Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ja käydä kokeilemassa miltä tuntuu käteen ilman viiksiä, vai oliko näis junipereis vaihdeviiksi?

Commanderilla saa jälkeenpäin ylinopeusvaroituksen helvettiin ja ilmeisesti muitakin ajoavustimia.
 
Aasista siltojen yli aidanseipäisiin; on tuo etähallinta ja ilmanvaihdon eri ylläpitotilat hienoja kun aina saat kävellä viileään autoon ja kauppareissulla jättää auton ilmanvaihdon päälle.

Sähköautot upeita. Teslakin välillä. :cool:
 
Jaahas jo vannoin, että Teslaa en osta. Nyt korkotarjous uudelle Y:lle kuitenkin houkuttaa.

Kommentteja, kumpi olisi "tarkan markan" miehen ratkaisu:

2023 tai uudempi vanha Y, alle 50 tkm kilsat ja LR. Irtoaa alle 40k.

Uusi Model Y karvalakki, 47k 0 % korolla

Uusi Model Y Long Range neliveto 55k 0 % korolla

Arvonlaskumielessä mikä olisi turvallisin? Vai onko mikään?
Jos arvonlaskun kannalta haluat parasta, niin kannattaa ehkä katsoa siihen toiseen T-merkkiin. Tosin sekin on tainnut sähköautoissa ottaa hinnoisssa siipeensä ja haluaako sillä sitten ajaa. Teslan tapauksessa alkuvuoden myyntimäärät vs. tuotettu automäärä laskelmalla sanoisin, että jos ei ole autoa pakko saada, niin hold on hyvä optio. Johonkin ne tuotetut auto on pakko tunkea ja kvartaaliluvut nätiksi. Hyvin ei-tieteellisen Raision toimipisteen uusien y-autojen määrän perusteella kyseiset autot eivät ole kovinkaan kuumaa kamaa, mitä nyt arska porottaa. Kvartaalin lopussa oli ainoa hetki, jolloin niitä ei näkynyt montaa. Roikkuu aika monta kolmosta/vanhaa y:tä myös. Toki nuo kun ovat järjestäen valkoisia, niin jotain voi huoltoihinkin liittyä (tosin määrät viikonloppuisinkin samat).
 
Uuden kameran tietää kun saa sellaisen käsiin.
Mitkä kuolleet kulmat? Teslan sivuilla lukee näin.


Etukamera tuli sen takia kun tajusivat, että tutkien poiston jälkeen ei ollutkaan niin helppoa nähdä/arvioida missä nokka on tai mitä sen edessä.

Lisäksi tuota puskurikameraa ei toistaiseksi käytetä FSDssa tai muissa sovellutuksissa. Vain siinä että voit avata ja katsoa kuvaa itse.
Tuossa takaikkunassa oleva kamera ainakin näkee eturenkaiden kohdilta kaiken parkkeerattaessa, voi toki olla pelkkä robotaksi ominaisuuskin.
Noilla Teslan sivuilla ei mainita kuin ajossa olevasta 360 näkymästä ja kaikki tietää ettei sitä ominaisuutta ole ruutuun summoamisissa ja kutsuissa pois parkkiruudusta. Pysäköintiinhän tässä tarvittaisiin niitä lisäkameroita.
 
Mitkähän olisi hyvät kesärenkaat Model Y ? Kyseessä 2023, LifePo akulla eli normaalia raskaampi.

Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E
255/45 R19 104W XL 4PR EV, SoundAbsorber, T1 SBL Kesärenkaat

Nämä on nyt alla mutta mielestäni on aika kovaääniset, en tiedä vaikuttaako että on rullattu jo 40tkm.
 
Tuossa takaikkunassa oleva kamera ainakin näkee eturenkaiden kohdilta kaiken parkkeerattaessa, voi toki olla pelkkä robotaksi ominaisuuskin.
Noilla Teslan sivuilla ei mainita kuin ajossa olevasta 360 näkymästä ja kaikki tietää ettei sitä ominaisuutta ole ruutuun summoamisissa ja kutsuissa pois parkkiruudusta. Pysäköintiinhän tässä tarvittaisiin niitä lisäkameroita.
Nuo testimuulin kamerat ovat sen Robotaxin juttuja mikä tulee sitten joskus.
Nythän jo näkee ihan hyvin sivut ja muut koska osaa piirtää kanttareet.
 
Riippuu haluaks käyttää rahaa vai et.

Haluat

Et halua
Rengas Sailun 255/45 R19 104W XL EV | Atrezzo ZSR2 | 1001Renkaat.com
 
Riippuu haluaks käyttää rahaa vai et.

Haluat

Et halua
Rengas Sailun 255/45 R19 104W XL EV | Atrezzo ZSR2 | 1001Renkaat.com
Kiitoksia. Pirellit vaikuttaa hyvältä. Miten saako ne bluetooth anturit siirrettyä uusiin renkaisiin ?
 
Ensimmäistä sähköautoa ostamassa ja valinta kohdistunee Tesla Model 3:een, hintaluokassa 25-27 teur. Vuosimalli 2021 johon riittää rahkeet, -22 menee jo yli kipurajan mitä näitä selaillut (eli ei saa sitä uudempaa prosessoria).

Oikeastaan yhteen olen jo kiinnittynyt henkisesti, 2021 vm. Model 3 Performance. Tiedustelujen mukaan akku 86% kunto automyyjän mukaan, ajettu noin 70 tkm.
Tämän osalta kyselisin, onko akku ns. normaalissa jakaumassa noilla specseillä?

Muutoinkaan ei nyt oikein osaa mitään täsmäkysymyksiä tai selvityksen ihan hirveästi enempää tehdä. Tuleeko mieleen jotain sellaista, jota kannattaisi selvittää (toki perus renkaat/vanteet, mahd. omistushistoria) tällaisen Model 3 performancen osalta ennen ostopäätöstä?
Tarpeisiini lataus menee käyttätarpeissani hitaalla kotilatauksella (tähän ei ilmeisesti tarvitse mitään hankkia?) ja toki satunnaisesti pikalatausasemilla. Long Range myös tutkittu ja preferenssieni/käyttötarpeisiini Performance kuitenkkn valintana.
 
Akuthan noissa 21-22 perffeissä saattaa posahdella vähän muita malleja tiheämmin. Ainakin jos ulkomaan foorumeja on uskominen.
 
Onko jarruputkissa joku tietty ongelmapaikka? Takajarruputkien vaihtoonhan joutuu tiputtamaan akun pois..
niin joutu... näin vahingosta viisastuneena jos jarruputkiremonttiin lähtee, valitsee sellasen tekijän joka vaihtaa putket irroittamatta akkua. Homma hoituu parissa tunnissa ja tonnin halvemmalla, eikä tule jälkipeliä korjaamon kanssa yhtä helposti...

En niitä itse käyny sen tarkemmin läpi kun koko hoito meni liikkeen piikkiin. Totesin vaan alle 2 viikkoa oston jälkeen että jarrunesteet on parkkipaikalla asvaltissa.

Jos oikein olen ymmärtänyt niin pyöräkotelosta jostain pääsee aika vapaasti (suola)vesi lentämään paikkoihin missä se voi tehdä vahinkoa. Samaten jostain koteloista voi löytyä esim. kilokaupalla hiekkaa.
 
Samaten jostain koteloista voi löytyä esim. kilokaupalla hiekkaa.

Tesla on siis ottanut oppia "legacy" valmistajista tässäkin, eikös sen pitänyt olla toisin päin että Teslalla innovoidaan uutta ja tehdään asiat paremm.. eri lailla kuin legacy valmistajat tekee.

Jarruputkissahan on tainnut kaikki olla alamäkeä sen jälkeen kun kustannussyistä valmistajat luopui kupari-nikkeli putkista ja alettiin käyttämään halvempaa tavaraa.

Ja noihin koteloihin liittyen Vag-konsernin tehdasasenteinen komposti roiskeläppien takana saa epäilemään, että josko konsernilla ja Biolanilla on joku salainen yhteistyökuvio.
 
Tesla (Toyota jne.) voisi opettaa vaikka sillä AI lla laittaa takavalot päälle. Eilen ajelin Helsingistä Lahden suuntaan niin jouduttiin keskelle ukkosmyrskyä, tummansininen Tesla Y upposi aika hyvin maisemaan kun vesi suihkusi. Erotti lähinnä siitä että jarruvalot välillä välkkyi edessä.
Ihan sillä tässä huutelen että ne ajovalot voi laittaa päälle jos tilanne vaatii.
 
Tesla (Toyota jne.) voisi opettaa vaikka sillä AI lla laittaa takavalot päälle. Eilen ajelin Helsingistä Lahden suuntaan niin jouduttiin keskelle ukkosmyrskyä, tummansininen Tesla Y upposi aika hyvin maisemaan kun vesi suihkusi. Erotti lähinnä siitä että jarruvalot välillä välkkyi edessä.
Ihan sillä tässä huutelen että ne ajovalot voi laittaa päälle jos tilanne vaatii.

Tätä olen ja itsekin ihmetellyt mikä siinä voi olla vaikeeta laittaa takavalot automaattisesti päälle kun pyyhkimet on muulla kuin tihkunopeudella, jopa halvimmasta volkkaririssa toimii noin.
 
Tätä olen ja itsekin ihmetellyt mikä siinä voi olla vaikeeta laittaa takavalot automaattisesti päälle kun pyyhkimet on muulla kuin tihkunopeudella, jopa halvimmasta volkkaririssa toimii noin.
Mikseivät ne voisi vaan olla päällä aina kun valoa on vähemmän kuin joku kirkkaan kesäpäivän valaistus? Ne ledit syövät jotain milliwatteja tehoa joka ei sähköautossa tunnu missään.
 
Mikseivät ne voisi vaan olla päällä aina kun valoa on vähemmän kuin joku kirkkaan kesäpäivän valaistus? Ne ledit syövät jotain milliwatteja tehoa joka ei sähköautossa tunnu missään.

Valoisuusanturille on todennäköisesti mahdotonta erottaa pilviharson takaa paistavan auringon ja kirkkaan taivaan välistä eroa. Pikku sateellakin saattaa olla todella kirkas taivas puhtaasti teknisin arvoin mitattuna.

Tuo takavalo-asia on kyllä typerä ohjelmointikysymys monessa muussakin autossa, EU saisi ehdottomasti säätää pakolliseksi takavalot aina jos lasinpyyhkijöitä käytetään.

Eikös esim Skoda juuri tehnyt muutoksenkin, että takavalot ei pala huomiovaloilla eikä niitä saa edes koodaamalla päälle. Muistan TM:stä lukeneeni ehkä.

Sitä vastoin Volvolla taitaa edelleen palaa aina takavalot huomiovaloillakin.
 
Eikös esim Skoda juuri tehnyt muutoksenkin, että takavalot ei pala huomiovaloilla eikä niitä saa edes koodaamalla päälle. Muistan TM:stä lukeneeni ehkä.
Ainakin Cupra Tavascanissa palaa takavalot myös huomiovaloilla ajettaessa. Ei ihan niin kirkkaasti koko ledin leveydeltä, mutta palaa kuitenkin. Mielestäni ihan tervetullutta moinen.
 
Olen ainakin itse huomannut että takavalot syttyy jos pyyhkijät sateella viuhtoo. En tiedä sitten onko softassa menty takapakkia. Sumarit pakottaa myös valot päälle. Niitähän monikaan ei käytä vaikka pitäisi.
 
Olen ainakin itse huomannut että takavalot syttyy jos pyyhkijät sateella viuhtoo. En tiedä sitten onko softassa menty takapakkia. Sumarit pakottaa myös valot päälle. Niitähän monikaan ei käytä vaikka pitäisi.
Sateella näkyvyys on huonompi, joten on ihan aiheellista laittaa valot päälle.
 
Teslan valot syttyy jos valoanturi käskee, se on aika herkällä, että yleensä ison sateen pilvisyyden hämärtämä maisema riittää.

Ei toki aina.
 
Mielestäni voisi olla aina päällä kaikissa autoissa. Eipä ole ledeillä sähkönkulutus kummoinen ja mitään haittaa ei takavaloista olisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 167
Viestejä
4 845 019
Jäsenet
78 369
Uusin jäsen
tojura

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom