Jännä juttu.Aika nopeasti se paras terä nastoista katoaa. 1 tkm jälkeen jo ihan eri.
Meillä kakkosautossa 7 vuotta vanhat Nokian nastat (ajettu ehkä n.8tkm/talvi) ja pito on edelleen ihan suhteellisen hyvä. Ominaisuudet on toki heikentyneet, mutta edelleen todella looginen ja selkeä rengas ajaa etenkin ns.pääkallokeleillä ja ei tuolla mitään hätää ole lähteä liikenteeseen kelillä kuin kelillä.
Äskettäin vaihdossa tulleessa ns.ykkösautossa on alla Goodriden icemaster spike nastat (paistettu 12/23) ja pito on aivan kauhea. Etenkin sivuttaispito on todella heikko ja käsiteteltävyys liukkaalla vastaa lähinnä jotain loppuun ajettua (merkki) kitkarengasta, saat silti nastojen metelin ja vollotuksen.... tämä ominaisuus tulee toki myös vanhoissa merkkinastoissa, mutta nastojen rapina ei ole pelkkää kuviteltua pitoa...
Jatkossakin otan ainakin itse vanhat ns.merkkinastat aina ennen kiinan ihmeitä...
Pintaa alkoi olla alle 5mm ja 50 000km lasissa. Kumi kovaa ja jäällä alettiin luistella ja etenemiskyky katosi hangessa.