Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Malli jota tuotetaan eniten ja myynti ei vedä.
Myynti ilmeisesti oli syyskuussa jo varsin hyvää, suomessa selvällä kaulalla myydyin sähköauto, mitä jotain lukuja tuli vastaan.
Lauantaina koeajon jälkeen myyjän kanssa juteltiin, niin tosiaan tuo on Y:stä se volyymimalli kuten sanoitkin, mutta koittavat kuulemma rutistaa loppuvuodelle vielä jonkin sopivan miljoonaluvun myytyjä autoja, jonka vuoksi vaihtokampanja ja 3:sen 0% kampanja laitettiin päälle.
 
Myynti ilmeisesti oli syyskuussa jo varsin hyvää, suomessa selvällä kaulalla myydyin sähköauto, mitä jotain lukuja tuli vastaan.
Lauantaina koeajon jälkeen myyjän kanssa juteltiin, niin tosiaan tuo on Y:stä se volyymimalli kuten sanoitkin, mutta koittavat kuulemma rutistaa loppuvuodelle vielä jonkin sopivan miljoonaluvun myytyjä autoja, jonka vuoksi vaihtokampanja ja 3:sen 0% kampanja laitettiin päälle.
Kyllähän se halpa auto kelpaa suomalaiselle, niin myynti vetää. Mutta vielä on pitkämatka siihen, että saadaan myytyä se mitä pitäisi tänä vuonna.
 
Kyllähän se halpa auto kelpaa suomalaiselle, niin myynti vetää. Mutta vielä on pitkämatka siihen, että saadaan myytyä se mitä pitäisi tänä vuonna.
Vetääkö se Teslan myynti edes lopulta vieläkään? Kolmosen luvut umpisurkeat. Y:llä saatiin kampanjoilla torjuntavoitto ainakin hetkeksi. Oliko pitkän syöksyn pohja, jaa-a. Mallisto on edelleen kapea ja vanha. Model 2 puuttuu.
 
Jälkikäteenhän nuo näkee, nyt voi vain spekuloida. Tesla kuitenkin ajamassa kiinan tehtaalla tuotantomääriä ylöspäin: Tesla makes major production announcement at Giga Shanghai
Uutinen kuulostaa minusta enemmän siltä, että fanisivusto on nähnyt normaaliin kvartaalivaihteluun valmistautumisessa jotain mitä siellä ei ole. Toki uutista voi pitää positiivisena siinä valossa, että ainakaan eivät supista tuotantoa kuten ovat aiemmin tänä vuonna tehneet.
 
Uutinen kuulostaa minusta enemmän siltä, että fanisivusto on nähnyt normaaliin kvartaalivaihteluun valmistautumisessa jotain mitä siellä ei ole. Toki uutista voi pitää positiivisena siinä valossa, että ainakaan eivät supista tuotantoa kuten ovat aiemmin tänä vuonna tehneet.
On Monday, Tesla China Vice President Grace Tao announced that the production facility would begin ramping up manufacturing in preparation for an even stronger Q4.
Mä en puhtaisiin spekulaatioihin hirveästi jaksa alkaa. Seurailen sitten mitä ne oikeet tuotanto ja myyntimäärät oli jälkikäteen, välissä uutisia jos sellaisia tulee. Vaikka kuinka äkistelis niin ei tänne palstalle kirjoittelu maailmaa muuta varsinkaan jos kirjoitukset on omaa spekulaatiota ilman lähteitä. Teslasta saa aika paljon kesken kvartaalienkin tietoa kun työntekijät vuotaa miten vähän tai paljon on kiire töissä ja porukka lennättelee droneja tehtaiden ympärillä niin näkee tuleeko autoa ulos linjalta vai ei.
 
Mä en puhtaisiin spekulaatioihin hirveästi jaksa alkaa. Seurailen sitten mitä ne oikeet tuotanto ja myyntimäärät oli jälkikäteen, välissä uutisia jos sellaisia tulee. Vaikka kuinka äkistelis niin ei tänne palstalle kirjoittelu maailmaa muuta varsinkaan jos kirjoitukset on omaa spekulaatiota ilman lähteitä. Teslasta saa aika paljon kesken kvartaalienkin tietoa kun työntekijät vuotaa miten vähän tai paljon on kiire töissä ja porukka lennättelee droneja tehtaiden ympärillä niin näkee tuleeko autoa ulos linjalta vai ei.
Sen verran kuitenkin pitäisi jaksaa sisälukutaitoa käyttää, että huomaa VP:n puhuneen toimitusmääristä ja faniartikkeli on vetänyt mutkat suoriksi sen tarkoittavan tuotantomääriä.

e: Oikeastaan tuo faniartikkelikaan ei sano sitä niin virheellisesti kuin sinä tuossa ylemmässä viestissäsi.
 
Kesäkuun lopussa laitoin lihoiksi vuoden vanhan highland perffin. Muuten olisin pitänyt, mutta kalliin rahoituksen vuoksi ei innostanut kaataa pelkkiin korkoihin 12 600 € laina-ajalla.

Neljä kk olen nyt yrittänyt löytää vaihtelun vuoksi jotain muuta kuin Teslaa, mutta Taycan on ainoa joka miellyttää omia tarpeita. Siinäkin pitää olla Turbo tai Turbo S, muuten on liian hidas. Käytetyistä en löytänyt yksilöä, jossa olisi varusteet, ikä ja hinta kohdanneet vaikka käytin hommaan aikaa kuukausia. Kävin myös koeajamassa päivitettyä 4S:ää, mutta ei se tuntunut sen paremmalta, kuin pre-facelift. Viimeisimmällä Taycanin koeajolla tulin siihen tulokseen, että auto on niin kivikautisen oloinen käyttöliittymän ja ohjaamon ergonomian osalta, ettei kyllä pysty taipumaan moiseen.

Tämän jälkeen ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tilata päivitetty highland perffi, jossa saa uudistuksen myötä vielä enemmän vastinetta rahalle. 0% korko on myös mukava säästö, koska ajattelin tehdä tästä ns. pitopelin ja maksaa sen kokonaan pois.

Täytyy sanoa, että Tesla on onnistunut 3P:n kanssa niin hyvin, että se on Taycanin jälkeen selkeästi toiseksi paras ajoltaan omaan makuun. Ainoastaan näissä kahdessa autossa tulee sellainen fiilis ratissa jo ensi metreillä, että hitto tämä on hyvä ja, että auto kytketty melkein kuin selkärankaan.
 
Kesäkuun lopussa laitoin lihoiksi vuoden vanhan highland perffin. Muuten olisin pitänyt, mutta kalliin rahoituksen vuoksi ei innostanut kaataa pelkkiin korkoihin 12 600 € laina-ajalla.

Neljä kk olen nyt yrittänyt löytää vaihtelun vuoksi jotain muuta kuin Teslaa, mutta Taycan on ainoa joka miellyttää omia tarpeita. Siinäkin pitää olla Turbo tai Turbo S, muuten on liian hidas. Käytetyistä en löytänyt yksilöä, jossa olisi varusteet, ikä ja hinta kohdanneet vaikka käytin hommaan aikaa kuukausia. Kävin myös koeajamassa päivitettyä 4S:ää, mutta ei se tuntunut sen paremmalta, kuin pre-facelift. Viimeisimmällä Taycanin koeajolla tulin siihen tulokseen, että auto on niin kivikautisen oloinen käyttöliittymän ja ohjaamon ergonomian osalta, ettei kyllä pysty taipumaan moiseen.

Tämän jälkeen ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tilata päivitetty highland perffi, jossa saa uudistuksen myötä vielä enemmän vastinetta rahalle. 0% korko on myös mukava säästö, koska ajattelin tehdä tästä ns. pitopelin ja maksaa sen kokonaan pois.

Täytyy sanoa, että Tesla on onnistunut 3P:n kanssa niin hyvin, että se on Taycanin jälkeen selkeästi toiseksi paras ajoltaan omaan makuun. Ainoastaan näissä kahdessa autossa tulee sellainen fiilis ratissa jo ensi metreillä, että hitto tämä on hyvä ja, että auto kytketty melkein kuin selkärankaan.
Mites i4 M50? Itse pitäisi se vielä koeajaa kun etsin vaihtoehtoja uudelle Highland perffille, mutta samaa mieltä että vaihtoehdot vähissä jos järkevää ja tehokasta sähkäriä hakee, joka myös näyttää hyvältä eikä ole mikään laiva.

Ajan siis nyt '22 perffillä. Highland koeajettu uutena, mutta silloin ei ihan vakuuttanut kun tehoja ei juuri tullut lisää (vrt jenkkimallissa reilusti) ja viiksettömyys. Nyt tilanne toinen kun on tullut pientä päivitystä ja 0% korkoa, sekä nykyisestä takuu loppumassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 841
Viestejä
4 965 054
Jäsenet
79 701
Uusin jäsen
Seve_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom