Tietokone pelaamiseen ja kevyeen kuvien käsittelyyn (1700-1900€)

Moi!

Tarkoitus olisi hankkia uusi tietokone lähinnä 2K-pelaamiseen. Seuraksi saa ehdottaa näyttöä, tosin ajattelin tehdä siitä erillisen postauksen tuonne näyttökeskustelun puolelle kunhan pähkäilen konepaketin kasaan (pitääkö näytössä olla GSync/FreeSync). Aika paljon staattista käyttöä itse näytöllä etäkäytön merkeissä joten asettaa oledit varmaan syrjään palamista vältttääkseni. Itse koneella pelaisin uusimpia pelejä (BF6, uusin Doom, Finals, BG3 jne) mielellään mahdollisimman sulavasti 1440p-tarkkuudella.

Olen auttamattomasti tippunut komponenttien osalta kärryiltä ja haluaisin koneen kokonaan valmiiksi kasattuna esim. datatronicilta.

Jos jotain erityistoiveita voi esittää niin:
- Hiljainen kone
- Tallennustilaa myös valokuville ja videon käsittelyä varten, en tiedä riittääkö 2 teraa siis
- Sen verran tykki kone, että ei tarvitse ihan heti olla päivittämässä
- Bluetooth ja wifi

Moi!

Tarkoitus olisi hankkia uusi tietokone lähinnä 2K-pelaamiseen. Seuraksi saa ehdottaa näyttöä, tosin ajattelin tehdä siitä erillisen postauksen tuonne näyttökeskustelun puolelle kunhan pähkäilen konepaketin kasaan (pitääkö näytössä olla GSync/FreeSync). Aika paljon staattista käyttöä itse näytöllä etäkäytön merkeissä joten asettaa oledit varmaan syrjään palamista vältttääkseni. Itse koneella pelaisin uusimpia pelejä (BF6, uusin Doom, Finals, BG3 jne) mielellään mahdollisimman sulavasti 1440p-tarkkuudella.

Olen auttamattomasti tippunut komponenttien osalta kärryiltä ja haluaisin koneen kokonaan valmiiksi kasattuna esim. datatronicilta.

Jos jotain erityistoiveita voi esittää niin:
- Hiljainen kone
- Tallennustilaa myös valokuville ja videon käsittelyä varten, en tiedä riittääkö 2 teraa siis
- Sen verran tykki kone, että ei tarvitse ihan heti olla päivittämässä
- Bluetooth ja wifi
Terve. Jos tällänen kiinnostaa niin laita viestiä. Käytetty alle 10h ja sekin hyvin kevyellä käytöllä.

Aiempi ehdotus toisesta ketjusta:

Windowsin joudut asentaa itse, ja lisensin saa huuto.netistä 6 tai 7 eurolla
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tämähän vaikuttaa pätevältä vaihtoehdolta. Millaista koteloa suosittelisit?

Täytyy katsoa vielä vähän muitakin vaihtoehtoja, todennäköisesti ensi kuussa pistän tilauksen sisään kun rahatilanne antaa myöten.

Miten muuten tuo win11 -- huuto.netistä siis ostettava usb ja lisenssi ja sitten asennus tapahtuu ihan plugaamalla koneeseen?

Miten muuten tuo win11 -- huuto.netistä siis ostettava usb ja lisenssi ja sitten asennus tapahtuu ihan plugaamalla koneeseen?
Älä osta tuollaista.
A) Et tiedä mitä siellä tikulla on. (Ei luultavasti mitään vaarallista, mutta maalaisjärki)
B) Siellä myydään pelkkiä lisenssikoodeja hintaan 5-10€ -> Tällöin lataat itse mikrosoftin palvelimelta asennusmedian omalle tikulle -> Asennat siitä -> Syötät ostamasi koodin.

Edit: Timon korista oli kotelo myyty loppuun, tilalle esim:

Mikä nyt silmiä eniten miellyttää :D

Viimeksi muokattu:
Joo näin aloin pohdiskelemaan viestin lähettämisen jäljeen, että en nyt ihan heti olisi uuteen koneeseen iskemässä tuollaista tikkua :D Mutta joo pitää säätää jotenkin tuo win11 asennusmedia itse, tällä hetkellä vaan ei ole oikein konetta, jolla sen tekisin (duunikoneella en oikein pysty tekemään).

Komeita koteloita, mutta koska led-valot ei kiinnosta niin varmaan jompikumpi kahdesta vikasta tarttuu mukaan. Todennäköisesti halvempi:D

@kajakkivajakki ehdotti ihan hyviä koteloita, mutta kestää kuukausi ennenkuin niitä tulee varastoon.

Tossa mustia varastossa olevia koteloita:

Ja kotelosta saa ledit sammutettua, jos ei niistä välitä

Statistiikka

Viestiketjuista
290 375
Jäsenet
79 780
Uusin jäsen
jeppe91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom