[Tilaus lähtee aika pian] Kiinnostaako 1€ RISC-V devausboardi, voin lisätä sinulle yhden omaan tilaukseeni?

Moi

Laitanpa piakkoin tilauksen Olimexiin.

Halajan saada tällaisen:
Ja testailla menemään ASSEMBLY-kielen koodausta RISC-V:llä. Ihan vain huvin vuoksi.

Siis 1€ -hintaan saa vain tuon "tietokoneen", joka pitää itse kolvata kasaan.

Ajattelin tässä kysyä että haluaako joku muukin tuollaisen. Hyväntekomielessä hinta 1€ + kirjepostikulut (eiköhän se sellaiseen mahdu)

Tilaan kaikkea muutakin samalla kuten pienen lcd:n ja ps2-näppiksen, mutta mielelläni en lähde muille näitä tilailemaan (ellet saa suostuteltua, mutta parempi että silloin tilaat vain omasi, ei se 18e postimaksu mikään ylitsepääsemätön ole. Turhan kallis vain jos pelkästään tuon 1€ boardin halajaa.)

No mutta sellaista. Tämä nyt oli vain tällainen FYI ja katson onko ketään kiinnostunut.

Tilaus lähtee huomenissa 22.5 päivällä.

Se on morjens.

(Kuva napattu Redditistä vain kuvittamaan tätä postausta, aiheeseen liittyen):

1747836933983.png

Mä voisin yhen ottaa
Jes, laitanpa merkille, ja ilmoitan miten homma etenee tässä piakkoin
Saa myös vetäytyä milloin vain ennen kuin olen tilauksen laittanut, ei ole sitovaa siihen asti.

Tosin tällä hetkellä tilaamassa tällaiset Raspberry Pi Pico 2: een liittyvät asiat toisesta paikasta, thepihut.com (tai shop.pimoroni.com ) :ista:
ja kaapeleita
jotain pientä voin sieltäkin tilailla toki nyt samalla.

Aikomus toki on kyllä tuo alkup. viestin RVPC ostella kanssa.

Useampikin, sillä saattaa mennä kolvaukset päin honkia meikäläisellä, ekakertalaisella.
Ja lisäksi kiva pitää:
- yksi Woz-like monitor sisäänpultattuna ja
- toisen kanssa räpellellä kaikenlaista ylikirjoitusta ja
- kolmas vaikka vielä ties mihin.
- ja kaverille lähtee kanssa yksi

Tilaus molempiin lähtee vasta huomenna päivällä/illalla aikaisintaan. Ilmoittelen täällä vielä pari tuntia ennen tilausta.

Viimeksi muokattu:
Kai ymmärrät, että tuota laitetta ohjelmoidaan erillisellä laitteella, joka tässä tapauksessa on myös mikrokontrolleri :)

Eli joudut tilaamaan piirin ohjelmointia varten toisen laitteen ja tuossa on vaan valmis tietokone, jossa ei ole sisällä mitään ohjelmistoa..

Tarkoitus näissä on, että sinä jaat valmiiksi ohjelmoituja kavereille.. Niissä on VGA ja piipperi, niin öö.. jotain saa tehtyä.

Viimeksi muokattu:
Kai ymmärrät, että tuota laitetta ohjelmoidaan erillisellä laitteella, joka tässä tapauksessa on myös mikrokontrolleri :)

Eli joudut tilaamaan piirin ohjelmointia varten toisen laitteen ja tuossa on vaan valmis tietokone, jossa ei ole sisällä mitään ohjelmistoa..

Tarkoitus näissä on, että sinä jaat valmiiksi ohjelmoituja kavereille.. Niissä on VGA ja piipperi, niin öö.. jotain saa tehtyä.
Kyllä juu, perehdyinkin hieman siihen, mitä kaikkea vielä tarvitaan. Hyvä huomio, tuosta asiasta pitää vielä ilmoittaa ennen tilauksen laittamista. Kyllä toki vielä voin taipua noita programmereitakin useamman tilailemaan, jos homma pysyy vielä hallinnassa. No, katsotaan.

Tosin kyllä ilmankin programmeria/vai-mikä-onkaan pitäisi tuolla assemblykoodia pystyä naputtelemaan ja ajamaan, ymmärsin. Katoaa vain kaikki itse syötetty kama kun laitteen sammuttaa. Eikö se suurinpiirtein näin ole? Vai käsitinkö väärin?

Kyllä juu, perehdyinkin hieman siihen, mitä kaikkea vielä tarvitaan. Hyvä huomio, tuosta asiasta pitää vielä ilmoittaa ennen tilauksen laittamista. Kyllä toki vielä voin taipua noita programmereitakin useamman tilailemaan, jos homma pysyy vielä hallinnassa. No, katsotaan.

Tosin kyllä ilmankin programmeria/vai-mikä-onkaan pitäisi tuolla assemblykoodia pystyä naputtelemaan ja ajamaan, ymmärsin. Katoaa vain kaikki itse syötetty kama kun laitteen sammuttaa. Eikö se suurinpiirtein näin ole? Vai käsitinkö väärin?

Ei siinä ole USB-porttia, jolla ohjelmoida. Se ohjelma täytyy ladata sirulle, ja se jää sinne. Näin ollen pelkkä 1€ "tietokone" ei riitä. Ohjelmointiporttiin menee kaksi johtoa, se on siinä keskellä. Ne kytketään ohjelmoijaan, joita itse asiassa olikin monta, ensin katsoin, että vain se ESP32, mutta siellähän on monta.

Mutta voit tehdä oman ohjelman/käyttöjärjestelmän ja laittaa sen jokaiselle myymällesi euron laitteelle. Niin se toimii. Sitten niillä käytetään vaan sitä.

Eikä sitä ohjelmaa voi näpytellä PS/2-liittimen kautta, se on vähän kuin joystick, sillä vaan ohjataan konetta/peliä.

Ei siinä ole USB-porttia, jolla ohjelmoida. Se ohjelma täytyy ladata sirulle, ja se jää sinne. Näin ollen pelkkä 1€ "tietokone" ei riitä. Ohjelmointiporttiin menee kaksi johtoa, se on siinä keskellä. Ne kytketään ohjelmoijaan, joita itse asiassa olikin monta, ensin katsoin, että vain se ESP32, mutta siellähän on monta.

Mutta voit tehdä oman ohjelman/käyttöjärjestelmän ja laittaa sen jokaiselle myymällesi euron laitteelle. Niin se toimii. Sitten niillä käytetään vaan sitä.

Eikä sitä ohjelmaa voi näpytellä PS/2-liittimen kautta, se on vähän kuin joystick, sillä vaan ohjataan konetta/peliä.
Käsittääkseni sillä PS/2-näppiksellä pystyy omia ohjelmia kirjoittelemaan sen Wozmonin avulla, tosin koodi ei jää talteen kun virrat sammuttaa. Eli pysyvään ohjelmointiin tarvitsee sitä ohjelmointilaitetta / adapteria.

Itsekin hetken mietin että olisi tuollaisen tai parikin ostanut leikkikaluksi mutta tuo on jo niin pelkistetty että tuolla ei oikein mitään voi tehdä kun kaikki GPIO:t on jo käytössä VGA:lle, PS/2-liitännälle ja summerille.

Käsittääkseni sillä PS/2-näppiksellä pystyy omia ohjelmia kirjoittelemaan sen Wozmonin avulla, tosin koodi ei jää talteen kun virrat sammuttaa. Eli pysyvään ohjelmointiin tarvitsee sitä ohjelmointilaitetta / adapteria.

Itsekin hetken mietin että olisi tuollaisen tai parikin ostanut leikkikaluksi mutta tuo on jo niin pelkistetty että tuolla ei oikein mitään voi tehdä kun kaikki GPIO:t on jo käytössä VGA:lle, PS/2-liitännälle ja summerille.

Totta, jos Wozmon on käyttöjärjestelmä, mutta sitten käytännössä tekee sitä omaa koodia muiden koodin päälle, joka minulla veisi osan ilosta.

Itse vertasin tätä R-PI Picoon ja ESP32:een (C3 esim.). Se on kyllä todella halpa paketti, kun piirin lisäksi saa VGA:n, PS/2 ja summerin. ESP32 C3:sta saisi hintaluokassa 4€, mutta siinä ei ole summeria, eikä VGA:ta. PS/2 ei tarvitse, kun siinä on Bluetooth.

--

Kuitenkin, ehkä tämän perusteella nuokin on tehty:

Voisi melkein piruuttaan ostaa tuolta halpoja liittimiä :) Ja veivata itse tuotteen johonkin.

Ei perkele, sorruin. Tilasin pelkkien liittimien takia ja minultakin saa, mutta kalliimmalla. Sitten kun saapuu.

2 kpl 10€ toimitettuna Pasilaan tai Tikkurilaan juna-asemalle. AP:lla on halvemmat hinnat, niin häneltä ensijaisesti. Kannattaa huomioida, että näihin tulee alv päälle. Eikä minulla sisälly ohjelmointilaitteet tähän, kun katsoin minimipostikulut (13.5€) ja ostin sen mukaan.

--

Mitäköhän olisi seurannut, jos olisin vaan tuonut näitä Bulgariassa ollessani (tässä kuussa). Lentoasemalla kun elektroniikka menee omaan koriin, siellä olisi 10 RVPC:tä.

Vähän kiirettä tässä, menee vielä pari päivää ennen kuin laitan tilauksen.
Pitää olla selkeänä mitä kaikkea haluan tosiaan tilata kerralla, jotten kiireessä unohda jotain.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 118
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom