- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 2 281
Onko kokemusta Linglongin nastoista?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Onhan nämä kenkkuja keissejä ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa ja kustannuksiakin. Toisaalta jos siellä on ollut joku kiireapulainen hommissa, tai vaikka kokeneempikin porukka, mutta tieto ei ole kulkenut, niin kaksi asentajaa on saattanut vahingossa pyöräyttää kaikille vanteille kumit samoinpäin.Muutama viikko sitten tuli ostettua Oulun RengasHeikiltä uudet Kumhon nastarenkaat. Ajatus oli, että napataanpa ennen pahinta ryysistä ja vaihdetaan alle kun sopiva aika lähestyy...Noooh nyt kun alettiin vaihtohommiin niin huomattiin, että kaikki renkaat on laitettu samoinpäin vanteille = 2 rengasta väärällä pyörimissuunnalla...ja on aika selkeet pyörimissuunnat nuoli-merkin kanssakin esitettynä...heheheh kiva. Taitaa lähtä kiukkuista puhelua liikkeelle, että ois pienen fiksin tarpeessa ja mitä jos laittaisitte vähintään renkaat kans samantien alle ja ei muuten makseta yhtään euroa.
Onhan nämä kenkkuja keissejä ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa ja kustannuksiakin. Toisaalta jos siellä on ollut joku kiireapulainen hommissa, tai vaikka kokeneempikin porukka, mutta tieto ei ole kulkenut, niin kaksi asentajaa on saattanut vahingossa pyöräyttää kaikille vanteille kumit samoinpäin.
Kyllähän tuon pitäisi rengasliikkeen korjata veloituksetta ja voihan sitä aina toivoa, että korvauksena vielä laittaisivat auton allekin, mutta itse en lähtisi ainakaan hirveästi kettuilemaan tai kiukuttelemaan tuollaisesta. Todennäköisesti vastaanottokin huononee, jos asiakas saapuu paikalle naama norsun sellaisella.
Jos auton mukana tulee ihan surkeat vanhat renkaat voi olla siitäkin kyse, että edellisen omistajan omassa käytössä olleet hyvät renkaat otettu talteen seuraavaa autoa varten ja myytävään autoon laitettu alle varta vasten jemmatut (tai jopa pikkurahalla ostetut) vanhat mutta nimellisesti lailliset renkaat.
Riippuu varmaan ajomääristä, mutta voisin hyvin kuvitella, että renkaiden vaihtoa on pitkitetty, jos vaan laillisuuskriteeri jollain tavalla täyttyy ja varsinkin jos tulevaisuudessa on jo mietitty auton vaihtoa, niin ei ole haluttu satsata enää vanhaan autoon rahaa.
Aikanaan myin yhden auton pois, johon olin hankkinut juuri uudet kitkat ja niillä oli ajettu alle 5 tkm. Paransi varmaan auton "myytävyyttä", mutta muilta osin tuntui vähän, että renkaat menivät "lahjoituksena" ostajalle. Enemmän olisi varmaan jäänyt käteen, jos olisin auton hukannut vanhoilla renkailla. Auton vaihto tuli silloin vähän ad hocisti eteen ja siksi ennätin renkaat juuri ennen vaihtaa.
Tunnen useita tällaisia ihmisiä. Itse en ihan saa tosta ajatusmallista kiinni; autoon panostetaan hirveesti, mutta siihen osaan, johon kuluttajalla on jopa paljon vaikutusvaltaa, on se kitsailun kohde. Ne renkaat on kuitenkin ainoa kosketuspinta siihen tiehen… tai jos ei oo niin on käynyt hassusti.Ymmärtäisin näitä kikkailuja tonnin pommeissa mutta jos on rahaa ostaa uutena kalliihko mese, käyttää törkyhintaisessa merkkihuollossa ja klikkaillla siellä vielä valinnaisia extra huoltoja, mutta sitten jyryytetään paskoilla renkailla. Jotkut vaan pihistää nakeista vaikka rahaa olisi ja sitten vielä kerskaillaan kuinka pärjättiin talvi sakkorajalla olevilla kumeillaNäitä on tullut vastaan useita...
Tämä on melkein sääntö kuin poikkeus. Itse kuitenkin kun harrastuksen puolesta olen autoista ollut kiinnostunut, niin jopa niissäkin autoissa, mistä selkeästi näkee, että omistaja on autoon satsannut huomattavia summia (ja kalliit vanteet), niin valitettavan usein siellä alla on jotkut Sailunit tai Trianglet. Oli kyse sitten kesä- tai talvirenkaista. Jotenkin nuo kumit nähdään myös harrastajien piirissä jonkinlaisena pihistyksen kohteena.Tunnen useita tällaisia ihmisiä. Itse en ihan saa tosta ajatusmallista kiinni; autoon panostetaan hirveesti, mutta siihen osaan, johon kuluttajalla on jopa paljon vaikutusvaltaa, on se kitsailun kohde. Ne renkaat on kuitenkin ainoa kosketuspinta siihen tiehen… tai jos ei oo niin on käynyt hassusti.![]()
Tämä on melkein sääntö kuin poikkeus. Itse kuitenkin kun harrastuksen puolesta olen autoista ollut kiinnostunut, niin jopa niissäkin autoissa, mistä selkeästi näkee, että omistaja on autoon satsannut huomattavia summia (ja kalliit vanteet), niin valitettavan usein siellä alla on jotkut Sailunit tai Trianglet. Oli kyse sitten kesä- tai talvirenkaista. Jotenkin nuo kumit nähdään myös harrastajien piirissä jonkinlaisena pihistyksen kohteena.
Myönnän kyllä, että tällä viikolla tulin miettineeksi, että viitsiikö enää 12 vuotiaseen 330 tkm ajettuun Passattiin ostaa niitä ihan prameimpia talvinakkeja, mutta kyllä sitten totesin, että turvallisuus edellä mennään ja laitoin alle CVC 8:t.
Varmaan se ajoprofiili myös vaikuttaa aika paljon. Rehellisesti sanottuna en ole ikinä kesällä huomannut eroa renkaassa muuta kuin äänessä. Ajan pääsääntöisesti kaupungissa. Onko järkeä ostaa kallein rengas? Talvirengas ehkä vähän eri juttu, mutta onko noissa loppupeleissä niin dramaattisia eroja ettei halvemmalla renkaalla pysy tiellä?
Itse olen ajatellut, että renkaatkin kertovat jotain auton ylläpidosta. Jos on kahdet hyvässä käyttökunnossa olevat laaturenkaat, niin autosta on selvästikin pidetty huolta. Laaturenkaat kertoo siitäkin, että omistaja on ylläpitänyt auton ominaisuuksia eikä se ole ollut vain A->B -väline.Ymmärtäisin näitä kikkailuja tonnin pommeissa mutta jos on rahaa ostaa uutena kalliihko mese, käyttää törkyhintaisessa merkkihuollossa ja klikkaillla siellä vielä valinnaisia extra huoltoja, mutta sitten jyryytetään paskoilla renkailla. Jotkut vaan pihistää nakeista vaikka rahaa olisi ja sitten vielä kerskaillaan kuinka pärjättiin talvi sakkorajalla olevilla kumeillaNäitä on tullut vastaan useita...
Tässä tapauksessa oli vähän harvinaisempi koko (205/50/17), niin hintaa tuli 844e rengastöineen (ilman allelaittoa). Kaikki saman tason renkaat oli likimain samoissa hinnoissa, halvempia en katsonutkaan, että millä olisi lähtenyt. Kun kitkoista kyse, niin oma ajatukseni on ollut, että silloin pitää laatuun panostaa vielä hieman enemmän.Näiden perus passattien yms kanssa tosin asiaa helpottaa se, että maltillisen rengaskoon takia sarja testivoittajiaki irtoaa tyyliin 500 eurolla ja ne halvimmat kiinakurat ehkä 300 eurolla tms. Autoilun muihin kuluihin nähden tuo parin sadan ero on aika mitätön ja halpa hinta mielenrauhasta.
Joo, mää olen vain aina noudattanut tarkasti näiden automaatti- ja DSG-vaihteistojen kanssa valmistajan suosittelemia tai ns. alkuperäisiä rengaskokoja, niin vierintäkehän muutokset eivät aiheuta sitten mitään ylimääräistä harmia. Voi olla ihan turha pelko, mutta jäänyt päälle aikanaan 2000-luvun steptronic bemareista, missä tuolla oli väliä.Tuos voi aina hiukan pelata, katsois koot 215lev ja 55 profiililta elääkö hintataso.
Jos ajelee lähinnä suoraan sinne tänne, niin ei sillä ehkä niin väliä ole, mutta kyllä esimerkiksi kesälläkin sateisella kelillä tai sateen jälkeen ärsyttää tietyissä tilanteissa, jos on alkujaan huono tai sitten kulunut rengassarja alla. Puhumattakaan talvesta.Varmaan se ajoprofiili myös vaikuttaa aika paljon. Rehellisesti sanottuna en ole ikinä kesällä huomannut eroa renkaassa muuta kuin äänessä. Ajan pääsääntöisesti kaupungissa. Onko järkeä ostaa kallein rengas? Talvirengas ehkä vähän eri juttu, mutta onko noissa loppupeleissä niin dramaattisia eroja ettei halvemmalla renkaalla pysy tiellä?
Hyvät renkaat on tärkeä asia, mutta myös renkaiden oikea käyttö. Helsingissä ropisee jo nastat ja ne ovat näillä keleillä aivan susisurkeat mihin hyvänsä Kiinan pingpong-kesärenkaaseen verrattunaJos ajelee lähinnä suoraan sinne tänne, niin ei sillä ehkä niin väliä ole, mutta kyllä esimerkiksi kesälläkin sateisella kelillä tai sateen jälkeen ärsyttää tietyissä tilanteissa, jos on alkujaan huono tai sitten kulunut rengassarja alla. Puhumattakaan talvesta.
En kyllä myöskään pääse mitenkään kiinni siihen ajatukseen, että on joku 50 000–100 000 euron auto, mutta renkaissa säästetään, koska hinta uhkaa karata tonniin. Hyvät renkaat on kuitenkin iso osa ajokokemusta ja turvallisuutta.
Ihan kelvolliset olivat ainakin Honda cr-v:n alla, kun yhden sarjan ajoin loppuun.Kenelläkään kokemuksia Linglong GreenMax WinterGrip 2 renkaista?
Olin jo tilaamassa nastoja, mutta oma koko tarjousrenkaasta olikin loppunut niin lähti sitten tilaukseen CVC 8. Tuo tarjousnasta olis ollut pari sataa halvempi, mutta kun sitä ei saanut niin seuraava vaihtoehto oli yhtä kallis kuin nuo kitkat. Tuli vielä liikkeessä hypisteltyä noita uusia kitkoja hyllyssä, ja oli kyllä huomattava ero lamellien pehmeydessä, kun vertasin auton alla oleviin renkaisiin. Eiköhän näillä pärjätä taas. En tiedä tapahtuuko noissa sitten jotain kovettumista heti kun lähtee ajelemaan, vai onko tuo viiden vuoden aikana tapahtunutta.En meinaa pystyä tekemään päätöstä ostaako nastat ja kitkat. Nyt on 2020 valmistetut Nokian kitkat, joissa ehkä 1mm laillista pintaa jäljellä. Viime talvena pari kertaa jäisellä motarilla jouduttiin tilanteeseen, että vakkarilla ajaessa auto (takavetoinen sähköauto) alkoi suttaamaan tyhjää ja perä vähän heilahteli. En haluaisi joutua samaan tilanteeseen, ja ajattelin ensin nastojen auttavan tässä. En kuitenkaan haluaisi nastoja, koska vaihtoikkuna on paljon pienempi ja se ropina ei houkuttele. Noita peilijääkelejä ei täällä etelässä kovin monta kertaa talvessa ole.
Olisko mitään taustatukea: jos laitan uudet CVC 8 alle, niin oliskohan tässäkin jo sen kertaluokan parannus, ettei nastoja tulisi ikävä? Nastoissa ainoa ominaisuus mitä kaipaan on se, että pidon rajamailla kuulee kun alkaa lipsumaan.
Joo, CVC 7:t oman kokemukseni mukaan menivät ihan hyvin kolme talvea, mutta neljäs oli vähän jo koettelemus.Sen verran väärin muistin, että nykyiset renkaat ei ollutkaan Nokialaiset vaan CVC 7. Laskeskelin, että viime talvena kun liukasteltiin, niin niillä oli jo viides talvi menossa.

Kenelläkään kokemuksia Linglong GreenMax WinterGrip 2 renkaista?
Itselläni on CLK:n alle talveksi Trianglen Icelinkit. Muuten ok rengas, mutta kuvio on liian tiheä, niin tulee ohjelmaa helposti talvella lumella, kun kuvio menee tukkoon. Saa vähän varoa siis. Milloinkohan ne pistäisi alle, ainakin nyt on Tampereella ollut sen verran lämmintä, että en ole vielä vaihtanut.
En kyllä myöskään pääse mitenkään kiinni siihen ajatukseen, että on joku 50 000–100 000 euron auto, mutta renkaissa säästetään, koska hinta uhkaa karata tonniin. Hyvät renkaat on kuitenkin iso osa ajokokemusta ja turvallisuutta.
Jonkun testin joskus lukaisin niin olikohan se ihan hyvä kuivalla ja parhaiden joukossa jäällä. Lumella ja vedellä se ei niin loistanut. Ja taisi olla vielä verrokkeja meluisampi ja huonompi polttoainetaloudellisuudessa. Ei hyvä, ei huono, vaan keskiluokan rengas.Kenelläkään kokemuksia Linglong GreenMax WinterGrip 2 renkaista?
Ehkä nämä kritisoimasi ajajat ovat tienneet, että viikonloppuna on tulossa reissua pohjoisemmaksi esim. Lahden tai Tampereen suuntaan? Miten voit tietää, mikä on kenellekin renkaiden oikea käyttö?Hyvät renkaat on tärkeä asia, mutta myös renkaiden oikea käyttö. Helsingissä ropisee jo nastat ja ne ovat näillä keleillä aivan susisurkeat mihin hyvänsä Kiinan pingpong-kesärenkaaseen verrattuna![]()
Lahdessa kaksi isoa liikenneonnettomuutta, osallisena kymmeniä autoja – säiliörekka nurin kehätielläPelastuslaitoksen mukaan tie oli erittäin liukas, kun onnettomuus tapahtui.
– Tie oli aivan peilijäässä eikä kenelläkään tietenkään talvirenkaita, Nieminen sanoo.
Jos ajelee lähinnä suoraan sinne tänne, niin ei sillä ehkä niin väliä ole, mutta kyllä esimerkiksi kesälläkin sateisella kelillä tai sateen jälkeen ärsyttää tietyissä tilanteissa, jos on alkujaan huono tai sitten kulunut rengassarja alla. Puhumattakaan talvesta.
En kyllä myöskään pääse mitenkään kiinni siihen ajatukseen, että on joku 50 000–100 000 euron auto, mutta renkaissa säästetään, koska hinta uhkaa karata tonniin. Hyvät renkaat on kuitenkin iso osa ajokokemusta ja turvallisuutta.
En miekään ymmärrä että on kallis auto alla ja otetaan jotkut Hankookin tai LingLongin halvimmat "renkaat" alle, todellista pihistelyä eikä järjenkäyttöä niinkuin joku väärässä oleva voisi väittää.
Jotkut vielä oikein ylpeilee sillä, että lykkäävät vaihtoa syksyllä ja keväällä vaihtavat kesärenkaat aikaisin. Tuossa yksikin kevät naapuri kehuskeli kuinka oli pärjännyt kesärenkailla reissussa vaikka tuli takatalvi ja lunta kunnolla. "Hyvin pärjää kun ajaa varovaisesti". Tämä sama kyllä myös pihistelee renkaissa ja kehuskeli saaneensa renkaat tosi halvalla. Kerran katsoin parkkipaikalla niin jotkin kiinalaiset pingpongit ne on.Lokakuun aamuliukkailla teillä kesärenkailla seikkailijat suututtavat 100x enemmän kuin nastaropistelijat. Minunkin vakuutusmaksut nousevat näiden omasta mielestään fiksujen "ei liian aikaisin vaihtajien" takia. Plus että tuolla Lahdessa esimerkiksi kaksi ihmistä vammautui vakavasti.
Itse olen ajatellut, että renkaatkin kertovat jotain auton ylläpidosta. Jos on kahdet hyvässä käyttökunnossa olevat laaturenkaat, niin autosta on selvästikin pidetty huolta. Laaturenkaat kertoo siitäkin, että omistaja on ylläpitänyt auton ominaisuuksia eikä se ole ollut vain A->B -väline.
Jos alla on sakkorajaa lähestyvät kiinarenkaat, niin edullisen laatuluokan kiinaosaa saattaa olla autossa muuallakin.
Hankook on kyllä ihan oikea rengasvalmistaja, ja on pärjännyt talvitesteissä ihan hyvin. Kyllä ne korealaiset sieltä kehittyy hyvää tahtia, kun Kumhokin pärjännyt hyvin sekä nasta- että kitkarenkaillaan testeissä.En miekään ymmärrä että on kallis auto alla ja otetaan jotkut Hankookin tai LingLongin halvimmat "renkaat" alle, todellista pihistelyä eikä järjenkäyttöä niinkuin joku väärässä oleva voisi väittää.
Hankookilla ajetaan parasta aikaa MM-rallisarjaa jotenka vertailut kiinarenkaisiin voi kyllä unohtaa ja ottaa viestit trollauksena.Olen minäkin yhteen harraste autoon ostanut kiinalaiset kesäkumit,mutta en koskaan osta kiinalaisia talvirenkaita,sen verran olen oppinut 700tkm ja useamman kymmenen vuoden aikana.Hankook on kyllä ihan oikea rengasvalmistaja, ja on pärjännyt talvitesteissä ihan hyvin. Kyllä ne korealaiset sieltä kehittyy hyvää tahtia, kun Kumhokin pärjännyt hyvin sekä nasta- että kitkarenkaillaan testeissä.
Toissa talvena kun teslan alle laitatin uudet Goodyear kitkat, niin asentaja kehui että "sinä sentään hommasit oikeat talvi renkaat", useille tesloille ja muille sähkiksille kuulemma laittaneet ties mitä Kiinan kumia alle kun edukkaasti piti saada...En miekään ymmärrä että on kallis auto alla ja otetaan jotkut Hankookin tai LingLongin halvimmat "renkaat" alle, todellista pihistelyä eikä järjenkäyttöä niinkuin joku väärässä oleva voisi väittää.
Monelle tulee yllätyksenä, että ne renkaat maksaa kun kokokin kasvaa.Toissa talvena kun teslan alle laitatin uudet Goodyear kitkat, niin asentaja kehui että "sinä sentään hommasit oikeat talvi renkaat", useille tesloille ja muille sähkiksille kuulemma laittaneet ties mitä Kiinan kumia alle kun edukkaasti piti saada...
Ja vedetään vielä huonommaksi se orginaali alustan tuntuma, kun ajellaan millä lie kiinan kumeilla..Monelle tulee yllätyksenä, että ne renkaat maksaa kun kokokin kasvaa.

Hankook voidaan kai nykyisin laskea lähes premium valmistajaksi?Hankookilla ajetaan parasta aikaa MM-rallisarjaa jotenka vertailut kiinarenkaisiin voi kyllä unohtaa ja ottaa viestit trollauksena.Olen minäkin yhteen harraste autoon ostanut kiinalaiset kesäkumit,mutta en koskaan osta kiinalaisia talvirenkaita,sen verran olen oppinut 700tkm ja useamman kymmenen vuoden aikana.
Samalla linjalla itse. Vaikea nähdä sellaista merkittävää eroa näissä.Itse aina ajanut näillä premiumista seuraavilla, kumhoa ja hankookia ostettu ihan huolella harrastevehkeisiin ja käyttiksiin. Vaikea kuvitella että esim misukat olisi paremmat, pitänee siis joskus kokeilla.
Selasin hieman lisää
Ymmärrän sen psykologian, mutta käytännössä sanoisin että nimenomaan niihin kannattaa laittaa parhaimpia. Meinaan sanoisin että siitä hyvästä renkaasta on isompi hyöty ja pienempi kustannus jos puhutaan vanhemmasta autosta jossa on todennäköisesti edullisempi rengaskoko, eli hintaeroa on halppiksiin vähemmän avustimia ja vaimennuksia piilottamansa sitä eroa.Myönnän kyllä, että tällä viikolla tulin miettineeksi, että viitsiikö enää 12 vuotiaseen 330 tkm ajettuun Passattiin ostaa niitä ihan prameimpia talvinakkeja, mutta kyllä sitten totesin, että turvallisuus edellä mennään ja laitoin alle CVC 8:t.
Tosin, yllättävän nopeasti nuo muodissa olleet rengaskoot katoavat valikoimista. Itse olen joutunut pariin viimeiseen autoon valitsemaan vähän sitä ja tätä kun ei ole enää se yleinen koko vs mitä oli ja liikkeet ovat sanoneet etteivät pidä enää varastossa kun ei ole ostajia.Ymmärrän sen psykologian, mutta käytännössä sanoisin että nimenomaan niihin kannattaa laittaa parhaimpia. Meinaan sanoisin että siitä hyvästä renkaasta on isompi hyöty ja pienempi kustannus jos puhutaan vanhemmasta autosta jossa on todennäköisesti edullisempi rengaskoko, eli hintaeroa on halppiksiin vähemmän avustimia ja vaimennuksia piilottamansa sitä eroa.
Siinä mielessä eniten ihmetyttää se että niitä luokattomia kumeja näkee jossain kauppakasseissa joihin se premium olisi maksanut kympin tai pari kulma lisää, ja senkin olisi saanut luultavasti bensakuluina (vierintävastulsena) ja parempa kulutuskestona.
Mutta paljon on selvästi ihmisiä joiden mielestä rengas kuin rengas on sama asia, päätellen siitä että kun toista autoa talouteen haki niin useammassa autossa näki bräniköitä liikkeen laittamia halvimpia kumeja alla, että voi myydä ”uusilla renkailla” tietämättömälle. Itselle tuo on lähinnä karkoitus kun tuntuu pahalta heittää uusi kumi pois, mutta ei niillä ajaakaan halua. Noh, oli siellä parhaina tapauksina ~25k autoissa myös ”kesärenkaina” Pohjoismaiset kitkat, joita vielä myyjä kehui kun oli pintaa niin hyvin milleinä jäljellä.
Menikö nyt ostettujen renkaiden nimi väärin vai miten, sillä UltraGrip Ice 3 on kitkarengas.Itsellä ei mennyt keväällä nastarenkaat enää katsastuksesta läpi kun oli liian vähän nastoja Tuli aikalailla puskista, mutta rehellisyyden nimissä en kiinnittänyt tai edes näköjään osannut kiinnittää mitään huomiota muuta kuin kaasua ei liukkaalla pystynyt ainakaan ylämäkeen kauheasti antaa, mutta jotenkin sitä tottuu ja pitää normaalina. Oli jälkiviisaana tyhmää edes mennä talvirenkailla katsastukseen kun jos olisi tajunnut asian, niin vaihtanut jo siinä vaiheessa kevättä kesärenkaat alle. Oli kyllä hävettävän vanhat ja varmaan kumiseoksenkin takia voinut vaihtaa aikaisemmin kun itselle tulee vaan muutama tuhat kilometriä vuodessa.
Tässä arponut mitkä renkaat tilaan ja vaihtoehtona oli ulkomailta hankookien nastojen tilaamista (noin 600e+100e asennus) ja Continentalin IceContact 3 k-autosta (1020e asennettuna).
Nyt kun oli k-auton (mammuttimmarkkinat) viimeinen tarjouspäivä, niin lopulta kliksasin jonkinlaisena kompromissina Goodyearin UltraGrip Ice 3 857,64e asennettuna. Soitin faijalle ja sanoi saaneen paremmat teknarin testeissä kun hankookit ainakin (continental ilmeisesti testivoittaja tosin). Sen enempää en jaksanut tehdä taustatyötä. Mulla on vanteet entuudestaan 245/45/R17 vanhojen renkaiden mukaan. Sanokaa, etten tehnyt ainakaan karmeaa päätöstä? Tai toki saa sanoa jos oikeasti teinNastat nyt yleensä kiva ja tuntuu turvalliselta valinnalta (joskus oli honda accordissa jotkut sysipaskat kitkat ja jäänyt karmeet kokemukset kun auto menee pulkkana kymmenen kilsan tuntivauhdissakin ja ei pysty jarruttamaan yhtään). Nykyinen auto golf gti ja herramiesmäiseksi mun ajoa ei voi sanoa. Nastat toki lähtee helposti pois, mutta näin jo ihan oman mielenrauhan takia ehkä paremmat.
autotoday.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.