finWeazel
Tukijäsen
imho. suoraan win/win jos vaikka tiimiläinen keksii jutun ja esimies auttaa ajamaan asian läpi. Esimies, tiimiläinen ja tiimi näyttää hyvältä. Aukoo mahdollisuuksia kaikille sen sijaan että parannus olisi jäänyt huomaamatta ja tekemättä. Mun kokemuksen pohjalta hyvä johtaja oli se sitten ihmisjohtaja tai vaikka tekninen liidi niin monistaa omaa työpanosta muiden kautta ajamalla hyviä asioita myös yli tiimirajojen, koko yrityksen edun kannalta.Itse johtoasemassa sanoisin että jos joku tulee esittämään kehitysehdotuksia niin antaa mennä vaan. Tottakai nämä pitää huomioida.
Sen sijaan sellainen perus ”kaikki on paskaa valitus” ei ole hirveän mielekästä.
Valitaminen just hirveintä skeidaa jos ei ole tuoda samalla ehdotusta että miten korjataan. Monesti ajatellut että onpa asia X paskasti ja vois korjata tavalla Y. Kun juttelee asiasta niin tajuaa, että vaikka paperilla tai omassa päässä ratkaisu Y hyvä niin ei se firman/tiimin kontekstissa ole mahdollinen. Mahdottomuuden takana ihan järkeviä syitä. Auttanut paljon kun juttelee avoimesti esimiehen kanssa ja alkaa ymmärtämään isompaa kontekstia. Varsinkin uran alkupuolella tähän törmäsi kun oli omalla tavallaan naivi ja puuttui paketista myös kokemusta ja näkemystä.
Mulla kun on tapana siiloutua ja "minä minä minä" niin leadership and self deception kirja auttoi paljon. Suosittelen 5+/5 kirja, lyhyt. Menee enemmän aikaa kirjan asian pohtimiseen kuin lukemiseen. Jotku osaa tän luonnostaan, minulla teettää työtä. Täysin kurantti kirja oli sitten työmuurahainen, suuri maailmanjohtaja tai vaikka ongelmia ihmissuhteissa. Kirjan viesti lyhykäisyydessään miten pystyä ajattelemaan asiat myös toisten kannalta silloinkin kun itse on poterossa(ja ei tiedä olevansa poterossa)
Viimeksi muokattu: