Tyhmät ihmiset

Houkuteltua muualle on eri asia kuin estää liikenne. Siihen ei shikaanit ja hidasteet auta. Painotin että miten estetään jos näin halutaan olevan.
Juu, nuo hidasteet ja shikaanit häiritsevät sitä bussiakin melkoisesti, ekä tosiaan edelleenkään estä sitä henkilöautolla ajamista. Ja ihan sama millaiset hidasteet on, niin kyllä nuo vataset kerkiää kiihdyttää siihen pollarille silti riittävästi että pääsevät kiipeämään sen päälle autollaan.

Ei sen puoleen, tuntuu että liikenne on kyllä viimeisen vuoden-parin aikana muuttunut melkoisen holtittomaksi. Tämäkin viikko on vasta puolessa ja tämän viikon saldona on jo nähdä muutama punaisia päin ajo, kolmion/stopin takaa tultu eteen, liikenneympyrässä ei vilkuteta, ei osata ryhmittyä ja/tai käännytään miltä kaistalta sattuu minne sattuu, härskejä ohituksia ja ylinopeuksia jne. Mielestäni liikenne ei vielä pari vuotta sitten ollut ihan noin kaoottista.
 
Boldasin kohdan missä esitin ratkaisun estämiselle.
Antaa olla. Jätän tähän tai itsekin kuulu tuohon otsikon joukkoon.

Edit: Yritetään ymmärtää sen verran että ilmeisesti osan mielestä nuo ovat osittain tai kokonaan vahinkoja kun vaan ajettu linja-auton perässä. Ja kun tehdään mutkia ja hidasteita niin eivät vauhdin puolesta ehdi tuohon vaan huomaavat että tolpat on jo noussut.
 
Antaa olla. Jätän tähän tai itsekin kuulu tuohon otsikon joukkoon.

Edit: Yritetään ymmärtää sen verran että ilmeisesti osan mielestä nuo ovat osittain tai kokonaan vahinkoja kun vaan ajettu linja-auton perässä. Ja kun tehdään mutkia ja hidasteita niin eivät vauhdin puolesta ehdi tuohon vaan huomaavat että tolpat on jo noussut.
Oma argumentti on sama riippumatta onko tuohon vahingossa vai tahalleen ajettu. Vaikka olisi tahalleen niin se ei minusta ole este, etteikö tuota paikkaa voisi parantaa, niin ettei tekisi mieli tahalleen noin ajaa.

Ja jep, juurikin noin. Jos ensin autojen vauhtia saataisiin hidastettua ja pollarit olisi vasta sitten, niin se vähentäisi pollareihin törmäämisiä ja myös jos joku niihin sitten kuitenkin törmäisi niin tulisi vähemmän vahinkoa, niin pollareihin kuin autoonkin. Tämän takiahan yleensä muualla noita pollareita ei laiteta suorien päähän, niiden tarkoitus kun ei ole hajottaa ihmisten autoja vaan estää kulkeminen asiattomilta.
 
Tyhmyyksiä:

-IKEA:sta mallikappaleiden nyysiminen mukaan ja niiden vieminen kassalle.

-Yletön kahvin juominen ja sen ymmärtämättömyys että kyseessä on piriste.

Ongelmana keskellä yötä herääminen, joten pitää valvoa mahdollisimman myöhään ettei heräisi keskellä yötä. Joten kello 22.00 illalla kahvit jotta jaksaa vielä pari tuntia valvoa. 2-3 tunnin unen jälkeen onkin hyvä hetki keittää kahvit kello 2-3 yöllä. Sitten nukutaan pari tuntia. Aijai, alkaa kahvihammasta kolottamaan joten lisää kahvia kello 4-5 yöllä. Sitten voi lukea lehteä pari tuntia ja nukahtaa ehkä vielä hetkeksi.
 
Antaa olla. Jätän tähän tai itsekin kuulu tuohon otsikon joukkoon.
TAi yrite
Oma argumentti on sama riippumatta onko tuohon vahingossa vai tahalleen ajettu. Vaikka olisi tahalleen niin se ei minusta ole este, etteikö tuota paikkaa voisi parantaa, niin ettei tekisi mieli tahalleen noin ajaa.

Ja jep, juurikin noin. Jos ensin autojen vauhtia saataisiin hidastettua ja pollarit olisi vasta sitten, niin se vähentäisi pollareihin törmäämisiä ja myös jos joku niihin sitten kuitenkin törmäisi niin tulisi vähemmän vahinkoa, niin pollareihin kuin autoonkin. Tämän takiahan yleensä muualla noita pollareita ei laiteta suorien päähän, niiden tarkoitus kun ei ole hajottaa ihmisten autoja vaan estää kulkeminen asiattomilta.
Linja-auto joutuu pysähtymään pollarin edessä niin eihän siihen silti voi kovaa ajaa. Autoilijan on pakko myös hidastaa siihen koska muuten ollaan linja-auton peräpeilissä kasassa.
 
TAi yrite

Linja-auto joutuu pysähtymään pollarin edessä niin eihän siihen silti voi kovaa ajaa. Autoilijan on pakko myös hidastaa siihen koska muuten ollaan linja-auton peräpeilissä kasassa.
Uutisen mukaan tuohon on onnistuttu ajamaan aika kovaa. Kuvastakin myös näkee, että tossa on tilaa kiihdytellä. Siihenhän voi kiihdytellä niin että on ensin vähän kauempana ja sitten yrittää ajoittaa että pollarin kohdalla on linja-auton perässä.
Sen sijaan, jos ylipäätään pollarin kohdalla ei olisi mahdollista ajaa lujaa niin tuollaista ei voisi edes yrittää.
 
Meillä tottu siihen että hissin ovet ei mene kiinni jos välissä joku, totuttu siihen että isommatkaan liukuovet ei mene kiinni jos joku välissä/lähestyy, ja jos ovat menossa niin pysähtyvät, ehkä myös peruuttavat.

Kyllä niitä hissin ovia päin voi juosta jos ei tunge kättä väliin, ja esim nosto oveen voi törmätä sivusta, valoverho on yleensä vain suoraan oven alla, sen lisäksi on paineanturi oven alla. Esim suksiboxi katolla ei kannata livahtaa nousevan oven alta vailla auto mahtuisi jos suksiboxi ei. Loppui rouvan kiire siihen kun alkoi suksiboxin osia keräillä parkkihallin lattialta.

Nouseminen/sulkeutuminen voidaan estää, mutta jos on tarkoitus estää pääsy niin silloin ei ole tarkoituksenmukaista pysäyttää pollarin nousua.

voisi kokeilla vaihtaa pollarit toisenlaiseen esteeseen.

automatic_rising_kerb_pf8000-800x600.jpg
 
Uutisen mukaan tuohon on onnistuttu ajamaan aika kovaa. Kuvastakin myös näkee, että tossa on tilaa kiihdytellä. Siihenhän voi kiihdytellä niin että on ensin vähän kauempana ja sitten yrittää ajoittaa että pollarin kohdalla on linja-auton perässä.
Sen sijaan, jos ylipäätään pollarin kohdalla ei olisi mahdollista ajaa lujaa niin tuollaista ei voisi edes yrittää.
Alla olevassa postauksessa oli pari esimerkkiä mallisuorituksista. Mutta ei kai siinä, ei tämä tästä mihinkään etene, joten jatkan nauramista noille videoille ja niissä esiintyvien urpojen puolustelulle.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=i_Cw0QJU8ro
lyhkainen video ihmisia ajamassa tolppiin.
 
Uutisen mukaan tuohon on onnistuttu ajamaan aika kovaa.

Toisaalta siinä taitaa olla 30 nopeusrajoitus.. eli saavat toivottavasti vielä sakot siitä. Koska jos ajaa sitä 30 ja vielä jarruttaa voimakkaasti kun huomaa että ei saisi edes ajaa niin vaikea uskoa että oikeasti noin pahoja vahinkoja tulisi autoon saati puomeihin.
 
Tämä. Hyvä esimerkki:

risteys.png

Sen sijaan, että ajettaisiin kahden hyvin selkeän nuolen väliin (vihreä viiva) niin ajetaankin ratikkaraiteille (punainen viiva). Tässä vielä toinen parempi kuvakulma: Street View · Google Maps Ja tätä on siis tapahtunut useasti vuoden aikana kun olen tässä vieressä asunut. Kuva tästä risteyksestä: 61°29'35.7"N 23°49'06.4"E suurin osa sentään osaa peruuttaa tuosta heti takaisin, mutta jotkut jäävät palloilemaann autonsa kanssa tuohon kevyenliikenteen väylälle (ratikkakiskojen toiselle puolelle) ja kerran joku sankari päätti ajaa noiden ratikkapysäkkien välistä seuraavaan kortteliin vaikka siinä oli ratikkakin sillä hetkellä pysäkillä. Ehkä tuossakin on sitten suunnittelu jotenkin huonoa? En kyllä keksi miten.

Samaisessa risteyksessä näkee kyllä muitakin hienoja suorituksia: tullaan Sammonkatua väärään suuntaan Prisman suunnalta tuohon risteykseen, lähdetään suoraan meneviän vihreillä kääntymään ja meinataan kolaroida sen takia, seistään kääntyvien kaistalla kun tarkoitus on mennä suoraan... Tässä viimeisessä tapauksessa olin siis pysäkillä kun papparainen nousi autostaan valittamaan takana tööttävälle ettei hän punaisia päin voi ajaa. Oli siis kääntyvien kaistalla ja odotti suoraan menevien vihreää. Sitten kun se vihreä syttyi niin meinasi kiilata suoraan menevien kylkeen :facepalm:
Mielestäni näitä ongelmapaikkoja voisi merkitä huomattavasti paremmin. Nyt tuon kuvan punaisen viivan suunnassa on vain yksi kieltomerkki, mikä esim. muualta tulleelle ruuhkassa tai yöllä voi jäädä huomaamatta.

Ohessa nappaamani kuva kunnolla merkitystä kiellosta Australian Brisbanesta, missä aikoinaan asustelin. Eli kyllä kieltojen visuaalista ilmettäkin olisi monesti syytä tehostaa. Suomimerkkiin vaikkapa: Painu takaisin!

P1040076.JPG
 
Mielestäni näitä ongelmapaikkoja voisi merkitä huomattavasti paremmin. Nyt tuon kuvan punaisen viivan suunnassa on vain yksi kieltomerkki, mikä esim. muualta tulleelle ruuhkassa tai yöllä voi jäädä huomaamatta.

Ohessa nappaamani kuva kunnolla merkitystä kiellosta Australian Brisbanesta, missä aikoinaan asustelin. Eli kyllä kieltojen visuaalista ilmettäkin olisi monesti syytä tehostaa. Suomimerkkiin vaikkapa: Painu takaisin!

P1040076.JPG
Australiasta puheen niin siellä oli komeasti tiet merkitty heijastimilla. Öisin kun tuli pimeä niin komeasti näki eri väreillä pikkopimeässä. Olikohan että tien reunat oli valkoiset ja keskiviiva vihreä ja sitten oli keltaista ja punaistakin. En muista tarkaan miten meni, mutta oli pimeällä tosi hienoja.
 
Miten noi voi olla niin heiveröisiä että ne vahingoittuu henkilöautosta?
Luulisi että tuon kokoisen esteen saisi helposti rakennettua niin vahvaksi että se pysäyttää tankinkin.
 
Mielestäni näitä ongelmapaikkoja voisi merkitä huomattavasti paremmin. Nyt tuon kuvan punaisen viivan suunnassa on vain yksi kieltomerkki, mikä esim. muualta tulleelle ruuhkassa tai yöllä voi jäädä huomaamatta.

Ohessa nappaamani kuva kunnolla merkitystä kiellosta Australian Brisbanesta, missä aikoinaan asustelin. Eli kyllä kieltojen visuaalista ilmettäkin olisi monesti syytä tehostaa. Suomimerkkiin vaikkapa: Painu takaisin!

P1040076.JPG
Ausseista tulikin mieleen että niiden lakeja, määräyksiä ja yleistä toimintaa kun seuraa niin taitavat olla ketjun aihetta vähän kaikki.
 
Miten noi voi olla niin heiveröisiä että ne vahingoittuu henkilöautosta?
Luulisi että tuon kokoisen esteen saisi helposti rakennettua niin vahvaksi että se pysäyttää tankinkin.
Saisi, mutta millä hinnalla? Pannaan esim ydinreaktorin suojakuori siihen paikalle, mikä on koeponnintettu 480mph hävittäjän törmäyksellä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/P5IymYOeiSc?si=CkSK1kIByT5QZkd0


Tai ydinjätteen kuljetussäiliö mikä on koeponnistettu junan kanssa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ZY446h4pZdc?si=2iqThi6NNVfD3lwy


kestäisivät varmaan pari corollaa ennen uusimista.
 
Alla olevassa postauksessa oli pari esimerkkiä mallisuorituksista. Mutta ei kai siinä, ei tämä tästä mihinkään etene, joten jatkan nauramista noille videoille ja niissä esiintyvien urpojen puolustelulle.
Ollaan kyllä ihan oikeassa ketjussa, kun useampi paikallistuntemusta hyvin omaava kertoo ko. alueen suunnittelun olevan aivan perseestä ja silti pitää monta sivua inttää vastaan. Pollareihin törmäilleet ovat toki idiootteja myös, sitä ymmärtääkseni ei mitenkään kiistetty.
 
Ollaan kyllä ihan oikeassa ketjussa, kun useampi paikallistuntemusta hyvin omaava kertoo ko. alueen suunnittelun olevan aivan perseestä ja silti pitää monta sivua inttää vastaan. Pollareihin törmäilleet ovat toki idiootteja myös, sitä ymmärtääkseni ei mitenkään kiistetty.
Itsellä paikallistuntemusta sen verran että olin tuolla sataman alueella töissä, joskaan en ole ollut enää hetkeen. Oma työmatka kulki Linnankatua pitkin eli eri suunnasta mutta firman autolla tuli ajeltua tarpeen mukaan tuonnekin suuntaan. Tuota reittiä ajoin silloin kun se oli vielä ihan normaali tie. Sitten kun tuonne alettiin rakentaa kerrostaloja ja tuo tiekin meni remonttiin tms./suljettiin, aloin ajaa sieltä mistä saa kun tuosta ei enää saanut. Jos matka nyt minuutin pitenikin niin ei kyllä omaan tekemiseen mitenkään vaikuttanut eikä kertaakaan juolahtanut mieleenkään kirota paskaa liikennesuunnittelua. Valmiina pollareineen päivineen en ole tuota tietä omin silmin nähnyt kun en kyseisessä työpaikassa enää toviin ole ollut.

Mutta kyllä idiootti täytyy olla jos noihin jostain syystä väkisin haluaa ajaa sen sijaan, että käyttäisi sitä nykyistä oikeaa reittiä, joka tosiaan kiertää ehkä sen minuutin.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä paikallistuntemusta sen verran että olin tuolla sataman alueella töissä, joskaan en ole ollut enää hetkeen. Oma työmatka kulki Linnankatua pitkin eli eri suunnasta mutta firman autolla tuli ajeltua tarpeen mukaan tuonnekin suuntaan. Tuota reittiä ajoin silloin kun se oli vielä ihan normaali tie. Sitten kun tuonne alettiin rakentaa kerrostaloja ja tuo tiekin meni remonttiin, aloin ajaa sieltä mistä saa kun tuosta ei enää saanut. Jos matka nyt minuutin pitenikin niin ei kyllä omaan tekemiseen mitenkään vaikuttanut eikä kertaakaan juolahtanut mieleenkään kirota paskaa liikennesuunnittelua. Valmiina pollareineen päivineen en ole tuota tietä omin silmin nähnyt kun en kyseisessä työpaikassa enää toviin ole ollut.

Mutta kyllä idiootti täytyy olla jos noihin jostain syystä väkisin haluaa ajaa sen sijaan, että käyttäisi sitä nykyistä oikeaa reittiä, joka tosiaan kiertää ehkä sen minuutin.
Et ilmeisesti ole perehtynyt noihin suunnitelmiin alueelle. Ja jos et aiemmin pitänyt alueen liikennesuunnittelua paskana, niin muutama kierros silloin kun laivat purkaa autot ulos ehkä muuttaa mielesi. Ihan helvetin typeriä kaistajärjestelyjä, tuo sinunkin mainitsema "minuutin" kierto on laivojen purkautuessa helposti vartti-30 min.
 
Et ilmeisesti ole perehtynyt noihin suunnitelmiin alueelle. Ja jos et aiemmin pitänyt alueen liikennesuunnittelua paskana, niin muutama kierros silloin kun laivat purkaa autot ulos ehkä muuttaa mielesi. Ihan helvetin typeriä kaistajärjestelyjä, tuo sinunkin mainitsema "minuutin" kierto on laivojen purkautuessa helposti vartti-30 min.
Pakko myöntää että en ole noihin suunnitelmiin juurikaan perehtynyt enkä myös tuollapäin laivaruuhkissa liikkunut. Kuten mainittu, omaan tekemiseen ei vaikuttanut mitenkään ja tuskin vaikuttaa merkittävästi muidenkaan tekemiseen 99% ajasta.

Eipä sinänsä kyllä yllätä jos Turun kaupungin minkä tahansa rakennusprojektin suunnittelu tai varsinkin toteutus on ihan perseestä. Tämä näin vuosia keskustassa asuneena, kavereita Martissa omaavana ja myös monta kesää jokirannassa työskennelleenä. Siitä ei kyllä tuu valmista ikinä mut mä muutin onneks jo muualle. Torikin kuulemma kuplii jo, sitäkäänhän ei montaa vuotta tehty..

Mutta jätettäköön Turku-aiheinen offtopic omalta osalta tähän.
 
Eipä siellä juuri kukaan muuten kuin laivojen aikatauluissa liiku. Jos kommentti taksikuskeista tolpissa pitää paikkansa, niin hyvin ymmärtää miksi se reitti on houkutellut, kun siihen aikaan kävellenkin pääsee kiertotien menemään nopeammin kuin autolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 893
Viestejä
4 934 171
Jäsenet
79 428
Uusin jäsen
Merchant

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom