Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Model 3:n katsastus huomenna. Viime katsastuksen jälkeen on tullut kilometrejä 83tkm (nyt 290tkm).

Saa nähdä, että onko takaa "narinahelat" rikki, tai muuta löysää alustassa 😅 Toki tarkka katsastaja saattaa löytää sanomista, eli itse tiedän pari moitetta, mutta huomennahan sen sitten tietää.

Täytyy vielä laskea rengaspaineet suositeltuun 2.9 barin, kun nyt on hieman tuon yli. Tosin ei varmaan mitään väliä mitkä paineet on, kunhan ei ole liian vähän.

Poistin jo ne mustat FIN tarrat rekisterikilvistä, kun ne oli jo muutenkin kuluneet. Niistähän katsastaja olisi voinut myös mainita. Tarroja piti kuumentaa hiustenkuivaajalla, niin sitten ne lähti ongelmitta irti.

Tällä ihmekynällä olen saanut kaikki mahdolliset vanhat tarrat irti ilman kuumennusta tai raaputtelua:

Älä nyt mene kuitenkaan auton tyyppihyväksyntä-tarroja oven karmista poistamaan. Vai onko Teslassa hienot metalliset?
Takaa rekisteri kilvestä lähti tarra puolittain irti ihan repimällä. Kuumentaminenkin ihan helppo konsti, mutta pitää muistaa tuo tuote, jos myöhemmin tarttee.

Ei siis tarvinnut raaputtaa, kun sai vaan tarraan vähän lämpöä. Eikä jäänyt liimaa.

Esim tuo myös hyvää, mutta olen saattanut käyttää jo kaikki.

Pelkästään ne mustat tarrat irrotin rekisterikilvistä. Muut tarrat jäi, jos niitä jossain on 🙂

Toisen takaoven ikkunatummennus on myös vähän irti alareunasta, mutta tuskin teen sille mitään. Toki sen irtonaisen osan voisi kai leikata pois?

Kaikilla automerkeillä ja niiden kuskeilla on imago, teslalla se on todella huono tunnetuista syistä. Itsepetosta taas ilmassa, jos haluatte autolla luoda rahamiehen imagon niin älkää nyt helvetissä teslalla ajelko!
Ei kai Teslalla mitään rahamiehen imagoa kukaan ole hakemassa? Teslahan on yksi halvimmista sähköautoista.

Ja iso osa negatiivisista kommentoinneista liittyy mielestäni ylipäätään sähköautoihin.

Ei kai Teslalla mitään rahamiehen imagoa kukaan ole hakemassa? Teslahan on yksi halvimmista sähköautoista.

Ja iso osa negatiivisista kommentoinneista liittyy mielestäni ylipäätään sähköautoihin.
Vahvasti mutuna muiden merkkien osalta sähköautot aiheuttavat lievää vierastusta, mutta Tesla/Musk on pykälää korkeammalla tuon kanssa. Hieman tuo Muskin viimeaikainen some-aikalisä on parantanut tilannetta, mutta kyllä henkilön edesottamukset edelleen painavat brändiä alaspäin.

Kyllä minulla menee usko koko FSD hypetykseen. Teslalla näyttää olevan paljon lupauksia, mutta samaa kehää kiertää. Jo 2 vuotta sitten Teslan myyjä lupaili, että parin kuukauden päästä tulee :D

Yllättävän vähän jopa porukkaa kiinnostaa tuo Suomen päässä. Nykyinen malli, jossa autopilot on luokaton ja vaatii profiilileikkiä on suorastaan hävytön. Itse peruutin tilauksen kun tuosta ei tietoa tihku, enkä uskalla pelkästään FSD lupausten takia ostaa.

Kyllä minulla menee usko koko FSD hypetykseen. Teslalla näyttää olevan paljon lupauksia, mutta samaa kehää kiertää. Jo 2 vuotta sitten Teslan myyjä lupaili, että parin kuukauden päästä tulee :D

Yllättävän vähän jopa porukkaa kiinnostaa tuo Suomen päässä. Nykyinen malli, jossa autopilot on luokaton ja vaatii profiilileikkiä on suorastaan hävytön. Itse peruutin tilauksen kun tuosta ei tietoa tihku, enkä uskalla pelkästään FSD lupausten takia ostaa.
Missä sitä FSD-hypetystä on? Kukaan Teslan myyjä ei oo sanonu sulle että parin kuukauden päästä tulee FSD käyttöön 2v sitten. Tilasit auton siis FSD-hypetyksen takia ja peruit sen koska ei olekaan tietoa? Aikamoinen postaus, sanonpa vaan. :D

• Tykkää
Reactions: skl
Missä sitä FSD-hypetystä on? Kukaan Teslan myyjä ei oo sanonu sulle että parin kuukauden päästä tulee FSD käyttöön 2v sitten. Tilasit auton siis FSD-hypetyksen takia ja peruit sen koska ei olekaan tietoa? Aikamoinen postaus, sanonpa vaan. :D
No kyllä minun mielestä koko Youtube on täynnä sitä tällä hetkellä ja Teslan omat edustajat hypettävät kovaa. Teslan somepostaukset laulaa lupauksia. Mitä tarkoitat kukaan Teslan myyjä ei ole sanonut näin? On sanonut kaksi vuotta sitten kun ensimmäistä kertaa Teslaa harkitsin. Kyllä myyjät paskaa puhuvat, jos et ole sattunut tietämään. Tätä ei tietenkään sanottu kirjallisestii. En tilannut Teslaa FSD-hypetyksen takia. Peruin Teslan, koska Autopilotin käyttö on tehty kohtuuttoman hankalaksi käyttäjälle. En voi ymmärtää, että pitää pysähtyä saadakseni Autopilotin päälle adaptiivisen sijaan :-) Ajoin siis 2 vuotta sitten Y:n ja nyt Juniperin uskalsin tilata ihan siltä pohjalta. En tosin tajunnut, että oli Autopilotin ja adaptiivisen käyttö tehty sen jälkeen niin typeräksi. Ja eikai siellä mikään EU:n viranomainen käske huonontamaan Autopilotin ja Adaptiivisen yhteiseloa?

Kun Model 3 Highland tuli ulos ja kävin koeajamassa, jonka jälkeen kyselin, että saako boostia ostettua, niin edustaja sanoi, että kyllä. Vaikka sitä ei ollut saatavilla kuin vissiin vuosi myöhemmin.
Edustajat puhuvat välillä mitä sattuu.

No kyllä minun mielestä koko Youtube on täynnä sitä tällä hetkellä ja Teslan omat edustajat hypettävät kovaa. Teslan somepostaukset laulaa lupauksia. Mitä tarkoitat kukaan Teslan myyjä ei ole sanonut näin? On sanonut kaksi vuotta sitten kun ensimmäistä kertaa Teslaa harkitsin. Kyllä myyjät paskaa puhuvat, jos et ole sattunut tietämään. Tätä ei tietenkään sanottu kirjallisestii. En tilannut Teslaa FSD-hypetyksen takia. Peruin Teslan, koska Autopilotin käyttö on tehty kohtuuttoman hankalaksi käyttäjälle. En voi ymmärtää, että pitää pysähtyä saadakseni Autopilotin päälle adaptiivisen sijaan :-) Ajoin siis 2 vuotta sitten Y:n ja nyt Juniperin uskalsin tilata ihan siltä pohjalta. En tosin tajunnut, että oli Autopilotin ja adaptiivisen käyttö tehty sen jälkeen niin typeräksi. Ja eikai siellä mikään EU:n viranomainen käske huonontamaan Autopilotin ja Adaptiivisen yhteiseloa?
En itse FSD koeajolla käynyt, mutta videoiden perusteella varsin toimiva. Ainoa ongelma miksi tuo ei ole Suomessa käytössä on EU tai mikä viranomainen näistä nyt sitten päättääkään. Tekniikansta ei selvästikään näytä olevan kiinni vaan byrokratiasta. En nyt tiedä onko joku varsinaisesti luvannut jotain päivämääriä, mutta aika vaikea luvata mitään jos taho josta asia on kiinni on EU, ei kukaan voi tietää yhtään kauanko tuolla eri prosessit kestää, varmasti ihan arvalla jotain vuoden ja kahdenkymmenen välillä jos jotain pitäisi päättää.

Tuo autopilotti/vakkari on toki typerä muutos uusiin autoihin. Itse toivoisin, että autopilotti ja vaikka sitten vakkarikin korvattaisiin jollain FSD lite versiolla joka pitäisi auton tiellä, mutta ei sitten vaihtaisi kaistaa tai kääntyisi, mutta ajaisi edes suoraan yhtä hyvin kun FSD ajaa. Ja rahalla sitten saisi FSD.

Youtuben algoritmi toimii niin, että klikkaat kerran videota X ja sitten on feedi täynnä X:aa. Tottakai tesla mainostaa omia juttujansa, niin tekevät kaikki muutkin.

Youtuben algoritmi toimii niin, että klikkaat kerran videota X ja sitten on feedi täynnä X:aa. Tottakai tesla mainostaa omia juttujansa, niin tekevät kaikki muutkin.
Teslahan ei mainosta omia juttujaan alunperin, vaan on luottanut someen näissä asioissa ja henkilöihin, jotka jakavat heidän omia kokemuksia.
Mainostaminen tuli vasta 2024 sitten ns. mukaan kuvioon kun piti saada myyntiä ulos.

Nykyinen malli, jossa autopilot on luokaton ja vaatii profiilileikkiä on suorastaan hävytön. Itse peruutin tilauksen kun tuosta ei tietoa tihku, enkä uskalla pelkästään FSD lupausten takia ostaa.
Tuo on kyllä täysin perusteltu syy ostamattomuuteen!

Kyllä varmaan itseltäkin jäisi ostamatta uudempi malli, jossa ei ole valittavissa vakionopeudensäätimen ja autopilotin väliltä.

FSD:stä ei mitään tietoa. Ehkä se 5 vuoden sisällä tuleekin (jos vaan tietokone tukee, eli HW4). Ja Tesla varmaan haluaa silti, että kuski on toki aina vastuussa ajamisesta.

Niin, herran vuonna 2026 tämän luulisi olevan kaikille ihan selviö, mutta tässäkin imago keskustelussa jollain oletetulla teslakuskilla edelleen tuntui olevan käsitys että muiden negatiivisuus kumpuaa köyhien kateudesta. Vai ymmärsinkö esim tämän tekstin väärin?

Suomi on ollut niin pitkään sosialismin jäytämä maa sekä talouskasvu on ollut jumissa jo kahden uuden sukupolven syntymisen verran, taloudellinen näköalattomuus sekä paikallaan polkevat henkilökohtaiset taloudet ruokkii pahaa oloa, ei niistä kannata sen kummempaa noteerata.

PS. Joudun TAAS huomauttamaan, että jos kertoo olevansa rahamies, niin ei kannattaisi samaan hengenvetoon persaukisenomaisesti huomioida nousevia pumppuhintoja, vähän paras terä katoaa.

Olisko jollain Tesla massipäälliköllä hyviä vinkkejä mistä tilata edulliset kumimatot vanhaan kolmoseen? Temu vai vempele, onko samaa tavaraa?

Statistiikka

Viestiketjuista
303 484
Jäsenet
82 345
Uusin jäsen
Yahhas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom