Tesla Model Y mallikeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AAtte
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla ei vastaavaa ongelmaa ole ollut koskaan, johtuneeko siitä että toinen auto on juurikin Mersu… ;)

aivan kuin se "feedback" napissa olisi muuttunut jokin aika sitten. Nyt taitaa selkeästi olla joku viive fyysikan ja softan välillä.
Joskus kun "klikkaa" nopeasti, ei ota inputtia. Käynyt ainakin parikymmentä kertaa. Nykyään tulee painettua nappia enempi.

Kun painaa nappia, saattaa mennä 0,5sek, että kuuluu ääni, että luukku lähtee sulkeutumaan. Ts. softa on välissä.
mutta aina viimeistään toisella yrityksellä kyllä mennyt luukku kiinni.

(ehkä jostain voi tulla haamu-mikrosekunnin-väärä-viesti ja siihen on sitten laitettu varo, että pitää nappi olla pohjassa vähintään 0,2sek -- quick fix)
mutta niin .. aina nykyään toimii kun yritän sulkea kontin.

edit: eh.. juuri äsken -- kun tuli oikein kiinnitettyä asiaan huomiota -- painoin takaluukun sulkunappia, niin että se selkeästi napsahti. Mutta eipä luukku tehnyt mitään. Toisella yrityksellä toimi.
Ehkä sitä pitää tosiaan sitten pitää hetki pohjassa. Pitää testailla.

Olisiko tuossa haettu samantyyppistä kuin vaikka jossain mersuissa on takaluukun sulkunappi. Sellainen kohtuullisen iso nappi, joka liikkuukin jonkin verran. Ja sitä pitää ihan painaa "pohjaan", että luukku alkaa sulkeutua.
Jos Tesla on halunnut saman vahinkojen välttämiseksi, mutta nappi on mikä on mikrokytkin, niin tullut tuollainen viritys (taas).
 
edit: eh.. juuri äsken -- kun tuli oikein kiinnitettyä asiaan huomiota -- painoin takaluukun sulkunappia, niin että se selkeästi napsahti. Mutta eipä luukku tehnyt mitään. Toisella yrityksellä toimi.
Ehkä sitä pitää tosiaan sitten pitää hetki pohjassa.

Tämäpä juuri. Käyttäjä saa sekä haptisen että äänipalautteen että nappia on painettu mutta mitään ei tapahdu. Eihän toi yksinkertaisesti ole muuta kuin huono toteutus, oli sitten kyseessä hitaasti rikkoontuva kytkin tai sitten haluttu/muuttunut toiminnallisuus

Ja tosiaan täsmälleen samalla tavalla painamalla monta kertaa peräkkäin se voi joko sulkeutua ensimmäisellä kerralla tai sitten kolmannella
 
Tämäpä juuri. Käyttäjä saa sekä haptisen että äänipalautteen että nappia on painettu mutta mitään ei tapahdu. Eihän toi yksinkertaisesti ole muuta kuin huono toteutus, oli sitten kyseessä hitaasti rikkoontuva kytkin tai sitten haluttu/muuttunut toiminnallisuus

Ja tosiaan täsmälleen samalla tavalla painamalla monta kertaa peräkkäin se voi joko sulkeutua ensimmäisellä kerralla tai sitten kolmannella
Joo, manasitte jotenkin *askaksi omankin takaluukun.. Tänään sain ekaa kertaa aikaiseksi, että nappia painettua tulee äänikin vielä, mutta luukku ei liiku.
Ei tuo nyt maailmaa kaada, mutta kyllä se vielä '24 toimi.
 
Itsellä tekee vaan yhdessä kohtaa tätä takaluukun sekoilua. Puun alla. Jos auton parkeeraa nokka edeltä, niin että peräkontti on parkkipaikan puolella, menee kontti kiinni 100% vaikka miten hipaisisi.. Kellään muulla mitään oksaa tai varjoa niissä paikoissa missä kontti ei suostu menemään kiinni? Puun alla menee kyllä kiinni kun painaa 2-4 kertaa.
 
(ehkä jostain voi tulla haamu-mikrosekunnin-väärä-viesti ja siihen on sitten laitettu varo, että pitää nappi olla pohjassa vähintään 0,2sek -- quick fix)
mutta niin .. aina nykyään toimii kun yritän sulkea kontin.
Kuulostaa tosiaan että ratkaisuun on tehty vähän pidempi debounce mikä on ihan järkevää ettei vahingossa aukea.

En tiedä liittyykö mutta näin liikenteessä Y:n luukku auki. Jaksuhalit kaikille luukkujen kanssa painiville!
 
Miten uudessa Tesla Y ssä saa vaihdettua ajon aikana autopilot vakkarin ja perinteisen vakkarin välillä? Jossain vanhoissa ohjeissa lukee että pitäisi olla asetuksissa että laittaa päälle kaksi kertaa napauttamalla autopilotin ja 1 x napauttamalla tulisi tavallinen vakkari, mutta ei tuollaista Juniperissa ole? Saako tuota mitenkään kierrettyä esim s3xy button? Esim pimeällä pikkutiellä ei anna laittaa autopilot vakkaria päälle mutta miten ihmeessä ei sitten anna perinteistäkään?
Missä sisäkamera sijaitsee joka seuraa katsetta? Eihän tuota voi ajaa kuin aurinkolasit silmällä jolloin ei aivan jatkuvasti kilkata? Ilman laseja herkästi tulee varoituksia ja autopilot kielletään matkan ajaksi?
Mitä tarkoittaa että autopilot lähtee pois käytöstä jos vielä tulee 3 virhettä tms? Kokonaan? Sain jo kolme virheitä kun yritän ominaisuuksiin tutustua ja 2 enää jäljellä. Mitä sitten tapahtuu kun virheet täynnä?

Miksi autopilot antaa laittaa vaan 10knh yli kartttadatan olevan nopeusrajoituksen? 100 kmh alueella antoi laittaa vaan 90kmhh koska data väitti että olisi 80knh tie vaikka oli 100 tie ja merkitkin isolla näkyvillä?

Miten maantiellä ohitetaan sujuvasti ilman että autopilot hyppää pois päältä agressiivisesti kun rattia kääntää? Miten te teette sen? Oli huono kokemus ohittaa kun autopilot hyppää pois päältä äänet kilkaten ja ratin kääntö ottaa ns nykäisemällä pois sen. Saako autopilottia pidettyä jotenkin päällä maantieohituksessa? Moottoritiellä sain toimimaan painamalla viikset pohjassa.
 
Juniper ei tue tätä vakkari/Autopilot komboa kuten aikaisemmat mallit. Voi tulla päivityksellä takaisin tai sitten ei. Tuntuu että haluavat saada FSDlle luvat jolloin ”pakotetaan” tähän malliin. Aika näyttää. SEXY ei tue tätä mutta ilmeisesti etsivät kiertotietä. Toki vaihtoehtona tehdä 2 profiilia missä vakkari ja AP mutta jos vaihdat APlta vakkari-profiiliin pitää pysähtyä jos haluaa AP takaisin käyttään toisella profiilillla.

Sisäkamera on peilin yläpuolella. Voit laittaa siihen suojan että ei näe. AP menee jäähylle x ajaksi kun tulee liikaa virheitä. En muista oliko se viikon vai kauanko pois käytöstä.

Nämä rajoitukset ovat hiukan mysteeri mutta se pääosin riippuu tiestä. Jos on normaali 2 kaistainen missä vasen ja oikea on rajoitus tuo max 10kmh yli. Sitten jos taas useampia kaistoja samaan suuntaan saa laittaa aika vaikka 140kmh asti johon AP tukee.

Ohituksessa ensin vilkku päälle niin AP ns. vapautuu ja voit ohittaa. Tähän oppii ajan myötä. Automaattista aktivoitua ei ole ohituksen jälkeen joten joko ostaa EAP tai SEXY tähän. Sexyllä pitää muistaa painaa kaasua tai muuten regen iskee hidastamaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 599
Viestejä
4 945 394
Jäsenet
79 515
Uusin jäsen
kromsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom