Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osa täällä väittää, että ei mitään toivoa, toinen puolikas taas kertoo, kuinka se on taas mahdollista. Juuri vaihdoin uudet liukutapit, kumit ja rasvat kaikkiin jarrusatuloihin, eli se puoli kunnossa, mutta nuo männät on siis varsinkin etujarruissa (niissä ei taida olla pyöritettävää mallia oleva mäntä) aika juntturassa.
Se nyt on varmaa, että vähintään tuon puristustyökalun se vaatii, mietin vain, että uskaltaisiko sinne väliin ruiskauttaa vähän jotain ruosteenpoistajaa, vai tuhoaako sylinterintiivisteet sieltä sitten? Kuskin puolen jarruissa oli tosiaan käynyt niin, että se renkaanpuoleinen pala oli hitsaantunut kiinni satulaan ja vanhat ruostuneet liukutapit ei olleet toimineet myöskään, joten männän puoleinen pala on melkein rautaan asti kulunut. Eli mäntä on työntynyt varmaan niin paljon ulos kuin vain voi ja jumahtanut aikalailla siihen.
Taakse on jo vaihdettu kummallekkin puolelle palat, levyt, liukutapit, kumit ja toinen satula kokonaan uusi, joten rahaa on jo palanut kivasti. Ei millään enää viitsisi etenkin uusia satuloita hommata, kun se on sen kaksisataa pelkät satulat. Auto ei ole todellakaan ole mikään uusi mutenkaan, vaan vanha sotaratsu. Hitto ku ihmiset huoltas ajoissa näitä jarruja autoistaan, mut sitten se napsahtaa seuraavan omistajan näpeille, niinkuin nyt kävi.
Ei sitä kukaan satavarmana tiedä etukäteen. Pelkkä puristimen kanssa herkistely voi auttaa vähäksi aikaa, pitkäksi aikaa tai ei ollenkaan. Kokeilemalla se selviää.Osa täällä väittää, että ei mitään toivoa, toinen puolikas taas kertoo, kuinka se on taas mahdollista.
Yksinkertaisin ilmauslaite on letku ja pullo jossa on jarrunestettä. Kunhan letkun pää on jarrunesteessä ettei se pääse hörppäämään ilmaa niin ilmaus on yksinkin todella helppoa.Osa täällä väittää, että ei mitään toivoa, toinen puolikas taas kertoo, kuinka se on taas mahdollista. Juuri vaihdoin uudet liukutapit, kumit ja rasvat kaikkiin jarrusatuloihin, eli se puoli kunnossa, mutta nuo männät on siis varsinkin etujarruissa (niissä ei taida olla pyöritettävää mallia oleva mäntä) aika juntturassa.
Se nyt on varmaa, että vähintään tuon puristustyökalun se vaatii, mietin vain, että uskaltaisiko sinne väliin ruiskauttaa vähän jotain ruosteenpoistajaa, vai tuhoaako sylinterintiivisteet sieltä sitten? Kuskin puolen jarruissa oli tosiaan käynyt niin, että se renkaanpuoleinen pala oli hitsaantunut kiinni satulaan ja vanhat ruostuneet liukutapit ei olleet toimineet myöskään, joten männän puoleinen pala on melkein rautaan asti kulunut. Eli mäntä on työntynyt varmaan niin paljon ulos kuin vain voi ja jumahtanut aikalailla siihen.
Taakse on jo vaihdettu kummallekkin puolelle palat, levyt, liukutapit, kumit ja toinen satula kokonaan uusi, joten rahaa on jo palanut kivasti. Ei millään enää viitsisi etenkin uusia satuloita hommata, kun se on sen kaksisataa pelkät satulat. Auto ei ole todellakaan ole mikään uusi mutenkaan, vaan vanha sotaratsu. Hitto ku ihmiset huoltas ajoissa näitä jarruja autoistaan, mut sitten se napsahtaa seuraavan omistajan näpeille, niinkuin nyt kävi.
Mä olen rahapulassa parikin kertaa painanut jumittavan männän ulos ihan jarrupolkimella, tämän jälkeen männästä ruosteet pois hienolla karhunkielellä ja sitten silikonirasvaa pintaan ja painaminen takasin puhdistettuun sylinteriin (ja ilmausta). Toimii pitkään tuon jälkeen kunhan männässä ei ole ruosteensyömiä monttujaOsa täällä väittää, että ei mitään toivoa, toinen puolikas taas kertoo, kuinka se on taas mahdollista. Juuri vaihdoin uudet liukutapit, kumit ja rasvat kaikkiin jarrusatuloihin, eli se puoli kunnossa, mutta nuo männät on siis varsinkin etujarruissa (niissä ei taida olla pyöritettävää mallia oleva mäntä) aika juntturassa.
Se nyt on varmaa, että vähintään tuon puristustyökalun se vaatii, mietin vain, että uskaltaisiko sinne väliin ruiskauttaa vähän jotain ruosteenpoistajaa, vai tuhoaako sylinterintiivisteet sieltä sitten? Kuskin puolen jarruissa oli tosiaan käynyt niin, että se renkaanpuoleinen pala oli hitsaantunut kiinni satulaan ja vanhat ruostuneet liukutapit ei olleet toimineet myöskään, joten männän puoleinen pala on melkein rautaan asti kulunut. Eli mäntä on työntynyt varmaan niin paljon ulos kuin vain voi ja jumahtanut aikalailla siihen.
Taakse on jo vaihdettu kummallekkin puolelle palat, levyt, liukutapit, kumit ja toinen satula kokonaan uusi, joten rahaa on jo palanut kivasti. Ei millään enää viitsisi etenkin uusia satuloita hommata, kun se on sen kaksisataa pelkät satulat. Auto ei ole todellakaan ole mikään uusi mutenkaan, vaan vanha sotaratsu. Hitto ku ihmiset huoltas ajoissa näitä jarruja autoistaan, mut sitten se napsahtaa seuraavan omistajan näpeille, niinkuin nyt kävi.
Niin se menee, ei me opita huoltamaan autojamme kuntoon, ja myymään sitten pois. Aina me tehdään toisinpäin: myydään automme huoltamatta ja oletetaan että se seuraava olisi just huolettu meille.
Ja sekö on onnistunut?ei tarvitse sitten niitä puhelujakaan jälkikäteen, että paskan möit...
Ota raakasti vaan satula ilman paloja paikalleen sinne olkaavarteen. Tämän jälkeen kunnon rautakanki tms työkalu jolla saat kammettua mäntää sisään männän ja levyn välistä. Tosiaan wd tms suojakumin välistä sisään, tuossa kohtaa ei menetä mitään.Osa täällä väittää, että ei mitään toivoa, toinen puolikas taas kertoo, kuinka se on taas mahdollista. Juuri vaihdoin uudet liukutapit, kumit ja rasvat kaikkiin jarrusatuloihin, eli se puoli kunnossa, mutta nuo männät on siis varsinkin etujarruissa (niissä ei taida olla pyöritettävää mallia oleva mäntä) aika juntturassa.
Se nyt on varmaa, että vähintään tuon puristustyökalun se vaatii, mietin vain, että uskaltaisiko sinne väliin ruiskauttaa vähän jotain ruosteenpoistajaa, vai tuhoaako sylinterintiivisteet sieltä sitten? Kuskin puolen jarruissa oli tosiaan käynyt niin, että se renkaanpuoleinen pala oli hitsaantunut kiinni satulaan ja vanhat ruostuneet liukutapit ei olleet toimineet myöskään, joten männän puoleinen pala on melkein rautaan asti kulunut. Eli mäntä on työntynyt varmaan niin paljon ulos kuin vain voi ja jumahtanut aikalailla siihen.
Taakse on jo vaihdettu kummallekkin puolelle palat, levyt, liukutapit, kumit ja toinen satula kokonaan uusi, joten rahaa on jo palanut kivasti. Ei millään enää viitsisi etenkin uusia satuloita hommata, kun se on sen kaksisataa pelkät satulat. Auto ei ole todellakaan ole mikään uusi mutenkaan, vaan vanha sotaratsu. Hitto ku ihmiset huoltas ajoissa näitä jarruja autoistaan, mut sitten se napsahtaa seuraavan omistajan näpeille, niinkuin nyt kävi.
Ei mennyt putkeen. Aikani nyhräsin irti ja tässä lopputulos.Peilistä on edellisen omistajan aikana irronnut pala muovisesta kehyksestä. Millähän aineella tuohon voisi muovailla sopivan palan? Haitta on lähinnä kosmeettinen.
Edit: Eipä tuo paljon maksa Alissa. Liekö paha homma vaihtaa?
![]()
![]()
Kampesit sitä ilmeisesti tuolta päästä ei tuossa voi muuten onnistua? Se on painettu muoviklipsuilla kiinni ja lähtee kun kevyesti kääntää tuosta ylhäältä tai alhaalta.Ei mennyt putkeen. Aikani nyhräsin irti ja tässä lopputulos.![]()
Tuo on varmaankin kammettu tosiaan tuolta päästä, mutta kyllä vaan on peilit joskus vanhemmiten ihan julman kovaa kiinni, eikä siinä oikein mikään pelasta ja lasi on helposti halki, vaikka mistä kohtaa vääntäisi. Helpottaa, jos väliin ujuttaa koukun tms työkalun, jolla saa kammettua keskemmältä, yleensä joku helpottava työkalu mahtuu väliin kun ensin kääntää lasin toiseen ääriasentoonsa.Kampesit sitä ilmeisesti tuolta päästä ei tuossa voi muuten onnistua? Se on painettu muoviklipsuilla kiinni ja lähtee kun kevyesti kääntää tuosta ylhäältä tai alhaalta.
Hyvin menee harjoittelusta, nyt vaan sitten kokonaan irti ja kehys vaihtoon. Uusi lasi ei paljoa maksa, vanhan voi laittaa tilapäisesti takaisin, kyllähän tuo vielä paremman puutteessa menee siihen asti että uuden saa.Ei mennyt putkeen. Aikani nyhräsin irti ja tässä lopputulos.![]()
Raaputa puukolla auki, ruosteen muunto, pohjamaali ja maali pensselillä. Ruosteen muunto huolehtii ettei ruostu uudestaan.300 tkm ajettu vuoden 2013 V70 pn saanut kiveniskemiä tuulilasin yläpuolelle. Kolme kappaletta kuvan mukaisia (0,5 cm * 0,5 cm) ruosteen alkuja.
Mitäs arvon harrastajat tekisivät? Lähdenko hiomaan Dremelillä ja korjausmaalia päälle? Annanko olla ja uskon, että kestää auton iän pihkiruostumatta?
En siis jaksa ulkonäköä stressata, mutta jos katsuri alkaa huomautella...
Tavoite pitää autoa vielä viitisen vuotta.![]()
300 tkm ajettu vuoden 2013 V70 pn saanut kiveniskemiä tuulilasin yläpuolelle. Kolme kappaletta kuvan mukaisia (0,5 cm * 0,5 cm) ruosteen alkuja.
Mitäs arvon harrastajat tekisivät? Lähdenko hiomaan Dremelillä ja korjausmaalia päälle? Annanko olla ja uskon, että kestää auton iän pihkiruostumatta?
En siis jaksa ulkonäköä stressata, mutta jos katsuri alkaa huomautella...
Tavoite pitää autoa vielä viitisen vuotta
Yritin ensin kammeta ylhäältä ja alhaalta ja myös sisäreunasta ehkä vartin verran. Yritin nitkuttaa ja käyttää aika kovasti voimaa. Ulkoreunasta pienellä voimalla vetämällä peili hajosi. Työkaluina oli semmoisia muovisia koukkuja. Peilin väliin sai kyllä kääntämällä sormetkin.Kampesit sitä ilmeisesti tuolta päästä ei tuossa voi muuten onnistua? Se on painettu muoviklipsuilla kiinni ja lähtee kun kevyesti kääntää tuosta ylhäältä tai alhaalta.
Yritin ensin kammeta ylhäältä ja alhaalta ja myös sisäreunasta ehkä vartin verran. Yritin nitkuttaa ja käyttää aika kovasti voimaa. Ulkoreunasta pienellä voimalla vetämällä peili hajosi. Työkaluina oli semmoisia muovisia koukkuja. Peilin väliin sai kyllä kääntämällä sormetkin.
Jälkikäteen ajateltuna olisi vain pitänyt paikata tuo kehys jollain. Noita peilejä on todella vaikea löytää. Valtaosa sisältää koko peilin kehyksineen ja niiden hinta on 100-200€, mutta semmoinenkin pitäisi purkaa, koska oikeaa väriä ei tunnu löytyvän. Pelkkä alkuperäinen peililasi näytti jossain ulkomailla maksavan 50€ käytettynä.
Onhan noita. Haluaisin vain semmoisen, jossa on pystyraidat, eli OEM tuotteen. Noita kuolleen kulman varoitusvalolla olevia on kyllä paljon. Kiinalaisista ei tiedä, kuinka peilin lämmitys toimii. Noissa on vielä 8€ postit. Eli ei tuokaan ole ilmainen kokeilu.Tämähän oli joku KIA? Alista näyttää saavan nopealla vilkaisulla ihan ykköseuroilla (8,64e näyttää mulla) uuden peililasin.
Yleensä tuppaan paskoa kaikki muoviklipsuilla kiinni olevat osat, tosin usein menee vaan ne klipsut...Yritin ensin kammeta ylhäältä ja alhaalta ja myös sisäreunasta ehkä vartin verran. Yritin nitkuttaa ja käyttää aika kovasti voimaa. Ulkoreunasta pienellä voimalla vetämällä peili hajosi. Työkaluina oli semmoisia muovisia koukkuja. Peilin väliin sai kyllä kääntämällä sormetkin.
Jälkikäteen ajateltuna olisi vain pitänyt paikata tuo kehys jollain. Noita peilejä on todella vaikea löytää. Valtaosa sisältää koko peilin kehyksineen ja niiden hinta on 100-200€, mutta semmoinenkin pitäisi purkaa, koska oikeaa väriä ei tunnu löytyvän. Pelkkä alkuperäinen peililasi näytti jossain ulkomailla maksavan 50€ käytettynä.