Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

jarruputket on yksi asia mikä tekisi mieli tarkistaa kunnolla, niitä tuskin katsastuksessa näkee koska pitää ilmeisesti purkaa pohjamuoveja pois?

Auto on hollannin tuonti ja näytti äkkiseltään aika siistiltä ruostumisen suhteen, siellä ei taideta suolata teitä ainakaan niin paljon kuin suomessa? Nykyinen autokin on sieltä uitettu eikä pahemmin ruostevikaa ole ollut.
Nyt löysin tuolta Facebookin keskusteluista jotain ohjetta Model 3 (ehkä Y myös):

"Minulla on kanssa takarenkaiden luona 100tkm ajetussa ihan läpimädän näköiset, juuri siinä mihin kaikki suolakura lentää.

Kun otat renkaan pois niin on siinä heti näkyvillä renkaan yläreunan ja lokarin välissä. Aika jännä koska muuten putki on siisti jarrusatulan päästä."

Eli siis voisit sitä itsekin tutkia jopa? Vaatii vaan tunkkiin sen "palikan" väliin.

Edit:

Facebook:

"Kuljettajan puoliset lokasuojat kun irroittaa niin näkee niiden kunnon. Minulla vuosi jarrunestetta eturenkaan takapuolelta, mutta myös takarenkaan etupuolella olit putken huonossa kunnossa."

E2:

Facebookista lisää. Eli korjaamon diagnoosi ei riittänyt, vaan käskivät katsastamaan auton.

Screenshot_2026-03-14-22-31-46-473_com.facebook.katana~2.jpg

Viimeksi muokattu:
Nyt löysin tuolta Facebookin keskusteluista jotain ohjetta Model 3 (ehkä Y myös):

"Minulla on kanssa takarenkaiden luona 100tkm ajetussa ihan läpimädän näköiset, juuri siinä mihin kaikki suolakura lentää.

Kun otat renkaan pois niin on siinä heti näkyvillä renkaan yläreunan ja lokarin välissä. Aika jännä koska muuten putki on siisti jarrusatulan päästä."

Eli siis voisit sitä itsekin tutkia jopa? Vaatii vaan tunkkiin sen "palikan" väliin.

Ihan vaikka prismasta ostettu jääkiekko tms sopii tuohon, kunhan vaan asettaa sen autossa olevan reiän kanssa vastakkain. Ostin joskus vastaavat Virtasen Kaupasta, niin kahdesta katkesi tuo nysä auton sisään, eli sinne enää edes turha yrittää sovittaa tuollaisia uudestaan.

Ihan vaikka prismasta ostettu jääkiekko tms sopii tuohon, kunhan vaan asettaa sen autossa olevan reiän kanssa vastakkain. Ostin joskus vastaavat Virtasen Kaupasta, niin kahdesta katkesi tuo nysä auton sisään, eli sinne enää edes turha yrittää sovittaa tuollaisia uudestaan.
luin myös, ettei näitä välttämättä suositella, on riski, että auto luiskahtaa tunkilta noiden kanssa. Mikähän olisi paras, vain laittaa ohut kumi hallitunkin tallan päälle naarmujen välttämiseksi?

luin myös, ettei näitä välttämättä suositella, on riski, että auto luiskahtaa tunkilta noiden kanssa. Mikähän olisi paras, vain laittaa ohut kumi hallitunkin tallan päälle naarmujen välttämiseksi?
Tuo Motonetistä ostettu on ollut ainakin kestävä. Eli tappi on pysynyt kiekossa ongelmitta kiinni. Toki tarkkana pitää olla silti. Kohta pitää olla juuri oikea. Mutta eipä siinä sitten oikein muuta voi mennä pieleen.

Screenshot_2026-03-14-23-33-14-669_com.opera.browser.jpg

Pitäisi itse kokeilla, että mahtuuko nostotyyny ja mun tunkki auton alle. 2.5cm madallettu auto, niin ei välttämättä mahdu. Oikein matala tunkki jos olisi, niin sitten ei ongelmaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
302 764
Jäsenet
82 215
Uusin jäsen
petrip68

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom