Tyhmät ihmiset

Inttäminen. En tiedä onko tämä edes tyhmyyttä vai jo mielisairautta. Mutta ihmettelen joidenkin yksinkertaisuutta, että ei osata katsoa asioita kuin omasta hyvin ahtaasta näkökulmasta. Intetään vastaan ”et voi olla, näin ei voi olla”.

Asenne on tämmöinen: ”kun minulle ei ole sattunut tuollaista, niin ei sinullekaan voi.”
Itse tiedetään paremmin toisten asiat.

Inttäminen. En tiedä onko tämä edes tyhmyyttä vai jo mielisairautta. Mutta ihmettelen joidenkin yksinkertaisuutta, että ei osata katsoa asioita kuin omasta hyvin ahtaasta näkökulmasta. Intetään vastaan ”et voi olla, näin ei voi olla”.

Asenne on tämmöinen: ”kun minulle ei ole sattunut tuollaista, niin ei sinullekaan voi.”
Itse tiedetään paremmin toisten asiat.

Toki tälläiset "minä olen aina oikeassa, minä tiedän kaiken" tyyppejä löytyy ja ne ovat ärsyttäviä.
Mutta kutakuinkin yhtä ärsyttäviä ovat nämä "jees" miehet jotka ovat aina 100% samaa mieltä kuin se tyyppi jonka kanssa he keskustelevat. Joku sanoisi että heillä ei ole selkärankaa tai että he tahtovat mielyttää.

Ei se silti välttämättä tee heistä (kummastakaan) tyhmiä ihmisiä mutta harvinaisen ärsyttäviä kohdata. Tosin eri syistä.

Olen kohdannut / tiedän henkilöitä jotka ovat (näin kuulin) jopa etsineet googlesta tietoa ja lukeneet sitä seurustelukumppanilleen sivu tolkulla koska tahtoneet osoittaa että ovat "oikeassa" tai tietävät jotain (joka)asiasta.

Samaten olen joskus (ilkeää, myönnetään) johtanut keskustelun siihen pisteeseen missä olen ollut tahallani eriävää mieltä toisen henkilön kanssa jolloin kolmas henkilö joka pyrkii mielyttämään kaikkia on käytännössä paennut paikalta yrittäen ensin kertoa miten ymmärtää kummankin näkökannan ja on 100% samaa mieltä kummankin kanssa... Toki kun hän poistui paikalta olen kertonut tälle henkilölle jonka kanssa väittelin miksi tein sen ja hänkin kertoi huomanneensa miten tuo henkilö oli "selkärangaton" ja myötäili aina kaikkien mielipiteitä.

Inttäminen voi joskus (lyhyen aikaa) olla paikallaan, ainakin parempi kuin "jees" mies. Tietysti jos toinen on erimieltä se hänelle suotakoon, varsinkin jos kyse on ns. mutu asiasta (musta tuntuu) koska niissä ei ole olemassa sitä yhtä ja ainoaa oikeaa totuutta vaan jokainen on oikeassa. Tietysti jos väittelyssä mennään jo luokkaan "sinun raamatun käännöksesi on väärä" (tapahtunut joskus kun väittelin Jehovan todistajien kanssa) ollaan jo luokassa missä pitää vaan luovuttaa ja sulkea se ovi. Koska jos ei hyväksytä että jopa alkuperäiset heprealaiset Tanakin ensimmäisen osan (Toora) versiot ovat oikein, alkuperäiset käännökset jne. tai mikään versio paitsi heidän omansa mikä lienee jostain 1950 luvulta...

Statistiikka

Viestiketjuista
278 484
Jäsenet
77 772
Uusin jäsen
Nipaha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom