Itse ainakin olen huomannut että pitkään keittäessä chilien tulisuus tuntuu jonkun verran vähenevän. En sitten tiedä mihin tuo perustuu, hajoaako kapsaisiini jotenkin tms. Kuitenkin muistelisin kapsaisiinin kiehumispisteen olevan jossain 200 asteen kieppeillä mutta kai siitä osa höyrystyy pois matalammassakin lämmössä. Ja tosiaan ainakin noissa kaupasta saatavissa kokonaisissa jalapenoissa tuntuu olevan kovin paljon vaihtelua tulisuuden puolesta, osa tuntuu olevan ihan "paprikaa". Itseasiassa ainakin itse olen huomannut että vaikka jalapenossa ei polte varsinaisesti pitkään kypsyttäessä paljon vähenisi niin siitä tulee pehmeämpi polte verrattuna ihan pelkkään juuri kaupasta ostettuun palkoon.
Nyt on taas itsellä ollut kunnon chilikuuri kun emäntä on torstaista asti ollut reissussa ja olen ihan vaan itselleni ruokia tehnyt ja chiliä on tullut käytettyä sen mukaisesti. Tänä aamuna kyllä jo vessassa tuntui että olisi vääntänyt pönttöön sulaa laavaa

No, huomisen jälkeen taas pitää vähän rajoittaa kun emäntä tulee takaisin kotiin.