Eiköhän sullekin käy niin, että nastarengaskuskiksi ei ole paluuta kun hyvän kaupan kautta "joudut" rupeamaan kitkamieheksi. Onhan tuo loistava ostos jos 350 eurolla saa nuo renkaat vanteineen.
Mulla on itselleni tulossa alle uudet Contin 7 kitkat, mutta saavat vielä majailla rengashotellissa talvea odottelemassa. Edellisessä autossa oli vanhempaa mallia olevat Contin kutoset ja oli erinomainen rengas. 99% ajasta talviolosuhteissa pito oli hyvä, lähti silloisella etuvetoisellakin myös jäisellä tiellä liikennevaloista varsin nätisti, liikenneympyröissä ja moottoritien rampilla ei perä yrittänyt lähteä omille teilleen ja sivuttaispito oli muutenkin kohdallaan. Ainoa haaste oli (tosin myös jossain määrin olisi ollut myös nastarenkailla) sellaiset harvat talviset kelit, kun tienpinta vetää yllättäen ihan peilijäähän lämpötilojen sopivasti heitellessä. Vesijäinen mökkitiekin nätisti ajellen meni noilla renkailla ongelmitta. Puolipitoisinakin renkaiden pito ja ominaisuudet olivat yllättävän hyvin tallessa kolmen talven ajojen jälkeen. Seiskan pitäisi taas joka suhteessa olla vielä parempi rengas kuin kutonen, joten tuskinpa tulet pettymään.
Kitkarenkaiden kehitys on ollut huimaa viimeisten 10 vuoden aikana. Nokian Hakkapeliitta R oli jo aivan käyttökelpoinen ja turvallisen tuntuinen rengas. R2 oli parempi ja Conti 6 oli vielä aivan selvän tuntuinen parannus. Nyt seiskan pitäisi sitten tosiaan taas olla kertaluokkaa parempi.