The Witcher 3: Wild hunt

Peliä oon pelannu sen 16h ja täytyy sanoa että yksi kaikkien aikojen parhaimpia pelejä mitä on koskaan tullu pelattua. Maku asioita toki, muttei oikein mitään valittamisen aihetta löydy. Meni kuitenkin se reilu 5 tuntia ennenku pääsi kunnolla hommaan mukaan ja peli veti jalat alta. Miettiny ne lisäritki aikanaan hommata ja pelailla.
En löytäny witcher 2 keskustelua täältä, mutta mietin onko laadultaan samaa tasoa vai huomattavasti paskempi witcher 3 rinnalla? Miettiny hommata senkin kerta 3 kolahti hyvin
Hehän ovat reboottaamassa W1, saa nähdä sitten tuleeko w2 remake myös jos tuo ykkönen tykittää tarpeeksi.

W1 oli ihan rytmiklik-peli kuten joku path of exile tms, W2 puolestaan olan yli hyvin jäykällä kameralla ja miekkacombot myös rytmi pohjaista. Hyvin lineaarinen ja tarinapainotteinen, itse tykkäsin kovin. Vaikeimmillaan vaikeustasoilla kuolin enemmän kuin Elden Ringissä, se oli vaikeaa, kunnes löytää ne vaikeustasojen ominaiset armor+miekat joiden stats on kovat niin muuttui helpommaksi.

On se pelimekaanisesti kökkö vs W3, mutta monsterit on hienompia jopa ja visuaalisesti pidin enemmän siitä synkkyydestä. Kannattaa kokeilla. Paras W1 läpipeluun jälkeen, koska W2ssa on täysi W1 save import missä jotain tusina decisions mitkä voi vaikuttaa esim aloitusgeariin.
 
Enpä edelleenkään käsitä miten jotkut pelaa W2n läpi Insane-vaikeustasolla. Sehän on ironman, eli ei kestä kuolla kertaakaan. Ihan insanea.
 
Eilen tuli uusi päivitys, versio 4.03. Pientä viilaamista suorituskykyihin ja tehtäviin.

Lisättiin asetuksiin mahdollisuus öljyjen automaattiseen käyttöön ('auto apply'), mikä taitaa löytyä modinakin Nexusmodsista. Pitäisi myös korjata kasan bugeja, ainakin PC:llä ja uusilla konsoleilla, joille lisättiin viimeisessä päivityksessä modaajan (Sergeanur) tekemä modi Next Gen Script Fixes.

Merkittävimmät muutokset täällä ja alla;
PC-SPECIFIC

  • Fixed an issue with ray-traced vegetation shadows “popping”, depending on Geralt’s proximity and angle.
  • Fixed an issue where repeatedly disabling and enabling ray-traced reflections and shadows could cause black shadows to appear at the edge of objects.
  • Addressed the issue where the DirectX 11 version of the game could crash on launch or after loading a save on certain AMD GPUs.
  • Added support for Intel Xe Super Sampling, an upscaling technology that uses machine learning to improve performance and image quality.
  • Fixed some lighting issues with Screen Space Reflections when ray-traced global illumination is off.
  • Performance improvements to ray-traced global illumination and ray-traced reflections.
  • Fixed an issue where purple splashes could appear on the screen when riding Roach through puddles of water.


CONSOLE-SPECIFIC

  • The Cross Progression pop-up will now properly display which account is logged in.
  • Fixed an issue where dark stripes or shadows appeared on Geralt in the inventory screen when Performance Mode was enabled on PlayStation 5.
  • Fixed an issue where the game could briefly freeze or stutter when autosaving on next-gen consoles.
  • Addressed the issue of performance drops on next-gen consoles while using Witcher Senses in Beauclair and Novigrad.


VISUAL - PC and Next-Gen Exclusive

  • Fixed an issue where a grid of light spots could appear on the ground and walls in certain weather conditions with Ray Tracing enabled.
  • Spider webs will no longer change color when moving the camera with Ray Tracing enabled.
  • Fixed an issue where some textures on characters during cutscenes would appear as not fully rendered.
  • Through Time and Space - Fixed an issue where the mist in the Poisoned Valley was pink instead of white.


QUESTS & GAMEPLAY - PC and Next-Gen Exclusives

  • Added the community-made mod Next Gen Script Fixes by Sergeanur.


QUESTS & GAMEPLAY - Available on all platforms

  • In the Eternal Fire's Shadow - The ambient music from the quest will no longer continue playing after completion. For players who have already experienced this issue, it may be necessary to enter the Novigrad or Oxenfurt sewers again to resolve it.
  • Added an option to auto-apply oils in combat.
  • With the exception of potions and decoctions, it's now impossible for Geralt to eat or drink underwater. // While the team agreed it might be possible to drink liquids from a corked flask, consuming pints of ale or grilled meats underwater is too much of a stretch.


Please note: these are only the most notable changes. The patch contains other minor fixes that didn't make it into this list.

Lisäksi bongasin tällaisen videon (linkki), joka vertaa pelin julkaisukuntoa joulukuussa sekä toiseksi viimeisellä 4.02 päivityksellä. Mitä on hyvää tässä videossa, se on tehty ns. tavallisen ihmisen raudalla eli 5600X & 3060 Ti -kombolla. Mielestäni hyvin toteutettu video ja asiasisältöä alusta loppuun. DX12 suorituskyky parantunut, mutta paikoitellen DX11 suorituskyky huonontunut. Kaksi askelta eteen ja yksi taakse, kuten videon tekijä sanoo. Toivottavasti julkaisee videon myös tällä uudella 4.03 päivityksellä.
 
Itsellä DX 11 toimii parhaiten RT.t pois päältä.Rautana i7-6700K+3071Ti. Lisäksi löysin Reshade profiilin joka näyttää gothic tyyppiseltä,aika synkältä.Sopii mielestäni paremmin peliin kuin tuollainen aurinkoinen maailma
 
Asentelin uuden koneen AM5-kannalle ja win 11 kokonaan uusiksi, niin DX12 ilman RT:tä toimiikin nyt parhaiten. DX11 stutteroi. :confused:
Kommentoin jo aikaisemmin kun itsellä oli tuo täysin sama 5800X3D ja 7900 XTX kombo, että välillä kaatui DX12 ja eteenpäin sitten pääsi DX11. Ei kuitenkaan läheskään "pelikelvoton".

Nyt viimeisimpänä pelailin koko sen Hearts of Stone lisärin läpi, eikä kaatunut sen aikaan kertaakaan. Taisi olla tuo edellinen 4.02 päivitys ja näyttiksessä uusimmat ajurit. Tiedä sitten kumpaa korjattu toimivammaksi.

Nyt täytyy pitää hetki vielä taukoa ennen Blood & Vinen aloitusta, jotta ei mene pakkopullaksi.
 
No ei sitä auto applya ole pakko käyttää. Se on kumma juttu, kun pitää tommosessya asiastakin pahoittaa mielensä. Ennenkin 8n voinut asentaa modin, eli ainoa ero on siinä, että asetus löytyy nyt valikosta... ja urpot ragee foorumeilla... :lol:
 
Iso plus auto applylle, iha törkeen hyvä modi. Ilma sitä immersio meni rikki, varsinki ko ties mitä käyttää aina. Vielko sais combat jumpin ja jump in shallow waterin ni alkas olee aikalail kaikki tarpeelliset äddönit. Ehkä toi over 9000 kans valikoitte taakse.
 
Kyllähän tästä piti kun jaksoi tahkota, 4v se odotteli steamissa ja aina välillä alotin saven mitä ei jaksanut kauaa pelata, sit taas uutta ja uutta, lopulta se sit meni loppuun.
Öljyjä sun muita ei tullut edes käytettyä, ruokaa ainoastaan jos healthit oli vähissä. Meinas viimeinen vastus vähän olla vaikea kun oli eväät loppu
 
Itsekin aloittanut tämän monta kertaa ja kerran pääsin sinne skelligeen asti. Ei jotenkin jaksa pysyä mielenkiinto. Ehkä se itse pelattavuus ei oikein napostele ja ei tälläisiä perus open world pelejä enään jaksa, vaikka sivutehtävät ovatkin hyvin tehtyjä. Joten se quest merkkien perässä juokseminen ei iske kun on olemassa Elden Ringii ja Zeldaa.
 
Itsekin aloittanut tämän monta kertaa ja kerran pääsin sinne skelligeen asti. Ei jotenkin jaksa pysyä mielenkiinto. Ehkä se itse pelattavuus ei oikein napostele ja ei tälläisiä perus open world pelejä enään jaksa, vaikka sivutehtävät ovatkin hyvin tehtyjä. Joten se quest merkkien perässä juokseminen ei iske kun on olemassa Elden Ringii ja Zeldaa.

Jokaiselle jotakin. Ymmärrän Elden Ringin ja vastaavien viehätyksen. Itse kuitenkin pelaan usein rentoutuakseni hyvän tarinan äärellä enkä jaksa nähdä vaivaa maailman tutkiskeluun ja opetteluun. Questi haltuun, örvelö kuoliaaksi ja kohti seuraavaa kohdetta kartalla. Siksi Witcher 3, Assassin's Creedit ja vastaavat toimiikin omalla kohdallani niin hyvin. Fallout New Vegas oli siinä rajoilla, että joutuiko liikaa penkomaan paikkoja.
 
Nyt 130h ja 37lvl, eikä vieläkään edes päätarinaa menty läpi, mutta ilmeisesti jo loppupuolella ollaan.

Olen säästellyt noita lisäreitä päätarinan jälkeen pelattavaksi.
Oliko tämä järkevä päätös vai olisiko päätarinan ohessa kenties kannattanut suorittaa?

Ensimmäinen peli kymmeneen vuoteen mitä jaksanut pelata yli 20h ajan.
Onhan tää huikee!
 
Nyt 130h ja 37lvl, eikä vieläkään edes päätarinaa menty läpi, mutta ilmeisesti jo loppupuolella ollaan.

Olen säästellyt noita lisäreitä päätarinan jälkeen pelattavaksi.
Oliko tämä järkevä päätös vai olisiko päätarinan ohessa kenties kannattanut suorittaa?

Ensimmäinen peli kymmeneen vuoteen mitä jaksanut pelata yli 20h ajan.
Onhan tää huikee!
On joo oikea veto. Ainakin kun ite viimeks vedin rundin Death Marchilla kaikkine lisäreineen, niin pääpeli kun alko taittumaan ehtoopuolelle niin se oli jo oikeesti vähän liiankin helppo vaikka vaikeemmaks ei saanukkaan. Se on oikeastaan tän isoin ongelma et alussa tosi armoton (Death Marchilla siis), hetken aikaa sopiva ja sit liian helppo.

Lisäreissä palataan taas tohon alkuun, eli siellä alkaa sit tulemaan vaihteeks taas turpaan. Hearts of Stonesta jäänyt bossitappelut mieleen silleen ei niin kivalla tavalla, koska siinä tuli niin vahvasti Dark Souls vibat sen suhteen et ne movesetit oli pakko vaan opetella koska muuten se oli parista osumasta henki pois. Sama rumba sit alko alusta Blood and Winen kanssa, mut molemmista kyllä tykkäsin kovastikkin.

Muuten vois laittaa taas uusintakierrokselle, mut uskoisin et oma mielenkiinto tipahtaa viimeistään Red Baronin kohdalla, ton alun kun oon nähny sen verran useeseen otteeseen et sitä ei oikeastaan enää jaksais pelata.
 
On joo oikea veto. Ainakin kun ite viimeks vedin rundin Death Marchilla kaikkine lisäreineen, niin pääpeli kun alko taittumaan ehtoopuolelle niin se oli jo oikeesti vähän liiankin helppo vaikka vaikeemmaks ei saanukkaan. Se on oikeastaan tän isoin ongelma et alussa tosi armoton (Death Marchilla siis), hetken aikaa sopiva ja sit liian helppo.

Lisäreissä palataan taas tohon alkuun, eli siellä alkaa sit tulemaan vaihteeks taas turpaan. Hearts of Stonesta jäänyt bossitappelut mieleen silleen ei niin kivalla tavalla, koska siinä tuli niin vahvasti Dark Souls vibat sen suhteen et ne movesetit oli pakko vaan opetella koska muuten se oli parista osumasta henki pois. Sama rumba sit alko alusta Blood and Winen kanssa, mut molemmista kyllä tykkäsin kovastikkin.

Muuten vois laittaa taas uusintakierrokselle, mut uskoisin et oma mielenkiinto tipahtaa viimeistään Red Baronin kohdalla, ton alun kun oon nähny sen verran useeseen otteeseen et sitä ei oikeastaan enää jaksais pelata.


Kannattaako siis tuo Heart of Stone lisäri pelata ennen Blood and winea?
Noissa ilmeisesti sitten lisää pelattavaa moneksi tunniksi.
 
On joo oikea veto. Ainakin kun ite viimeks vedin rundin Death Marchilla kaikkine lisäreineen, niin pääpeli kun alko taittumaan ehtoopuolelle niin se oli jo oikeesti vähän liiankin helppo vaikka vaikeemmaks ei saanukkaan. Se on oikeastaan tän isoin ongelma et alussa tosi armoton (Death Marchilla siis), hetken aikaa sopiva ja sit liian helppo.

Lisäreissä palataan taas tohon alkuun, eli siellä alkaa sit tulemaan vaihteeks taas turpaan. Hearts of Stonesta jäänyt bossitappelut mieleen silleen ei niin kivalla tavalla, koska siinä tuli niin vahvasti Dark Souls vibat sen suhteen et ne movesetit oli pakko vaan opetella koska muuten se oli parista osumasta henki pois. Sama rumba sit alko alusta Blood and Winen kanssa, mut molemmista kyllä tykkäsin kovastikkin.

Muuten vois laittaa taas uusintakierrokselle, mut uskoisin et oma mielenkiinto tipahtaa viimeistään Red Baronin kohdalla, ton alun kun oon nähny sen verran useeseen otteeseen et sitä ei oikeastaan enää jaksais pelata.
Kokeile new game plussalla ja Death Marchilla. Pysyy vaikeana loppuun asti :) Pääosa vihollisista tappaa vähintään kahdella iskulla light armor kamoilla. Hieman petyin kun ei tullut saavutusta läpipeluusta death marchilla pelattuna koska peli oli new game plus. Se on eri asia kuin pelkkä uusi peli death marchilla :(
 
HoS saa parempaa gearia, osasta joista on erityistä hyötyä BaWssa tiettyjä vihuja vs, ja se on narratiivin puolesta suunniteltu joko kesken pää tarinan tai sen jälkeen.

BaW aloitus ja matkustus kokonaan uuteen karttaan on tyyliä "mennään vaan kun ei muutakaan ole kesken", sinnehän huomaa Geralt lähteä ihan perus ilmoitustaulun kautta normi duunia etsiessä. Lisäksi rope mielessä sinne matkustaminen ei ole ihan iltakävely kirjojen puolesta.
 
Ja onhan siinä Heart of stonessa pienempi "levelisuositus" mitä Blood&winessä niin eikös siitäkin voi jo jotain päätellä.
 
Piru, kun alkoi tehdä mieli pelata neljännen kerran tuo peli läpi. Edellisestä läpipeluusta on vuosia ja kirjat on toki luettu. Uusi versio on vihdoin pelattavassa ja hyvässä kunnossa ja näyttää RT päällä niin upealta.

Ehkä sitä voisi kokeilla aloittaa uuden tallennuksen ja katsoo, mikä fiilis tulee :think:
 
Täälä alkaa olemaan neljäs kerta pääjuonen osalta paketissa kohtapuoliin.
Täytyy pitää kevyt tauko ennenkö hyppää taas delsuihin.
On se huikee peli vaan edelleen! Omissa kirjoissa kyllä kaikkien aikojen top vitosessa.
 
Ja lähtihän se taas uudelleen asennukseen täälläkin kun taas luki näitä juttuja :D. Taisi olla jäänyt kolmas (ei-NG+) läpipeluu kesken viimeksi luokkaa Novigradiin.
 
Onko tähän peliin jotain must have modeja? Pelannut joskus 2018 tän ja lisärit läpi ja on varmaan paras peli mitä oon pelannut. Oisko jollain twistillä tällä kertaa läpi peluu modien muodossa? :hmm:
 
Itsellä lähti neljäs läpipeluu tulille ja nyt saavuin Vizimaan. New Game+ on siitä hyvä tässä, ettei tarvitse käyttää aikaa esimerkiksi öljyjen ja muiden litkujen metsästykseen. Öljyjä on jo hyvin kattavasti ja myös Superior Thunderbolt ja Shallow löytyy. Noiden hankkiminen oli aina vähän hidas ja työläs prosessi. Tavaroiden metsästyksen sijaan ajattelin nauttia nyt päätarinasta ja tehdä ne sivutehtävät, jotka eteen osuvat. Yllättävän vaikea Deatch Marchilla heti alkuun. Sudet tappavat kahdesta iskusta ja tappiin viritetty Quen on kovassa käytössä.

Onhan tuo nyt huikeaa pelata RT-efektit päällä ja 1440p-resoluutiolla. Muistan, kun oma ensimmäinen läpipeluu vuonna 2015 oli läppärillä, joka pyöritti peliä 900p-resoluutiolla ja Low-asetuksilla 25-30 FPS. Silti tuntui perhanan hyvältä peliltä, mutta pikkasen tultu tuosta ylöspäin.

Pari fiilistelykuvaa tuli vielä otettua White Orchardissa. Aiemmin käyttänyt Nvidia Anselia, mutta sitä ei ole AMD:n kortilla. Nyt vasta tajusin, että tässä olisi myös ollut oma Photo Mode.

witcher3_2023_06_02_21_44_23_936.png


witcher3_2023_06_02_22_15_58_839.png
 
Itsellä lähti neljäs läpipeluu tulille ja nyt saavuin Vizimaan. New Game+ on siitä hyvä tässä, ettei tarvitse käyttää aikaa esimerkiksi öljyjen ja muiden litkujen metsästykseen. Öljyjä on jo hyvin kattavasti ja myös Superior Thunderbolt ja Shallow löytyy. Noiden hankkiminen oli aina vähän hidas ja työläs prosessi. Tavaroiden metsästyksen sijaan ajattelin nauttia nyt päätarinasta ja tehdä ne sivutehtävät, jotka eteen osuvat. Yllättävän vaikea Deatch Marchilla heti alkuun. Sudet tappavat kahdesta iskusta ja tappiin viritetty Quen on kovassa käytössä.

Onhan tuo nyt huikeaa pelata RT-efektit päällä ja 1440p-resoluutiolla. Muistan, kun oma ensimmäinen läpipeluu vuonna 2015 oli läppärillä, joka pyöritti peliä 900p-resoluutiolla ja Low-asetuksilla 25-30 FPS. Silti tuntui perhanan hyvältä peliltä, mutta pikkasen tultu tuosta ylöspäin.

Pari fiilistelykuvaa tuli vielä otettua White Orchardissa. Aiemmin käyttänyt Nvidia Anselia, mutta sitä ei ole AMD:n kortilla. Nyt vasta tajusin, että tässä olisi myös ollut oma Photo Mode.

witcher3_2023_06_02_21_44_23_936.png


witcher3_2023_06_02_22_15_58_839.png
Vaikeustaso jatkuu samana loppuun asti :tup: Loppuvihun kanssa meni tovi :D
 
Kertokaas, miten sen lampaan saa mukaan sen kellon kanssa....menee hermot. En saa sitä kelloa aktivoitua milläään PC:llä. Olen pelannut tämän lävitse mutta nyt uudella koneella halusin kokeilla. Sama tapahtu sen griffinin kanssa crosbowin kanssa, en sanut sitä (crosbowia ) mutta sen hoidin miekalla.
 
Kertokaas, miten sen lampaan saa mukaan sen kellon kanssa....menee hermot. En saa sitä kelloa aktivoitua milläään PC:llä. Olen pelannut tämän lävitse mutta nyt uudella koneella halusin kokeilla. Sama tapahtu sen griffinin kanssa crosbowin kanssa, en sanut sitä (crosbowia ) mutta sen hoidin miekalla.
TAB pohjaan ja valitset sieltä sen kellon ja hiiren keskinapista kilisyttää kelloa. Näin ainakin itsellä meni tuo.
Jalkajousen valitseminen myös TAB:in takaa.
 
TAB pohjaan ja valitset sieltä sen kellon ja hiiren keskinapista kilisyttää kelloa. Näin ainakin itsellä meni tuo.
Jalkajousen valitseminen myös TAB:in takaa.
Ei onnistu, esim "tajiat" onnistuu, mutta ei crossbow ja juuri tuo kello mikä kriittinen. TAB kyllä näkyy ja voi valita, mutta ei aktivoidu
 
Ainut mitä muutin oli strong hit miekalla hiiren keski rullan painallukseen, ja sen jälkeen defaultiksi kun tuo kohta ei meinaa mennä lävitse.
 
Täytyy vielä kokeilla, mutta 3 tuntia tässä yrittänyt....Siis kiitos teille muttta voisin skipata koko kohtauksen..
 
Kiitos, se oli se hiiren keskinappi...ainakin kun defaultit laittoi. Kiitos. Liian vanha tälläiseen.
Itse taistelin aikanaan saman ongelman kanssa niin oli helppo samaistua.

Saakeli että oli omassa pelissä new game + Eredin lopputappelu niin vaikea toisiksi helpoimmalla että oli pakko luovuttaa ja vääntää nupit helpoimmalle vaikka olin 9 leveliä ylempänä mitä mission suositus. Ei tajua.
Ei auttanut potionit tai pommit eikä saatana mitkään.
2 kertaa kun löi niin henki pois vaikka parraat Witcher kamat päällä. Jotku sen spellit one shottas vielä.
Ja helpoimmalla se olikin ihan naurettavan helppo enkä ottanut damaa ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itse päätarina sekä hearts and Stone pelattu läpi.
Nyt siirryin Blood winen pariin ja matkasin tuonne tousainttiin.
Jostain syystä kuva on tuolla maailmassa todella sumea/blurri.
Onkohan tuohon jtn toimivaa kikkaa että sais kuvasta tarkan.
 
Itse päätarina sekä hearts and Stone pelattu läpi.
Nyt siirryin Blood winen pariin ja matkasin tuonne tousainttiin.
Jostain syystä kuva on tuolla maailmassa todella sumea/blurri.
Onkohan tuohon jtn toimivaa kikkaa että sais kuvasta tarkan.
Ota ray tracing, sekä kuvaa huonontavat tekniikat, kuten DLSS/FSR pois.
 
Itse päätarina sekä hearts and Stone pelattu läpi.
Nyt siirryin Blood winen pariin ja matkasin tuonne tousainttiin.
Jostain syystä kuva on tuolla maailmassa todella sumea/blurri.
Onkohan tuohon jtn toimivaa kikkaa että sais kuvasta tarkan.
Muistaakseni oli sama ongelma Toussaintiin siirtyessä ja joku motion blur asetus piti ottaa pois päältä.
 
Muistaakseni oli sama ongelma Toussaintiin siirtyessä ja joku motion blur asetus piti ottaa pois päältä.
Kaikki motion blurrit yms on pois päältä.
Jostain 5m päästä geraltista alkaa jo kuva sumenemaan huomattavasti.
Itse pääpelin kuva oli ihan tarkka.
 
Uudessa päivityksessä ei sitten toimi weight limit modi. Jos tuota tarvitsee niin pitää käyttää auto loot modia, että saa pelin käyntiin.
 
Tuli vihdoin aloitettua tämänkin uudelleen läpipeluu, tai oikeastaan jatkettua aiempaa tallennusta muutaman vuoden takaa. Vanha save oli jäänyt sopivasti juuri Skelligeen saapumiseen, joten sai skipattua alun miljoona kertaa pelatut questit (punainen paroni, "suonoidat", jne.)

Mutta ai että, kun näyttää hyvältä Ultra+ & RT päällä! :love: Tuli samanlainen wow-effekti, kuin julkaisuaikana pelasi medium-high grafiikoilla. Varsinkin metsät ja niityt ovat upeaa katseltavaa. Ja olin ihan unohtanut miten hyviä Witcherin sivuquestitkin osaavat olla, eiköhän tämä peli pidä otteessaan kunnes Starfield on julkaistu & päivitetty pelikelpoiseksi.
 
Onkos muilla tällaista ongelmaa. RX 7900 xtx ja Ryzen 7700, 32 GB 6000 MHz muistia expo päällä. Pelaan 1440p resolla ja RT performance ja kaikki päällä, ultra+, ei nVidian hiuksia. Max fps 60 ja vsync päällä. Aina jos laittaa fsr2 päälle, peli / ajurit kaatuu hetken päästä. TAAU toimii. Eipä tuossa muuta, mutta kuluttaisi pikkuisen vähemmän tehoa ja olisi koko ajan varmasti sel 60 fps. Ilman fsr2 toimii kyllä, mutta ajoittain käy pikkuisen alle 60fps.

Sinänsä outo homma, että kaikilla muilla peleillä menee aivan ongelmitta vaikka säätelee asetuksia miten. Aiempi RX 6800 toimi ongelmitta muuten samassa kokoonpanossa. Pikkuisen detaljit alemmalla tasolla.

Itse peli on huikea kokemus, kerta toisensa jälkeen yllättää.
edit:

Näköjään kaatuu noillakin asetuksilla välillä. Harvemmin kyllä kuin fsr2 päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jokin RT:n "ominaisuus" että kaikissa pimeissä paikoissa, joissa on vähän/ei ollenkaan valonlähteitä (luolat, viemärit, yms.) koko ympäristö hohtaa sinisenä? Ei siten, että seinät näyttäisivät siniseksi maalatuilta, mutta kaikki pinnat ovat kuin märän sinisen veden peitossa, joka kimaltelee katsojan silmiin.

Voi tätä näinkin pelata, mutta häiritsevää on. Korjaantuu, kun ottaa RT:n pois päältä.
 
Hyvä peli mutta hahmon ohjaaminen on vähän tahmaista muihin peleihin verrattuna. Esim. kun yritys on kova juosta pakoon taistelusta henkihieverissä ja Geraltti haluaa vaan jäädä paikalleen kuppaamaan ja katselemaan vihollisia. Ikäänkuin potkitaan menetettyä ylpeyttä vähän lisää kun paikalta joutuu häipyä hassusti kuperkeikkaamalla :rofl:
 
Hyvä peli mutta hahmon ohjaaminen on vähän tahmaista muihin peleihin verrattuna. Esim. kun yritys on kova juosta pakoon taistelusta henkihieverissä ja Geraltti haluaa vaan jäädä paikalleen kuppaamaan ja katselemaan vihollisia. Ikäänkuin potkitaan menetettyä ylpeyttä vähän lisää kun paikalta joutuu häipyä hassusti kuperkeikkaamalla :rofl:

Ohjaus on pelin heikko puoli kyllä. Tosi hutero koko ukko.
 
Ohjaus on pelin heikko puoli kyllä. Tosi hutero koko ukko.

Joissain peleissä kuten tässä kyllä toivoo että vihollisiin lukittumisen saisi jotenkin pois päältä, ellei ole sitten tarkoitettukin että tapellaan kuolemaan asti eikä pakeneminen ole ainakaan suositeltu vaihtoehto. Geraltin joutuu lähes kaksin käsin repimään irti vihollisista ja taistelusta tuli jotenkin Kingdom Come mieleen missä viholliset imuroi minut aina takaisin kun yritti juosta pakoon.
 
Tästä on jo hyvän aikaa, mutta muistaakseni "unbindasin" tuon viholliseen keskittymisen kokonaan. Geralt hakkasi juuri sitä vihollista jota halusin, ja tarvittaessa vaihtoi toiseen. Pelasin tosin PC:llä (hiiri + näppis), jos sillä on jotain merkitystä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 727
Viestejä
5 049 579
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom