Mikäs olis Windows:lle tän hetken paras videon pyöritys ohjelma siis katsomiseen kevyt nopea ei mikään videoeditorihelvetti?
Laitetaan vielä oma valintani eli PotPlayer Global Potplayer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäs olis Windows:lle tän hetken paras videon pyöritys ohjelma siis katsomiseen kevyt nopea ei mikään videoeditorihelvetti?
Honeyview Honeyview · Free Image Viewer · Download & Features
Sikahyvä kuvankatseluohjelma. Pakollinen, jos windows 11
Toi oli vaan mun mielipide. Ei sen kummempaa. Kuha itte on tyytyväinen mitä käyttää.Kuin pakollinen? Mun mielestä toi w11 photos on varsin pätevä.
Näkee tiedot, ja pienet muokkaukset onnistuu nopeasti.
Itse itselleni vastaten, kun löytyi vihdoinkin.Muistaako joku taustakuvan vaihto-ohjelman nimeä? Eli Windows sovellus, joka osasi mm. luoda taustakuvan valitusta kuvakansiosta, osasi yhdistellä useasta kuvasta mosaiikkikuvan taustakuvaksi, vaihtaa taustakuvaa ajastetusti ja ohjelman nimi oli jotain tyyliin Jim's wallpaper, John's wallpaper tai jotain vastaavaa. Kun ei nyt tule googlehaulla vastaan.
johnsad.ventures
Eipä noista mielestäni oikein mitään hyötyä ole, enkä ole käyttänyt itse koskaan. Mutta kokeile Microsoftin omaa työkalua tuohon, jota ovat kehittämässä...Joskus aikoinaan tuli käytettyyä CCleaner -sovellusta poistamaan kaiken turhan koneelta. Tuossa kattelin niin nykyään taitaa olla maksullinen sovellus? Onkohan jotain vastaavaa yhtä helppokäyttöistä tänä päivänä olemassa? Toki ilmainen pitäisi olla.
Eipä noista mielestäni oikein mitään hyötyä ole, enkä ole käyttänyt itse koskaan. Mutta kokeile Microsoftin omaa työkalua tuohon, jota ovat kehittämässä...
Cleanup PC, protection for your computer | Microsoft PC Manager
Official Microsoft PC Manage website; thorough analysis, thorough cleaning, toolkit. Releasing occupied resources and cleaning system fragments will make your Windows run like new.pcmanager.microsoft.com
Eipä noista mielestäni oikein mitään hyötyä ole, enkä ole käyttänyt itse koskaan. Mutta kokeile Microsoftin omaa työkalua tuohon, jota ovat kehittämässä...
En tiedä muistanko väärin, mutta eikös juuri tässä ohjelmassa ollut jotain "telemetriatietojen" jakamista jonkun omistajavaihdoksen jälkeen tullut? Tai siis sen sai pois päältä mutta se aina taianomaisesti napsahti sitten takaisin päälle.Joskus aikoinaan tuli käytettyyä CCleaner -sovellusta poistamaan kaiken turhan koneelta. Tuossa kattelin niin nykyään taitaa olla maksullinen sovellus? Onkohan jotain vastaavaa yhtä helppokäyttöistä tänä päivänä olemassa? Toki ilmainen pitäisi olla.
Kyllä on.En tiedä muistanko väärin, mutta eikös juuri tässä ohjelmassa ollut jotain "telemetriatietojen" jakamista jonkun omistajavaihdoksen jälkeen tullut?
Joskus aikoinaan tuli käytettyyä CCleaner -sovellusta poistamaan kaiken turhan koneelta. Tuossa kattelin niin nykyään taitaa olla maksullinen sovellus? Onkohan jotain vastaavaa yhtä helppokäyttöistä tänä päivänä olemassa? Toki ilmainen pitäisi olla.
Estääkö uBlock Origin cookien kyselyt?
Ainakin jos käyttää siihen tarkoitettua listoja.
Minkä niminen laite, mistä niitä saa ja löytyykö erilaisia malleja? Itse kysymykseen ei tule mieleen ku joy-to-key, mutta en ole varma nuista makroista.![]()
ostin tommosen lisänäppiksen ja siihen löytynyt softa oli kyllä aika epäilyttävä ja huono. Sillä sentään sai napit määriteltyä jotenkin ja sitten windowsin powertoysillä niitä voi helposti vaihtaa toiseksi ja vaikka aktiivisesta ohjelmasta riippuvaiseksi. Ainoa ongelma on että powertoysiin ei saa makroja.. eli useita peräkkäisiä näppäinpainalluksia. Mikä olisi win10 hyvä ja kevyt ohjelma sellaisten hallintaan ?
Maksullinen ja suljettu, on tuolle vaihtoehtojakin.Minkä niminen laite, mistä niitä saa ja löytyykö erilaisia malleja? Itse kysymykseen ei tule mieleen ku joy-to-key, mutta en ole varma nuista makroista.
Minkä niminen laite, mistä niitä saa ja löytyykö erilaisia malleja? Itse kysymykseen ei tule mieleen ku joy-to-key, mutta en ole varma nuista makroista.
Kilauttaako se softa kotiin? 99% todennäköisyydellä kyllä, mutta niin kaikki muutkin nykyisin. Sitä vartenhan on palomuuri asetuksella kaikki, ml. lähtevä estetty, ellei erikseen sallittu.Tämä näppis sisältää jonkun piirin joka osaa toimia suoraan usb-näppäimistönä ja lähettää näppäinpainalluksia. Mutta kuten sanoin se mukana tullut ohjelma on aivan susi ja luultavasti sisältää jotain malwarea.
Joskus kokeilin jotain autohotkey-softaa, mutta se oli aivan liian monimutkainen..
tämmönen usb (ei bt-malli) 3-12Keys Customized RGB USB Bluetooth Mechanical Keyboard One-Hand Macros Keypad | eBay
Piru ku oisin tajunnu aiemmin että tuommosia on olemassa, nyt jouduin ostamaan CM3 throttlen joka toki on parempi, mutta ois tuollaki pärjänny. Nuppi pyörii kai ympäri ja kääntämällä esim. vasemmalle pari astetta se lähettää jonkun näppäinpainalluksen? Tuolla on helppo vääntää radio oikealle taajuudelle, kun taas jotain pikanäppäintä naputtamalla siihen menee ikä ja terveys.Tämä näppis sisältää jonkun piirin joka osaa toimia suoraan usb-näppäimistönä ja lähettää näppäinpainalluksia. Mutta kuten sanoin se mukana tullut ohjelma on aivan susi ja luultavasti sisältää jotain malwarea.
Joskus kokeilin jotain autohotkey-softaa, mutta se oli aivan liian monimutkainen..
tämmönen usb (ei bt-malli) 3-12Keys Customized RGB USB Bluetooth Mechanical Keyboard One-Hand Macros Keypad | eBay
Kilauttaako se softa kotiin? 99% todennäköisyydellä kyllä, mutta niin kaikki muutkin nykyisin. Sitä vartenhan on palomuuri asetuksella kaikki, ml. lähtevä estetty, ellei erikseen sallittu.
...
Piru ku oisin tajunnu aiemmin että tuommosia on olemassa, nyt jouduin ostamaan CM3 throttlen joka toki on parempi, mutta ois tuollaki pärjänny. Nuppi pyörii kai ympäri ja kääntämällä esim. vasemmalle pari astetta se lähettää jonkun näppäinpainalluksen? Tuolla on helppo vääntää radio oikealle taajuudelle, kun taas jotain pikanäppäintä naputtamalla siihen menee ikä ja terveys.
Tuommonen 15€ jossa on 3 nappia ja 1 pyöritettävä nuppi ois riittäny hyvin koko ohjaamon VR-käyttöön DCS:ssä.
Jaa, no ei sitä sitten olisi tarvinnut. Näytti samanlaiselta ympäripyörivältä kuin tuossa CM3:ssa nupit E1 ja E2.Itse en ainakaan tässä saanut toimimaan sitä että pyörittämällä lähettäisi yhtään mitään signaalia. Pyöritysnappi lähettää osoittamastaan kolmesta mahdollisesta suunnasta asetetun näppäinpainalluksen vasta kun sitä painaa alaspäin.
Ollaan aika kaukana offtopicissa, mutta vastaan nyt vielä.En ole täysin 100% varma, mutta noissa käytetään siihen tarkoitettua ohjelmoitavaa hid- / näppispiiriä mitä monet harrastelijatki käyttää.
Itse en ainakaan tässä saanut toimimaan sitä että pyörittämällä lähettäisi yhtään mitään signaalia. Pyöritysnappi lähettää osoittamastaan kolmesta mahdollisesta suunnasta asetetun näppäinpainalluksen vasta kun sitä painaa alaspäin.
Potentiometriä ei tosiaan saa tuolla tavalla käsittääkseni toimimaan, tai kai se vois olla mahdollista jos asettais sille rajat ja alueet, jotka vaihtuu pyörittäessä ja alueen vaihto vastais klikkausta. Voi olla helpompi haeskella vaan sellainen pyöritettävä nuppi, joka siis pyörityksellään tekee painalluksia, ei varsinaista potentiometriä.Jaa, no ei sitä sitten olisi tarvinnut. Näytti samanlaiselta ympäripyörivältä kuin tuossa CM3:ssa nupit E1 ja E2.

Sitähän ei kannata kertoa muille siltä varalta että joku muu etsii samanlaista.löytyi
Olen lataillut lapsille ohjelmia Areenasta, mutta nyt ne ovat vain tiedostoina koneella. Toivoisin että saisin jaksot johonkin playeriin tai selainikkunaan siten että näkyy jakson kuva ja nimi ja klikkaamalla lähtee pyörimään. Flickfetch on siis tallentanut jaksoa kohden .jpg, .mkv ja .txt (jakson kuvaus). Eli vähän samaan tyyliin kuin ne esitetään vaikka Areenassa tai missä tahansa suoratoistopalvelussa kuten youtube jne...
löytyi
Ei oo tyhmiä kysymyksiä täällä, kaikki tieto on hyödyllistä!Yleisön pyynnöstä laiton kysymyksen ja oman ratkaisuni takaisin.![]()
Päivän nosto niille, jotka kaipaavat LDAC tukea Windowsiin mutta tarjolla on vaan SBC: Alternative A2PD Driver mahdollistaa LDAC tuen BT-lähettimestä riippumatta.
Win10/11. Viikon kokeilujakso, jonka jälkeen pitää ostaa 10$ maksava lisenssi, taikka jos ostat sen ennen ajan loppumista kustantaa se 6$. Lisenssi on emolevyyn sidottu, eli ei siirrettävissä.
Testasin Asuksen PCE-AX3000 kanssa ja 990kb/s striimi toimi ongelmitta samassa huoneessa olevan vahvarin kanssa. Ajuri tukee 44.1-96kHz näytteenottotaajuuksia, ja jos toistolaite on mediasoittimen yksinomaisessa käytössä, niin taajuus muuttuu lähdemateriaalin mukaan niin kuin pitää. Paras laatu edellyttää hyvää signaalia, eli kokemukset saattavat vaihdella. Mutta noin out-of-the-box toimi täysin katkotta toisin kuin SBC.
Isot kiitokset tästä![]()
Onko kellään tiedossa suht kevyttä ilmaista cad-tyyppistä sovellusta, jolla saisi piirrettyä kuvia mitoilla. Tarkoituksena olisi piirtää kämpän pohjakuva sisustuksen suunnittelua ja kalusteiden pyörittelyä varten.
Autocadia on tullut käytettyä jonkin verran, mutta ei millään viitsisi maksaa lisenssistä omalle koneelle. Librecadia koitin aikoinaan, mutta siinä oli jotenkin kaikki toiminnot hieman erilaisia "normaaliin" verrattuna, ettei siitä hommasta meinannut tulla yhtään mitään kun mikään näppäinkomento ei osunut oikeaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.