Teslan brändi on rakentunut teknologiseen etumatkaan. Model S oli mullistava auto 2010-luvun alussa, kun muut sähköautot olivat kanamunan näköisiä nelipyöräisiä liikkumisvälineitä bussin sijaan. Model 3 on softa, latausteho ja hinta olivat mullistavat vuonna 2017, jonka todistaa sekin, koska se on keskinkertaista vielä vuonna 2026, eli melkein 10 vuotta siitä kun teknologia julkistettiin. Softa on yhä edelleen paras, kun huomioidaan ominaisuudet, nopeus, päivitykset ja luotettavuus.
Itse olen yhä sitä mieltä, etten kaipaa ulkonäöllisiä muutoksia Teslan mallistoon, koska ne autot ovat olleet suunniteltu alkujaan hyviin mittasuhteisiin. Teknologista etumatkaa ei enää ole ja yhtiön investoinnit keskittyvät ajokokemuksen sijaan liikkumiskokemukseen, joka nakertaa sitä brandia mistä se syntyi 2010, mullistava autoilukokemus.
Mielenkiintoiseksi seurattavaksi jää millaiseen sivuosaan ajokokemus jää tässä Teslan autonomisen liikkumisen kokemuksen tulevaisuudessa. Itse yritän katsoa muita vaihtoehtoja markkinasta, vaikka valitettavan kapea on valikoima on, jos otetaan vaikka Teslan Model 3 standart. Missä on hyvä softa, 0-100 6 sek, range >500 km, mutta hinta alle 40000 €? Valinnan vara kasvaa jos LR 4wd mallin osalta, mutta jos pitää sedaneista, ei tällöinkään.