Itse kans olen paininut pelin pahojen stutterointiongelmien kanssa. Alla 5ghz 7700K (kokeiltu HT päällä ja ilman, ilman HT:tä smoothimpi ja parempi FPS) sekä 2.05ghz GTX 1080.
Esimerkkinä Novigradin Hierarch Square, jossa GPU usage hakkaa väliä 52-58% ja FPS-lukema 38-39, aivan järkkyä
Testinä resoluution pudottaminen 3440x1440:sta FullHD:lle ei vaikuttanut FPS-lukemaan mitenkään, GPU usage vain putoaa entisestään. Ultra-asetuksilta Low-asetuksille puotto toi pari fps:ää lisää.
Onkos tuo muilla tuommonen? On testattu Gsyncciä vsyncciä päälle pois, shader cacheja yms, mikään ei saa tuota smoothiksi kaupunkialueella![]()
Jotain pahasti vialla. Onko muistit dual channelissa ja mikä muistin määrä ja nopeus? Oletan että lämmöt olet tarkistanut jo. Kannattaa varmaan heittää biossiin resettiä ja koittaa vakioasetuksillakin?
Kävin just testaan 4.5ghz 2600k:lla(ht päällä) ja tasaset 60 pyöri samassa paikassa gtx1080 full hd resolla. Mulla on pari asetusta tiputettu, npc määrä yhdellä pykälällä ja ruohon piirtoetäisyys yhdellä. Muut täysillä ja hairworks pois päältä.