Kuten jutussa kerrottiin, ko. tiellä on moottoriajoneuvolla kielletty -liikennemerkki (lisäkilvellä "ei koske linja-autoja") ennen niitä tolppia. Jos ei ensinnäkään kykene noudattamaan liikennemerkkejä ja toisekseen yrittää ajaa bussiin puskurissa kiinni päästäkseen livahtamaan ennen kuin tolpat ehtivät nousemaan, on ehdottomasti tämän ketjun kohderyhmää. Ei sitä kannata yrittää selitellä millään "no kun kyse on niin harvinaisesta ratkaisusta" -puolustelulla. Sitä paitsi mm. eduskuntatalon edessä vastaavia on ollut ties kuinka monta vuotta.
Vielä uudestaan kuva paikan päältä -->
Ottaa semisti ohimoon, kun vakuutusmaksut nousevat näiden urpojen vuoksi, jotka noihin törmäilevät.
Itse ajan tuon risteyksen ohi päivittäin, laitan tähän muutamia taustatietoja niille ulkopaikkakuntalaisille joille ei ole siunaantunut onnea asua Turuus.
- Tämä on arkkitehtien, kaupunginvaltuutettujen ja kaavasuunnittelijoiden kiimassa työstetty promenadi joka halkoo uutta, vielä rakentuvaa, linnakaupungin asuma-aluetta.
- Promenadin toisesta päästä on suora näkymä Turun linnaan (näkyy kuvassa) ja vaikka mitään päätöksiä ei ole vielä tehty niin tähän tulee myös kulkemaan raitiotie, tosin perustuksia ei ole kaivettu tai paalutettu +30 metrin syvyyteen saveen mutta arkkitehtikuvissa se tässä kulkee ja pysäkkivaraukset ym. on jo tehty.
- Promenadia kulkee myös runsaslukuinen polkupyöräliikenne (myös syys-huhtikuussa) jonnekin (kuten kuvassakin näkyy) niin siksi tielle ei voi päästää kuin linja-autoliikennettä. Tosin alueella ei ole lainkaan parkkipaikkoja niin mitäpä siellä autoilemaan...
- Uudistetun julkisenliikenteen reittisuunnitelman mukaan tältä kadulta ei pääse juuri mihinkään bussilla paitsi kolmella vaihdolla ja kahden tunnin matka-ajalla.
- Hydrauliset tolpat eivät enää toimi koska varaosia oli varattu viiteen korjaukseen ja ne riittivät vain pariksi viikoksi.
- Tolppien takana ja päällä olen nähnyt vain taksi-autoja joiden kiharatukkainen kuljettaja on kiertänyt autoa puhuen puhelimeen.
- Kuvassa vasemmalla oleva kaarihalli on poliittisen päätöksenteon helmi. Koko kaavoitus alueella riippui hallin jatkokäytöstä sekä viherpiipertämisestä ja kun se suhmuroitiin kuntoon että rakentaminen vihdoin alkoi niin hankeyhtiö ajettiin konkkaan ja halli kaupungin käsiin. Sinne jäi luomutuotteiden kauppahalli, vaatteiden kierrätystori ja "uusien" kulttuurien esiintymislavat sekä kokoontumistilat.
- Tällä alueella vähät pysäköintipaikat tulevat talojen viereen kadulle ja nurmikko sekä "pihatilat" virkistyskäyttöön talojen katoille, kuinkas muutenkaan. Gotham City, eikä suotta ansaittu lempinimi.
- Turun sataman uudistuessa liikenne keskustan suuntaan sujuisi tästä 2 kilometriä lyhyemmin kuin suunnitellulta reitiltä Ruissalon sillan kupeesta. Mutta kun se polkupyörä liikenne ja ekokriisi ja...
- Kaarihallin taakse jää tätä promenadia leveämpi, saman suuntainen väylä tyhjäksi parin vuoden sisään kun sataman junarata siirtyy toiselle reitille. Niille raiteille ei raitiovaunua satamaan voi tietenkään suunnitella tai ajatella että kevytliikenne kulkisi sitä pitkin. Tilalle on tulossa 20 metriä leveä kävelybaana jossa Turkulaiset iloisina voivat kävellä entisen linja-autoaseman junaseisakkeelta satamaan. Juna-asemahan täällä jo ehdittiin lopettaa ja odotustilat matkustajille ovat nykyään viereisessä kävelysillan lämmittämättömässä katoksessa.
- Promenadikadun oikealle puolelle (tässä kuvassa) tulee tekojärvi johon virtaa kirkasvetinen puro halki asuma-alueen. Korkeuseroa alueella lienee max 10 cm/ 100m niin vesi ei tule kovinkaan nopeaan virtaamaan ja sen alkulähdettäkään ei ole vielä löydetty mutta arkkitehtikuvissa välkkyy kauniina.
- Turussa on parhaat päättäjät mitä rahalla saa ja omasta mielestä jokainen veroeuro osuu mihin pitääkin.
- Naurattaisi ellei itkettäisi.