Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuokohan tämä MIC Model 3 Perffin samalle tasolle kuin USAssa valmistetun?
Luultavasti ei, nämä ovat edelleen LG:n akkuja kun taas USA perffi käyttää Panasonicia, jossa selvästi korkeampi max purku. Toki siihen on voinut tulla parannusta, mutta en odottaisi sitä. Etenkin jos Zepin ylemmän mukaisesti näissä on keskitetty alhaisen tehon purkukapasiteettiin.

Lähde akku- ja suorituskykyeroille:

 
Tuscin, kiinaa varten noita "köyhien langeja" tehdään eikä niitä ole muualle viety koskaan.
 
Julkaisu aikatalusta? eurooppaan tulosta ei enempää ?

Pituutta, vajaa 19 senttiä lisää, kuus istuinta, ilmeisesti lisä istuimet optio ? Jos hinnoittelu kohdallaan niin luulis Suomessakkin kiinnostavan. Ilman lisäpenkkejä , osaa nimenomaan niillä.
Penkit on mallia 2-2-2 joten eiköhän tuota saa kuin 6 paikkasena.

 
Penkit on mallia 2-2-2 joten eiköhän tuota saa kuin 6 paikkasena.


Ok, onko joku tekninen syy mikä estäisi kaksirivisenä myynnin ?
Kuvittelen että käyttäjä voi heittää takarivin pois, mutta onko siitä olemassa tietoa. Tosin ei se nyt vastaa perinteistä kaksirivistä taka sohvalla, muta ei kaikki sellaista tarvi.

No vielä ei varmaan ole kerrottu kantavuudesta, eli onko kyse lähinnä tyhjien banaanilaatikoiden tilasta, vai voiko viedä jotain painavampaa.
 
Eilen meni huutokaupat.com:ssa 2020 rwd 15000e (165tkm).. en oo nyt seurannut tarkkaan, mut kai liikkeet vielä paria kymppiä yrittävät noista…
 
Eilen meni huutokaupat.com:ssa 2020 rwd 15000e (165tkm).. en oo nyt seurannut tarkkaan, mut kai liikkeet vielä paria kymppiä yrittävät noista…
Niin tämä: https://huutokaupat.com/kohde/5575389/tesla-model-3-2020
- Ratti kulunut puhki
- Pyöränkaarista maali puhki
- takakontin reunasta lähtenyt maalit
- Takakaarista lähtenyt kiveniskemien vuoksi maalit

Ilmoituksesta: "Auton korivaurioiden lisäksi, ratti kulunut, Auton takalasi halki (Ovokolla käytetty n. 1200-1500€), Auto käytetty nosturilla ja tarkistettu että pohjassa ei osumia tämä ok katsurilla. Oikea ja vasen ylätukivarsi takana -> Eivät tule menemään ensi katsatuksessa -> Nämä tsekattu katsurilla myös, mutta leimaa ei ole pilattu eli 03/26 asti ajoaikaa. Kesärenkaat n. 3mm (edessä huonommat ja takana hieman paremmat)"

Ei tätä nyt ihan vielä voi pitää esimerkkinä siitä, mikä tuon ikäisen ja ajetun käypä hinta on silloin kun auto on kaikin puolin asianmukaisessa kunnossa.
 
Niin tämä: https://huutokaupat.com/kohde/5575389/tesla-model-3-2020
- Ratti kulunut puhki
- Pyöränkaarista maali puhki
- takakontin reunasta lähtenyt maalit
- Takakaarista lähtenyt kiveniskemien vuoksi maalit

Ilmoituksesta: "Auton korivaurioiden lisäksi, ratti kulunut, Auton takalasi halki (Ovokolla käytetty n. 1200-1500€), Auto käytetty nosturilla ja tarkistettu että pohjassa ei osumia tämä ok katsurilla. Oikea ja vasen ylätukivarsi takana -> Eivät tule menemään ensi katsatuksessa -> Nämä tsekattu katsurilla myös, mutta leimaa ei ole pilattu eli 03/26 asti ajoaikaa. Kesärenkaat n. 3mm (edessä huonommat ja takana hieman paremmat)"

Ei tätä nyt ihan vielä voi pitää esimerkkinä siitä, mikä tuon ikäisen ja ajetun käypä hinta on silloin kun auto on kaikin puolin asianmukaisessa kunnossa.

Nojuu.. mutta itse ostaisin tuon mieluummin kuin ehjän 20k, mutta varmasti valtaosa tekee toisin..
 
Huonosti tuntuu liikkuvan nuo alkupään Model 3 perffit nettiautossa. Hintapyynnöt ei kuitenkaan tunnu (enää) juurikaan laskevan, onkohan otettu turhan kovaan rahaan sisään vai muuten vaan tykätään seisottaa rivissä.
 
Eiköhän tuo ole huutokauppaan laitettu nimenomaan sen takia että autoliike ei sellaisenaan voi tuollaista myydä.

Tai voi mutta aika mainehaitan ottaa ja silti täytyy auto korjata.
 
Tämä liittynee LG:n aavistuksen tiheämpiin low-current kennoihin joita on saanut jo pitkään markkinoilta. Todennäköisesti LG on kasvattanut tuotantoa sellaisiin mittoihin, että siitä riittää Teslan tarpeisiin ja ehkä sieltä on tuunattu joku sopiva yhdistelmä energia- + tehotiheyttä.

Aikaisemmin purkunopeudesta riippuen LG:n kennot olivat luokkaa 4.9-5Ah. Nyt uusimmat ovat luokkaa 5.5Ah jos purkaa riittävän matalilla tehoilla (wltp testisyklin tehoiksi aivan riittävillä).

Jos ajaa kaasu pohjassa autobahnia, range / kWh-määrä ei kasvaa kauheasti vs. nykyiset kennot, mutta 60-80kmh alueella maantiellä buustia on varmaan tuo 10%.

En tiedä tarkasti mitä kennoja aikaisemmin tesloissa on ollut, mutta varmaan jotain INR21700-M50 +pari lisäkirjainta.

Nyt LG:ltä on markkinoilla INR21700-M52A1:stä ja M58 merkintäisiä. Tesla on varmasti sitten neuvotellut M53:sista jonkun itselleen räätälöidyn mallin.
Jep totta, että noita ollut pidemmän aikaa ja tais jo keväällä olla juttua, että tulisi tesloihinkin, mutta aina arvoitus milloinka. Ja nyt kun pidennetyllä akselivälillä saapuu ainakin ensin Kiinan markkinoille 6 paikkainen niin tulisiko siihen se huhuttu 95kwh akku? Oli myös huhmaretta että takapenkeillekin tulisi ilmastointi ominaisuus y malliin.
 
Jep totta, että noita ollut pidemmän aikaa ja tais jo keväällä olla juttua, että tulisi tesloihinkin, mutta aina arvoitus milloinka. Ja nyt kun pidennetyllä akselivälillä saapuu ainakin ensin Kiinan markkinoille 6 paikkainen niin tulisiko siihen se huhuttu 95kwh akku? Oli myös huhmaretta että takapenkeillekin tulisi ilmastointi ominaisuus y malliin.
Siihen tulee 82,5kwh LFP.
Suunta pitäisi olla, että autojen kulutusta pienennetään ja eikä lyödä isoja kalliita akkuja kompensoimaan tätä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 639
Viestejä
4 859 511
Jäsenet
78 417
Uusin jäsen
ihmiskeho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom