saakeli koitin saada itse sitä MAFfia irti, mutta enhän minä saanut edes sähköjohtoa irti. Tietääkö joku miten nuo Kia:n piuhat kuuluisi lähteä? En uskalla työkaluilla vääntää ettei mitään hajoa.
Joo, sivuilla ja päälläkin näyttää olevan. Ei vain voimallakaan kitkuttelemalla meinaa lähteä. Koitin CRC:tä ruiskuttamallakin. No luck.En muista ulkoa, mutta sivuilla on muistaakseni semmoiset klipsit eli niistä kun painat ja vedät. Muista kitkutella sitä sähköliitintä.
Joo, sivuilla ja päälläkin näyttää olevan. Ei vain voimallakaan kitkuttelemalla meinaa lähteä. Koitin CRC:tä ruiskuttamallakin. No luck.
Merkkikohtaisilta autofoorumeilta löytyy yleensä avulaita jäseniä joilta löytyy vehkeet vikakoodien lukuun pientä korvausta vastaan.Firmat veloittavat sen satasen pelkästään vikakoodien mukaisesta diagnoosista. Onko tietoa mitä pitäisi maksaa jos tilaisi vain ilmamassa-anturin putsauksen? Mielestäni se näyttää niin todennäköiseltä vaihtoehdolta etten haluaisi maksaa vianmäärityksestä ennen kuin se on tsekattu.
Siltä väliltä. Enemmän tulee dataa kuin geneerisellä obd-palikalla, mutta ei missään nimessä kaikkea sitä mitä merkkikohtaisilla työkaluilla.Onko ne mätänetin vehkeet tarpeeksi päteviä lukemaan merkkikohtaisetkin tiedot? Vai suoltaa saman mitä Bilteman 30 euron peruspalikka...
Ite oon noita liittimiä joskus varovasti meisselillä auttanut, ensin toki "haitat" varmasti auki.
Maffinhan yleensä vaihtaa vaikka kädetönkin itse parkkipaikalla, jos sen saa vikaseksi todettua.
Saakeli koitin saada itse sitä MAFfia irti, mutta enhän minä saanut edes sähköjohtoa irti. Tietääkö joku miten nuo Kia:n piuhat kuuluisi lähteä? En uskalla työkaluilla vääntää ettei mitään hajoa.
Nojaa, kyllä määkin noita saan välillä repiä ihan voimalla ja meisselillä nitkauttaa liikkeelle ensin että saa auki.
Tosin olen kyllä melkoinen ripuliranne ja vinkuheinä vaikkei työ/harrastukset pelkkää näppiksen hakkausta olekkaan. Joskus jumii vittumaisesti noi "tiivistetyt" liittimet ja johdoistakaan ei raaski repiä
No niin vähän päivittelyä taas tähän Cee'din tilaan. Elikkäs otin eilen akun vuorokaudeksi irti ja latasin täyteen. Samalla toivoin että moottorinohjausyksikkö olisi nollannut itsensä ja sammuminen lakannut. Ei käynyt ihan niin. Nyt moottori hörisi kuin traktori ja heilutti koko autoa niin että ei viitsinyt pitkään edes käyttää. Käynnistin kylmänä ja vaati kaasun painamista samalla että lähti käyntiin. Uskaltaako tällä enää edes pajalle ajaa? Mitään varoitusvaloja ei vieläkään palanut.
Mikä kone? Onko ketju?No niin vähän päivittelyä taas tähän Cee'din tilaan. Elikkäs otin eilen akun vuorokaudeksi irti ja latasin täyteen. Samalla toivoin että moottorinohjausyksikkö olisi nollannut itsensä ja sammuminen lakannut. Ei käynyt ihan niin. Nyt moottori hörisi kuin traktori ja heilutti koko autoa niin että ei viitsinyt pitkään edes käyttää. Käynnistin kylmänä ja vaati kaasun painamista samalla että lähti käyntiin. Uskaltaako tällä enää edes pajalle ajaa? Mitään varoitusvaloja ei vieläkään palanut.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.