tjkoo
Tukijäsen
- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 3 832
Suomessa asuu nykyään paljoa latvialaisia.Mikä muuten tää juttu on että latvialaisia autoja näkee nykyään niin paljon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suomessa asuu nykyään paljoa latvialaisia.Mikä muuten tää juttu on että latvialaisia autoja näkee nykyään niin paljon?
Kuulostaa uskottavalta. Tosiaan kaikkia noita rekkareita on näkynyt ja täällä on rakennettukin aika tiuhaan kokonaisia kortteleita.Ainakin pääkaupunkiseudulla Virolaisia, Latvialaisia, Liettualaisia ja Puolalaisia duunareita on aika paljon rakennustyömailla joten se selittää ainakin osittain. Joskus kun on ajellut jonkun työmaan ohi niin parkkiksella ei paljon kotimaisilla kilvillä olevia autoja näy.
Mikä muuten tää juttu on että latvialaisia autoja näkee nykyään niin paljon?
Eiköhän näissä ole sitä että ketään ei kiinnosta? Eikä ole samalla tavalla omistajat yms. tiedossa viranomaisilla, eikä ehkä jakseta ulkolaisilta alkaa karhuaan maksuja (näinhän se on sakkojenkin tapauksessa). Suomalaiset on kaikki niin nätisti kirjoissa niin helpompaa toimittaa sakot perille ja huolehtia (karhuaminen&perintä) että tulee maksettua viimeistä penniä myöden.Juuh työmailla, mutta kun nämä asuu täällä vuosia latvia kilvillä.
Anteeksi, kun näin myöhään vastaan. Toki minulle oli selvää, että mikä on patterin vääpeli ja mitä tehtäviä sille kuuluu. Täsmälleen samoja kuin jalkaväen komppanian vääpelille. Molemmat siis tekevät samoja tehtäviä, nimike on vaan toinen. Tykistössä palvelleena ei vaan nuo yksikkönimitykset olleet tuttuja. Myöhemmin olin toisissa kertausharjoituksissa, joissa nimikkeenä oli yksikköupseeri. Ilmeisesti tällä pyrittiin estämään sekaannuksia tehtävänimikkeen (patterin/komppanian vääpeli) ja vääpeli-sotilasarvon välillä.Kieltämättä melkoinen suoritus, jos komppanian vääpelinä ei tiedä mikä on komppania. Vaikka miten olisi käynyt intin jossain tykistöprikaatissa.
Upeaa lukea arvosteluja tuotteesta kun ne on tämän tyylisiä (Aerobin kasattava kompostori):
![]()
En tiedä onko, mutta ihmettelen ellei ole. Pitkään on näkynyt näitä "oliko tämä arvio hyödyllinen?" arvion arviointiominaisuuksia. Eiköhän joku käytä tätä siten, että voittopuolisesti negatiivisesti arvioitu arvio automaattisesti piilotetaan ja poistetaan laskuista.Onkohan mikään verkkokauppa lanseerannut toiminnallisuutta, jossa valitut käyttäjäarviot voisi jättää huomiotta?
Ainakin jossain vaiheessa joillakin verkkokaupoilla oli kaikenlaisia "Arvostele ostamasi tuote ja osallistu arvontaan" -tyylisiä kamppiksia ja niiden myötä ainakin jotkut kirjoittelivat ihan höpöhöpöarvosteluita joilla ei ollut mitään arvoa. Ja jossain suomi24/vauva/vastaavalla keskustelupalstalla taisivat jotkut vielä levitellä huhuja että olisi parempi mahdollisuus voittaa noissa arvonnoissa jos antaa viiden tähden arvosteluita. Muutenkin kyllä nykyään tuntuu suurin osa noista arvosteluista olevan ihan kuraa joilla ei ole mitään arvoa, valitettavasti.En tiedä onko, mutta ihmettelen ellei ole. Pitkään on näkynyt näitä "oliko tämä arvio hyödyllinen?" arvion arviointiominaisuuksia. Eiköhän joku käytä tätä siten, että voittopuolisesti negatiivisesti arvioitu arvio automaattisesti piilotetaan ja poistetaan laskuista.
Tietysti tylympi tapa olisi arvioida arvostelun elämäm_koululaisuus ja jättää tylysti huomiotta liian huonosti kirjoitetut välimerkittömät, onelinerit, kiroilut, yli 50-vuotiaiden kirjoittamat jne. Tämä toimii huonosti jos arvosteluja ei kerry hyvää tahtia.
Tietysti tylympi tapa olisi arvioida arvostelun elämäm_koululaisuus ja jättää tylysti huomiotta liian huonosti kirjoitetut välimerkittömät, onelinerit, kiroilut, yli 50-vuotiaiden kirjoittamat jne. Tämä toimii huonosti jos arvosteluja ei kerry hyvää tahtia.
^ Itse ostin juuri ulkomaalia, joka on Bauhausissa arvosteltu 1 tähden tuotteeksi. Kaksi arvostelua, kumpikin asiakas on nähtävästi ottanut oma-aloitteisesti purkin hyllystä. Tuote onkin paljastunut PM3/C -pohjaiseksi, joka on aina sävytettävä. Tämä ei siis sisällä valkoista pigmenttiä lainkaan, eikä peitä raakana yhtään mitään.
Tokihan on tuotteen vika, että se on kaupassa sijoitettu "oikeiden" maalien viereen, saatika että kysymällä olisi selvinnyt tämäkin asia. En suostu uskomaan, että kukaan maaliosaston työntekijä ei tuota olisi tiennyt.
Sillä ole mitää väliä, ku kyse oli tuotteen arvostelusta ei myymälän.Sinänsä olisihan viimeistään kassan pitänyt ainakin mainita jos ei kieltäydy myymästä sävyttämättömänä sitä maalia. Aika harva noita lyhenteitä osaa ulkoa.
Ja tuote arvosteltu sellaisena kun se myytiin. En nyt jaksa alkaa etsimään näillä vihjeillä nimenomaista arvostelua bauhaussiin sivuilta.Sillä ole mitää väliä, ku kyse oli tuotteen arvostelusta ei myymälän.
Siis kassan pitäisi alkaa kyselemään maalin käyttökohteista ja ostajan tietämyksestä siinä kassalla? Siis jokaiselta ostajalta. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Oli kyseessä maali tai ruuvimeisseli, siinä kassalla korkeintaan lyödään maksu sisään ja kuitti käteen.Sinänsä olisihan viimeistään kassan pitänyt ainakin mainita jos ei kieltäydy myymästä sävyttämättömänä sitä maalia. Aika harva noita lyhenteitä osaa ulkoa.
Asiakaspalvelu on kallista. Halvempaa jättää pois. Kyllä se asiakas sitten kotona tajuaa kun puolet jonkin tuotteen osista jäi kauppaan koska eri pinossa.Siis kassan pitäisi alkaa kyselemään maalin käyttökohteista ja ostajan tietämyksestä siinä kassalla? Siis jokaiselta ostajalta. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Oli kyseessä maali tai ruuvimeisseli, siinä kassalla korkeintaan lyödään maksu sisään ja kuitti käteen.
No jos asiakas on ostamassa maalia mitä voi käyttää vain sävytettynä eikä sävytystä ole suoritettu niin voisi sitä kysäistä että onkohan valittu oikea tuote. Ainakin mitä itse noita ostanut maksaa perusmaali jotain ja sävytys päälle joten pitäisi osua kassalla silmään.Siis kassan pitäisi alkaa kyselemään maalin käyttökohteista ja ostajan tietämyksestä siinä kassalla? Siis jokaiselta ostajalta. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Oli kyseessä maali tai ruuvimeisseli, siinä kassalla korkeintaan lyödään maksu sisään ja kuitti käteen.
Kassan tehtävä on ottaa maksu vastaan ja antaa kuitti. Myymälässä on palveluhenkilökuntaa joka taas opastaa ja auttaa esim. maaliin liittyvissä asioissa.Asiakaspalvelu on kallista. Halvempaa jättää pois. Kyllä se asiakas sitten kotona tajuaa kun puolet jonkin tuotteen osista jäi kauppaan koska eri pinossa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.